December 2006

05-08-2009 12:54 2954 berichten
WieKind(eren)GeborenNieuwsFalcon"M"21-nov-06 JoniBoyd

Eize27-nov-06

08-sep-08 Marloes"J"

"A"03-mrt-03

29-nov-06 KnorretjeJoeri

Meike03-dec-06

15-mrt-09 MainecoonDavina05-dec-06 Indian RoseStijn

Sophie07-dec-06

16-jun-08 Oef"B"

"D"&"R"10-dec-06

02-feb-09 Mette Mare"N"

"S"12-dec-06

08-apr-09 SannieRenske

Casper23-mrt-05

13-dec-06 TinusManuel13-dec-06 06/01/10A1meeKaya

Yahnoa18-dec-06

29-aug-08 FloddertjeTimo

Floortje

Pepijn06-mrt-05

19-dec-06

03-mei-09 The Nurse"R"

"Y"

"A"20-dec-06

08-dec-07

01-apr-09 Kletsmajoor"Y"26-dec-06 LoewyzMerijn

Yenthe05-jan-07

13-feb-09

Link naar het vorige topic
Ik moest aan je denken gisterenavond KM, Oudste was me toch een partij aan het kloten voor ze ging slapen! Ze had erg lang geslapen 's middags en was duidelijk nog niet moe om 8 uur.

We moesten stiekem wel lachen hoor. Iedere keer hoorden we via de babyfoon de klik van haar deur en als wij dan de kamerdeur opendeden hoorden we roffelderoffelderoffel van haar voeten, snel snel terug haar kamer in, met een grote duik in bed en dan doen alsof ze sliep. En qij dan quasi-boos zeggen dat ze NU moest gaan slapen. Wat een figuur, ze had zelfs haar pyjama uitgetrokken op een gegeven moment, lag ze daar in haar onderbroekje in bed te giechelen "it's funny mammy". Het was pas om 9 uur toen ze klaar was.

Oh zo'n buggyboard hebben wij ook, Tinus, voor kleine stukjes superhandig inderdaad, MITS ze erop gaan staan... Vaak weigert ze dat gewoon en dan zit je alsnog met een langzame kleuter.

Trouwens, Oudste is sinds een week of twee helemaal van de speen af. Zo apart, ze zei ineens dat ze nu groot was en ze hoefde hem niet meer voor het slapen en dat was het. Heb nog een paar dagen gewacht en toen voorzichtig gezegd dat we de spenen dan wel weg konden gooien en dat was prima, prullebak open, spenen erin en verder spelen. Ben er nu nog verbaasd over hoe makkelijk dat was.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook onrustige avonden, voor het eerst sinds tijden. M heeft de afgelopen drie avonden een kwartiertje liggen huilen voor hij ging slapen. Maar hij kwam er gelukkig niet uit.

De speen hebben wij ook sinds het tandartsbezoek weggelaten Hij heeft er nu een paar keer om gevraagd. Een enkele keer was het wel zielig.. dan huilde hij erom, maar we hebben het wel volgehouden, anders wordt het zo onduidelijk voor hem. Het argument: 'dat moet van de tandarts, anders worden de tanden vies' werkt niet: tanden zijn schoon! Misschien moeten we het ook maar gooien op dat hij groot is. Ik durf de speen nog niet weg te gooien.. ben bang dat als we dat ritueel gaan doen, dat hij dan juist heel hard gaat huilen. Of toch maar proberen in ruil voor cadeautje?

Wij hadden een kinderwagen geleend (Easyrider of Easy walker ofzo, met drie wielen). Volgende keer wil ik er echt een met vier wielen, stoep op stoep af met dat ene wiel voor vond ik erg lastig. het klapte steeds dubbel. Misschien gaan we dan een tweedehands Bugaboo kopen (of een nieuwe, wie weet).

Knorretje, ik zou Meike lekker haar melk geven hoor! Tot een jaar is dat de belangrijkste voeding juist.

Verder lieve fotos' gezien op HM van Ainne en Oef, erg leuk!.
hihi, wilde op 'save' drukken, alsof ik in Word bezig was. (dat doe ik om de haverklap, ben als de dood dat ik een keer iets verlies).
Hoi meiden,

Veel plezier op kraambezoek Tinus! Heerlijk zo'n superverse baby!

Ainne; wow, wat knap dat ze zelf haar speen zat was.

Falcon: wij hebben toen ook gezegd, dat ze van haar speen hele lelijke scheve tandjes kreeg, en daar was ze ook wel gevoelig voor. En dan zei ze ook; O ja, Stef mag wel een speen want die heeft nog geen tandjes hé?

Wij hebben de speen in envelop gedaan en 'opgestuurd' toen kreeg ze over de post een cadeau'tje. (ik had toevallig net een k3 microfoon gekocht via Marktplaats, en die kwam net de dag erna aan).

O ja, Letters herkennen. Toen we met Stef op het CB waren, vond de assistente Nova zo 'wijs', en ze vroeg of ze het leuk vond om een letterkaart te krijgen. Dus ze kreeg een letterkaart van Dick Bruna, en dat vindt ze heel erg leuk, dus herkent ze al veel letters, waaronder ook de letters van haar naam, van onze namen enz.

Misschien als je kind al met wat letters bezig is, is het wel leuk om naar zo'n kaart te vragen op het CB.

Ik ga koken, aardappels, stukje vlees, en boontjes.
Tis weer zo vroehoeg...............

Sorry lieverds, ik had gister geen tijd en nu eigenlijk ook niet....

Ik hoop vanaaf nog even tijd te hebben en anders morgen!(als ik over een tijdje niet meer hoef te kolven heb ik tijd over 's ochtends voor ik naar m'n werk ga!!)
Verwacht niet teveel, dan krijg je niet te weinig.
Oudste is ziek, getverdegetver, koorts en gewoon helemaal miserable. Heb nog geprobeerd om haar met een zetpil wat op te peppen, maar ze stond te janken toen ik haar aan het aankleden was en inmiddels ligt ze weer onder de wol.

Wel balen, is mijn allerlaatste vakantiedag voor dit jaar en ik had 'm willen bewaren om mee naar Santa te gaan met de creche in december. Helaas pindakaas.

Ga mijn baas maar eens bellen...
Hee Ainne, wat kaa uu tee.. Als ik het zo lees vind ik het wel erg hoor, dat je zo weinig andere mogelijkheden hebt dan verlofdagen om in te zetten.

Is er dan niet zoiets als zorgverlof/calamiteitenverlof? Als je huis in de fik staat of zo, ben je dan ook een week verlof kwijt? Echt een beetje treurig. Ik las laatst dat Nederland het minst aantal vakantiedagen van Europa heeft (minimum dan he, verschilt per CAO) en ook nog eens het minst aantal feestdagen (tsja, niet katholiek he). Maar bij zoiets als ziekte kun je wel calamiteitenverlof of zorgverlof (10 dagen per jaar meen ik) nemen.

En niet te vergeten: heel zielig voor je meisje!! Beterschap.

Dag Knor! Oe, dat is niet leuk, kolven 's ochtends! Hmm dan had ik het wel fijn: M tot zijn 2e elke ochtend lekker in bed aan de borst.
Nee dat hebben we niet. Er is wel iets als Force Majeure (2 dagen geloof ik), maar da's echt als je op stel en sprong naar het ziekenhuis moet en er echt niemand anders is die dat kan doen. We hebben ook parental leave, iets van 14 weken op te nemen voor ze acht zijn, maar dat moet je vantevoren aanvragen, dus ook niet voor zoiets als dit.

Nou ja, tot nu toe hebben we enorme mazzel gehad natuurlijk, ze zijn zelden ziek hier.

En volgend jaar ben ik tien jaar in het bedrijf en krijg ik een extra twee dagen, woepdiedoep, dan zit ik op 25.
Maar als de meisjes nu de Mexicaanse Griep krijgen en twee weken ziek zijn?? (of vier.. een tante van mij heeft die griep en is al vier weken thuis). Dan moet je zelf ook maar besmet raken, zodat je zelf ziekteverlof hebt..

Force majeure is dan idd calamiteitenverlof. Dat zet je hier in bij lekkage, ziekenhuis, bevalling (dat weten veel niet, maar vaders hebben hier LOS van de bevalling twee dagen kwaamverlof), etc., dingen die plotseling maken dat je thuis van alles moet regelen.

Joehoe, 25 dagen volgend jaar! Kun je niet een voorschot nemen van 1 dag voor Santa? Dat doet H (mijn man) ook wel eens, die heeft geen CAO en ook het minimum aantal dagen.
Dat parental leave lijkt dan wel op ouderschapsverlof, dat moet je hier ook twee maanden van tevoren regelen, maar dat gaat ook niet over ziekte maar over tijdelijk wat minder of niet werken (al dan niet met behoud van een deel van het salaris, ook weer CAO-gebonden).
Ik log even in vanaf een pc op school en ik kom meteen weer op een pagina waar Nurse bezig was over die dekbedden..

Heb ik niet helemaal meegekregen toen die dekbeddentoestand volgens mij

Ainne dat is inderdaad klote zeg dat ze nu ziek is... maar je weet toch helemaal niet of ze morgen wel beter is? Dan moet je morgen misschien ook wel thuis blijven... Dat is toch een rare regeling dan?

Ik heb net een tentamen verprutst... die minor van geschiedenis... Ik had ook niet niet alle artikelen al doorgelezen en ook niet eens alle aantekeningen teruggelezen (helaas onthoud ik dat niet zo even :p) dus dat is in ieder geval een her! Niet geheel onverwacht maar toch jammer.

Ik ga nu even leren voor een tentamen van vanavond! Heb ik de hele dag de tijd voor dus moet goedkomen.

Student van het jaar zal ik wel nooit worden
Nou ze is inmiddels wakker en zit nu te ontbijten, de felrode wangen zijn inmiddels weer normaal gekleurd. Lang leve de zetpillen!

Ja, moet ik inderdaad niet aan denken, chickenpox, mexicaanse griep.. nou ja, we zien wel hoe we dat doen als het zich voordoet. Ik heb een behoorlijk prima baas en Vent ook, dus komt wel goed.
quote:Kletsmajoor schreef op 20 oktober 2009 @ 10:25:

Ik log even in vanaf een pc op school en ik kom meteen weer op een pagina waar Nurse bezig was over die dekbedden..

Heb ik niet helemaal meegekregen toen die dekbeddentoestand volgens mij

Ainne dat is inderdaad klote zeg dat ze nu ziek is... maar je weet toch helemaal niet of ze morgen wel beter is? Dan moet je morgen misschien ook wel thuis blijven... Dat is toch een rare regeling dan?

Ik heb net een tentamen verprutst... die minor van geschiedenis... Ik had ook niet niet alle artikelen al doorgelezen en ook niet eens alle aantekeningen teruggelezen (helaas onthoud ik dat niet zo even :p) dus dat is in ieder geval een her! Niet geheel onverwacht maar toch jammer.

Ik ga nu even leren voor een tentamen van vanavond! Heb ik de hele dag de tijd voor dus moet goedkomen.

Student van het jaar zal ik wel nooit worden

Jaaa maar ik heb ook nog een Vent thuis, dus die neemt morgen gewoon vrij als het nodig is natuurlijk.

Baaalen van je tentamen! Nou ja, gelukkig heb je nog een her.
Nou, geniet dan in ieder geval maar van je vrije dag!

KM, o jee, niet goed geleerd (dat college waar j ehet op HM over had?). Heb je nu al tentamens, wat vroeg. Hier is het leesweek geloof ik, maar dan zullen er ook wel tussentoetsen zijn.
Ja dat college waar ik het op HM over had.

Ik heb geen herfstvakantie. De volgende periode begint volgende week...

Mijn telefoon is er net mee opgehouden dus ik kwam even mn mail checken...

Nog maar een paaaaar uur en dan kan ik aan het volgende tentamen :p

Scheelt wel dat Vent thuis is Ainne... Maar hoe zit het dan met zijn vrije dagen? En wat zei je baas eigenlijk vanochtend toen je belde?
Succes alvast later, KM!

Baas is makkelijk, da's geen punt. Vent heeft ongeveer hetzelfde aantal dagen als ik, maar hij kan eventueel ook makkelijk onbetaald vrijnemen.
F*ck, 39 graden weer
Even heel illegaal vanaf werk: Ainne; beterschap met je meisje !!

KM: Balen van je tentame !!
beterschap met je dochter ainne.. wat een gedoe met vrije dagen.. wij hebben er ook niet extreem veel, maar op de ene werkplek doe ik diensten en dat is buiten mijn uren om en daar bouw ik dus reserve mee in. Op de andere plek werk ik regelmatig een middag extra en daar bouw ik ook reserve mee in. Gevolg, nog een uur opgenomen dit jaar. Maar dat gaat veranderen...

KM. zwaar irritant... van je tentamen... Balen hoor...

ik zat nog even illegaal op mijn werk een laatste document voor de vergadering van vanavond te printen, gister vergeten (ach hoe vaak ik niet thuis print). En verder is het grotendeels klaar.. heerlijk, ga de auto maar weer eens zoeken..
Beterschap met Oudste Ainne! Hoe gaat het nu?

Sannie; succes met vergaderen. Voor de scouting? Ik werk ook vaak wat langer zodat ik weer wat te compenseren heb, als de een van de kinderen ziek is.

Ik hou het hier ook even bij, ben moe en nog niet lekker.

Fijne avond
He gets Ainne beterschap voor Oudste.

Mette jij ook beterschap!

Klets balen van je verprutste tentamen. Hoe is het vanavond gegaan?

Hier een drukke dag gehad, 2e rijles gehad, zus + kinderen + nichtje + moeder te eten dus veel koken en opruimen en nu neergeploft op de bank.

Morgen om 8.30 voor de laatste keer naar de tandarts! jippiee *not*. Na de vorige behandeling heb ik, niet overdreven, 2(!) maanden kiespijn gehad en continu pijnstillers geslikt. Nu moet ik weer hetzelfde laten doen maar dan aan de andere kant. Ik mag toch hopen dat dit wat minder napijn gaat geven.

Maarrrr het wordt wel mooi.

ok ik geniet nog even van mijn kiespijnvrije avond.

x
Vermoeiend hoor, dat huisvrouw zijn. Ben doodop na een dagje moederen

Ze liggen er nu in, Oudste knapte op zich weer prima op na haar 2e zetpil van de dag, maar die is inmiddels ook weer bijna uitgewerkt en ik heb het idee dat ze alweer flink warm aan het worden is. Maar even aankijken hoe ze slaapt, heb ook niet zo'n zin om haar vol te stoppen met paracetamol elke zes uur.

Vrees het ergste voor morgen eigenlijk.

Sterkte alvast voor morgen, Oef!

Lekker dat je overuren op kan bouwen Sannie. Bij ons bedrijf kan dat niet, maar daarbij moet ik zeggen dat ik echt altijd precies 9-17.30 werk dus ik bouw sowieso niets op.

We zaten op het emigratietopic een beetje te vergelijken hoe het zat met zorgverlof en zo, maar eigenlijk heeft gewoon niemand dat - behalve IJsland, die hebben er 12, maar die forumster heeft geen kinderen dus kan ze niet gebruiken, haha.
Ainne: Hoe is het vannacht gegaan? IS oudste al een beetje opgeknapt? Als jongste nou maar niet ziek wordt...

Oef: Sterkte voor vandaag bij de tandarts!

Hier weer een vreselijke nacht gehad. Manu heeft heel veel gehuild en het gekke is dat ik er niet achter kon komen wat er nou aan de hand was. Hij riep dat zijn voetje zeer deed, maar gisteravond was hij nog gewoon aan het springen en spelen en hij loopt ook niet moeilijk ofzo. Toch maar weer tussenin genomen maar hij lag weer te draaien en te doen en op en gegeven moment ben ik naar zolder gegaan waar mijn oude matras nog stond. Heb daar 2 uurtjes geslapen tot ik weer wakker werd van een huilende Manu. Ik dacht dat het toen al ochtend was maar het was pas 4u. Dus daarna nog 2 uur geslapen en dat was het wel weer.

Hoop dat ik de dag doorkom vandaag... Heb aan Manuels juf gevraagd of hij vroeg mag gaan slapen, eventueel zelfs zonder boterham als hij dat niet wil. Hoop maar dat hij het ook een beetje trekt vandaag...

Gaaaap, ik ga mijn mails maar eens lezen.
hopelijk gaat het nu goed met manuel en oudste...

casper wil nu een boekje lezen (wordt op mijn armen gelegd).. tja de liedjes van dirk vragen hem nu niet om mee te doen...

gister een vergadering van het KDV, ik ben voorzitter van de oudercommissie. En na een 1,5 jaar veel gezeur, om het KDV de wettelijke procedures te laten volgen, blijkt dat eindelijk wat te hebben opgeleverd... Ze vragen advies en als wij dat nog niet kunnen geven, wordt de wijziging uitgesteld.. Ik was helemaal blij. dan heeft alles toch wat opgeleverd..

wat wordt je multifunctioneel als moeder.. ik kan typen en een boekje voorlezen..

mijn overuren krijg ik niet uitbetaald of mag ik niet sparen (dat zit zeg maar bij het salaris erbij, dat verwacht men van mij), maar bv maandag werk ik maar 4 uur, maar 1 keer per maand moet ik voor hen een hele dag naar ROtterdam (en dan ben ik bijna 12 uur weg) en dan mag ik die uren wel rekenen. En als ik dienst doe, of op een vrije dag terug moet komen, reken ik dat wel.. en dat compenseert wel lekker...

succes falcon, bij de tandars.. ik mag over 3 weken weer, maar ik heb er nooit zoveel problemen mee..
Nou, ik zit met gekruiste vingers weer op kantoor. Na die 39 graden gisterenmiddag is haar temp verder binnen de perken gebleven, ze heeft goed geslapen en op hoop van zegen toch maar naar de creche gebracht. Scheelde al dat ze gisteren verder normaal gegeten en gespeeld heeft.

Bleek dat de halve creche gisteren met verhoging zat, er gaat een viral infection rond daar. Ik vond het al zo raar, maar dit verklaart het dan in ieder geval. Ze gaan haar gewoon vloeibare paracetamol geven mocht het nodig zijn. Geloof niet dat ze me een al te ontaarde moeder vonden dat ik weer haar bracht vanmorgen.

Shit balen zeg Tinus, wat kan dat toch zijn, nu met zijn voetje. Moet ik zeggen, Oudste is ook een beetje een zeikerd soms, die heeft altijd wel pijntjes her en der, misschien een faaase?

Lekker Sannie, resultaat bij het kdv! Enne, jaaaa, multifinctioneel word je zeker haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven