Jongensnamentopic!
maandag 12 oktober 2009 om 22:09
quote:ask schreef op 12 oktober 2009 @ 21:55:
Wat wij tot nu toe aan internationale namen hebben..
Luca Zal hier als Loeka worden uitgesproken
Lucas Loekas
Nathan (engels of spaans uitgesporken?)
Riza
Arda
Kaya betekend hier straat
Maar omdat jij natuurlijk meer de latijnse kant uit wilt:
Wil niet de latijnse kant op, maar moet door spaans/portugees talige kunnen worden uitgesproken.
David
Raul
Julian
aiaiaiai moeilijker dan ik dacht.....Zit zelf aan Justin te denken........maar daar ben ik nog niet over uit. Vriend vindt het een leuke naam
Wat wij tot nu toe aan internationale namen hebben..
Luca Zal hier als Loeka worden uitgesproken
Lucas Loekas
Nathan (engels of spaans uitgesporken?)
Riza
Arda
Kaya betekend hier straat
Maar omdat jij natuurlijk meer de latijnse kant uit wilt:
Wil niet de latijnse kant op, maar moet door spaans/portugees talige kunnen worden uitgesproken.
David
Raul
Julian
aiaiaiai moeilijker dan ik dacht.....Zit zelf aan Justin te denken........maar daar ben ik nog niet over uit. Vriend vindt het een leuke naam
dinsdag 13 oktober 2009 om 09:38
Mimpje:
Zit ook nog even verder te denken... Samuel is idd leuk!!!
En:
- Abel
- Daniël
- Midas
- Joris
- Marcus
- Matthijs
Ik ben zelf inmiddels weg van de combi Julius en Bertram, maar omdat je daar niet op reageerd, gok ik dat jij dat niet ziet zitten?
Xasi:
Justin is leuk!
Vlindertjeee, moest wel glimlachen om je post, wij wisten namelijk nog niet welke jongensnaam we moesten kiezen toen ik lag te bevallen!
Toen zoon geboren was, vroeg de verloskundige natuurlijk hoe het ventje heette. Mijn antwoord: "Ik heb echt geen idee!"
We hebben uiteindelijk een mooie naam gekozen na 5 minuten, maar eigenlijk weet ik het nu nog steeds niet.
Zit ook nog even verder te denken... Samuel is idd leuk!!!
En:
- Abel
- Daniël
- Midas
- Joris
- Marcus
- Matthijs
Ik ben zelf inmiddels weg van de combi Julius en Bertram, maar omdat je daar niet op reageerd, gok ik dat jij dat niet ziet zitten?
Xasi:
Justin is leuk!
Vlindertjeee, moest wel glimlachen om je post, wij wisten namelijk nog niet welke jongensnaam we moesten kiezen toen ik lag te bevallen!
Toen zoon geboren was, vroeg de verloskundige natuurlijk hoe het ventje heette. Mijn antwoord: "Ik heb echt geen idee!"
We hebben uiteindelijk een mooie naam gekozen na 5 minuten, maar eigenlijk weet ik het nu nog steeds niet.
dinsdag 13 oktober 2009 om 16:46
dinsdag 13 oktober 2009 om 17:10
dinsdag 13 oktober 2009 om 21:58
woensdag 14 oktober 2009 om 22:56
@ Sosofie: Ik hou ook van korte Hollandse namen, maar Kees... nee, dat vind ik dan weer niks.
(Doet me altijd denken aan een spandoek wat bij de ooievaar was opgehangen toen er een Kees geboren was... "lollige" buurt/vriendengroep ben ik bang: KEES is geboren, de ouders hadden dus goed "geKEESt"... )
Vind Catooos optie ook leuk!
Of:
- Teun
- Peer/Pier
- Ties/Teus
- Guus
- Wout
@ Xasi en Ask:
Damian betekent overigens niks met duivel (heb ik ook lang gedacht!), maar komt uit het Grieks: bedwingen.
Er is zelf een heilige Damianus, dus denk niet dat het duivel betekent
Neemt niet weg dat ik het géén mooie naam vind
(Devin (en Dylano) ook niet trouwens!)
(Doet me altijd denken aan een spandoek wat bij de ooievaar was opgehangen toen er een Kees geboren was... "lollige" buurt/vriendengroep ben ik bang: KEES is geboren, de ouders hadden dus goed "geKEESt"... )
Vind Catooos optie ook leuk!
Of:
- Teun
- Peer/Pier
- Ties/Teus
- Guus
- Wout
@ Xasi en Ask:
Damian betekent overigens niks met duivel (heb ik ook lang gedacht!), maar komt uit het Grieks: bedwingen.
Er is zelf een heilige Damianus, dus denk niet dat het duivel betekent
Neemt niet weg dat ik het géén mooie naam vind
(Devin (en Dylano) ook niet trouwens!)
donderdag 15 oktober 2009 om 10:39
@Nessemeisje: wij willen liever ook geen tien in een dozijn naam, de naam Odin kwamen we tegen bij dat groentepakket van de biowinkel , blijkt een scandinavische naam te zijn, Oden is dan de 'ouderwetse' spelling er van.
@Sproet: Jonas had ik ook op mijn lijstje maar man vindt het niks helaas
@Keeprunning: Brent is een doopnaam van mijn man, vandaar liever niet als roepnaam.
@Catoo: Was ook al wat aan het twijfelen of Odin niet te meisjesachtig klonk. Wat de afkorting betreft, nee niet bij stilgestaan maar gelukkig maakt de eerste letter van de achternaam veel goed.
Wrs wordt het dan toch Oden Brent of Jonathan Brent, de achternaam heeft ook drie lettergrepen en dan klinkt de laatste optie weer wat mooier dan Brent Jonathan. Moeilijk!
Lucas is ook wel favoriet hier maar op het moment veel baby's in de omgeving die zo genoemd worden.
Wat ik verder wel leuk vond maar man niet:
- Evan
- Rodin
- Sepp
- Felan/Filon
Wij gaan nog even brainstormen!
@Sproet: Jonas had ik ook op mijn lijstje maar man vindt het niks helaas
@Keeprunning: Brent is een doopnaam van mijn man, vandaar liever niet als roepnaam.
@Catoo: Was ook al wat aan het twijfelen of Odin niet te meisjesachtig klonk. Wat de afkorting betreft, nee niet bij stilgestaan maar gelukkig maakt de eerste letter van de achternaam veel goed.
Wrs wordt het dan toch Oden Brent of Jonathan Brent, de achternaam heeft ook drie lettergrepen en dan klinkt de laatste optie weer wat mooier dan Brent Jonathan. Moeilijk!
Lucas is ook wel favoriet hier maar op het moment veel baby's in de omgeving die zo genoemd worden.
Wat ik verder wel leuk vond maar man niet:
- Evan
- Rodin
- Sepp
- Felan/Filon
Wij gaan nog even brainstormen!
donderdag 15 oktober 2009 om 11:56
Pier vind ik niet echt leuk...
Felan heb ik nog nooit van gehoord! Verrassende naam... Filon dan denk ik aan Filemon.
Felan Brent vind ik leuk! Evan en Sepp klinken minder mooi met Brent erachter (maar goed die waren al uit de race)
Jonathan is wel een heel ander soort naam dan Oden. Moeilijk te vergelijken.
Heb je een lange of korte achternaam?
Zelf vind ik bijvoorbeeld Felan Brent Teunissen ofzo erg leuk klinken.
Jonathan Brent Teunissen is dan wel erg lang denk ik, maar Jonathan Brent Jans klinkt ook raar.. hmm.. dacht dat dat beter zou staan.
Ik zou voor Oden gaan of Felan
Oden Brent Jansen
Hoorde laatst Luwe, wat vinden jullie daarvan?
Felan heb ik nog nooit van gehoord! Verrassende naam... Filon dan denk ik aan Filemon.
Felan Brent vind ik leuk! Evan en Sepp klinken minder mooi met Brent erachter (maar goed die waren al uit de race)
Jonathan is wel een heel ander soort naam dan Oden. Moeilijk te vergelijken.
Heb je een lange of korte achternaam?
Zelf vind ik bijvoorbeeld Felan Brent Teunissen ofzo erg leuk klinken.
Jonathan Brent Teunissen is dan wel erg lang denk ik, maar Jonathan Brent Jans klinkt ook raar.. hmm.. dacht dat dat beter zou staan.
Ik zou voor Oden gaan of Felan
Oden Brent Jansen
Hoorde laatst Luwe, wat vinden jullie daarvan?
donderdag 15 oktober 2009 om 13:25
Hoi Allemaal!
Nou, ik ben net Splinternieuw hier op Viva, maar ik zag meteen dit leuke Topic, dus dan kan ik maar net zo goed meteen meekletsen toch? :o)
Het valt me wel op dat er veel voor de Nederlandse en Klassiekere namen wordt gekozen he?
Zitten ook heel leuke tussen hoor, maar ik ben zelf meer van de wat meer Amerikaans klinkende namen...
Maar misschien dat de volgende namen bij jullie ook wel in de smaak zullen vallen?
Thomas
Fedde
Lode
Mels
(Excusez Moi als ze al genoemd zijn, maar er is ook al zoveel keus...)
Nou, ik ben net Splinternieuw hier op Viva, maar ik zag meteen dit leuke Topic, dus dan kan ik maar net zo goed meteen meekletsen toch? :o)
Het valt me wel op dat er veel voor de Nederlandse en Klassiekere namen wordt gekozen he?
Zitten ook heel leuke tussen hoor, maar ik ben zelf meer van de wat meer Amerikaans klinkende namen...
Maar misschien dat de volgende namen bij jullie ook wel in de smaak zullen vallen?
Thomas
Fedde
Lode
Mels
(Excusez Moi als ze al genoemd zijn, maar er is ook al zoveel keus...)
vrijdag 16 oktober 2009 om 22:30
@thinkerbell:
Oden Brent is mooi!
- Evan: Lastig met de uitspraak... Engels of Nederlands?
- Rodin: Ook lastig: Frans of Nederlands... of Engels?
- Sepp: Leuk, vind Sep met 1 p ook leuk! (past bij ons helaas niet bij de achternaam)
- Felan/Filon: beide erg origineel! (en ik ben op zoek naar namen die ik nog nooit heb gehoord, dus ben helemaal blij!) Vind Felan ook mooier, trouwens.
Enne, Jonas is de allllllermooiste naam hoor (ben bevooroordeeld...)
@Prinscesje:
- Thomas: leuk
- Fedde: best leuk (Denk er alleen altijd "Le Grand" achter )
- Lode: neh...
- Mels: origineel, niet voor mij, maar vind hem wel leuk
Oden Brent is mooi!
- Evan: Lastig met de uitspraak... Engels of Nederlands?
- Rodin: Ook lastig: Frans of Nederlands... of Engels?
- Sepp: Leuk, vind Sep met 1 p ook leuk! (past bij ons helaas niet bij de achternaam)
- Felan/Filon: beide erg origineel! (en ik ben op zoek naar namen die ik nog nooit heb gehoord, dus ben helemaal blij!) Vind Felan ook mooier, trouwens.
Enne, Jonas is de allllllermooiste naam hoor (ben bevooroordeeld...)
@Prinscesje:
- Thomas: leuk
- Fedde: best leuk (Denk er alleen altijd "Le Grand" achter )
- Lode: neh...
- Mels: origineel, niet voor mij, maar vind hem wel leuk
zondag 18 oktober 2009 om 12:41
Lode vind ik heel erg leuk!! Bij Fedde heb ik ook meteen Fedde le Grand associaties (niet negatief, maar ook niet leuk genoeg om je kind naar te 'vernoemen')
Fender vind ik trouwens ook leuk (maar ik weet het, het is een gitaarmerk...) Mels en Melle zijn ook wel leuk!
Thomas vind ik mwah, Thom of Tom leuker.
Fender vind ik trouwens ook leuk (maar ik weet het, het is een gitaarmerk...) Mels en Melle zijn ook wel leuk!
Thomas vind ik mwah, Thom of Tom leuker.