Super partner, maar zijn huis is echt een RAMPi!

17-10-2009 14:01 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik lees al een tijdje mee, en vond het onderhand de hoogste tijd om zelf een topic te plaatsen. Het zit namelijk zo: ik heb ongeveer een jaar een ontzettend goede relatie met Meneer Kip, we wonen echter bewust nog niet samen. Allemaal prima, hij zijn ding en ik mijn ding en we laten elkaar vrij, het is een mooi en warm persoon en ik ben heel gelukkig met hem.

Hij (34) woont echter samen met kat en huisgenoot, en de hygiëne is nogal ver te zoeken. (Lees: stofplukken ter grootte van een bol wol, wel wc eend in de pot maar de bril wordt even vergeten voor de goede orde en wat er onder de wc bril huist willen jullie al helemaal niet weten, matras op de grond, 3 maanden dezelfde theedoek (of eigenlijk stiekem handdoek) gebruiken, een verzameling lege flessen in de keuken met een statiegeld waarde goed voor 3 weken bounty eiland, er wonen nog net geen inheemse diersoorten, afijn, message clear dunkt me).

Nu weet ik dat hij graag iets voor zichzelf wil, wat hij ook beter zal schoonhouden (zegt hij). Zoeken daarentegen doet Meneer Kip niet intensief, en in een grote stad worden huizen nou eenmaal niet aangeboden op straat dus enige actie vereist. Als hij bij mij is, dan is hij wel een stuk netter dat moet gezegd worden. Ik heb cara en bronchitis en er dus behoorlijk last van, we praten er wel over of ik maak een grap, maar ik wil niet teveel "miepen".

Waar ligt de grens tussen zeuren en gewoon ergens echt van balen? Kijk, een mannenhuishouden soit, maar ik ben inmiddels bijna 30 en heb het studententijdperk gelukkig achter mij gelaten. Dacht ik. Want de sporadische keer dat ik bij Meneer Kip ben, ga ik echt 10 jaar terug in de tijd. En daardoor wordt Meneer Kip opeens toch een stukje minder aantrekkelijk...

Heb al voorgesteld om een keer te helpen met schoonmaken, het woord werkster laten vallen, maar voel er eerlijk gezegd ook niet zoveel voor om me bezig te houden met ZIJN huishouden. En waarom het nog lang niet gevonden potentieel nieuwe huis wel schoonhouden en dit niet?

Toch zou het fijn zijn als ik daar ben, ik niet middenin de nacht naar adem happend aan het infuus moet vanwege de stof, haren etc. Of elk kopje angstvallig nog een keer moet afwassen en stiekem blij ben met mijn tetanus prik. Maw, ik heb er echt wel last van.

Gewoon ogen (en neus) dichtknijpen, of heeft een van jullie de Gouden Tip??

Mijn dank is groot.
Ik zou daar echt op afknappen.
Er niet naar toegaan zolang het zo'n chaos is. Je hebt er last van qua gezondheid, dus gezeur vind ik het zeker niet!

En dan kijken hoe lang het duurt voordat meneer Kip zijn hok gaat cleanen om jou ook in zijn huisje te kunnen ontvangen.
Tegen hem zeggen dat je er echt last van hebt, vooral 's nachts. En dat je daarom liever niet meer bij hem blijft slapen. Dan komt hij maar naar jou toe!

Verder kun je je of niet meer ergeren, of de boel zelf een keer opruimen. Zelf zullen de heren dat niet doen denk ik!
Ik zou er niet meer naar toe gaan. Laat hem gewoon naar jou komen.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
o bah! 't feit dat je cara en bronchitis hebt moet eigenlijk genoeg zijn voor meneer om z'n huis stof vrij te houden lijkt me. Daarbij komt natuurlijk ook gewoon dat 't ontzettend smerig is en het hem onaantrekkelijk maakt. Misschien is 't te extreem hoor maar zou je niet kunnen voorstellen om niet meer bij hem af te spreken totdat het daar (redelijk) schoon is? Zou dat helpen?
Nee gatver. Ik vind het ook asociaal dat die mensen jou zo ontvangen.

Ik kwam een keer bij vriendje in studentenhuis, was er ook iets mis met de toiletten. (niet heel smerig hoor, maar gewoon duidelijk een week niet schoongemaakt)

Volgende dag dat ik uit bed kwam was alles netjes schoon, er hing toiletpapier... die jongens wisten echt wel hoe het moest.

Je wílt toch geen mensen ontvangen in een huis zoals jij beschrijft... En moet jij dan ook op de grond slapen daar?

Heeft hij financiele problemen? Dat hij daarom geen bed heeft?

(is nog geen reden om de wc-bril niet te poetsen trouwens)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ik moet eerlijk zeggen dat als ik aangeef dat ik kom, hij wel zijn ruimten stofzuigt, schoon beddengoed heeft klaarliggen en voor zijn doen echt zijn best doet, maar dan nog is het minimaal. En als ik dan er ietwat cynisch wat grappen over maakt, dan schaamt hij zich ook echt. Ik ben overdreven netjes, maar zou al heel blij zijn met een middenweg. Hij wil nu een bed kopen en glas eerder wegbrengen enzo, maar dan nog blijft het stof en gemorste drinkvlekken met een grijzig stoflaagje echt wel liggen. Cursusje huishouden??
Niet meer naar hem toe gaan wordt gezegd, maar dat is toch geen echte oplossing?

Als je samen een toekomst wilt moet hij wel leren schoonmaken, lijkt me.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:Zamirah schreef op 17 oktober 2009 @ 14:03:

Ik zou daar echt op afknappen.

Ik ook.

Mijn ex woonde met zijn broer en schhonzus in 1 huis en toen ik daar net kwam was de douche zo vies dat je erwtensoep kon maken van de randen in de douchebak en op de tegels.

Ik ben toen op een goeie dag gewapend met spons en sop die douche te lijf gegaan...met gevaar voor eigen leven mag ik wel zeggen.

Letterlijk iedereen kwam verbaasd achter me staan toen ik op mijn knieën lag te boenen en te vragen wat ik deed?

Ik heb ze 1 voor 1 gezegd dat ik niet in die teringzooi wou douchen, dat ik het gewoonweg een varkensstal vond.

Daar schrokken ze wel van geloof ik. Daarna ging iedereen wel schoonmaken.

Nu wil het geluk dat ik het enorm leuk vind dingen schoon te maken die erg vies zijn...soort van zien wat je doet syndoom
Wow, dit loopt snel. Nee totaal geen financiële problemen. En om deze reden spreken we ook echt altijd bij mij af.

Maar soms heb ik wel eens een afspraak bij hem in de buurt, en is het handig om te blijven slapen of ook gewoon leuk, weer eens wat anders. Hier kookt hij, ruimt hij de vaatwasser in als het nodig is, kortom is het echt een gelijkwaardige partner. Maar daar.. Hij doet daar dus al wel best wel wat, en ruitm wel op als ik kom, maar het idee dat het zo goor is als ik er niet ben en dus onverwachts langs kom zegt dan ook wel weer wat over een persoon. Terwijl hij zelf (lichamelijk en kleding) weer heel proper is!
[quote]Pannetje schreef op 17 oktober 2009 @ 14:10:

[...]

Ik ben toen op een goeie dag gewapend met spons en sop die douche te lijf gegaan...met gevaar voor eigen leven mag ik wel zeggen.

Pannetje, ik vind jouw oplossing toch wel een goede! Had het al eens voorgesteld om als hij wat minder druk is (hij heeft nu heel veel werk) samen alles eens grondig aan te pakken en dat vond hij een goed idee. Wie weet is het dan minder lastig om bij te houden. Ik snap dat het al een ontzettende afknapper is om te beginnen, want WAAR begin je!? En ik geef eerlijk toe dat ik een beetje baalde dat hij het zelf niet doet, en ik dus als een soort van huisvrouw moet fungeren in een huishouden dat niet eens van mij is! Maarja, om graan te krijgen zul je eerst zaad moeten oogsten natuurlijk.

[quote]Moonlight82 schreef op 17 oktober 2009 @ 14:08:

Niet meer naar hem toe gaan wordt gezegd, maar dat is toch geen echte oplossing?

Net als Moonlight vind ik er niet heen gaan (wat ik nu dus ook bijna nooit doe) ook niet echt een oplossing want ik denk dus wel degelijk aan samenwonen en kinderen enzo. En ik vind het ook leuk om wel eens bij hem langs te gaan.

Hoe gaat het dan bij jullie dames, qua huishouden?
nahjaaaa nog een juffrouw kip! Familie?
Als hij geen financiële problemen heeft, waarom woont ie dan samen met 'n huisgenoot? Waarom kan ie dan geen huis kopen? Waarom kan ie dan geen werkster inhuren?

Ik zou in elk geval geen samenwoonplannen maken met zo iemand en sowieso niet bij hem afspreken zolang hij nog hokt met 'n huisgenoot.
Jij woont er niet, dus je hebt er niet veel over te zeggen. Ik vind het al tof van hem dat hij eraan denkt om zijn bed te verschonen en te stofzuigen als je langskomt.

Ik ben in mijn eentje ook niet zo netes als mijn vriend, ik heb geen last van een stapel kranten of een glas dat nog op tafel staat. Creatieve projecten op de eetkamertafel. Verf in glazen ed.

Mijn vriend vindt dit te slordig, ik kan me dat ook voorstellen, dus ik hou rekening met hem. Wij wonen samen, maar hij gaat vaak lang op reis en dan doe ik het zoals ik het goed vind. Nu heeft hij er een tijdje een handje van gehad om als verrassing onverwacht eerder naar huis te komen. Dat heeft hij echter wel snel afgeleerd ik vond het ook heel; vervelend...

Gelukkig is mijn vriend niet té schoon, de wc hoeft niet elke dag schoon en de theedoeken hoeven niet gestreken te worden enz enz. Niet dat ik dat ooit zou doen Ik werk 5 dagen en hij maar 4, dus hij doet ook iets meer in het huishouden. Wekelijks doen we alle schoonmaakklussen en dat werkt voor ons.

Anyway, ik vind dat het duidelijk is dat hij al aan je denkt als je langskomt. Je moet niet verwachten dat hij net zo netjes gaat worden in zijn huis als jij in het jouwe.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Hmm, niet sympathiek van hem dat hij niet beter schoonmaakt als jij er zoveel last van hebt. Je wil toch dat degene van wie je houdt zich lekker (ook lichamelijk) voelt bij je?
quote:misschicken schreef op 17 oktober 2009 @ 14:17:

nahjaaaa nog een juffrouw kip! Familie?Haha, wie weet... Achter nichtjes?
Ik zou er echt niet mee kunnen zitten. Hij is nog blijven steken in een huis met huisgenoot= studentikoos. Nou en?

Ik denk, weet bijna zeker dat wanneer hij een 'echt' huis heeft dat helemaal van hem is hij het een stuk beter bij zal houden.

Ik zou me er niet druk om kunnen maken. Werkelijk niet.

En om samen dat huis eens onder handen te nemen zou ik ook niet doen. Komt allemaal goed.
[quote]singalala schreef op 17 oktober 2009 @ 14:18:

Jij woont er niet, dus je hebt er niet veel over te zeggen. Ik vind het al tof van hem dat hij eraan denkt om zijn bed te verschonen en te stofzuigen als je langskomt.

Dat waardeer ik ook, en daarom vind ik het soms lastig er wat van te zeggen omdat hij echt wel zijn best doet. Ik kan me ook wel inleven in jouw verhaal, maar ik ben het met de rest eens dat ik mede door gezondheidsredenen er toch wel last van heb. Het is niet dat ik eis dat hij het wc papier in een punt vouwt ofzo omdat het netter staat
Klinkt alsof hij zich er toch een beetje lullig onder voelt, dat jij met jouw gezondheidsklachten het niet zo prettig bij hem vindt. Maar even los daarvan kan ik me voorstellen dat je het sowieso niet oké vindt om om de vieze objecten/vlekken heen te moeten lopen bij hem.

