Snel samenwonen......met succes!!!!

20-10-2009 21:34 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag ervarinen want volgens mij gaat het gebeuren!!!!!!!
Oh, kinderen in het spel....

Dan zeg ik iets totaal anders: niet doen. Het welzijn van je kinderen plaats je als moeder boven je eigen gevoelens en dat wil dus zeggen hen de tijd geven rustig aan deze nieuwe situatie te wennen.
Je mag imo het risico dat het wel mis gaat in het geval er kinderen zijn niet onderschatten: wat is de impact op hen als het wel fout gaat?

Nee, als ik nu in die situatie terecht zou komen zou ik het niet doen. Eerst maar eens aan een duurzame relatie werken samen en dan de kinderen aan dit soort veranderingen bloot stellen.
na 3 maanden, en nog steeds samen (jaar nu )
Wegens omstandigheden woonden wij eigenlijk meteen al samen.

Nu al bijna vijf jaar en ik ben nog steeds heel erg gelukkig!
jaaaaaa zeker de kids staan bovenaan , maar moet eelijk zeggen binnen een jaar samenwonen vindt ik ook snel, ik denk eerde dat het af en toe bij elkaar slapen wordt en daarna het echte werk, zodat ook de kids aan de verandering kunnen wennen, maar nogmaals soms gaat het sneller dan je denkt, al kan je nooit in de toekomst kijken
bij mij zijn ook kinderen in het spel (van mijn vriend). Daarom wonen wij nog niet samen (we zijn 1 1/2 jaar samen). Na een klein jaar ben ik een keertje blijven slapen als de kinderen er ook waren. Overdag ben ik er vaak. We zijn daar wel voorzichtig mee. Soms vind ik het lastig; het liefst wil ik in het zelfde huis thuis komen na het werk en elke nacht samen slapen, maar ik weet zeker dat het in ons geval verstandig is om kleine stappen te nemen. De kids gaan gewoon voor. Ik wil je niet ontmoedigen, maar denk ajb goed na!
quote:biboo schreef op 20 oktober 2009 @ 22:16:

jaaaaaa zeker de kids staan bovenaan , maar moet eelijk zeggen binnen een jaar samenwonen vindt ik ook snel, ik denk eerde dat het af en toe bij elkaar slapen wordt en daarna het echte werk, zodat ook de kids aan de verandering kunnen wennen, maar nogmaals soms gaat het sneller dan je denkt, al kan je nooit in de toekomst kijkenDat stukje kun je je dus niet permitteren als er kinderen in het spel zijn. Als het sneller gaat dan de bedoeling (dan je denkt) dan moet je het afremmen. Simpel.
misschien zeikerig dat ik erover doorga, maar hoe lang woon je al alleen met je kids? hoe lang is hun vader al uit beeld?

ik vind het zelf erg belangrijk dat mijn vriend en mijn kinderen écht met elkaar kunnen omgaan. anders zet ik de relatie niet voort, hoe leuk ik 'm ook vind. gelukkig blijkt dit allemaal goed te gaan... maar neem daar lekker je tijd voor!

je wil geen rekening houden met 'stel dat het fout gaat' maar als het fout gaat, dan verdwijnt er misschien weer een persoon uit hun leven waar ze net aan gewend en gehecht zijn...

wederzijds wennen van kids en vriend lijkt me een goed plan!
Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, biboo, en wat je voorgeschiedenis is, maar doe het in dit geval rustig aan! Als het echt een fijne vent is, loopt ie niet weg. Geef je kinderen inderdaad de tijd om aan hem te wennen - en vice versa!
na een half jaar, tot nu toe, half jaar later, zeer succesvol.

geen kinderen en beide halverwege de 20 in een rijtjeshuis.
ok ik begrijp de reactie's vandaar dus ook de vraag, want gevoel is 1 maar verstand...........Zijn er misschien stelletjes met kids die zo'n stap wel ebben genomen en zoja wanneer doe je het dan
8 en 2 jaar
ik zit zelf met de zelfde gevoelens te worstelen hoor, want vriend en ik willen ook heel graag samenwonen en het zou ook heel praktisch zijn allemaal, maar al die dingen vallen in het niet bij het belang van de kinderen natuurlijk...

wij hebben het vooralsnog zo opgebouwd dat mijn vriend eerst langskwam, zonder geklef en 'relatie'gedoe zoals zoenen enzo. toen dat lekker ging en de kinderen en hij elkaar een beetje hadden leren kennen ging het ietsje verder, dan zaten we wel eens te knuffelen of te kussen als de kinderen in huis waren.

na verloop van tijd bleef hij slapen en nu weten de kids dat we ook samen in één bed slapen en dat deze meneer mama's vriend is en dat we verliefd zijn. hij slaapt zo'n 2x per week bij me nu.

wanneer we verder gaan dan dit weten we nog niet, maar ik denk dat de volgende stap wordt een keertje een weekje vakantie opnemen en dan dat weekje met zijn allen doorbrengen. dan zien we daarna wel weer verder....

bij mijn kinderen is het anderhalf jaar geleden ongeveer dat ik de relatie met hun vader beeindigde.
hoe oud zijn je kids lief
de oudste is 6 en de jongste ruim 2
Wij woonden ook binnen no time samen. Ik had een flatje, hij woonde nog bij zijn ouders. Dan is de keus snel gemaakt...

Inmiddels 17 jaar getrouwd en 2 kinderen verder.
quote:biboo schreef op 20 oktober 2009 @ 22:26:

ok ik begrijp de reactie's vandaar dus ook de vraag, want gevoel is 1 maar verstand...........Zijn er misschien stelletjes met kids die zo'n stap wel ebben genomen en zoja wanneer doe je het dande eerste 2 jaar niet lijkt me.
na 4 mnd woonden wij samen

nu 17 jaar verder en 3kids 2 katten 2 konijnen 1hond rijker
.
quote:Zoey_ schreef op 20 oktober 2009 @ 22:45:

[...]

de eerste 2 jaar niet lijkt me.Kan je zo niet stellen denk ik. Je kijkt naar de kinderen en hoe dat gaat. Als het goed gaat en de kinderen het ook als een toevoeging zien, dan kan één en ander wel snel verlopen. Maar ik zou er wel de tijd voor nemen om te kijken hoe het gaat en of het goed blijft gaan.

To, neem die tijd. Als drie contacten goed gaan, betekent dat nog niet dat je kan gaan samenwonen. Geef kinderen de gelegenheid om eerst een affectieve relatie met die persoon op te bouwen, voor je hem in huis haalt. Je kent deze man, afgsaande op je andere topic, een week of 6 en begin oktober vroeg je je nog af of het verstandig was als hij lang zou komen terwijl de kinderen lagen te slapen. Nu sla je ineens een paar stappen over geloof ik.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik doe het nooit meer, snel samenwonen.

Tijdens mijn vorige relatie woonde we al binnen een maand samen. Heb het wel een paar jaar met hem uitgehouden maar erop terug kijkend had ik het veel eerder moeten afkappen.

Nu al drie jaar een LAT relatie en dat bevalt nog steeds prima. Mijn eigen huisje en zelfstandigheid geef ik niet meer zo snel op.
Heb ook een kind en heb 2 jaar gewacht met samenwonen. Pas na 1 jaar is vriend een keertje blijven slapen. Voor de rest hebben wij grotendeels gelat. Gaat allemaal prima hier, maar ik ben erg blij dat ik het rustig aan heb gedaan.

(BTW, als ik geen kind had gehad was het waarschijnlijk sneller gegaan, maar ik wilde nu zeker weten dat het goed zou gaan)
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Ook hier na 7 maanden al samenwonen,en word nu 3 jaar.....
Met een kind van acht zou ik het persoonlijk rustig aan doen, TO. Ik weet niet hoe lang je al niet meer met de biologische vader samen bent maar gezien de leeftijd van de jongste vul ik maar even in dat dat nog niet zo heel lang geleden is. Geef met name je oudste wat tijd voor het verwerken van alle veranderingen. Laat je vriend af en toe meedraaien binnen jullie gezin maar doe het rustig aan.

Als je alleen was zou ik vinden dat je het zelf moet weten, want dan zit je, mocht het niet werken, ook zelf op de blaren. Nu zijn er kinderen bij betrokken en moet je jezelf even wegcijferen. Vind ik.
na de eerste date is hij eigenlijk niet meer weggegaan...na 7 maanden eigen huis opgezegd en samen een huis gekocht....nu bijna 3 jaar samen en zwanger van de eerste:D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven