Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook gewoon hoor. We gaan gewoon vandaag allemaal plannen bekokstoven waar de dames die woensdag pas weer komen niets vanaf weten. Hahaha.

@mmoi, het duurt wel lang voordat je HP in huis hebt zeg. Normaal is het toch een dag of 2?

@annie: blijft mats wel rollen? Roan heeft het nl 2x gedaan en vindt het sindsdien wel prima. Draait nu al een week niet meer. Lui monster.

Psych gebeld om een afspraak te maken. Is hij pas volgende week terug van vakantie. Ik zit nu te twijfelen of ik via de telefoongids een andere zal zoeken. Vind ik toch ook wel een beetje eng.
ik ben er ook hoor!

huis is schoon (was, dweilen etc...)

kind1 is buiten spelen met vriendinnetje

kind 2 slaapt

en ik ben het forum aan het vervuilen.

pebbles; ik heb ff opgezocht over fietsen met een baby;

Vraagbaak kinderarts - Archief

Fietsen met baby?

Mijn zoontje van 7 ½ maand kan al zelfstandig zitten. Met dit mooie

weer heb ik dan ook snel een kinderzitje voor op de fiets gekocht en

breng hem nu elke dag zo weg. Nu hoorde ik via een collega dat dat nog

niet mag, in verband met schade aan de rugwervels! Hoe zit dat nu?

Christie Bakker, Utrecht

Antwoord

Zodra uw kindje goed kan zitten, kan het in een fietsstoeltje. Dat

moment lijkt nu dus daar te zijn. Geniet er van, want het kan helemaal

geen kwaad.

dus wij fietsen lekker verder:) Ik had het ook al ff aan mijn vriendin gevraagd (die werkt op het CB) en die vertelde ook dat het geen kwaad kon. En in de wandelwagen zitten ze toch ook al rechtop.

Annie; Leuk he bijvoeden! zag de foto's van jullie nette kind. At die van mij maar zo netjes, bij ons is het eten met hindernissen.

mmmoi; nog steeds niet binnen??? dat duurt lang. helaas heb ik het boek niet, ik had het cadeau gedaan aan mijn schoonzusje.

krokusje; dapper van je dat je de psych gaat bellen:) t is toch een hele stap.
annie; hoe maak je toch die leuke filmpjes??? hoe bewerk je ze??

hij vond het echt lekker he!

alleen dat smakken daar moet je snel wat aan doen:P

wat krijgt ie vandaag? weer wortels?
Ben er ook nog hoor, maar ff niet zo acief. pc doet ook een beetje raar......

Zal al de hele dag met de was aan de slag, maar heb nog maar 1 wasje gedraaid en die moet nog opgehangen (en dan nog stomme strijk) neem Mayte zo mee naar boven en dan is het wel gezellig.....
Zo, tijd om alle geheimen op tafel te gooien! overmorgen is het toch niet meer te zien:D

Wat een bagger weer zeg, het mag van mij nu best wel eens zomer gaan worden.

@Annie: ik ben benieuwd naar de foto's en het filmpje. Ik kan alleen niet op de groep op het moment:(. ff wachten nog dus.

@pepiet: heb je gewoon zo'n bobike mini stoeltje? Ik wilde er binnenkort ook eens naar gaan kijken want het lijkt me zo gezellig (als het nog een keer lekker wordt).
Neee lees nu dat forum pas over 1 week verandert, ze hebben het verzet...Dus hou je geheimen nog maar effe voor je!
Hellow!

Jeuh! We mogen dus gaan fietsen! Ella zit ook al hartstikke goed rechtop (en kan tegelijkertijd een speeltje pakken en rondkijken; dat staat ergens in één van mijn opvoedbijbels). Morgen komt de broer van de man terug van vakantie ga ik gelijk even vragen of we hun fietsstoeltje mogen lenen.

Ella heeft vandaag volgens mij voor het eerst een stuk aardappel doorgeslikt. Wel een klein stukkie, maar het is een beginnetje.Ze knijpt die aardappel dus helemaal fijn en propt haar hand bij de aardappel in haar mond. Dus zit dat handje helemaal vol met potatoe. Vervolgens vond ze het nodig om aan haar haartjes te trekken en langs haar gezicht te wrijven.... zat ze helemaal vol met aardappel. Lekker!  

Vandaag heb ik haar ook banaan gevoerd; dat was een smeerboel! Maar wel grappig, ze vond het ook wel lekker volgens mij.

Het is nu ook de eerste keer geweest dat het me gelukt is om haar 3 keer iets van bijvoeding te geven, ik blijf het lastig vinden.

Annie, ga straks eens even de foto's en filmpje bekijken! Ben zeer benieuwd!

Mmmoi, de vakantie is dus geboekt! Mooi geregeld, en dat is toch lekker knus met familie erbij? Wat vervelend dat HP nog stééds niet binnen is. Waar heb je het besteld? Is het uitverkocht ofzo?

Heb gisteren op internet gezocht naar die badringen; ziet er leuk uit! Ik denk dat we die gaan aanschaffen, want ik wil Ella wel lekker in bad kunnen doen.

Vandaag hard gewerkt in huis... sinds de verbouwing van de badkamer, stond de hele zolder vol met zooi (ivm ophangen van verwarming moest de monteur ergens op zolder zijn). Verder stond Ella's wieg nog steeds op onze slaapkamer (waar ze al vanaf maart niet meer in sliep...). IN de woonkamer wilde ik ook eea veranderen en aanpassen ivm kruipgevaar van onze uk.

dus... zolder opgeruimd, wieg naar zolder gebracht, opbergboxen gekocht en kinderbeveiliging dingen (onhandige krengen die op de kastdeurtjes en laatjes moeten; iemand nog andere tips?) En nu ben ik wel heeeeeeel moe!

Maar het ziet er wel lekker opgeruimd uit. Meteen alle kleertjes die haar al te klein zijn in een box gedaan, en ook wat andere troepjes die we nog nodig zouden kunnen hebben bij een nummer 2 (die gaat er ooit komen haha).

Zo, nu ga ik eens wat foto's bekijken!

Nou, dan kom ik maar even mijn geheimen niet vertellen....

Ris, super man, dat fietsen. Wilde je even veel fun toewensen!

Krokus, heb je een goed gevoel bij de psych. die op vakantie is? Dan misschien even wachten als het kan.... Is wel iets waard als het klikt, denk ik?

MMMoi, op MP staan heel veel Tripp Trapps! WIj hebben er ook een. Wel een mooi ding. Vandaag gingen we bij de V&D koffie drinken en Vico zat daar in een gewone. Wel iets meer ruimte om hem er in te doen, dat vond ik wel een voordeel. En een plankje is ook wel leuk aan de kinderstoel vast. Maar goed, Tripp Trapp kan heeeel lang mee. Kids van mijn zus zijn stukken ouder en zaten er nog op toen ze 6 jaar waren ongeveer! Het geld dus wel waard!

Babba, wat een mooie foto van je meisje zag ik op de groep zeg! Fantastisch, wat een schatje! En een vluggerd dus! Knap hoor, dat ze zichzelf al kan optrekken.

Annie Ooi, fijn dat het bijvoeden zo goed gaat!

Pepiet, ga ook maar eens die luiers aanvragen dan.

Ringelding, misschien is zo'n labeldoekje iets voor Mayte. Vico is er dol mee!

Pebbles, balen van die luiers! Wij hebben dat ook, in een actie eens flink ingeslagen. Ik heb hier ook nog 3 pakken maat 2 geloof ik, op zolder staan!

Niniane, 15 weken. Dan al iets minder misselijk nu?

@ de rest: hoi!

Vico is niet zo heel erg snel hoor dus schrik niet maar ben er wel trots op! Hij heeft zich gisteren voor het eerst van buik naar rug teruggedraaid! Mijn kleine, lieve, om op te vreten mannetje!:)

Lekker slapen meiden!

Goedemorgen allemaal,

Hier waardeloze nacht gehad, Jasmijn wilde al niet goed inslapen en 's nachts lag ze ook een tijd te jammeren. Na 2 keer ofzo naar haar toe te zijn gegaan hebben we haar maar laten jammeren, want er was niets aan de hand. Ik geloof dat ze toen wel in slaap is gevallen en anders ik wel ;)! Nu gaat ze lekker in bad in haar zitje, ik kan haar heerlijk zien spelen. Ze is hier voorlopig nog niet uit gegroeid, maar als ik ergens zo'n ring zie zal ik hem alvast aanschaffen!

@Ris: Leuk joh, vandaag fietsen met Ella! Ik moet natuurlijk nog tot de week van 20 aug. wachten op mijn fiets met zitje, dus kan voorlopig nog niet, jammer... geniet ervan!

Ik heb gisteren de website gebeld waar ik HP7 heb besteld. Hij was dus idd uitverkocht en ik kreeg hem zeker eind deze week want mijn pakketje lag nu klaar, volgens telefoniste. Ja ja... en waarom zetten ze op zo'n site als je het boek aanklikt 'op voorraad' en als je hem dan echt bestelt, krijg je hem niet omdat hij is uitverkocht???? Rare zaak dit. Bestel ik nooit meer wat, oke, HP kost daar nog geen tientje, dus daarom vergeef ik ze. Haha!

Raar dat het forum toch weer niet uit de lucht gaat. Gaat nooit echt soepeltjes dat soort dingen met computers hè... maar goed, wij kunnen nog even doorkletsen zonder dat het uit de archieven gewist wordt. Ach, is ook niet zo erg toch?

Goed verder weet ik het ff niet meer. Ik ga op de groep koekeloeren!
Ik ga nog niet fietsen met Ella hoor! Eerst wachten tot mijn zwager terug is van vakantie, dan vragen of we hun stoeltje mogen lenen, dan ws heel lang wachten voor ze het gevonden hebben (als ze het nog hebben), dan ophalen en dan pas kunnen we gaan fietsen!

Maar dat betekent wel dat Ella straks door haar papa naar de oppas gebracht kan worden. Nu moet ik dat doen met de auto, maar ik moet dan echt super omrijden als ik naar mijn werk ga. De man ook, maar ja... die heeft flexibele uren en ik niet.

Mmmoi, balen zeg van HP!!! Schandalig eigenlijk... ze willen natuurlijk zoveel mogelijk bestellingen binnenslepen en daarom staat het op de site denk ik.

Tripp Trapp al gevonden? Ik vind 'm ideaal! We kregen hem cadeau dus wij hebben alles erop en eraan (extra zitje voor kleinere kindjes, kussentjes en dat soort dingen)

Ik ga denk ik even op MP kijken voor zo'n badring.

Iemand trouwens nog tips voor me? Ella slikt haar eten maar niet in. Ik maak me geen zorgen, maar ik had gedacht dat ze het na 4 weken wel zou snappen dat ze het ook kan doorslikken ipv dat ze alles uitspuugt.

Ach ja
Hoi allemaal,

Nou, eten was gister niet zo'n succes. Meneer kokhalsde erover, trok vieze gezichten waar ie zelf wel weer veel lol om had maar hij heeft geen hap gehad. Als ik echter zo de verhalen over Ella hoor, dan is het geen raar gedrag. Ik maak me er niet druk om, vanavond weer wortel, we zien wel!

Verder gaat alles goed, Mats rolt nog steeds weinig, ondanks dat ik elke dag met hem gym, nou ja, ook daar maak ik me niet druk om!

Leuk dat jullie weer gaan meeten, ik ben er deze keer dus niet bij omdat ik met vakantie ben!!!

Toedeloe!!!
WAAA had niet door dat het forum pas volgende week gaat veranderen. Dus even geen zwarte gaten meer......

@ Moeders met bijvoedings-perikelen. Heb helaas geen tips. Kyran eet echt alles behalve pure yoghurt (daar ben ik na drie weken proberen echt mee gestopt). Verder wilde hij in het begin ook geen stukjes in zijn eten maar zo glad mogelijk en nu maak ik het steeds grover en dat gaat nu goed. In het begin ging hij dan echt super kokhalzen en spuugde de stukjes uit en de gepureerde restl had ie dan toch op een of andere manier doorgeslikt (wat ik dan wel weer knap vind). Ik denk toch gewoon doorzetten en dan komt het vast goed.

@Ringel ik von dhet ledikantje ook heel mooi geworden. Ben benieuwd naar al je andere projecten.

Hier ook een labeltjes fan. Kyran kan daar hele tijden mee bezig zijn. Je kan ook van die speciale doekjes kopen met allerlei verschillende labels eraan. Maar die vond ik wel erg duur.

@mmmoi Stom van HP. Ik zou hem ook afzeggen. Ik zag bij de AH hele stapels liggen en als je een aantal airmiles verzilverd is ie nog een stuk goedkoper ook. Ik heb hem inmiddels wel uit nu. 

Ik zou zeker even gaan kijken op je geliefde MP voor een tripp trapp. Wij zijn er erg bij mee. Ik vind het ook een groot voordeel dat wij nu ook aan tafel moeten gaan eten. We belanden nu toch nog wel vaak op de bank met een bord op schoot voor de TV:$.

@flower Alvast een prettige vakantie. Denk niet dat ik nl de aankomende drie dagen hier veel ben. Moet weer werken en dan vaak geen puf om hier even te posten.

Vanochtend weer even naar huisarts geweest. Heb nog steeds blaasontsteking. En ben weer een antibiotica-kuur rijker. GGGRRRR Is nog wel een van 7 dagen ook. Heb ik weer een hele week last van mijn buik. Ook van blaasontsteking kan je dus heel moe zijn blijkt. Hoop dat dat ook een beetje beter gaat als dit gedoe weer over is.

Bijvoeding Mats deel 3

Vandaag heeft Mats voor de derde opeenvolgende dag wortles gehad, de stand van zaken tot nu toe:

Dag 1: mmmm, wa's dit? Dat voelt raar, wat is dat voor vreemde smaak maar ik eet het wel op!

Dag 2: komen ze weer met die oranje prut, nou, dat eet ik dus mooi niet op!!!!

Dag 3: ah nee he, weer die wortels, ik ben geen konijn! Nou, ik eet het wel met lange tanden, al heb ik die niet eens!

Conclusie; morgen moet het perfect gaan en krijgt hij weer wortels! Verdorie, ik had langzamerhand al andere dingen willen proberen, maar ja, als hij dit al met moeite eet, we zien wel!

Wie van jullie kookt zelf en wie gebruikt potjes?

Mats heeft tot nu toe alleen eigengemaakte prak gehad. Misschien ligt het aan mijn kookkunsten!
2 dagen gewerkt en nu weer een dagje rust.

De groep is vandaag bijna nog drukker dan ons topic zie ik.

@annie ooi: na drie dagen worteltjes mag je best wat anders geven hoor. Je hoeft niet te wachten tot hij het goed eet. Bij floor duurde het een week of 3 voordat ze het eten een beetje door kreeg en tot die tijd heb ik elke paar dagen wat anders aan geboden, het ene met meer succes als het andere.

Wij wisselen trouwens potjes en vers af. Ik denk dat ik me morgen maar eens op de zelfgemaakte bloemkool ga storten. Bruine bonen vond Floor trouwens al meteen heel lekker dus dat is een aanrader. Op de groep staat nog een recept van Pepiet voor bruine bonen.

@niniane: zielige jij, alweer blaasontsteking. En je moet nog bijna 25 weken dus het zal vast ook nog niet de laatste zijn (hoop ik wel natuurlijk voor je).

@ris: over het doorslikken, we combineren bij Floor het rapleyen met prakjes en ze heeft pas door dat ze eten kan doorslikken sinds ze prakjes krijgt. Sinsdien krijgt ze van de stukken ook wat meer binnen.

De wieg van Floor staat trouwens ook nog steeds op onze kamer, ik wordt al emo als ik denk aan het weghalen ervan.

@mmmoi: en jij maar wachten terwijl wij het over HP hebben. Ik heb de mijne alweer uitgeleend anders had ik hem wel naar je opgestuurd. Ik zal voor een betere nacht voor jullie duimen (duim, duim, duim.......kramp:P)

@flower: die pakken kleine luiers heb je misschien nog wel een keer nodig;)

Omdat Flower het over autostoeltjes had laatst ben ik me er ook eens in gaan verdiepen. Het viel me op dat via e-bay de romer (met puntjes op de "o") stoeltjes een stuk goedkoper zijn, dan komen ze bij bedrijven uit Duitsland vandaan. Scheelt 50-70 per stoeltje ongeveer dus dat is wel de moeite waard. Daar gaat dan alleen nog meestal zo'n 10 euro voor verzendkosten vanaf. Toch de moeite waard. De maxi-cosi stoelen schelen niet zoveel.

Nadat Floor een week of twee een beetje lastig was is het nu ineens weer stukken beter en kan ze ook ineens weer nieuwe dingen.

Vanavond lag ze heel verhalen te houden terwijl ze tot gisteren eigenlijk alleen maar gilde. wadaba dada wawa, en dan zelf heel hard lachen om het geluid dat er uit haar mond komt. Ook als ze antwoord krijgt van ons is ze helemaal blij. Ze trekt zich nu ook zelf op aan mijn handen tot zit en op haar buik is ze een stuk bewegelijker en kan ze haar hele boven lichaam op gestrekte armpjes omhoog krijgen. En dan heb ik haar vandaag maar een uurtje ofzo gezien. Nu maar hopen dat het gillen ook wat minder wordt want ik heb geen trommelvliezen meer over:D.
@annie: hahaha, die aftiteling bij het fimpje van de eerste hapjes van Mats. Super leuk!
Annie; wij geven Mees potjes en zelfgemaakt. De ene keer eet ie beter van de potjes en de andere keer vanhet zelfgemaakte. er is nog geen pijl op te trekken. ik vries wel altijd groente hapjes in en fruit ook.
Annie, je niet druk maken over Mats zijn eetkunsten! en het ligt echt niet aan jouw koken, hij weet nog helemaal niet of iets lekker is als hij het net proeft. Ze zeggen trouwens ook dat boontjes (groene) minder lekker zijn dan wortel, maar Ella vond juist de boontjes lekkerder.

Wij doen geen potjes (ben echt zwaar anti-potjes..... sorry) en ik heb een keer een stukje wortel geprakt en op haar lepel gedaan, maar ze wist de prut eraf te werken met haar tong om vervolgens lekker te gaan kauwen op haar lepel. Vandaag een klein stukje banaan in haar mondje gedaan omdat het haar zelf niet lukte, dit heeft ze doorgeslikt. Ik wacht geduldig af tot het beter lukt; dat gaat vast ooit een keer gebeuren!

Ik had haar vandaag trouwens een plastic schaal en haar lepel gegeven om lekker mee te rammelen en trommelen. Ze zat op de grond (in de kussens) en ineens werd het wel heel stil (ik zat de krant te lezen en niet de hele tijd op te letten) Had ze de schaal op haar hoofd! Ze wist alleen niet hoe hij eraf moest. Echt heel grappig!

Verder niet veel nieuws.... haha

Pebbles, ik hoop dat ik die pakken nog een keer nodig ben inderdaadO+;), vandaar ook dat ik ze niet ruil tegen een grote maat, hihi.

Ja, wij hebben ook eerst gezocht hoor, maar dan op echte duitse sites, naar een autostoel. Kopen namelijk veel in het buitenland, auto's, motoren, fietsen, crosstrainer. Scheelt een hoop! Ze hebben daar ook hele grote commodes, had 'm achteraf daar wel willen halen. Maar ze zijn toch wel minder modern.

Leuke foto trouwens van Floor in die zwemband! Onwijs schathhhig!

Annie Ooi, wij geven Vico ook potjes en zelfgemaakt. Hij is gek op het potje Kidneybonen, vanaf 8 maanden. En op pasta. Minder op de varianten met aardappelen. Wij schotelen Vico trouwens elke dag iets anders voor. Soms probeer ik de dag erna iets wat hij die dag daarvoor echt niks vond maar meestal niet met een beter resultaat. Behalve bij pap, dat moest hij echt leren eten van een lepel. Vond het doodeng, die smurrie in zijn mond. Van de zenuwen maar lachen maar als ie het uitspugen onder de knie zou hebben, dan wist ik wel wat er zou gebeuren! Overigens hier duidelijk een voorkeur voor potjes en het liefst die van baby's van 4 maanden! Bloemkool uit een potje; jammie! Bloemkool van mama, getsie! (???snap er niks van!!)

Niniane, balen meid van die blaasontsteking. En van die antibiotica-kuur kan je ook heel fitloos worden! Hoop dat het snel overgaat. Vitamine c slikken schijnt goed te werken.

MMMoi, wat balen zeg, van dat boek! Ik zou 'm dan inderdaad maar bij de AH gaan halen!

Ris, komt vast vanzelf, dat doorslikken. Ella heeft duidelijk te tijd nodig:) maar komt goed! Het ging met banaan al beter, las ik. Mooi zo!

Kom heus wel even schrijven hoor, nu ik nog tijd heb. Jullie zijn ook niet zomaar van me af!

Vandaag een beetje een baaldag na gisteren. Auto voor een kleine beurt gedaan naar dealer voor de autoreis as vrijdag. Even een beurtje, dachten we. Er blijkt dus het eea mis te zijn en we moesten nieuwe banden. Gevolg: 900 euro lichter:(. Pffffff.......

Ow Pebbles, Vico gilt trouwens ook heel erg hard. Heel de dag! Gillen en brullen zoals een leeuw. In het begin vond ik het nog wel grappig maar nu niet meer. Word er stapelgek van af en toe. Waarom hij het doet? Zijn stem ontdekken? Of frustraties uiten? Ik weet het niet en weet ook niet hoe erop te reageren. Wat doe jij op die momenten?

Ga nu slapen. Jullie ook een goede nacht!

Heb trouwens de foto's op de groep verwijderd in mijn album omdat ze te klein waren. Niet omdat ik even minder tijd heb om te schrijven hoor.

Hallo.....was ik ook weer ffies.

@mmmoi, al gezegd, maar hartgrondig mee eens, balen van je HP! (ben je nog niet stiekem bij de spoilers gaan kijken?)

@annie, je hoeft echt niet elke dag hetzelfde te geven als Mats het een dag niet goed eet. Het schijnt wel beter te zijn om minimaal 3 dagen achtereen hetzelfde te geven ivm allergien (met puntjes) enzo, maar ik zou het zelf ook niet geweldig vinden om 4 dagen achterelkaar dezelfde prut te moeten eten. En eten moet leuk blijven. Op het moment dat je eten er in moet proppen onder het mom van "hij moet eten" dan gaat de lol er voor beide kanten snel af hoor.

Wij geven over het algemeen potjes (te gemakkelijk en in verhouding niet duurder of goedkoper dan zelfgemaakt, zelfgemaakt geeft meer rommel) maar ook wel zelfgemaakte prut. Laatst pasta met kruiden(basilicum en oregano), gehakt, verse tomaten en nog wat prut, eerste hapjes waren niet zo lekker, maar eergisteren kreeg ze het nog een keer en toen was het mjam mjam.

Gisteren bloemkool met aardappel en gekookte vis. Het aller aller lekkerste vind ze danoontjes (die heb je nu ook voor vanaf 4 maanden) als het bakje te voorschijn komt begint ze helemaal gek te doen in de kinderstoel.

Aan de rapleydames, beginnen jullie kindjes niet te kokhalzen op het moment dat ze een stukje in hun mond hebben? Mayte hoeft maar een stukje in d'r keel te krijgen en ze begint al rood aan te lopen....wanneer is die "wurgreflex" nu voorbij? (wordt er een beetje angstig van elke keer als ze een stukje in d'r keel krijgt de boel zit onder te kotsen)

Gillen doet ze eigenlijk niet (gelukkig, als ik jullie zo lees) maar wel keuvelen en geluidjes maken en gekke dingen doen. En zo grappig, In het oie ik groei werkboek, staat dat ze nu op de leeftijd komt dat ze verbanden en relaties gaat leren kennen. Gister avond had ik haar in bad en begon ik door de afvoerslang te blazen, zodat er bellen in het badje kwamen (en een heleboel waterlol:P) dit heeft ze even aan zitten kijken en greep toen zelf naar de slang en wilde ook blazen! Zo knap, nou ja en ipv blazen ging ze dus zuigen, gelukkig niet hard genoeg. Maar zo geod van d'r dat ze dat door had!

O ja, Mayte zit hier los in haar eigen badje, op een antislipmatje. Werkt ook prima!

Hebben jullie gisteren toevallig "help mijn man is klusser" gezien? Een stel die midden in de zooi zat, zonder badkamer en die vrouw was een maand geleden bevallen EN DAN GEEN DOUCHE HEBBEN!!!!!!!! verschrikkelijk! (om te douchen moest ze 3 kwartier lopen om bij d'r ouders te komen en dan ben je net bevallen) Had Lief meteen doei gezwaaid en bij m'n moeder gaan bivakeren als hij me zoiets zou hebben geflikt!

Hoi allemaal,

Wat leuk zeg Ringel, dat jullie zo lol in bad hebben, ik wil ook een bad!!! Mats vindt het gelukkig heerlijk onder de douche, loopt de hele tijd te gillen (leuk dat het zo raar klinkt in badkamers) en doet niks anders dan met zijn kop onder de straal proberen te komen, nah ja, tis gewoon ook geinig, maar toch wil ook een bad. Ik zag laatst een soort wasmand (althans, hij leek op onze wasmand) die je in de douche kan plaatsen. Maar even weer opzoeken!

Goede tips over het eten, ik denk inderdaad niet dat het de smaak is wat Mats niet lekker vind, hij wil namelijk wel steeds weer een hap, maar zogauw het in zijn mond is, gaat ie kokhalzen, maar dat kan dus ook een wurgreflex zijn???? Was dat nou weer? Ik las er laatst ook iets over, maar ja, toen was Mats nog maar een baby die alleen borstvoeding kreeg!!!! Hihihi

Niniane, naar zeg van die blaasontstekingen, wel logisch dat je extra extra extra moe bent, hoe ver ben jij nou?

Flower, heb je dat bedrijfje met je man?

Harry Potter meiden, hoe gaat het met jullie? Het is maar goed dat dit het laatste HP-boek is, ik mis jullie!!!!!!!!!!

Bloem, alles goed met je? Lang niks meer van je gehoord, maar zag je wel op het BV-topic, hoe gaat het er nu mee???????

Hier gaat alles goed, eten jullie ukken in de kinderstoelen? Ziet er zo wijs uit!
@annie, eigenlijk heb ik Roan niet 3 dagen hetzelfde gegeven. Roan had het hele eetgebeuren snel door, dus gewoon steeds wat anders gegeven.

@ris, wat grappig toch dat mensen zo verschillend zijn. Ik ben helemaal niet anti-potjes. Gemak dient de mens. Ik geef Roan zowel een potje als vers. Vind het wel prettig als hij beide lust. Mochten we een keer weg moeten, dan kan altijd makkelijk een potje in de tas.

Ik merk wel dat Roan potjes in eerste instantie lekkerder vindt dan vers. De structuur van vers is toch nog iets anders, ook al pureer je het wel. Ook vind ik potjes wel degelijk goedkoper. Normaal gesproken eet hij een vol potje fruit en avondeten op. Ongeveer 1,75 per dag. Gisteren heeft hij met de pot meegegeten. Aardappeltjes met worteltjes. Daar heb ik niets geen extra uitgaven voor hoeven doen. Zo kan dat op maandbasis best wat schelen.

@rollen: roan heeft het vorige week 1 dag heel enthousiast gedaan. Nu vindt hij het niet bijster interessant meer geloof ik. Hij draait zich nu niet meer om. Zitten kan hij wel alleen, maar niet erg lang.
Goedemorgen allemaal!!!

Joehoe, Jasmijn ligt net in bed en ging gelijk lekker slapen dus ik heb lang tijd voor het forum! Heb het wereldbolletje ingedrukt dus kan nog reageren ook. Heb even geteld en gezien dat we met een harde kern van actieve meeschrijfsters zitten van 10 meiden (Blind meegerekend want ik ga ervan uit dat ze terug komt!), nou, dat is toch een mooi aantal of niet dan? En degenen die lekker meelezen, of af en toe zelfs iets opschrijven: prima, gezellig, welkom!

Gisteren heeft Jasmijn op mijn schoot gezeten toen ik aan het forummen was en heeft ze heel veel knopjes tegelijk geramd en daardoor heb ik nu ineens een ander en veel groter lettertype als ik het forum lees! Weet iemand hoe het weer back to normal wordt?

Oké, komen mijn reacties:

@Ris: Oké, sorry, ben blond... begreep dat je gelijk wilde gaan fietsen, maar dat was dus niet zo. Ook nog ff wachten dus! Ik weet niet wat je er aan kunt doen als Ella haar eten niet doorslikt, Jasmijn eet nl. alles en heeeeel vlug... Maar ik doe dan ook geen Rapley. Soms geef ik wel eens wat stukjes aan haar, bijv. bij boontjes die niet zo goed gepureerd worden, en dan eet ze het wel aardig en slikt het ook door! Sorry ;)... O en waarom ben je zo zwaar anti potjes???

@Annie: Ga je vanavond een keer ander eten bij Mats proberen? Ik heb Jasmijn maar 2 avonden hetzelfde gegeven toen ik begon met bijvoeding, toen was zij het ook zat (overigens ook wortels, haha). Wij geven afwisselend vers en potjes. Trouwens vaker potjes, nu ik er zo over nadenk. Als we iets eten dat Jasmijn ook mag, pureer ik het met de staafmixer of prak het fijn. Ze lust al spinazie à la bloep van Iglo met beetje gekookt ei en aardappel geprakt, haha! Zo leert ze ook steeds beter stukjes eten, wurgreflex bijna niet meer aanwezig.

Ik heb trouwens een nieuwe poging met data op de groep gezet, kwam erachter dat ik 2 van de data die ik gepost had zelf niet eens kon, haha! Misschien kun je deze data wel? Ff checke :)!

@Niniane: Ik kon mijn bestelling van HP niet afzeggen, ik mag hem bij binnenkomst wel terugsturen als ik het te lang vond duren. Ik heb van de week gebeld en gisteren kreeg ik het andere boek dat ik besteld had wel alvast binnen (was een verj.cad. voor schoonmoeder), maar HP zat er nog steeds niet bij!!! Hoe is het met je blaasontsteking? Toen ik zwanger was heb ik er ook zo verschrikkelijk veel gehad, ik kon wel janken, iedere keer kreeg ik het opnieuw en ik had er echt veel pijn van. Wéér naar de ha... jij dus ook? Sterkte meid, hoop voor je dat het snel over is.

@Pebbs: Bedankt voor het duimen, het heeft geholpen! Jas heeft geslapen van 19 tot 7 uur, dat is toch wel heel netjes!

Hoe laat gaan jullie beebs eigenlijk voor de nacht naar bed? Jas ligt dus rond zeven/half acht. Soms wel beetje inslaapproblemen, maar vaak ook niet meer. Heerlijk hoor!

Lekker voor je dat Floor steeds meer beweegt. Leuk om te zien is dat hè. Kon ze dat nog niet eigenlijk, optrekken tot zit? Dat doet Jas nl. al best wel lang (niet opschepperig bedoeld hoor). Wees eigenlijk maar blij dat Floor nog niet zo gemakkelijk rolt; Jasmijn rolt al meerdere keren achter elkaar en komt zo heel de kamer door, vooral richting snoeren, die vindt ze geweldig. Ik denk dat het trouwens ook niet lang meer duurt voor ze kruipt: ze zit de hele tijd op handjes en nu echt ook knietjes en dan wipt ze van voor naar achter heen en weer, geinig gezicht. Hier ook dat gegil, maar de laatste paar dagen eigenlijk meer gebrabbel. En het klinkt anders dan het gebrabbel van 'vroeger'; het lijkt steeds meer op een beetje praten. Hele verhalen houdt ze in zichzelf; heerlijk!

@Flower: Haha, dat is ook toevallig, ik had per ongeluk een potje voor 8 mnd. meegenomen bij AH (die aanbieding) en dat zijn kidneybonen! Ik dacht; ben benieuwd of ze dat wel lust, bewaren tot over een maand! Geinig dat Vico dat zo heerlijk vindt!

@Ringel: Lachen dat Mayte al pasta op heeft, ga ik ook eens proberen! Heb je het dan gewoon gepureerd? Wordt zeker een vieze prut? Ik had ook 'help mijn man is klusser' gezien, echt erg ja! Het zag er ook echt NIET uit! Ik had in mijn kraamweek echt niet zonder badkamer gekund; daar heb ik heeeeeeeeeel rijkelijk gebruik van gemaakt ;), van zowel het bad als het toilet...

Zo, nu mis ik dus nog 3 meiden...Babba en Pepiet, Hoi!

Blindje, ik mis je meid, hoop dat je snel weer hier komt schrijven in de oude vertrouwde paarse letters... Handig als je weet dat je er op negen moet reageren! Of ben ik nu nog iemand vergeten, nou ja, dan roep je maar.

Goed, nu geloof ik genoeg gewauweld. Tussendoor ook mijn eigen egoverhaal verteld dus nu ben ik klaar! O nee, nog een klein ego stukje:

Jasmijn slaapt nu weeeeer op haar buik, ben net wezen kijken. Grappig hoor, ze wordt echt al zo'n groot kind nou, dan ligt ze weer op haar zij, dan haar rug...ik leg haar weg op haar rug maar ze draait vrijwel direct naar haar zij (als ik er nog bij sta) en meestal door naar haar buik (als ik weg ben) en dan slaapt ze in. Hihi! Gekke griet.

Enneh...ik ga zo lekker met vriendin en de beebs naar het strand! Het is hier echt zonnig, ik ga wel niet in bikini, maar in een topje en rokje op het terras en misschien wel in het zand zitten is toch ook errûg fijn vind ik! Neem fototoestel wel mee, kan ik posten :P en jullie lekker jaloers maken!

Nou ga ik echt, moet ook nog wat in huis doen!

x Mmmoi

KROKUS! Meid, hoe kan ik je vergeten....sorry sorry sorry hoor! Love you ook hoor!

O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+

(Hoop dat ik het hiermee goed maak)
@ringel: op pag.48 (in de groene balk) van het bekende groene groeiboek staat wat over de wurgreflex. Daar staat dat het in de 1e 9 maanden weg gaat. Floor heeft er helemaal geen last van, kan alles zonder problemen in haar mond stoppen. Alleen als iets plakkerigs als brood of aardappel aan haar gehemelte zit geplakt dan gaat ze een beetje kokhalzen om het er af te krijgen.

Hoe doe je dat dan met plassen trouwens als je geen douche hebt vlak na de bevalling? Je zal maar zo'n vent hebben.

@annie ooi: ik las laatst ook ergens de tip om bij de bouwmarkt zo'n grote cementbak te kopen. Die doen ook goed dienst als bad.

@flower: is wel vaker hier hoor, dat mensen het een tijdje druk hebben en dan even niet of minder schrijven. Er is ook leven buiten het forum (ja echt:D).

Als ze gaat gillen laat ik haar meestal maar zonder te reageren al is dat soms best moeilijk. Het speentje wil vaak nog wel even helpen maar die geef ik liever niet te veel overdag. Soms ga ik hard terug gillen en dan kijkt ze me heel raar aan, om vervolgens weer vrolijk (of minder vrolijk) verder te gillen. Ik hoop maar dat het een fase is die weer over gaat. Maar ik ben dus gelukkig niet de enige.

Stom zeg, die pakken luiers had ik natuurlijk ook kunnen ruilen. Nu zijn alle pakken al open.

Balen van die auto, dat waren dure banden.

@ris:wat grappig, ella met een schaal op haar hoofd. Heb je er nog een foto van kunnen maken?
@mmmoi: view of beeld boven in de balk en dan tekstgrootte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven