Traktatie 1e verjaardag op kinderdagverblijf
zaterdag 5 april 2008 om 21:31
Binnenkort wordt mijn zoontje 1 jaar. Daar hoort natuurlijk een traktatie bij op het kinderdagverblijf.
Hij zit in een groep met kinderen tot 2 jaar. Nu vind ik het lastig om een leuke traktatie te bedenken en wat ik op internet vind is meer voor ouderen kinderen.
Wat me op zich leuk lijkt is iets van belleblaas met een lekker dingetje (rozijntjes o.i.d.) in een gezellig zakje, maar misschien hebben jullie wel veel beteren ideeen.
Misschien dat hier al eens een topic over was, maar via de zoekfunctie kan ik niks vinden.
Hij zit in een groep met kinderen tot 2 jaar. Nu vind ik het lastig om een leuke traktatie te bedenken en wat ik op internet vind is meer voor ouderen kinderen.
Wat me op zich leuk lijkt is iets van belleblaas met een lekker dingetje (rozijntjes o.i.d.) in een gezellig zakje, maar misschien hebben jullie wel veel beteren ideeen.
Misschien dat hier al eens een topic over was, maar via de zoekfunctie kan ik niks vinden.
dinsdag 13 oktober 2009 om 12:50
quote:Xaloy schreef op 12 oktober 2009 @ 14:20:
En daarna vind je het wel goed dat je zoon suiker krijgt? Wat is er mis met suiker? Wist je dat er in fruit ook suiker zit? Geef je je zoon ook geen fruit?Jaaaaaaaaa, in fruit zit ook suiker, maar fruitsuiker is "beter" dan fabriekssuiker. Dat moet je toch met me eens zijn. En daarna hou je het toch niet tegen. Maar hoe langer niet, hoe beter. Dus ook liever water dan diksap ed. Ben echt geen freak hoor, wil gewoon niet dat ie als baby al suiker krijgt. Misschien heel raar in jouw ogen.
En daarna vind je het wel goed dat je zoon suiker krijgt? Wat is er mis met suiker? Wist je dat er in fruit ook suiker zit? Geef je je zoon ook geen fruit?Jaaaaaaaaa, in fruit zit ook suiker, maar fruitsuiker is "beter" dan fabriekssuiker. Dat moet je toch met me eens zijn. En daarna hou je het toch niet tegen. Maar hoe langer niet, hoe beter. Dus ook liever water dan diksap ed. Ben echt geen freak hoor, wil gewoon niet dat ie als baby al suiker krijgt. Misschien heel raar in jouw ogen.
dinsdag 13 oktober 2009 om 13:00
Pff, ik zal bij het intake gesprek wel aan het KDV vragen wat gebruikelijk is, maar ik hoop niet dat er traktaties worden verwacht bij een 1-jarige. Wat een gedoe zeg. En kadootjes uitdelen ipv eten? Damn, zet ze gewoon allemaal een feestmuts op, liedje zingen en klaar. Over tot de orde van de dag. Op je speen sabbelen, beetje rondkrioelen en je luier volkrijgen.
woensdag 14 oktober 2009 om 21:30
Mijn dochtertje heeft net op van die ouderwetse windmolentjes getrakteerd. Heb er een kaartje aangemaakt met een krullintje en ze in een wijnkoeler gezet. Zag er heel feestelijk uit! De kindjes, juffen en ouders waren enthousiast. Ik ook, was weinig werk en kostte maar 50 cent per stuk! Ook besteld bij Lobbes.nl.
Geen dure dingen en geen suiker!
Geen dure dingen en geen suiker!
woensdag 14 oktober 2009 om 21:40
Voor de eerste verjaardag een varkenssnoet met ballon en danoontje. Voor de 2e verjaardag een bekertje met een olifantje. In dat bekertje zat wat kleine lekkernijtjes. Voor de 3e verjaardag een koekiemonster met een sesamstraatontbijtkoekje.
Ik vind het leuk om bij stil te staan dat ze jarig zijn. Of ze nu 1 worden of 3, dat maakt me weinig uit. Ik vind dat gefröbel wel leuk.
Ik vind het leuk om bij stil te staan dat ze jarig zijn. Of ze nu 1 worden of 3, dat maakt me weinig uit. Ik vind dat gefröbel wel leuk.
vrijdag 16 oktober 2009 om 18:18
Ik werk zelf op een kdv en het is leuk om verjaardagen te vieren .Het is sneu vindt ik om er niks aan te doen terwijl ze het gewoon spannend vinden en weten dat ze met n verjaardag bovenop de tafel op de mooie stoel mogen zitten,kaarsjes uitblazen en een kadootje krijgen.Het liefst hebben wij ook kleine traktaties zoals kaptein koekje of rozijntjes omdat ze taart vaak laten staan das veels te groot voor ze.Het is echt geen competitie van wie maakt de mooiste grootste of duurste traktaties hoor.soepstengeltje met touwtje of dropveter eraan en n snoepvisje is ook leuk altijd (net een hengeltje) of gewoon een danoontje vinden ze ook heerlijk en is niet te groot.Hoef je het echt niete moeilijk te maken of duur en je kind staat even die dag helemaal in de belangstelling.
zaterdag 17 oktober 2009 om 17:39
er staat bij ons nergens in het pedagogisch beleid dat je als ouder moet trakteren op een kdv voor en met je kind.
als je dat wil prima, wil je het niet ook oke.
wij vieren wel altijd de verjaardag en het afscheid van onze baby's als ze over gaan naar de peuters.
wij laten het aan de ouders over heb je niets om uit te delen, dan krijgen ze van ons rozijntjes of een soepstengel of een stukje ontbijtkoek.
maar vieren doen we het wel.
it's up to you!
als je dat wil prima, wil je het niet ook oke.
wij vieren wel altijd de verjaardag en het afscheid van onze baby's als ze over gaan naar de peuters.
wij laten het aan de ouders over heb je niets om uit te delen, dan krijgen ze van ons rozijntjes of een soepstengel of een stukje ontbijtkoek.
maar vieren doen we het wel.
it's up to you!
zaterdag 17 oktober 2009 om 19:48
Het zou wat zijn hermoine als je verplicht zou moeten tracteren.
Bij ons wordt op het hart gedrukt om mocht je eten willen tracteren vooral gezond te tracteren, maar helaas. Mijn zoon is net twee(groep 2-4) en de vangst van de afgelopen maanden is: twix, snickers, kauwgom snoepjes, lollies.........Gelukkig heeft zoon het niet zo door dat hij van de jarige iets krijgt, dus ik vis het ongezien uit zn bakje. Maar waarom zulk snoep aan een kind van 2 trakteren??
Wij hebben zoon een badspeeltje van de hema laten trakteren samen met een grote schaal fruit. Manderijnen, bananen, appels, alles in stukjes gesneden en ze hebben er heerlijk van gegeten.
Bij ons wordt op het hart gedrukt om mocht je eten willen tracteren vooral gezond te tracteren, maar helaas. Mijn zoon is net twee(groep 2-4) en de vangst van de afgelopen maanden is: twix, snickers, kauwgom snoepjes, lollies.........Gelukkig heeft zoon het niet zo door dat hij van de jarige iets krijgt, dus ik vis het ongezien uit zn bakje. Maar waarom zulk snoep aan een kind van 2 trakteren??
Wij hebben zoon een badspeeltje van de hema laten trakteren samen met een grote schaal fruit. Manderijnen, bananen, appels, alles in stukjes gesneden en ze hebben er heerlijk van gegeten.
zaterdag 17 oktober 2009 om 23:05
bij de ikea tess. Heb daar laatst twee grote zakken gekocht, als verjaardagscadeau. Geen idee meer hoe duur het was (in elk geval heel goedkoop) en zaten er geloof ik iets van 8 of 10 in.
Mijn dochter heeft toen ze 1 werd getrakteerd op fruit. Vond ze heerlijk. Een saté prikker met banaan, appel, aardbei en druif en voor de kleintjes had ik geloof ik alleen banaan en appel. De juffies hebben dat voor de allerkleinste gepureerd. Daarnaast had ik voor elk kind bij de hema Hoera! Ik ben jarig boekjes gekocht en daar hun namen op gezet. Vond iedereen erg leuk en ik geloof dat ik alles bij elkaar nog geen 50 cent per kind kwijt was.
Helaas mag ze nu helemaal geen fruit meer (en nog veel meer dingen niet) dus dit jaar worden het lange vingers (jaaa ik weet dat er heel veel suiker in zit en dus 'overantwoord' is maar ze mag al zo veel niet en ze is wél jarig) met een vingerpoppetje er op.
Mijn dochter heeft toen ze 1 werd getrakteerd op fruit. Vond ze heerlijk. Een saté prikker met banaan, appel, aardbei en druif en voor de kleintjes had ik geloof ik alleen banaan en appel. De juffies hebben dat voor de allerkleinste gepureerd. Daarnaast had ik voor elk kind bij de hema Hoera! Ik ben jarig boekjes gekocht en daar hun namen op gezet. Vond iedereen erg leuk en ik geloof dat ik alles bij elkaar nog geen 50 cent per kind kwijt was.
Helaas mag ze nu helemaal geen fruit meer (en nog veel meer dingen niet) dus dit jaar worden het lange vingers (jaaa ik weet dat er heel veel suiker in zit en dus 'overantwoord' is maar ze mag al zo veel niet en ze is wél jarig) met een vingerpoppetje er op.
Erger u niet, verwonder u slechts!
zondag 18 oktober 2009 om 08:45
Bij de ikea!!!! 10 stuks voor 2 euro geloof ik.
Je hebt verschillende, zeedieren, landdieren, etc
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10159278
Je hebt verschillende, zeedieren, landdieren, etc
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10159278
zondag 18 oktober 2009 om 18:04
gizz, ik begrijp je reactie misschien verkeerd, maar er zijn genoeg kdv's waar het wel verwacht wordt dat je het viert en dat je uitdeelt.
ik probeer aan te geven dat wij juist NIET verwachten dat ouders tracteren en dat het bij ons juist vrijwillig is iets wel of niet te doen. meer bedoel ik er niet mee hoor en misschien bedoel jij er ook niets mee maar zo komt het ff niet over.
(wellicht begrijp ik het verkeerd omdat ik me niet lekker voel en beetje shaggy ben)
ik probeer aan te geven dat wij juist NIET verwachten dat ouders tracteren en dat het bij ons juist vrijwillig is iets wel of niet te doen. meer bedoel ik er niet mee hoor en misschien bedoel jij er ook niets mee maar zo komt het ff niet over.
(wellicht begrijp ik het verkeerd omdat ik me niet lekker voel en beetje shaggy ben)
zondag 18 oktober 2009 om 18:59
Je hebt bij Ikea ook van die hele kleine knuffeltjes, kosten geloof ik iets van 30 cent. Voor de eerste verjaardag van zoon heb ik zo'n knuffeltje op een Nijntje koekje gebonden. Bij de 2e verjaardag heb ik bekers bij Ikea gekocht (en zelf versiert met tekst en stickers) en daar een ontbijtkoekje en een potlood in. Voor z'n 3e verjaardag weer zo'n versierde beker met een sleutelhanger en een koekje erin. Misschien een beetje afgezaagd, die beker, maar ik vind het wel makkelijk verpakkingsmateriaal .
Bij ons op het kdv vonden ze het wel leuk als je de verjaardag van je kind van kleins af aan wilt vieren (ze filmen en maken foto's) maar als je het niet nodig vindt, dan is het ook goed.
Bij ons op het kdv vonden ze het wel leuk als je de verjaardag van je kind van kleins af aan wilt vieren (ze filmen en maken foto's) maar als je het niet nodig vindt, dan is het ook goed.
zondag 18 oktober 2009 om 21:17
Haha. flint, zoekend op de Ikea site was ik zelf op het originele idee gekomen om zo'n Ikea beker te vullen met rozijntjes en een poppetje en dat mooi te verpakken. Maar dat is dus niet zo origineel . Dochter binnen een maand twee keer, nu in de babygroep voor haar afscheid en over een maand in de peutergroep voor haar tweede verjaardag. Is het heel onorigineel om twee keer op hetzelfde te trakteren?
zondag 18 oktober 2009 om 23:36
quote:TessTan schreef op 18 oktober 2009 @ 21:17:
Haha. flint, zoekend op de Ikea site was ik zelf op het originele idee gekomen om zo'n Ikea beker te vullen met rozijntjes en een poppetje en dat mooi te verpakken. Maar dat is dus niet zo origineel . Dochter binnen een maand twee keer, nu in de babygroep voor haar afscheid en over een maand in de peutergroep voor haar tweede verjaardag. Is het heel onorigineel om twee keer op hetzelfde te trakteren?Tuurlijk kan dat gewoon niet. Weet je wel wat voor geroddel daarvan komt bij die kids? "Psst weet je dat haar moeder haar twee keer hetzelfde laat trakteren? tsjk hoe haalt ze het in haar hoofd"
Haha. flint, zoekend op de Ikea site was ik zelf op het originele idee gekomen om zo'n Ikea beker te vullen met rozijntjes en een poppetje en dat mooi te verpakken. Maar dat is dus niet zo origineel . Dochter binnen een maand twee keer, nu in de babygroep voor haar afscheid en over een maand in de peutergroep voor haar tweede verjaardag. Is het heel onorigineel om twee keer op hetzelfde te trakteren?Tuurlijk kan dat gewoon niet. Weet je wel wat voor geroddel daarvan komt bij die kids? "Psst weet je dat haar moeder haar twee keer hetzelfde laat trakteren? tsjk hoe haalt ze het in haar hoofd"
maandag 19 oktober 2009 om 07:44
toen dochter 1 jaar werd heb ik niet op het KDV getrakteerd.
Zij en ik kennen die andere kinderen toch niet.
En eerlijk gezegd gooi ik het meeste weg wat zij krijgt, omdat het er vaak al een tijdje ligt in haar mandje. Dan vooral de eetbare dingen zonder papiertje er om heen.
Een badeendje oid was wel erg leuk.
Maar haar tweede verjaardag, die gaan we wel vieren omdat ze dan begrijpt dat het haar feestje is!
Heb er nu al zin in!
Zij en ik kennen die andere kinderen toch niet.
En eerlijk gezegd gooi ik het meeste weg wat zij krijgt, omdat het er vaak al een tijdje ligt in haar mandje. Dan vooral de eetbare dingen zonder papiertje er om heen.
Een badeendje oid was wel erg leuk.
Maar haar tweede verjaardag, die gaan we wel vieren omdat ze dan begrijpt dat het haar feestje is!
Heb er nu al zin in!
maandag 19 oktober 2009 om 09:02
maandag 19 oktober 2009 om 09:24
Floor wij hebben wel getracteerd. Maar het ligt ook erg aan het kindje denk ik. Zoon wist dondersgoed dat het een bijzondere dag was. Hij heeft echt genoten. Als kado had ik geloof ik een badspeeltje en een grote bak fruit, dat blijft voor alle kids leuk. En ook bellenblaas is erg leuk hoor. Ook krijgen ze hier van de creche een kleinigheidje, in het eerste jaar een grote badeend en dit jaar een auto. Bij de overgang naar zijn nieuwe groep heb ik alleen de oude groep getrakteerd als afscheid.Hoeft niet, maar hij heeft bij de meeste kindjes 2 jaar gezeten en hoewel er van vriendschappen nog geen sprake is, is hij wel heel gehecht geraakt aan die kleintjes. Voor zn juffen had ik toen een doosje merci geloof ik. Over het algemeen vind ik wat er getrakteerd wordt wel erg leuk, alleen af en toe vind ik hele snoepzakken in zijn bakje (hij is pas 2) en dat vind ik dan wel weer jammer. Het protocol is ook dat er liever niet op snoep (als in snickers. twixen, etc) getrakteerd wordt, maar helaas gaat dat niet altijd goed.
zaterdag 31 oktober 2009 om 18:38
Mijn bloedje is over 2 weken jarig en zit in een groep van 0-4.
Is het nog 'done' om een egel van een halve kool te maken, en hier prikkers met blokjes kaas, blokjes worst en cocktailworstjes op te prikken?
Ze eten daar 's middags als tussendoortje meestal een soepstengel met smeerkaas of een plakje worst, dus dit leek me dan wel leuk als traktatie.
Is het nog 'done' om een egel van een halve kool te maken, en hier prikkers met blokjes kaas, blokjes worst en cocktailworstjes op te prikken?
Ze eten daar 's middags als tussendoortje meestal een soepstengel met smeerkaas of een plakje worst, dus dit leek me dan wel leuk als traktatie.
zaterdag 31 oktober 2009 om 20:04
Ik heb belleblaasjes gegeven maar er zelf een etiketje omheen geprint met een foto en een tekst. Supersimpel en kost bijna niks. Als je wat te eten geeft, vraag dan even bij de leidsters na of er kindjes zijn met een allergie. De betreffende ouders (en kind) vinden het altijd erg prettig als hier rekening mee gehouden wordt...en het is misschien een kleine moeite?