Kan het zijn dat hij zelf het probleem wel onderkent maar net als jij ECHT even niet weet waar hij moet beginnen? Om het allemaal met z'n twee op te gaan ruimen, vind ik nogal veel gevraagd omdat er dan helemaal stofwolken zullen opdoemen! Kan hij misschien aan een goeie vriend(in) van hem vragen hem op weg te helpen (bijvoorbeeld een ochtend ofzo) of een schoonmaker vragen? Al is het maar voor een tijdje.
Mijn vriend heeft ook astma en allergieën. Voordat we samenwoonden had ik een kat, waar hij niet goed tegenkon.

Tja, dat is lastig, maar ik ging daarom niet mijn 17 jaar oude kat de deur uitdoen. Ik stofzuigde voordat hij kwam wel goed ed, mijn vriend bleef dus ook bijna niet slapen bij mij.

Kat is overleden voordat we samen gingen wonen, dus dat probleem loste zichzelf op. Ik hou nu wel rekening met hem, qua katten: ik wil er graag een, maar hij trekt dat gewoon niet. Dus dat is duidelijk: geen kat.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:Juffrouw_Kip schreef op 17 oktober 2009 @ 14:22:

Dat waardeer ik ook, en daarom vind ik het soms lastig er wat van te zeggen omdat hij echt wel zijn best doet. Ik kan me ook wel inleven in jouw verhaal, maar ik ben het met de rest eens dat ik mede door gezondheidsredenen er toch wel last van heb. Het is niet dat ik eis dat hij het wc papier in een punt vouwt ofzo omdat het netter staat Maar dan kun je hem toch gewoon naar jou laten komen? Bij mij is het voor 't zicht wel opgeruimd, maar ik ben ook niet zo van het stoffen/stofzuigen dus 'n astmapatient zou hier waarschijnlijk ook niet echt blij worden. Dus als ik 'n regelmatige bezoeker zou krijgen die klaagt over z'n astma, dan spreken we voortaan elders af of hij/zij pakt zelf de stofdoek maar als ie zich er aan stoort.
De reden dat jij zelf zo netjes bent komt deels ook doordat je er anders qua gezondheid last van hebt. Je kunt eigenlijk niet van hem verwachten dat hij net zo netjes is als jou, omdat het zijn huis is. Jullie liggen op het moment qua netheid ver uit elkaar dus het zal wat tijd kosten om een balans te vinden.

Je zou bijvoorbeeld wel naar hem toe kunnen gaan, maar niet meer bij hem blijven slapen met uitleg dat je er last van hebt qua gezondheid. Dus dan blijf je een paar uurtjes en dan ga je naar huis. Ik kan me zo voorstellen dat het voor hem dan wel een motivatie is om het huis netter te maken. Of ga samen aan de slag in zijn huis! Als hij het niet gewend is om zo netjes te zijn, zal hij voor veel dingen ook geen oog hebben.

Hij heeft natuurlijk ook te maken met zijn huisgenoot dus dat maakt t wat lastiger.

Hoe gedraag hij zich als hij bij jou is? Is hij dan wel netjes?
No way dat ik de boel daar zou gaan soppen!

Voor mij een enkeltje eigen huis.
Hebben jullie het wel eens gehad over samenwonen juffrouw kip? En zo ja, hoe ziet hij dat voor zich?

Op zich is het idd waar dat het hun huis is en dat zíj in die varkensstal moeten wonen. En toch... als ik flieft zou zijn en nieuwe vriend zou mij ontvangen in een dergelijk huis zoals jij beschrijft zou ik toch op mijn kop gaan krabben denk ik.

Als hij bij jou is, vind hij het dan stiekem niet heel fijn dat jouw huisje wél schoon en netjes is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven