teveel roken

maandag 12 oktober 2009 om 22:52
Hoi!
Ik weet het roken is slecht.. niet goed voor je, en nog (te) duur ook.
Maar ik rook.. en ben verslaafd. En ga er ook mee stoppen. Dat is zeker. Maar pas op een later moment.
Had het laatst met een vriend over roken.
Hij vertelde de laatste tijd 2 tot eigenlijk 3 pakjes per dag te roken.
Gaat op het moment niet zo lekker met hem, en dan grijpt hij snel naar een sigaret was zijn verklaring. Maar dan nog.. meer dan 60 sigaretten per dag! (hij rookt pakjes met meer dan 20 stuks)
Ik rook ook (te) veel. Als ik me klote voel rook ik ook meer dan normaal. Maar meer dan 2 pakjes lukt me toch echt niet.
Rook er zo'n anderhalf per dag denk ik. Als ik vrij ben. Als ik werk haal ik dat niet.
Ben benieuwd hoeveel jullie roken.
Ik weet het roken is slecht.. niet goed voor je, en nog (te) duur ook.
Maar ik rook.. en ben verslaafd. En ga er ook mee stoppen. Dat is zeker. Maar pas op een later moment.
Had het laatst met een vriend over roken.
Hij vertelde de laatste tijd 2 tot eigenlijk 3 pakjes per dag te roken.
Gaat op het moment niet zo lekker met hem, en dan grijpt hij snel naar een sigaret was zijn verklaring. Maar dan nog.. meer dan 60 sigaretten per dag! (hij rookt pakjes met meer dan 20 stuks)
Ik rook ook (te) veel. Als ik me klote voel rook ik ook meer dan normaal. Maar meer dan 2 pakjes lukt me toch echt niet.
Rook er zo'n anderhalf per dag denk ik. Als ik vrij ben. Als ik werk haal ik dat niet.
Ben benieuwd hoeveel jullie roken.
zondag 18 oktober 2009 om 09:33
zondag 18 oktober 2009 om 09:36

zondag 18 oktober 2009 om 09:45
Ik heb ook gerookt. Door de jaren heen ben ik van nog 5 sigaretten per dag naar meer dan een pakje gegaan. En op een dag, een paar jaar geleden, ben ik in een keer gestopt, vooral vanwege de geur en ik had het gevoel alsof mijn longen aan het dichtgroeien waren. Een paar maanden geleden heb ik toch weer een sigaret opgestoken, de eerste 2 halen waren heerlijk maar daarna werd het toch alweer minder. Bij de 2e sigaret werd ik misselijk en moest ik vervolgens overgeven . Dus hoe graag ik ook zou willen roken, ik word er gelukkig ziek van dus ik heb geen andere keus dan het niet te doen.

zondag 18 oktober 2009 om 10:01
Nou, ze waren heerlijk, as usual
Ik was natuurlijk ook maar 3.5 dag gestopt. Ik werd er totaal niet misselijk van ofzo..
Maar goed, we gaan gewoon weer opnieuw beginnen inderdaad! Als ik het roken nou maar zou kunnen beperken tot alleen maar bij dit soort gelegenheden en niet meer gewoon doordeweeks thuis, dan ben ik al blij. Deze aankomende week wordt weer een gezonde sport week voor me, dus ik wil NIET roken.
Wat een gedoe allemaal... *zucht*
Zoebie, jij bent nog steeds hartstikke goed bezig dus? Volhouden ok! Ook een beetje voor ons, slappelingen, als voorbeeld, dan kunnen we tenminste nog op iemand trots zijn
Ik was natuurlijk ook maar 3.5 dag gestopt. Ik werd er totaal niet misselijk van ofzo..
Maar goed, we gaan gewoon weer opnieuw beginnen inderdaad! Als ik het roken nou maar zou kunnen beperken tot alleen maar bij dit soort gelegenheden en niet meer gewoon doordeweeks thuis, dan ben ik al blij. Deze aankomende week wordt weer een gezonde sport week voor me, dus ik wil NIET roken.
Wat een gedoe allemaal... *zucht*
Zoebie, jij bent nog steeds hartstikke goed bezig dus? Volhouden ok! Ook een beetje voor ons, slappelingen, als voorbeeld, dan kunnen we tenminste nog op iemand trots zijn
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.

zondag 18 oktober 2009 om 10:02
quote:appeltjesgroen25 schreef op 18 oktober 2009 @ 09:47:
Dan heb je wel een (vieze.. bleh.. overgeven) stok achter de deur Paloma!Ja, gelukkig wel! Aan de ene kant vind ik het jammer omdat een sigaret zo lekker kan zijn maar aan de andere kant ben ik blij want het is toch wel heel erg slecht voor je gezondheid.
Dan heb je wel een (vieze.. bleh.. overgeven) stok achter de deur Paloma!Ja, gelukkig wel! Aan de ene kant vind ik het jammer omdat een sigaret zo lekker kan zijn maar aan de andere kant ben ik blij want het is toch wel heel erg slecht voor je gezondheid.

zondag 18 oktober 2009 om 10:21
quote:bloemkool schreef op 18 oktober 2009 @ 10:18:
Tip: Je moet gewoon in 1 keer stoppen en geen trekjes meer nemen of na een paar dagen stiekem toch een sigaret en dan weer "stoppen". Dan lukt het je nooit.
Beetje wilskracht tonen hoor.Joh.
Tip: Je moet gewoon in 1 keer stoppen en geen trekjes meer nemen of na een paar dagen stiekem toch een sigaret en dan weer "stoppen". Dan lukt het je nooit.
Beetje wilskracht tonen hoor.Joh.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
maandag 19 oktober 2009 om 08:50
Oooh Lavie, die drie sigaretten....Gewoon verder gaan waar je gebleven was. Lukt wel!
Ik rookte bijna een pakje per dag ja...En met een rose en vrienden/vriendinnen erbij nog wel meer. Ik drink nu rose zonder te roken en sta zelfs buiten met de rokers te chillen zonder een sigaret te roken! (rokers zijn nog steeds gezelliger ). Het wordt steeds makkelijker! Dus allemaal volhouden!
Ik rookte bijna een pakje per dag ja...En met een rose en vrienden/vriendinnen erbij nog wel meer. Ik drink nu rose zonder te roken en sta zelfs buiten met de rokers te chillen zonder een sigaret te roken! (rokers zijn nog steeds gezelliger ). Het wordt steeds makkelijker! Dus allemaal volhouden!
Perfectionisme is niet perfect...
maandag 19 oktober 2009 om 09:11
maandag 19 oktober 2009 om 09:17
La Vie, wat doe je!!!???!!!!!
Niet meer doen!
Gewoon niet meer doen.
Foei.
(Ik kan wel zeggen dat het niet erg is en dat het niet zo geeft, maar dat zeg ik niet, want het is wél erg. Je bent even heel slap geweest en dat is kut en dat moet je niet meer doen!!)
Zo. (de storthoop heeft gesproken )
Lapin, hoe gaat het met jou? Heb je het weekend overleefd.
Zoebie, Jonna, met jullie ook nog alles goed??
Yathi, goed van je!
Even cheeren voor iedereen of je nu wel of niet rookt
Niet meer doen!
Gewoon niet meer doen.
Foei.
(Ik kan wel zeggen dat het niet erg is en dat het niet zo geeft, maar dat zeg ik niet, want het is wél erg. Je bent even heel slap geweest en dat is kut en dat moet je niet meer doen!!)
Zo. (de storthoop heeft gesproken )
Lapin, hoe gaat het met jou? Heb je het weekend overleefd.
Zoebie, Jonna, met jullie ook nog alles goed??
Yathi, goed van je!
Even cheeren voor iedereen of je nu wel of niet rookt
DTEEZ!