De tijd nemen!

23-10-2009 17:10 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man van 32 jaar en wil graag hier iets voorleggen. Ik ben een persoon die makkelijk en graag op zichzelf is, rust nodig heeft, in die zin dat ik graag aan yoga doe, mediteer en het drukke westerse leventje soms even wil laten vertragen. Echte aandacht en tijd voor mezelf en vrienden vind ik belangrijk.

Van tijd tot tijd kom ik leuke interessante dames tegen die ik graag beter zou willen leren kennen. Ik bedoel daarmee het hele spectrum gevoelens, emoties, fysiek, mentaal en spiritueel.

Maar ik merk dat ik regelmatig tegen een zwart/wit systeem/gedachte aanloop dat ik dan gelijk een passievolle en heftige relatie in moet rollen. De dames willen dan gelijk dat ik vaak bel en ze veel aandacht schenk. Ik snap de emoties en de wens om gekend te worden wel en veel aandacht te hebben.

Maar op mij komt het echt beklemmend over! Zeker als het allemaal zo snel moet.

Ik heb door ervaringen wellicht het vervormde idee dat er weinig vrouwen zijn die de tijd willen nemen om iets moois op te bouwen, Dus meer vanuit een vriendschapband uitgroeiend tot een liefdevolle intieme relatie. In plaats van gelijk de klemmen eromheen en de man willen bezitten en nog erger willen kneden naar hun wens.

Zijn er dames die zo ruim van geest zijn dat ze mijn verhaal begrijpen.

Ik wil de tijd krijgen om iemand echt te leren kennen maar als ik in een kooi moet gaan zitten gaat dat nooit lukken.

Ben benieuwd naar de reacties.

Vriendelijke groet,

Ronald
Ik denk persoonlijk dat er een groot verschil zit tussen een passievolle/heftige relatie en aandacht aan iemand besteden. Hoe wil jij iemand leren kennen als je geen of weinig aandacht aan die persoon besteed?

Bovendien denk ik dat als je liever je tijd met jezelf en met vrienden door brengt, dan vraag ik me af of je wel echt een relatie wil.
Kan je dat niet gewoon zeggen tegen de dame in kwestie? Dat je het gevoel hebt dat ze je in een kooitje wil stoppen? Dat het beklemmend overkomt, terwijl je haar wél graag wil leren kennen, zoals je zelf zegt: 'Ik bedoel daarmee het hele spectrum gevoelens, emoties, fysiek, mentaal en spiritueel.' En dat je daar graag de tijd voor wil nemen..
Wat zeggen de dames als je niet verder wilt? Ik neem aan dat zij hun visie waarom ze dingen op een bepaalde manier doen/hebben gedaan aan jou hebben gedeeld. Misschien vingen zij vanuit jou bepaalde signalen op, waar je met hun uitleg mee verder kan. Of is het 'uitmaken' eenrichtingsverkeer geweest?
quote:Pieternell schreef op 23 oktober 2009 @ 17:15:

Ik denk persoonlijk dat er een groot verschil zit tussen een passievolle/heftige relatie en aandacht aan iemand besteden. Hoe wil jij iemand leren kennen als je geen of weinig aandacht aan die persoon besteed?

Bovendien denk ik dat als je liever je tijd met jezelf en met vrienden door brengt, dan vraag ik me af of je wel echt een relatie wil.

Ik wil juist de tijd krijgen iemand echt te leren kennen. Die tijd wordt mij juist niet gegunt omdat de druk wordt opgevoerd.

Dat ik tijd voor mezelf wil hebben een aandacht wil besteden aan mijn vrienden dat lijkt mij toch geen onrealistische wens van mijn kant. Het woord liever dat je in je reactie schrijft dat is jou toevoeging aan mijn verhaal.

groet,

Ronald
Je weet het in je bericht heel goed te verwoorden. Kan je dit niet ook naar de dames toe?
Hoe lang wil je de tijd krijgen om iemand te leren kennen? Je geeft al aan dat je 32 bent en ik neem aan dat je niet direct voor 18-jarige dames wilt gaan. Bij dames boven de dertig is het vaak zo dat ze er toch wat meer vaart achter zetten om iemand te leren kennen ivm rammelende eierstokken en dan kan de tijd toch een beetje dwarsliggen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Pompiedoe schreef op 23 oktober 2009 @ 17:19:

Wat zeggen de dames als je niet verder wilt? Ik neem aan dat zij hun visie waarom ze dingen op een bepaalde manier doen/hebben gedaan aan jou hebben gedeeld. Misschien vingen zij vanuit jou bepaalde signalen op, waar je met hun uitleg mee verder kan. Of is het 'uitmaken' eenrichtingsverkeer geweest?

Ik heb vaak dames ontmoet waarvan ik het idee had ze ergens uit moest redden. ik trek dat soort types aan blijkbaar.

Merk ook vaak dat ze rationeel dan zeggen ja ik begrijp je, ondertussen verwachten ze wel regelmatig een telefoontje door de weeks en willen ze je gelijk elk weekend zien.

Ik wordt niet snel verliefd maar vindt wel snel meiden interessant...wellicht dat daar ook een oorzaak zit.
Ik denk dat als je van tevoren zegt dat je iemand graag eerst wilt leren kennen voordat je een relatie begint, dat dat heel begrijpelijk is. Maar iemand leren kennen betekent wel aandacht aan iemand willen geven en tijd met iemand willen doorbrengen. Ik denk dat je er niet zo zwaar aan moet tillen en duidelijk je grenzen moet aangeven. Dan kan de dame in kwestie ook beslissen of ze net als jij rustig aan wil doen of dat ze daar geen zin in heeft.
quote:Bertha schreef op 23 oktober 2009 @ 17:21:

Je weet het in je bericht heel goed te verwoorden. Kan je dit niet ook naar de dames toe?Als ik de tijd krijg wel en niet als ze te emotioneel worden en onrealistische wensen gaan verkondigen.
Even een ander nieuwsgierig vraagje.... Als je eenmaal een relatie hebt, hoe ga je dan om met het aandacht geven en tijd doorbrengen?
ik vraag me af of je iemand weleens echt leuk hebt gevonden, als een telefoontje af en toe door de weeks eigenlijk al behoorlijk veel gevraagd is.. (dat maak ik tenminste uit je posting op) Heb jij er dan geen behoefte aan om de dame in kwestie te spreken? Haar stem te horen? Ik vind het een beetje tegenstrijdig overkomen als je zegt zo'n vrouw wel oprecht te willen leren kennen.
quote:Sprankeling1977 schreef op 23 oktober 2009 @ 17:27:

[...]

Als ik de tijd krijg wel en niet als ze te emotioneel worden en onrealistische wensen gaan verkondigen.Het lijkt me stug dat ze bij de 1e, 2e of 3e ontmoeting al zo gaan doen. Misschien moet je het dan vast bespreekbaar maken. Maar een relatie bestaat nu eenmaal uit aandacht geven en als je 1 telefoontje per week al niet op kan brengen denk ik niet dat je veel succes zult hebben. Of laat je bij je reguliere vriendschappen ook noooit iets van je horen...
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 23 oktober 2009 @ 17:21:

Hoe lang wil je de tijd krijgen om iemand te leren kennen? Je geeft al aan dat je 32 bent en ik neem aan dat je niet direct voor 18-jarige dames wilt gaan. Bij dames boven de dertig is het vaak zo dat ze er toch wat meer vaart achter zetten om iemand te leren kennen ivm rammelende eierstokken en dan kan de tijd toch een beetje dwarsliggen.

Dat is natuurlijk een teer punt, babywens begrijp ik maar om daar in mee te gaan moet ik iemand echt leren kennen. Gaat niet binnen een half jaar, echt iemand leren kennen vergt meer tijd.

Babywens is er wel maar is bij mij een gevolg van een liefdevolle relatie en niet vooraf. Weet dat bij dames dat vaak niet zo werkt.....
Maar hoe ben jij dan als je voor een dame gaat? Ik bedoel als je redelijk snel geïnteresseerd bent, dan kan ik mij zo voorstellen dat de dames zekerheid willen dat je echt voor hun kiest. En dat doordeweeks bellen. Kost dat nou echt zoveel moeite of verwachten ze dat je om het uur belt?

Dus stel je vindt iemand echt leuk, hoe laat jij dat blijken? Wellicht dat je iets te karig bent met aandacht schenken aan 1 persoon, kan me dan wel zo voorstellen dat de dames op meer bevestiging wachten. De manier waarop ze om aandacht vragen is misschien niet handig (tenminste jij vindt het vervelend), maar hé wellicht dat het signaal jou doet realiseren om hiermee op een andere manier mee om te gaan. Oftewel ga na wat jij kan doen in de situatie.
Tsja,dat hangt er een beetje vanaf wat jij verstaat onder elkaar rustig leren kennen.

Als dat bij jou staat voor eens in de twee weken daten en verder niets kan ik me wel voorstellen dat de dames in kwestie zich terugtrekken.

Het hele spelletje flirten bestaat namelijk voor een groot gedeelte uit aandacht

Geven EN krijgen

En als er geen balans is houdt het flirten en dus de eventuele mogelijkheid tot een relatie op.

Ik kan alleen vanuit mezelf spreken maar als ik niet het gevoel krijg dat de heer in kwestie me leuk vind dan ben ik er na verloop van tijd wel klaar mee, omdat alleen aandacht geven in een begin fase (of in elke andere gase) gewoon niet volstaat.

Dus ook van mij de vraag....wat versta jij onder rustig aan doen?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ben je wel eens ooit echt verliefd geweest?
Als ik in een beginnende relatie zit en de man in kwestie vindt af en toe door de week eens bellen en in het weekend afspreken al te veel, dan zou ik denken dat hij niet echt geinteresseerd in mij zou zijn. En dan zou ik vlot afhaken.
anoniem_25347 wijzigde dit bericht op 23-10-2009 17:44
Reden: t vergeten...
% gewijzigd
Ik krijg het idee dat het niet gaat om elkaar leren kennen maar om de controle in handen houden. Want elkaar leren kennen doe je niet door niet eens elkaar te bellen in de week.
Als ik je goed begrijp dat wil je eerst een vriendschap opbouwen en pas daarna een liefdesrelatie. Dat komt bij mij wat geforceerd over. De meeste liefdesrelaties ontstaan vanuit een sterke wederzijdse aantrekkingskracht terwijl die aantrekkingskracht bij vriendschappen doorgaans juist ontbreekt. Dat laat uiteraard onverlet dat je in een relatie de tijd mag nemen elkaar goed te leren kennen. Maar dan wel als (potentiële) partners en niet als vrienden.

Jouw strategie lijkt mij in praktijk eerder te leiden tot het vermijden van relaties dan het opbouwen van vriendschappen.
quote:luna1 schreef op 23 oktober 2009 @ 17:37:

Als ik in een beginnende relatie zit en de man in kwestie vind af en toe door de week eens bellen en in het weekend afspreken al te veel, dan zou ik denken dat hij niet echt geinteresseerd in mij zou zijn. En dan zou ik vlot afhaken.Precies...daar gaat het om. En bovendien, als hij je in het begin al weinig aandacht geeft, hoe zal dat dan in de toekomst gaan?
quote:luna1 schreef op 23 oktober 2009 @ 17:37:

Als ik in een beginnende relatie zit en de man in kwestie vind af en toe door de week eens bellen en in het weekend afspreken al te veel, dan zou ik denken dat hij niet echt geinteresseerd in mij zou zijn. En dan zou ik vlot afhaken.Precies wat ik bedoelde...ik had alleen wat meer woorden nodig (as usual)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Een relatie(en ook een vriendschap) bouw je op door samen dingen te delen, te ondernemen, te praten, noem maar op. Met sporadisch contact kun je niets opbouwen, dus ook de vriendschap niet die je eerst zegt te willen.

En dat is toch niet typisch iets voor vrouwen. Een vriendschap met een man moet je net zo goed opbouwen en onderhouden.
Uit jouw hele verhaal proef ik meer interesse in jezelf dan in de dames in kwestie, sorry.
Heb je überhaupt wel eens een relatie gehad? Hoe ging dat dan qua elkaar leren kennen?

Je schrijft dat je het meer tijd dan een half jaar kost om elkaar te leren kennen. Nou hoef ik ook niet meteen na een half jaar zwanger en getrouwd te zijn, maar als je elkaar maar één keer in de week (en dat liever nog niet eens) spreekt of ziet en geen behoefte voelt aan meer, dan leer je elkaar inderdaad niet kennen.

De meeste mensen van 30 zitten ook niet meer zo te wachten op nieuwe vrienden. Ik heb een paar hele leuke internetdates gehad waarmee we hebben geprobeerd (zowel hij als ik dus) om een vriendschapsrelatie op te bouwen, maar dat werkte niet. Sowieso is het lastig als je elkaar out of the blue leert kennen en dan bijna geforceerd een vriendschap op wilt bouwen. Als er dus niet gelijk meer is dan dat (aantrekkingskracht, een onbedwingbare behoefte de andere uit en te na te leren kennen) dan bloedt dat snel dood.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven