Gezondheid alle pijlers

teveel roken

12-10-2009 22:52 416 berichten
Hoi!

Ik weet het roken is slecht.. niet goed voor je, en nog (te) duur ook.

Maar ik rook.. en ben verslaafd. En ga er ook mee stoppen. Dat is zeker. Maar pas op een later moment.

Had het laatst met een vriend over roken.

Hij vertelde de laatste tijd 2 tot eigenlijk 3 pakjes per dag te roken.

Gaat op het moment niet zo lekker met hem, en dan grijpt hij snel naar een sigaret was zijn verklaring. Maar dan nog.. meer dan 60 sigaretten per dag! (hij rookt pakjes met meer dan 20 stuks)

Ik rook ook (te) veel. Als ik me klote voel rook ik ook meer dan normaal. Maar meer dan 2 pakjes lukt me toch echt niet.

Rook er zo'n anderhalf per dag denk ik. Als ik vrij ben. Als ik werk haal ik dat niet.

Ben benieuwd hoeveel jullie roken.

hoeveel rook je per dag?

Totaal aantal stemmen: 99

0-10 (37%)
11-20 (24%)
21-25 (20%)
26-30 (13%)
31-35 (2%)
meer (3%)
Alle reacties Link kopieren
Ben ooit eens 2 dagen gestopt, ik ben slap...

Heb wel een tip om minder te roken, geen sigaretten!

Pakje is zo leeg, rook shag met blauwe rizzla, dat is vloe die heel snel uitgaat.

Op het strand is het een ramp hoor, neem je gewoon mascotte...

Maar het scheelt de helft want het is meer de handeling en als je je shaggie in je asbak legt gaat ie uit en wil je weer roken hoef je niet weer een nieuwe te pakken.

En nou niet gaan zeuren dat shag onvrouwelijk is, voor m'n gezondheid is dit beter

Oh ja, ik rook ongeveer anderhalf pakje in de week, het gaat mij meer om de handeling, eigenlijk vind ik het niet lekker maar verslaafd..

Eigenlijk vind ik rokers veel leuker dan exrokers, hebben ze zich 20 jaar te pletter gerookt en dan ineens zoooo fanatiek. Iedereen stinkt ineens...beetje raar als jezelf 20 jaar stinkend door het leven ben gegaan

Ooit ga ik stoppen, als ik eraan toe ben
Je weet toch!
quote:Bubbles_ schreef op 19 oktober 2009 @ 16:59:

[...]

Omdat ik wil kijken of ik de verleiding kan weerstaan (mocht die er komen).Die komt er zeker want je hebt ze bewaard.
Je weet toch!
Ik heb gisteren één sigaret gerookt.

's Avonds rond een uur of 22.00

Shoot meeee! Ik weet het, het slaat nergens op.

Maar ik durf het wel eerlijk te zeggen toch!

Yath, goed dat je gaat sporten. Dat is zó lekker!

Zoebie, hoe gaat het?
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Ik kom kilo's aan, dat is het nadeel van niet roken.

Muchacha, ik wil helemaal niet zo'n vervelende ex roker worden.

't Is alleen dat het nu opeens zo opvalt dat het zo stinkt. Getverderrie dat ik zelf al die jaren zo heb kunnen stinken.

La Vie en nu helemaal stoppen. Als je het op 1 sigaret kunt houden..... ja dan...

Ik heb ook best wel zin in een peuk. Maar dan denk ik: Ik pak er zaterdag een. En als het zaterdag is stel ik het weer verder uit naar maandag en maandag wordt het weer zaterdag.

Ik heb mijn volle pakje nu weggegeven.

Ik zat er de hele tijd aan te denken dat als ik het niet meer vol zou houden ik een pakje in de auto had. Nu is het inderdaad gemakkelijker.

Ben dus nog lang geen ex roker. Heb er nog te veel zin in.
Zoebie, je hebt vast leuke exrokers hoor, je hebt ook hartstikke leuke mensen die nog nooit gerookt hebben.

Je hoeft je niet aangesproken te voelen

Valt me wel op dat iedereen zegt dat het zo stinkt als je bent gestopt, geen leuk idee, ik loop dus ook al jaren stinkend rond.
Je weet toch!
En dat dik worden vind ik ook eng, stinken of dikker worden.

Wat een dilemma!
Je weet toch!
Ik rook nu 6 weken niet en ik heb ook soms zin in een sigaretje, maar die gedachte ebt ook weer snel weg. Het valt mij nu ook pas op dat het stinkt, maar er mag bij mij thuis gewoon gerookt worden. Dat overleven we ook wel, neem ik aan. Raam open de volgende dag en dan gaat het best snel weer weg.
Ik moet sporten! Ben bang dat ik een dikkertje dap wordt als ik het niet doe. Stoppen met roken is niet goed voor de lijn...Dat was de reden dat ik niet wilde stoppen, ik kom zo makkelijk aan en ben al zo ontevreden over mn figuur.

En muchacha, thnks voor de tip. Maar ik rook liever niet dan dat ik shag rook...
Perfectionisme is niet perfect...
Ja, ik beken...ik rook ook. En soms ook te veel, alhoewel elke sigaret teveel is...Ik rook shag en rook van 1 pakje shag 2/2½ dag.

Maar ik sport daarnaast 4 x per week. Ik weet dat als ik zou stoppen, ik veel meer lucht zou hebben...

Maar ik heb net heel veel moeite gedaan om af te vallen en je weet dat als je stopt (ook al snoep je niet) dat je toch weer aankomt...en dat wil ik dus niet. Vicieuze cirkel. Collega is pas gestopt en is 30 kg. aangekomen!!!

Ik heb een periode gehad dat ik die elektronische sigaret had. Toen al kon ik merken dat ik meer lucht had!
.
voor alle stoppers, bijna-stoppers, stoere-helemaal-stoppers, rokers!

Jullie zijn stoer!
quote:Nammmma schreef op 21 oktober 2009 @ 09:27:

Ja, ik beken...ik rook ook. En soms ook te veel, alhoewel elke sigaret teveel is...Ik rook shag en rook van 1 pakje shag 2/2½ dag.

Maar ik sport daarnaast 4 x per week. Ik weet dat als ik zou stoppen, ik veel meer lucht zou hebben...

Maar ik heb net heel veel moeite gedaan om af te vallen en je weet dat als je stopt (ook al snoep je niet) dat je toch weer aankomt...en dat wil ik dus niet. Vicieuze cirkel. Collega is pas gestopt en is 30 kg. aangekomen!!!

Dat is wel heel veel!!!

Die zal toch zeker wel gesnoept hebben???

Ik heb een periode gehad dat ik die elektronische sigaret had. Toen al kon ik merken dat ik meer lucht had!
quote:muchacha schreef op 20 oktober 2009 @ 15:03:

En dat dik worden vind ik ook eng, stinken of dikker worden.

Wat een dilemma!Dat is inderdaad een lastig dilemma.....
Dag 11. Ik heb vanmorgen zingend zonder ademnood het halve huis schoongemaakt. Aan een stuk door, zonder koffie en rokerspauze.

Goh wat was dat lekker zeg.
Topic verplaatst naar gezondheid
23 dagen gestopt.. Ik mis het nog steeds met vlagen, maar voel me fit (en zie niet meer grauw).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven