Postcrossing 2
dinsdag 18 augustus 2009 om 00:24
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?
Wie niet weet wat het inhoud:
Het project
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Waarom?
Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Hoe werkt het?
Eerst de verkorte versie:
vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!
(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Wie niet weet wat het inhoud:
Het project
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Waarom?
Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Hoe werkt het?
Eerst de verkorte versie:
vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!
(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
vrijdag 23 oktober 2009 om 16:25
@snjokorn: jammer dat je steeds kaarten uit Duitsland ontvangt, maar hopelijk zijn het wel mooie kaarten?
@Kozoo: ik duim voor je dat je je tentamen gehaald hebt! Knap dat je goed geleerd hebt, ik kon dat nooit. En als ik mijn tentamen dan toch haalde, was dat ook geen goede motivatie voor de volgende...
De gratis kaart van een winkelcentrum die ik vorige week kreeg, kwam uit Maleisie. Jammer he, krijg je een kaart uit zo'n ver land..
@sweetcandy: wat heerlijk zeg, 1,5 week vakantie! Leuke dingen gepland?
@steph: wat leuk zeg dat iemand je kaart een favourite maakte! Welke had je gestuurd? Ik zou mijn adres wel geven als iemand een kaart terug wil schrijven. Als iemand er zoooo blij mee is!
Lief ook die hurray uit Papua new Guinia
@Jokejacket: wat sneu voor je dat je geopereerd bent en er nog zo'n last van hebt
Ik hoop dat je de her in 1x haalt!
@Kozoo: ik duim voor je dat je je tentamen gehaald hebt! Knap dat je goed geleerd hebt, ik kon dat nooit. En als ik mijn tentamen dan toch haalde, was dat ook geen goede motivatie voor de volgende...
De gratis kaart van een winkelcentrum die ik vorige week kreeg, kwam uit Maleisie. Jammer he, krijg je een kaart uit zo'n ver land..
@sweetcandy: wat heerlijk zeg, 1,5 week vakantie! Leuke dingen gepland?
@steph: wat leuk zeg dat iemand je kaart een favourite maakte! Welke had je gestuurd? Ik zou mijn adres wel geven als iemand een kaart terug wil schrijven. Als iemand er zoooo blij mee is!
Lief ook die hurray uit Papua new Guinia
@Jokejacket: wat sneu voor je dat je geopereerd bent en er nog zo'n last van hebt
vrijdag 23 oktober 2009 om 16:33
quote:Kozoo schreef op 22 oktober 2009 @ 12:19:
Ik zat net te juichen hier op mn stoel, ik vroeg een adres op en kreeg de filipijnen!!!
Maar..... ze heeft welgeteld 3 kaarten gestuurd en is al bijna 3 weken niet online geweest... Tja... dat drukt de pret een beetje. Ik heb slechte ervarigen met zulke mensen , helemaal uit dat gebied van de wereld, dus heb haar eerst een berichtje via de site gestuurd of ze nog meedoet met postcrossing. Kan wel toch?
Steph, leuk wat je doet voor Unicef!
Groot gelijk, want mijn vorige kaart naar de Filippijnen was iemands 1e kaart en diegene is nooit meer online gekomen en mailt ook niet terug. Jammer, maar je weet niet wat de reden is..
@Varisha: je gaat snel zeg!! Leuke kaarten gekregen?
Wauw 50 euro aan postzegels? Ik hoop dat er veel pakketten van 6,75 bij zaten!
Welkom caramella2!! Veel postcrossing plezier
Veel plezier hanneke000, fijn weekend! En koop ze
@Gavia: Zuid Afrika, leuk!
Welke kaartjes hadden ze bij Ikea? Ik heb die met badeendjes. Waren die ook zo goedkoop nu?
@steph: is dat wel de bedoeling van postcrossing? Dat je ook meedoet als je een half jaar weg bent? Zou ik niet blij mee zijn..
Zo, ik heb weer bijgelezen
Ik zat net te juichen hier op mn stoel, ik vroeg een adres op en kreeg de filipijnen!!!
Maar..... ze heeft welgeteld 3 kaarten gestuurd en is al bijna 3 weken niet online geweest... Tja... dat drukt de pret een beetje. Ik heb slechte ervarigen met zulke mensen , helemaal uit dat gebied van de wereld, dus heb haar eerst een berichtje via de site gestuurd of ze nog meedoet met postcrossing. Kan wel toch?
Steph, leuk wat je doet voor Unicef!
Groot gelijk, want mijn vorige kaart naar de Filippijnen was iemands 1e kaart en diegene is nooit meer online gekomen en mailt ook niet terug. Jammer, maar je weet niet wat de reden is..
@Varisha: je gaat snel zeg!! Leuke kaarten gekregen?
Wauw 50 euro aan postzegels? Ik hoop dat er veel pakketten van 6,75 bij zaten!
Welkom caramella2!! Veel postcrossing plezier
Veel plezier hanneke000, fijn weekend! En koop ze
@Gavia: Zuid Afrika, leuk!
Welke kaartjes hadden ze bij Ikea? Ik heb die met badeendjes. Waren die ook zo goedkoop nu?
@steph: is dat wel de bedoeling van postcrossing? Dat je ook meedoet als je een half jaar weg bent? Zou ik niet blij mee zijn..
Zo, ik heb weer bijgelezen
vrijdag 23 oktober 2009 om 17:28
Ik heb leuke Hurrays gekregen vandaag, van mensen die mijn kaart erg mooi vonden (altijd leuk om te lezen dat je moeite op prijs wordt gesteld) en nieuwe kaartjes mogen naar Hong Kong en naar de USA. Ook lag er een kaartje uit de USA bij mij op de mat, een zogenaamde map-kaart met een Amish-plaatje erop. Leuk!
vrijdag 23 oktober 2009 om 17:39
vrijdag 23 oktober 2009 om 18:03
quote:sweetcandy schreef op 23 oktober 2009 @ 17:39:
Wat leuk zeg, nieuwe gezichten hier op het topic
Haha, ja leuke gezichten! We hebben een rups, een kat, een hondje, een nijlpaard, een smurf.. en nog wat andere mooie plaatjes! Leuk clubje!
de Fililpijnen zijn natuurlijk wel getroffen door de orkanen daar. Van de week ging er nog een overheen, maar weet niet hoe ernstig dat is, of het alleen maar slecht weer is of dat het ernstige schade aanricht. Nou ja, ik wacht het af.. Ik bewaar het adres, mocht ik ooit een reaktie krijgen, ook al is het na de 60 dagen, stuur ik er alsnog een.
Vandaag geen hurrays en geen PC kaarten ontvangen.
Wel leuke post uit Noordholland en een kaart van mn broer uit Canada!
Wat leuk zeg, nieuwe gezichten hier op het topic
Haha, ja leuke gezichten! We hebben een rups, een kat, een hondje, een nijlpaard, een smurf.. en nog wat andere mooie plaatjes! Leuk clubje!
de Fililpijnen zijn natuurlijk wel getroffen door de orkanen daar. Van de week ging er nog een overheen, maar weet niet hoe ernstig dat is, of het alleen maar slecht weer is of dat het ernstige schade aanricht. Nou ja, ik wacht het af.. Ik bewaar het adres, mocht ik ooit een reaktie krijgen, ook al is het na de 60 dagen, stuur ik er alsnog een.
Vandaag geen hurrays en geen PC kaarten ontvangen.
Wel leuke post uit Noordholland en een kaart van mn broer uit Canada!
vrijdag 23 oktober 2009 om 18:09
Deze is nu drie keer favoriet bij andere dan de ontvanger!
Teigera, dat is een bijzondere kaart zeg van de Amish.
Sweetcandy, gaaf hé een kaart uit Maleisië.
Hondjewoef, geen idee of dat de bedoeling is maar als hij ze op tijd registreerd...........of het laat doen. Nou ja, ik snap het ook niet.
Kozoo, nijlpaard??? Owwwwwwww, die paarse.
zaterdag 24 oktober 2009 om 10:35
quote:Kozoo schreef op 23 oktober 2009 @ 18:03:
[...]
Vergeet mijn mollen niet
@Hondjewoef, ik heb idd ook dat setje met die badeendjes, die waren E2,49. De zetjes met wilde dieren (olifant, leeuw etc.) en de getekende dieren (kat, hond etc.) waren E0,99
Maar goed 2,49 is maar 50 cent per kaart. Nog steeds erg goedkoop! Jeeej!
Verder is het stil bij mij op de PC-markt, maar ik werd ook wel erg verwend afgelopen week!
[...]
Vergeet mijn mollen niet
@Hondjewoef, ik heb idd ook dat setje met die badeendjes, die waren E2,49. De zetjes met wilde dieren (olifant, leeuw etc.) en de getekende dieren (kat, hond etc.) waren E0,99
Maar goed 2,49 is maar 50 cent per kaart. Nog steeds erg goedkoop! Jeeej!
Verder is het stil bij mij op de PC-markt, maar ik werd ook wel erg verwend afgelopen week!
zaterdag 24 oktober 2009 om 10:54
quote:steph schreef op 24 oktober 2009 @ 10:48:
Gavia, waar haal je zo'n goedkope kaarten?
Deze waren van IKEA, je hebt dan dus geen toeristische kaarten, maar voor mensen die als lievelingsdier "de ...." hebben zij het leuke kaarten vind ik!
Ze hadden trouwens ook setjes met kookgerei, ik vond ze persoonlijk niet echt heel leuk, maar ik denk dat ze best leuk verzonden kunnen worden naar mensen die van koken houden bijvoorbeeld
Gavia, waar haal je zo'n goedkope kaarten?
Deze waren van IKEA, je hebt dan dus geen toeristische kaarten, maar voor mensen die als lievelingsdier "de ...." hebben zij het leuke kaarten vind ik!
Ze hadden trouwens ook setjes met kookgerei, ik vond ze persoonlijk niet echt heel leuk, maar ik denk dat ze best leuk verzonden kunnen worden naar mensen die van koken houden bijvoorbeeld
zaterdag 24 oktober 2009 om 12:06
Vanmorgen ook weer een kaartje in de brievenbus, Canada deze keer, hele mooie kaart en achterop stond ook een leuk verhaaltje.. dat het daar alweer gesneeuwd had.
Leuk is dat he sweetcandy, zo'n ver land!!
Jeee ik ga morgen wel naar de plaats toe waar de dichtsbijzijnde IKEA zit, maar ja zondag, niet geopend.
Naja Misschien een volgende keer.
@ sweetcandy :Ik als niet dier wil wel op je passen hoor
Hahaha qua gewicht en omvang, bescherm ik je wel
Leuk is dat he sweetcandy, zo'n ver land!!
Jeee ik ga morgen wel naar de plaats toe waar de dichtsbijzijnde IKEA zit, maar ja zondag, niet geopend.
Naja Misschien een volgende keer.
@ sweetcandy :Ik als niet dier wil wel op je passen hoor
zaterdag 24 oktober 2009 om 13:11
quote:sweetcandy schreef op 24 oktober 2009 @ 11:18:
Ik hoop 1 ding,.... dat ik niet wordt platgetrapt of opgegeten door al die andere beesten
Ben nu adressen aan het opvragen:
- Duitsland
- Finland
- Maleisie (jaja ik mag er ook eentje naartoe sturen
)Wij mogen wel voor jou oppassen rupsje Nooitgenoeg!
Maar verder ben ik stekeblind en probeer ik alleen maar contact te maken, hihi.
Jammer Steph, en het voordeel van de kaarten weegt dan ook niet op tegen de kosten die je moet maken. Heb je niet nog een leuke nieuwe kast nodig ofzo
Leuke landen weer, Canada, Maleisië!
Ik hoop 1 ding,.... dat ik niet wordt platgetrapt of opgegeten door al die andere beesten
Ben nu adressen aan het opvragen:
- Duitsland
- Finland
- Maleisie (jaja ik mag er ook eentje naartoe sturen
Maar verder ben ik stekeblind en probeer ik alleen maar contact te maken, hihi.
Jammer Steph, en het voordeel van de kaarten weegt dan ook niet op tegen de kosten die je moet maken. Heb je niet nog een leuke nieuwe kast nodig ofzo
Leuke landen weer, Canada, Maleisië!
zaterdag 24 oktober 2009 om 14:32
jeeej vandaag 2 kaartjes ontvangen...1 uit nederland...iemand van hier??
en 1 uit finland..
baal alleen dat ik ze niet kan registreren...
want heb t de rest van t weekend zo druk...en nu moet degene die het gestuurd heeft zo lang wachten op mijn hurray terwijl ik het vandaag al heb ontvangen
heb net een kaartje geschreven naar amerika,dan zijn dr weer 5 onderweg..
en 1 uit finland..
baal alleen dat ik ze niet kan registreren...
want heb t de rest van t weekend zo druk...en nu moet degene die het gestuurd heeft zo lang wachten op mijn hurray terwijl ik het vandaag al heb ontvangen
heb net een kaartje geschreven naar amerika,dan zijn dr weer 5 onderweg..