Lijf & Lijn alle pijlers

Ervaring met VP3?

07-08-2009 16:13 683 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom bij het topic voor gebruikers van het VP3 voedingssysteem. De plek om ervaringen uit te wisselen en elkaar een hart onder de riem te steken.

Verzamelde recepten en tips voor het bereiden van de voeding:

tomsoep: marjoraan/verse basilicum/italiaanse kruidenmix/oregano

champiognsoep: verse peterselie

kerriesoep: koriander/ sambel+kerrie

aardappelsoep: peper

Of doe er gewoon tuinkruidenbouillon bij.

broodmeel 24 ipv 12 broodjes maken (kortere baktijd), bakken en in vriezer, want dan kan je een halve portie soep nemen en zo'n broodje; evt. kaneel of kruiden door broodmeel doen

crepe van de vanille frape en de sojazemelen (recept staat op de site van vp3 http://www.vp3.nl/wat-is-vp3/recepten/)

shake in de diepvries gezet; regelmatig even roeren en toen had ik een ijsje

thee brandnetel (zonnatura)

elke kruidenthee

verse munt

rooibos

groene thee (pickwick)
ik ben aan mn laatste dag 100% bezig en ik zit er echt zoooo doorheen! afgelopen dagen denk ik alleen maar aan eten eten eten, gewoon omdat ik weet dat ik straks weer een normaal stukje vlees kan eten... vreselijk!!!

Herkenbaar bij iemand?

morgen ga ik dus weer naar consult, en dan gaan we afbouwen! stond vanmorgen op de weegschaal en ben inmiddels 10 kilo kwijt! was mn streef, en nu lekker volhouden dus!
Hoi Vanessa,

Het is net als met vakantie, hoe dichterbij het komt, hoe meer zin je er in hebt..... Nog niet helemaal herkenbaar (heb wel af en toe trek in wat lekkers en soms verwen ik mezelf) voor mij, ben nog volop bezig. Inmiddels 5,5 kilo eraf, nog 9 te gaan.

Ben heel benieuwd hoe het afbouwen je bevalt en hoe je lijf daarop reageert. Hou ons op de hoogte.

Groetjes en succes,

Monique
Hallo allemaal,

Gisteravond teruggekomen van werkweek.

Ik op reis met al mijn VP3. Wat was het moeilijk.......

We hadden kookouders mee en die verwenden iedereen enorm.

Heerlijke ontbijtjes, met roerei en wentelteefjes.

Lekkere wijn en borrelhapjes.

De eerste avond heb ik wel een bord(je) spaghetti genomen en een glas wijn.

De tweede dag tussen de middag een krentenbol met kaas en een bak gemengde sla.

's Avonds een paar patatjes en een kippenpootje.

Maar ik realiseer me dat ik zoveel NIET heb genomen en heel veel VP3 ben blijven nemen.

Ik ben me net toch maar gaan wegen en ik ben niets aangekomen, zelfs een pond eraf.

Dat valt me enorm mee. Ook zo goed om te merken dat ik dus heel veel gewoon niet heb genomen, alleen als ik echt honger had iets meer.En je doet daar natuurlijk veel meer, slaapt weinig en bent de hele dag in touw met al die kinderen. Ik ben trots op mezelf.

Nu weer geheel VP3.

Is er nog iemand die net als ik, nog van plan is door te gaan met de VP3 tot alle overtollige kilo's eraf zijn?

Ik moet nu nog ongeveer 20 kilo kwijt en wil dat met de VP3 gaan doen.

Ik lees dat sommigen bijna klaar zijn?

Succes, Zosha
Nou Zosha ik niet hoor! Ik wil nog min. 20 kilo afvallen! Dus we houden voorlopig (bij elkaar) maar de moet erin! Ik heb vandaag ook gezondigd. Maar idd neem zoveel NIET. En hou gewoon vol!
Gelukkig Grasspriet, want ik heb dit forum wel nodig.

Ik denk dat ik toch wel tot het einde van dit jaar hier zoet mee ben. Als het niet iets langer is...........

Maar ik ga door, nu wil ik ook alles wat teveel is, eraf hebben.

En ik kan nu al weer een heleboel dingen aan die eerst echt te klein waren geworden. Dat is zo'n goed gevoel.

Succes
ik ben 3 weken geleden begonnen met vp3. het ging 10 dagen goed, toen kreeg ik dat vieze eten bijna niet meer weg. ik heb gezondigt, wel met koolhydraten; patat met mayo mét een wijntje, andere dag een salade mét bruinbrood en boter(en een wijntje). toch was ik 5 kg afgevallen na 14 dagen. sindsdien heb ik 1 gewone maaltijd per dag(met koolhydraten) en na 2 uur begin ik weer met m'n vp3. in de 3e week dus ook nog 2 kg afgevallen. dus 7 kg in 3 weken! wel eet ik strikt ieder uur m'n vp3. en bij m'n maaltijd let ik natuurlijk op m'n calorien. 18x per dag die vieze vp3 is bijna niet vol te houden, nu wel. en ik val toch af 2 kg per week!

soms als ik honger heb neem ik ook nog 2 bruine boterhammen met roomboter en kaas. kun je nagaan....

dit dieet is anders dan andere, maar als je het eenmaal door hebt, kun je het aanpassen aan je eigen smaak.

van suiker houdt ik niet, dus dat is geen probleem.

en als ik eerlijk ben, drink ik ook geen 4 liter op een dag. misschien 2 en een half. ik drink veel 7-up en cola light, dus dat gaat ook prima samen. zo is er met dit dieet te leven.

quote:zosha schreef op 04 oktober 2009 @ 11:42:

Gelukkig Grasspriet, want ik heb dit forum wel nodig.

Ik denk dat ik toch wel tot het einde van dit jaar hier zoet mee ben. Als het niet iets langer is...........

Maar ik ga door, nu wil ik ook alles wat teveel is, eraf hebben.

En ik kan nu al weer een heleboel dingen aan die eerst echt te klein waren geworden. Dat is zo'n goed gevoel.

Succes
Jammer Esther dat je de VP3 maaltijden niet lekker vind. Ik mag van mezelf 1 x per 14 dagen bestellen. Vaak zijn na 1,5 week de haverkoekjes en chilikoekjes op die ik hetlekkerste vind. Maar de shakes vind ik ook nog steeds érg lekker. Afgewisseld met soepjes is dat prima vol te houden. Zijn er geen VP3 maaltijden die je wel lekker vind? Wel fijn dat je met je eigen systeem nog zo afvalt!
Hallo ik ben Erik en 49 jaar. Ik ben op zondag 27-09 begonnen met VP3.Op mijn zwaarst woog ik 127! kilo en ben van de zomer door bewust te eten 7 kilo kwijt geraakt. Nu met VP3 in dus 8 dagen al 6 kilo's. Ik heb in het verleden op allerlei manieren geprobeerd af te vallen maar dit bevalt mij het beste. Het geven dat ik iedere uur mag eten maakt dat ik overdag geen hongergevoel heb. Ik begin mij nu kiplekker te voelen, heb meer energie en ben vastberaden om door te gaan.Natuurlijk mis ik het gewone eten en is het moeilijk om te zien hoe mijn vriendin en kids frieten en pasta enz eten maar door mijn vastberadenheid kan ik zelfs koken voor ze;)

Al die azijnpissers die zo nodig negatief moeten doen over de kosten en het snel weer zwaar worden wil ik dit laten weten: Ik bespaar geld door geen dure broodjes meer te kopen op mijn werk en de ervaringen van VP3 gebruikers of ex gebruikers leert dat, wanneer je het zorgvuldig opbouwt, je helemaal niet snel aankomt. Dusssssss
Welkom Erik,

Goed van je dat je VP3 doet.

Ik ben zeer enthousiast, zoals je waarschijnlijk al hebt kunnen lezen.

Esther, ik vind het ook jammer dat je het niet lekker vindt.

Maar ik weet dat je er ook aan moet wennen, je smaak verandert en het zou het voor mij juist heel veel moeilijker maken als ik af en toe toch weer al die 'gewone' smaken zou proeven.

Ik vind alles behalve de muesli, lekker.

En daar doe ik nu, na een tip op dit forum, een heel klein beetje frappe door en dan gaat het heel goed.

Maar ieder doet het op zijn of haar manier en je valt lekker af, fijn he.
Beste VP3-ers,

Ik ben maandag begonnen met het VP3 programma en ik moet zeggen dat het me niet meevalt. Heb ontzettende hoofdpijn gehad en gisteren ben ik zo misselijk geweest dat ik naar huis ben gegaan en op bed heb gelegen, ik zag gewoon groen.....

Maar ik wil graag verder ermee. Ik ben na 2 zwangerschappen zo'n 10 kilo zwaarder en dat voelt niet prettig. Daarnaast ben ik chronisch vermoeid en hoop hiermee eens iets drastisch te doen zodat mijn vermoeidheid verdwijnt of minder wordt.
Welkom Boedelbak,

Jammer dat je er zo beroerd van bent geworden.

Drink je wel 4 liter?

Dat helpt echt heel erg de eerste dagen.

Ik nam gewoon een aspirientje bij hoofdpijn.

Mijn begeleidster zei dat ik het me niet extra zwaar moest maken, maar waarschijnlijk ben je goed aan het ontgiften.

Probeer de eerste week vol te houden, dan opeens: meer energie en afgevallen en je voelt je heel goed.

Succes,
Ik ben ook verkouden dus daar zal het ook mee te maken hebben. Moet zeggen dat ik me vandaag wel goed voel, ik drink zeker 4 liter per dag. Heb ook de indruk dat ik er dorst van krijg.

Volgende week donderdag ga ik op consult en hopelijk zie ik dan resultaat. Leuk om jullie tabel te lezen, als je je strikt aan de regels houdt moet afvallen lukken!
Vandaag is het precies 2 weken dat ik bezig ben. Soms sta ik even 2 dagen stil om dan weer bijna een halve kilo kwijt te zijn.Goed dat mijn lichaam rustiger aan doet want het ging wel heel hard!! Ben nu dus door VP 3 ruim 7 kilo kwijt maar merk wel dat het extra moeilijk is om vriendin en kids lasagna te zien eten. Bij het opruimen neem ik even een klein hapje want mis wel het warme eten. Blijf mij echter goed voelen waarbij drinken echt erg belangrijk is. De beloofde 8 tot 10 kilo per maand moet zeker haalbaar zijn als ik er al ruim 7 kwijt ben. Durf alleen niet te gaan sporten ben dan bang van mijn graatje te gaan.....Ik heb van de week een zeer goed gevulde lunchbuffet op het werk kunnen weerstaan en mijzelf een cd en winterjas kado gedaan. Goed voor jezelf blijven zorgen is het devies. Sterkte allemaal en denk aan hoe mooi je met de kerstdagen kunt zijn;)
Ook ik mis de warme maaltijd. En dan is een bakje soep wel warm maar ook wat karig. Vooral nu het kouder wordt.

Maar ook ik heb van de week een nieuwe winterjas gekocht, want ik heb het sneller koud.En geef mezelf af en toe iets. Ik heb gemerkt dat ik juist geen hapje van iets moet nemen, dan kost het me weer extra veel moeite.

Ik ga door, ga ook steeds meer sporten, doe ook veel meer op een dag, kortom, ik heb meer energie en dat is echt heerlijk.

Ben benieuwd hoe het met jullie gaat.

Zosha
Ben vandaag weer helemaal gaan VP3-en. Moet volgende week een week weg en daar zie ik wel tegen op ;)

Afgelopen 2 weken niets afgevallen omdat ik toch te veel gesmokkeld heb. Gisterenavond uit eten geweest; Lekker! Maar vannacht geen oog dicht gedaan. Voel me gewoon veel beter wanneer ik helemaal VP3 doe!

Boedelbak, volhouden hoor. Je gaat je echt veel en veel beter voelen!
Met mij gaat het wel goed, ben na 1 week VP3 3 kilo kwijt. Het fitter voelen gaat heel langzaam maar er zit wel verbetering in. Wat ik wel lastig vind zijn de frappe’s en de frumo’s. Vind ze niet zo lekker en je moet echt mixen want anders blijf je klontjes houden en die krijg ik echt niet weg!

Ik moet donderdag weer terug en ben benieuwd wat ik ’s avonds met kleren aan weeg. Heb een nieuwe bestelling gedaan en krijg als het goed is de spullen dinsdag binnen.

Dank je wel grasspriet, ik ga gewoon door!
Veel gesmokkeld de laatste weken, maar toch vanmorgen opeens onder de 88 kilo. Ik was zo verrast en zo blij.

Heb ook kleinere kleren aan nu, niets nieuws want er moet nog veel vanaf en dat is zonde.

Mijn VP3 mevrouw is nu met vakantie, ik zie haar pas weer op 4 november, dat is over drie weken en dan hoop ik zo rond de 82 te zitten, dat is 2 kilo per week, dat moet lukken.

Ik vermijd op dit moment veel sociale verplichtingen, omdat het me moeite kost om me dan aan de VP3 te houden en ik wil er echt nog even goed voor gaan tot eind december.

Wat zal oudejaarsavond fijn zijn!

Ben benieuwd hoe het met de anderen is, als ik het schema bekijk, mis ik toch wel al een tijdje berichten van een aantal VP3-ers.

Gaat het heel goed? Zijn jullie gestopt? Ben je klaar?

Ik hoop dat het goed gaat.

In elk geval weer veel succes voor alle VP3-ers hier,

Zosha
Still going strong!! Ik ook veel gesmokkeld laatste weken; veel sociale verplichtingen waar ik niet onder uit kon! Maar i.i.g. niet aangekomen en nu weer helemaal cold turkey aan de VP3. 'Moet' volgende week 4 dagen weg en dan ga ik overdag VP3 en 's avonds meeeten met de groep.

Daarna weer aan de VP3. Moet van mezelf voor eind december onder de 100 zitten. Dus nog 11 kilo te gaan en dat moet kunnen lukken.

Die shakes is idd lastig maar met de beker met 'die gaatjes' krijg ik ze er wel uit. Ik laat mijn shakes ook altijd een uur in de koelkast staan dan worden ze een beetje dikker'; net een echte milkshake.
Dag dames en heren,

Voel me vandaag voor het eerst wat fitter dan anders, terwijl het gisteren niet zo goed ging. Had het moeilijk omdat mijn familie lekker zat te eten en ik niet! Maar goed, ik ben op consult geweest en er is 4.5 kilo af! Toch wel veel voor nog geen 2 weken. Ik ga nog door, heb een volgende afspraak over 3 weken. Mijn man wil ook beginnen door mijn resultaten. Ik kan echt al merken dat mijn kleren ruimer zitten en mijn zwembandjes verdwijnen.
hallo VP3 broeders en zusters,

vandaag consult gehad en 10 kilo kwijt door vp3!!! Ik voel mij nog steeds fit, kan een maat minder broek aan en ook mijn bloeddruk is van 165/105 naar 145/90 gegaan!!! Ook mijn clorestorol is nu een hele punt naar beneden en nu mooi op 4,6.

Ook mijn suiker is prima in orde. Buikomvang reeds 6 cm minder.Ben erg trots op mijzelf. De laatste dagen meer de neiging om kleine hapjes te nemen van het avondeten van lief en kinderen. Kreeg het advies om een avond in de week warm mee te eten met de rest en te letten op langzame koolhydraten. Door dit gegeven en de wetenschap dat de dieet echt werkelijk goed werkt en mijn gezondheid echt heeft verbeterd maakt dat ik doorga. Mocht nu ook die bekende reep nemen en snap nu wel waarom je daar niet mee mag beginnen: erg lekker namelijk. Durf nu ook te gaan sporten.

Tegen iedereen die het moeilijk heeft, wilt gaan snacken dit:

Kijk voor uit en tel de dagen en de kilo's er af. Straks kun je met de feestdagen weer ( met mate) genieten en je ziet er ook nog lekker uit. Mijn lief kan niet van mij afblijven hahaha

Iedereen veel sterkte en onze eeuwig durende strijd!!!
ik heb nu 4 maar bijna 5 dagen vp3 achter de rug.

Het valt me behoorlijk tegen, hoewel ik geen honger heb gaat het eten me nu al behoorlijk vervelen, en dit moet ik dus nog even volhouden.

Ik heb de foerage ingekocht tot en met vrijdag 31 oktober.

Kan ik even stoppen en de balans op maken want bij mij vliegen de kilo's er nog niet van af.

Wie kan mij iets positiefs schrijven, nu is de enige drijfveer het geld dat ik er aan uitgegeven heb. Groet Retoertje
ik bedenk me dat het wel aardig is me even voor te stellen, moet nog wel even wennen dat kan je ook wel zien want mijn eigen nickname heb ik ook al verkeerd geschreven!

Deze naam verwijst naar het gewicht waar ik weer naar terug wil.

Ben een paar jaar geleden gestopt met roken en ben toen 10-12 kilo zwaarder geworden.

Mijn conditie is niet echt slecht maar iets meer sporten kan geen kwaad.

Ik drink graag een glaasje wijn en kook altijd gezond en lekker.

Heb lange tijd gehoopt dat mijn gewicht zich spontaan zou herstellen en nu na 4 jaar is die hoop toch iets vervlogen.

Wil gewoon dat mijn kleren weer lekker gaan zitten want het kwartjes is in mijn kledingkast nooit gevallen dat een maatje meer lekkerder zou zitten.

Ik vind het heel knap dan sommige dit dieet weken volhouden.

Het enige prettige van dit dieet is dat ik nu ook niet aan eten hoef te denken, want ik haat het als ik kook dat mensen over calorieen en zo beginnen.

Daarbij dronk ik altijd wijn bij het koken en dat mag dus niet dan ook maar niet koken.

Mijn gezin baalt wel een beetje, leid ik gelukkig niet alleen.

Dit was het dus voor even.

nog 1 punt ik ga dit dus 2 weken doen,hoe ga je dan verder.

Het probleem is namelijk dat het slecht te combineren is met mijn werk.
Beste Retourtje,

Allereerst welkom op deze site.

Niemand zegt dat gezonder worden en afvallen vanzelf gaat, het is en blijft doorzetten.

Na een paar dagen zie je ook nog geen enorm gewichtsverlies.

Na een dag of 8 krijg je meer energie en begin je behoorlijk af te vallen.

Dus zet nog even door, die 12 kilo heb je er zo af.

Ik vind het niet hoeven koken ook een enorm voordeel en ook het elk uur moeten eten, ik heb eigenlijk nooit honger.

Moet er vaak aan denken om te eten.

Veel water drinken helpt ook.

En wissel de maaltijden goed af: vloeibaar/vast enz, ook wat smaak betreft, dan hou je het langer vol.

Na een paar dagen vind je waarschijnlijk de smaken heel erg lekker.

Na twee weken ga je het langzaam afbouwen, het beste ook onder leiding.

Ik heb op mijn werk een manier gevonden om het wel te kunnen blijven volgen, het was even wennen en passen en meten en mensen keken mij wat vreemd aan, maar nu niet meer.

Ik zou zeggen: zet m op, met VP3 is het mij nu al gelukt meer af te vallen dan 15 jaar hiervoor en dat komt omdat ik mij er zo goed bij voel.

Zosha
Hello Zosha,

Bedankt voor je antwoord.

Verrassend genoeg voel ik me vandaag 100x keer beter.

Zelfs door de super lopen voelde niet als een moeilijke beproeving.

Dat was toch de voorgaande dagen anders.

De eerste dagen had ik ook enorme last van trek aan het eind van de dag. Ik liep dan altijd een beetje in of smokkelde een beetje.

Zo nam ik bv. een koekje extra. Overigens had ik dat ook in mijn vorige VP3-loze leven.

Als ik niet werk gaat het zo:

Ik begin de dag met muesli + zemelen + beetje frappe, dit doe ik een uur later nogmaals. Dan 2x shake-2 toastjes met tappenade

-2toastjes met tappenade-2x shake.

- 2x Aardappelkoekjes en- 2xsoep met bouillon en verse kruiden en een scheutje olijfolie.

Aan het eind van de avond de frumo en ergens rondom het middaguur.Door de dag heen 4-5 potten groene thee.

Als ik werk:

minder shakes/thee maar wel meer water. De soep pas als ik weer thuis ben.

De zoete appel-kaneelkoekjes vind ik niet te nasjen dus die ga ik verstoppen in de muesli want dat is ook echt niet mijn ding. Alle vieze dingen bij elkaar en afgedekt met zemelen met een lichte vanille/bananengeur.

Voor het gemak heb ik die frappe's maar gemengd.

Ik heb dus wat veranderd aan het dieet, zo zit ik een beetje in elkaar.

Mijn voorkeur gaat naar duidelijk herkenbaar eten en die soep hoewel ik het best te drinken vind is toch een mengseltje van wat niet meer echt met eten te maken heeft.

Vandaar de escape naar tappenade.

Het bevalt me wel zo'n kookloze tijd hoewel ik mijn kinderen toch al weer beetje help. Nog een voordeel want zo leren zij ook koken.

Je leest dus dat Ik het gewoon leuk vind.

Groet en succes Retourtje
Hallo alle wilskrachtige VP3 ers,

Via een kennis die een aantal vrouwen kende die hele goede resultaten hadden behaald ben ook ik na maanden aarzelen 2 weken geleden begonnen met het VP3 progamma. Hè hè, dat was een lange openingszin!

Ik ging richting de honderd en de bloeddruk begon op te lopen.en wist dat er iets drastisch moest gebeuren. 6 jaar geleden na 7 pogingen is het me gelukt met roken te stoppen. (ging compenseren in de avonduren). Heb menige stormen van de overgang doorstaan en ben van koers veranderd en ga als een speer. En nu het volgende project: afvallen.

Ik ga het in etappes doen: eerst 12 kilo. Een tijdje stabiliseren, dan weer een kilootje of 5, stabiliseren etc. Zo wil ik geleidelijk door al die platforms zakken waar mijn lichaam aan gewend geraakt is. Heb geen illusie dat mijn lijf weer helemaal strak wordt, maar ik vind dit wel een strak plan. (strak had ook een nickname kunnen zijn).

Voor de tabel:

startgewicht 97,7 kg

week 1 94,9 kg

week 2 93 kg

Ben heel blij met de min 4,9 kg. Ik weet dat de knop nu bij me om is. Ben vol wilskracht, maar merk ook dat ik het nu wat moeilijker begin te krijgen en daarom ben ik voor het eerst op een forum.

Hartelijke groet,

Snel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven