Gezondheid alle pijlers

teveel roken

12-10-2009 22:52 416 berichten
Hoi!

Ik weet het roken is slecht.. niet goed voor je, en nog (te) duur ook.

Maar ik rook.. en ben verslaafd. En ga er ook mee stoppen. Dat is zeker. Maar pas op een later moment.

Had het laatst met een vriend over roken.

Hij vertelde de laatste tijd 2 tot eigenlijk 3 pakjes per dag te roken.

Gaat op het moment niet zo lekker met hem, en dan grijpt hij snel naar een sigaret was zijn verklaring. Maar dan nog.. meer dan 60 sigaretten per dag! (hij rookt pakjes met meer dan 20 stuks)

Ik rook ook (te) veel. Als ik me klote voel rook ik ook meer dan normaal. Maar meer dan 2 pakjes lukt me toch echt niet.

Rook er zo'n anderhalf per dag denk ik. Als ik vrij ben. Als ik werk haal ik dat niet.

Ben benieuwd hoeveel jullie roken.

hoeveel rook je per dag?

Totaal aantal stemmen: 99

0-10 (37%)
11-20 (24%)
21-25 (20%)
26-30 (13%)
31-35 (2%)
meer (3%)
Alle reacties Link kopieren
quote:Bianca40 schreef op 12 oktober 2009 @ 23:37:

Roken is vooral een verslaving, net zoals (voor sommige mensen) eten, drinken, drugs...

als het zo makkelijk was om te stoppen, dan was deze discussie er niet eens!

Erg makkelijk om alle nadelen en eventueel te verkrijgen ziektes op te gaan noemen, maar weten jullie?? Dat was allemaal al lang en breed bekend, jullie vertellen dus niets nieuws. Net zoals een junk weet dat een spuit in je arm ook niet echt gezond is. En net zoals een alcoholist weet dat het je hersencellen aantast.Dus? Als je een verslaving hebt die je niet zelf kunt verslaan, zoek je hulp. Dan ga je niet op een forum vragen hoeveel andere mensen roken.
nee nee neeeeeee er zijn GEEN positieve effecten op de gezondheid. ECHT NIET! dat je wil roken okee prima het zal wel een verslaving is niet niks maar doe nou niet alsof het ook nog een klein beetje goed voor je is.
quote:shoppen schreef op 12 oktober 2009 @ 23:41:

het gaat in dit topic toch niet over de gevaren van roken?

allemaal commentaar, dat weten de rokers wel

en ja ik ben ook een roker,

ik rook ook veel, worden er ook steeds meer

vooral als ik onrustig ben ofzoWaarom rook je dan nog steeds als je het allemaal wel weet?
IK vraag niet op het forum hoeveel andere mensen roken, maar ik kan me wel voorstellen dat iemand nieuwsgierig is naar hoeveel andere mensen gemiddeld roken.

En hulp zoeken ... ja... het bekende verhaal, dat werkt pas als je er zelf achter staat, eerder werkt het echt niet.

En hoe je kunt zorgen dat je erachter kunt komen te staan? Je mag het me vertellen (en alle gevaren een jaarlijkse kosten weet ik inmiddels).
quote:tijgerpoes schreef op 12 oktober 2009 @ 23:43:

nee nee neeeeeee er zijn GEEN positieve effecten op de gezondheid. ECHT NIET! dat je wil roken okee prima het zal wel een verslaving is niet niks maar doe nou niet alsof het ook nog een klein beetje goed voor je is.

Ik weet dat het niet goed voor je is.

Kwam de dingen die ik noemde tegen toen ik aan het googlen was.
quote:Bianca40 schreef op 12 oktober 2009 @ 23:44:

IK vraag niet op het forum hoeveel andere mensen roken, maar ik kan me wel voorstellen dat iemand nieuwsgierig is naar hoeveel andere mensen gemiddeld roken.

En hulp zoeken ... ja... het bekende verhaal, dat werkt pas als je er zelf achter staat, eerder werkt het echt niet.

En hoe je kunt zorgen dat je erachter kunt komen te staan? Je mag het me vertellen (en alle gevaren een jaarlijkse kosten weet ik inmiddels).Goede vraag Bianca.
quote:appeltjesgroen25 schreef op 12 oktober 2009 @ 23:46:

[...]

Goede vraag Bianca.Ja, als iemand me hier op het forum weet te motiveren, zonder met alle bekende gevaren, ziektes en kosten aan te komen. Dan ben ik de eerste die daardoor wil stoppen. Want ik WIL wel stoppen... maar ook weer niet, het is gewoon heel stom en dubbel.
Ik denk dat ik zo'n 30 sigaretten per dag rook.

Ik ben ooit zeer moeiteloos gestopt met roken en heb het toen 2 jaar niet gedaan.

Ik weet niet eens precies waarom ik weer begonnen ben.

In november heb ik een vakantie gepland staan, en ik ben vast van plan om weer te stoppen als ik daarvan terug ben.

Mijn grootste reden om te stoppen is het geld dat roken kost.

Na mijn scheiding heb ik geen cent te makken.

Ik hoop maar dat die motivatie sterk genoeg is, er zijn veel betere te bedenken, maar die "voel" ik niet zo.
quote:Bianca40 schreef op 12 oktober 2009 @ 23:48:

[...]

Ja, als iemand me hier op het forum weet te motiveren, zonder met alle bekende gevaren, ziektes en kosten aan te komen. Dan ben ik de eerste die daardoor wil stoppen. Want ik WIL wel stoppen... maar ook weer niet, het is gewoon heel stom en dubbel.Herkenbaar. En stom en dubbel is het zeker ja.
Nog even los van de gevaren: ik zou niet zo willen stinken, zoals rokers doen. Als je iemand ruikt die geen deodorant heeft gebruikt, dan denk je toch ook bij jezelf: verzorg jezelf eens een beetje!? Dat denk ik ook bij rokers. Je stinkt, je ziet er ouder, ongezond en grauw uit, je omgeving stinkt... Waarom zou je, dat wetende, er nog niet achter staan? Wat heb je dan nog nodig?
Je zoekt pas hulp als je echt van je verslaving af wil.

En een verslaving kleurt nu eenmaal je mening.

En je mag hier op het forum van alles vragen.

Ik geloof zeker dat het een bevrijding is niet meer te roken.
Ik ben net weer een dikke week gestopt (na m'n bevalling gelijk weer begonnen..) gelukkig.
quote:JaneDoe1 schreef op 12 oktober 2009 @ 23:48:

Ik denk dat ik zo'n 30 sigaretten per dag rook.

Ik ben ooit zeer moeiteloos gestopt met roken en heb het toen 2 jaar niet gedaan.

Ik weet niet eens precies waarom ik weer begonnen ben.

In november heb ik een vakantie gepland staan, en ik ben vast van plan om weer te stoppen als ik daarvan terug ben.

Mijn grootste reden om te stoppen is het geld dat roken kost.

Na mijn scheiding heb ik geen cent te makken.

Ik hoop maar dat die motivatie sterk genoeg is, er zijn veel betere te bedenken, maar die "voel" ik niet zo.Ik ben ook gestopt geweest, ook moeiteloos en dat voor 7 jaren lang. Tot ik mijn huidige man leerde kennen en hij na een hele gezellige avond/nacht een sigaretje nam. Ik dacht: ach... 1 sigaretje kan geen kwaad, ik kan toch heel makkelijk stoppen. En bovendien dacht ik dat hij binnen een paar weken wel weer buiten beeld zou zijn, want ik vond hem alleen lekker, en niet eens leuk. Voorlopig zijn we zo'n 10 jaar bij elkaar.. en ongeveer 10 x 365 x 4 pakjes per dag (samen) verder... ik durf het niet eens uit te rekenen.
oke.. ik ben jullie voor, uitgaande van 4 euro per pakje is het totaal EUR 58.400,--
@appeltjesgroen25: wil me verder niet teveel met het topic bemoeien want weet ook wel dat je hierin niet zit te wachten op de anti-rook lobby, maar je gelooft toch niet alles wat google je vertelt? dat het op internet staat betekent echt niet dat het waar is hoor. die alzheimeronderzoeken enzo zijn allang weer weerlegd.

prima als je wil roken, moet je echt zelf weten, maar doe dan niet alsof er een goede reden voor bestaat.
Ik zie er dan weer niet ouder uit.
quote:Bianca40 schreef op 12 oktober 2009 @ 23:52:

oke.. ik ben jullie voor, uitgaande van 4 euro per pakje is het totaal EUR 58.400,--

Auw. Dat zijn een hoop schoenen.

Daar is dus mijn motivatie, ik kan dat echt niet betalen....
Of een hele leuke boot, auto, paar wereldreizen... Pfoeh!

Ik heb al een een boot, een auto en ga deze week naar Kenia.

Nee sorry dat is flauw..wel waar maar flauw.

Ik vind het ook triest dat ik belachelijk veel geld de lucht in blaas.

Is ook echt 1 van de redenen te willen stoppen.
quote:tijgerpoes schreef op 12 oktober 2009 @ 23:53:

@appeltjesgroen25: wil me verder niet teveel met het topic bemoeien want weet ook wel dat je hierin niet zit te wachten op de anti-rook lobby, maar je gelooft toch niet alles wat google je vertelt? dat het op internet staat betekent echt niet dat het waar is hoor. die alzheimeronderzoeken enzo zijn allang weer weerlegd.

prima als je wil roken, moet je echt zelf weten, maar doe dan niet alsof er een goede reden voor bestaat.

Ik geloof ze ook niet.

Maar wat je zegt over die anti rook lobby.. (leuk verzonnen)

Wist me niet zo goed te verdedigen geloof ik. En heb daar ook niet zo'n zin in eigenlijk. Wanhoops daad dus..

Ik heb al aangegeven dat ik weet dat het slecht is.

Ben gewoon benieuwd naar hoeveel anderen roken.

Net als dat iemand benieuwd kan zijn naar wat voor auto een ander rijdt, of wat iemand eet die avond.
quote:iry schreef op 12 oktober 2009 @ 23:54:

Ik zie er dan weer niet ouder uit.Nee. Je ziet eruit als een jonge blom..
Ja, hoop geld he, en dan te weten dat we zo vreselijk in de stront hebben gezeten, financieel... maar geld voor roken was altijd wel bij elkaar te schrapen... echt absurd!

Maar er is nog niemand die mij hier weet te motiveren om te stoppen?
anoniem_64c8d7a3e6e27 wijzigde dit bericht op 13-10-2009 00:01
Reden: is het nou strond of stront??
% gewijzigd

oke.. ik ben jullie voor, uitgaande van 4 euro per pakje is het totaal EUR 58.400,--Niet normaal he??
quote:appeltjesgroen25 schreef op 12 oktober 2009 @ 23:59:

[...]

Nee. Je ziet eruit als een jonge blom.. Is dat sarcasrisch

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven