De tijd nemen!

23-10-2009 17:10 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man van 32 jaar en wil graag hier iets voorleggen. Ik ben een persoon die makkelijk en graag op zichzelf is, rust nodig heeft, in die zin dat ik graag aan yoga doe, mediteer en het drukke westerse leventje soms even wil laten vertragen. Echte aandacht en tijd voor mezelf en vrienden vind ik belangrijk.

Van tijd tot tijd kom ik leuke interessante dames tegen die ik graag beter zou willen leren kennen. Ik bedoel daarmee het hele spectrum gevoelens, emoties, fysiek, mentaal en spiritueel.

Maar ik merk dat ik regelmatig tegen een zwart/wit systeem/gedachte aanloop dat ik dan gelijk een passievolle en heftige relatie in moet rollen. De dames willen dan gelijk dat ik vaak bel en ze veel aandacht schenk. Ik snap de emoties en de wens om gekend te worden wel en veel aandacht te hebben.

Maar op mij komt het echt beklemmend over! Zeker als het allemaal zo snel moet.

Ik heb door ervaringen wellicht het vervormde idee dat er weinig vrouwen zijn die de tijd willen nemen om iets moois op te bouwen, Dus meer vanuit een vriendschapband uitgroeiend tot een liefdevolle intieme relatie. In plaats van gelijk de klemmen eromheen en de man willen bezitten en nog erger willen kneden naar hun wens.

Zijn er dames die zo ruim van geest zijn dat ze mijn verhaal begrijpen.

Ik wil de tijd krijgen om iemand echt te leren kennen maar als ik in een kooi moet gaan zitten gaat dat nooit lukken.

Ben benieuwd naar de reacties.

Vriendelijke groet,

Ronald
Ik heb aardig wat vriendinnen van rond de 30 die vrijgezel zijn en graag een relatie met iemand willen. Als ze dan iemand ontmoeten, dan lijkt het wel alsof ze binnen maand zeker moeten weten of de man trouw-materiaal is, een goede vader voor toekomstige kinderen, etc. Ik heb mijn vriendinnen ook regelmatig gevraagd waarom ze zich met complete overgave in een nieuwe relatie storten en dan na een maand al weten dat het niet gaat werken en weer op zoek gaan naar een andere. Waarom zo snel? Waarom niet gewoon leuke dingen doen en elkaar rustig leren kennen.

In dat opzicht snap ik TO denk ik wel.
Ja, een maand is ook wel érg snel.

Maar het is toch niet raar om binnen een paar maanden te weten of de ander in ieder geval wil proberen iets op te bouwen? Een gok blijft het altijd, maar je kunt na een paar maanden toch wel exclusiviteit afspreken en echt voor elkaar gaan op dat moment?
Ja, dat is weer het andere uiterste. Maar zoals TO het wil leer je iemand toch helemaal niet kennen. Eens in de zoveel tijd een belletje, af en toe een date...dan blijf je eeuwig hangen in de prille-vriendschap-fase. En ik kan me niet voorstellen dat een vrouw die een serieuze relatie wil(ook een niet hysterisch type zonder rammelende eierstokken) hier genoegen mee neemt.
Ja, na een paar maanden lijkt het me heel redelijk om exclusiviteit met elkaar af te spreken. Ik word persoonlijk heel kriegelig van verhalen 'wij hebben al twee maanden een gelukkige relatie en houden zielsveel van elkaar'. Sorry, maar daar snap ik niks van.

Ga eerst eens met elkaar op vakantie, ontmoet elkaars familie en vrienden, leer elkaars (irritante )gewoontes kennen, ed.
quote:luna1 schreef op 23 oktober 2009 @ 18:55:

Ja, dat is weer het andere uiterste. Maar zoals TO het wil leer je iemand toch helemaal niet kennen. Eens in de zoveel tijd een belletje, af en toe een date...dan blijf je eeuwig hangen in de prille-vriendschap-fase. En ik kan me niet voorstellen dat een vrouw die een serieuze relatie wil(ook een niet hysterisch type zonder rammelende eierstokken) hier genoegen mee neemt.

Misschien heb ik niet goed gelezen, maar ik kreeg niet het idee dat TO dat bedoelde. Als dat wel zo is, dan snap ik daar ook niks van

Voor mij werkt(e) (heb alweer een hele tijd verkering ) het veel beter om regelmatig te daten: wat drinken/eten samen, bioscoopje, gewoon leuke dingen doen. Als het goed klikt spreek je automatisch vaker af, zonder dat je gelijk een diep gesprek moet voeren of elkaar wilt of niet. En ook heel belangrijk (voor mij): blijf je eigen ding doen. Spreek ook met vrienden af en doe dingen alleen. Ik zou heel zenuwachtig worden van het idee dat iemand continu op mijn telefoontje of aanwezigheid zit te wachten.
quote:Sprankeling1977 schreef op 23 oktober 2009 @ 17:26:

[...]

Ik heb vaak dames ontmoet waarvan ik het idee had ze ergens uit moest redden. ik trek dat soort types aan blijkbaar.

Merk ook vaak dat ze rationeel dan zeggen ja ik begrijp je, ondertussen verwachten ze wel regelmatig een telefoontje door de weeks en willen ze je gelijk elk weekend zien.

Ik wordt niet snel verliefd maar vindt wel snel meiden interessant...wellicht dat daar ook een oorzaak zit.Soya, misschien heb ik het niet goed begrepen, maar ik maar hier uit op dat hij het vetgedrukte al erg veel vind :-)
Oh, hahaha je hebt gelijk.

TO zal dan wss ook een beetje water bij de wijn moeten doen
TO... als jij na een half jaar niet weet of je verder wil met iemand, als in duidelijkheid geeft naar een vrouw... Tja, dan zou ik ook allang weg zijn hoor.

Ik heb het idee, net als wat andere mensen hier, dat je nog nooit echt verliefd bent geweest...

(Behalve misschien een beetje op jezelf)

Iets opbouwen is ook investeren, en als jij liever investeert in jezelf en je vrienden, prima... Maar vrouwen blijven niet eeuwig wachten. Een relatie zou een toevoeging zijn op je leven. Ben je bereid wat tijd voor jezelf en je vrienden in te leveren? Er zitten maar 24 uur in een dag... Tijd zal je moeten verdelen.
Ik snap TO wel. Nadat ik mijn vriend voor het eerst had ontmoet wilde ik ook niet gelijk elk weekend afspreken.

Door de week was ik druk met mijn werk en in het weekend had ik dan ook tijd nodig om uit te rusten, het huishouden te doen en mijn familie en vrienden te ontmoeten. Dat wilde ik niet ineens plostseling allemaal aan de kant schuiven.

Als ik mijn vriend in het weekend niet had gezien dan werd er door de week wel vaker gebeld. Had ik mijn vriend dat weekend wel gezien dan was het bellen door de week minder.

Die fase heeft overigens wel vrij kort geduurd op een gegeven moment wil je elkaar gewoon elk weekend zien en belden we ook regelmatig door de week. Maar af en toe had ik dan wel het gevoel dat ik nergens meer aan toe kwam wat huishouden en vrienden betreft en had ik ook wel slaaptekkort vanwege het lange bellen en daarnaast ook nog allerlei dingen te doen hebben.

Zie soms hier ook wel topics van in het begin smste hij 15 keer op een dag en nu nog maar 1x en hij heeft mij vandaag nog niet gebeld dan denk ik ook heb je niets anders te doen of zo.
quote:Sprankeling1977 schreef op 23 oktober 2009 @ 17:10:

... Ik bedoel daarmee het hele spectrum gevoelens, emoties, fysiek, mentaal en spiritueel.

Maar ik merk dat ik regelmatig tegen een zwart/wit systeem/gedachte aanloop dat ik dan gelijk een passievolle en heftige relatie in moet rollen...

De indruk die ik krijg door je woorden is dat je hier zelf een grote rol in speelt. Zou het kunnen dat je dubbele signalen afgeeft? Dat je in eerste instantie veel interesse toont, over emoties en gevoelens en spirituele verbindingen praat, met iemand naar bed gaat, en vervolgens afstand neemt?
TO,

Belangrijjke vraag:

Dus je deelt met dame's in kwestie dan ook niet het bed, neem ik aan??

Je weet toch al wel dat (de meeste) vrouwen er dan van uit gaan dat er iets meer is tussen jullie dan een leuke vriendschap die heel misschien uit gaat groeien tot iets meer?
O, dat zou heel hufterig overkomen. Wel met de dame naar bed gaan maar verder niets laten horen. Ik hoop toch niet dat TO dat doet. Daar maak je geen vrienden mee, laat staan een relatie opbouwen.
Jammer dat Sprankeling hier niet meer is teruggekomen, ik was erg nieuwsgierig naar zijn reactie. Komt misschien nog?
Ik begrijp Sprankeling1977 helemaal.

Mijn ervaring met mannen is exact dezelfde. Als ik net 'verkering" heb, wat nu dus al weer een tijd geleden is, omdat ik het gewoon niet trek, de manier waarop het elke keer gaat, claimen mannen me meestal. SMS meerdere keren per dag ( waar ik dus op afknap) en 's avonds bellen. Dan willen ze van alles weten. Wat ik gedaan heb, met wie... sommigen sturen voor het naar bed gaan nog een SMS met daarin woorden in de strekking als; slaap lekker, lieverd en ik mis je...

Hoe kun je iemand nou missen die je net 4 weken kent?? Ik snap dat nooit zo goed.

Ik heb een uitgebreid netwerk m et contacten, variërend van vage kennissen tot heel goede vriendinnen en vrienden, ook heren dus. Wat zuiver platonisch is. Mannen bemoeien zich daar mee, en dat irriteert. Dat heeft dus ook niks met liefde te maken, dat je een persoon wil bezitten, zo zie ik het. Ze doen dan erg verongelijkt dat ik bijvoorbeeld op vrijdagavond met een vriendin ga dansen, ipv met hen afspreken.

Zo'n relatie hoef ik niet.

Ik snap je dus heel goed, Sprankeling.
quote:Kastanjez schreef op 24 oktober 2009 @ 09:21:

Jammer dat Sprankeling hier niet meer is teruggekomen, ik was erg nieuwsgierig naar zijn reactie. Komt misschien nog?vast wel.
Wat Wuiles schrijft, mee eens. TO lijkt eerder een relatie te vermijden. En blijkbaar nog niet echt verliefd geweest. Anders komen dit soort vragen niet naar boven. TO voelt zich snel beklemd etc denk dat hij gewoonweg niet toe is aan een relatie. En het is vrij normaal dat dames boven de 30 bezig zijn met kinderplannen, vooral als zij een leuke kerel ontmoeten en gaan daten. TO ik zou zeggen ga lekker door met je yoga en jezelf, en laat het daten even voor wat het is.

Heb je ooit wel een serieuze relatie gehad? Of kom je daar net uit dat je niet zit te wachten op investeren in tijd voor een ander?
Zoey wat jij schrijft herken ik ook, ik kan ook absoluut niet tegen geclaim. Maar als de liefde echt wederzijds is dan ervaar je het denk ik ook niet op die manier. Ik zelf ben helemaal niet toe ( en geen zin) aan een relatie, dus ik zal alles als geclaim ervaren. Daarom houd ik mannen op afstand, om misverstanden te voorkomen. Het is niet eerlijk te gaan daten en daarmee bepaalde verwachtingen te kweken ( wat ik niet express doe maar zo werkt het) bij de ander, terwijl ik donders goed weet dat ik geen relatie wil. Aangezien ik continu mannen tegen kom die op zoek zijn naar vastigheid loop ik daar met een grote boog omheen, kunnen ze zo leuk zijn als wat, maar ik ga dan liever wat anders doen op mijn zaterdagavond.
Als je met yoga en meditatie bezig bent, ben je helemaal niet alleen met jezelf bezig, dat is een misverstand.

Wel word je zuiverder, qua gevoelens en gedachten.
quote:Zoey_ schreef op 24 oktober 2009 @ 10:48:

Als je met yoga en meditatie bezig bent, ben je helemaal niet alleen met jezelf bezig, dat is een misverstand.

Wel word je zuiverder, qua gevoelens en gedachten.

Dit is ook een misverstand. Als je er echt into bent, ja dan kan het zijn dat je zuiverder bent. Maar in praktijk wijst het meestal uit dat het om een valse zuiverheid gaat en dat de meeste beoefenaars helemaal niet zo zen zijn. Ik denk juist als je je zuiverder voelt en het idee hebt dat mensen je claimen, dat je op een natuurlijke manier je grenzen weet aan te geven en daarmee automatisch mensen aantrekt die je niet claimen. Je zendt dan namelijk andere signalen uit.

Ik denk dat TO onbewust een beetje 'players' gedrag signalen uitzendt en dat de dames daarom sneller om bevestiging vragen door hem te claimen. Dat zegt inderdaad ook wat over de dames die TO ontmoet en daarmee zegt dat ook veel over hem. Als je weet wat je wilt en wat je niet wilt, sluit je dingen makkelijker en automatisch uit.

Als je denkt dat je alleen maar zeurders om je heen hebt, dan zal je moeten kijken waarom ze juist in jouw buurt zijn. Als je vindt dat mensen je niet genoeg waarderen, kijk dan wat jij kan doen. Als je vindt dat mensen niet voldoende aandacht aan je schenken, neem jezelf onder de loep. Het is een beetje makkelijk om het probleem bij de ander neer te leggen. Anderen kan je niet veranderen, wel jezelf.
quote:Zoey_ schreef op 24 oktober 2009 @ 10:48:

Wel word je zuiverder, qua gevoelens en gedachten.Prima....maar je bent in ieder geval niet met de ander bezig. Daar gaat het denk ik om. Als je iemand echt leuk vindt en echt verliefd bent, dan wil je wel moeite doen voor iemand. Is één telefoontje dan zo moeilijk in de week? Dit klinkt echt alsof hij er niet klaar voor is.
quote:Pieternell schreef op 24 oktober 2009 @ 10:57:

[...]

Prima....maar je bent in ieder geval niet met de ander bezig. Daar gaat het denk ik om..Juist wel, je richt je blik veel meer naar buiten.
Je bent wel degelijk met de ander bezig maar op een gezonde manier. Je ziet elkaar niet als bezit of verlengstuk, iets wat veel mensen altijd wel doen. Je bent ook minder met de toekomst bezig, en leeft meer in het nu.

Je bent dankbaarder voor wat je nu hebt en bent minder met je verwachtingen bezig.

Als ik alle reacties hier lees van de meeste vrouwen, dan zijn zij ook vooral bezig met wat ze verwachten. Dat is een verkeerd uitgangspunt voor een relatie.
quote:Zoey_ schreef op 24 oktober 2009 @ 11:05:

Je bent wel degelijk met de ander bezig maar op een gezonde manier. Je ziet elkaar niet als bezit of verlengstuk, iets wat veel mensen altijd wel doen. Je bent ook minder met de toekomst bezig, en leeft meer in het nu.

Je bent dankbaarder voor wat je nu hebt en bent minder met je verwachtingen bezig.

Als ik alle reacties hier lees van de meeste vrouwen, dan zijn zij ook vooral bezig met wat ze verwachten. Dat is een verkeerd uitgangspunt voor een relatie.Dat neemt niet weg dat TO best wel kan kijken wat hij aan de situatie kan doen. Hij trekt blijkbaar dat soort vrouwen aan, terwijl niet alle vrouwen zo zijn. Ik blijf erbij dat het te makkelijk is om het probleem bij een ander neer te leggen.
quote:Pompiedoe schreef op 24 oktober 2009 @ 11:07:

[...]

Dat neemt niet weg dat TO best wel kan kijken wat hij aan de situatie kan doen..Waarom denk je dat hij hier om onze mening vraagt?
Waarom denk je dat hij de situatie wil bespreken? Hij geeft in zijn openingstekst alleen maar aan dat hij claimerige gedrag van vrouwen signaleert, maar ik mis een stukje zelfinzicht, een hand in eigen boezem. Het probleem ligt enkel bij een ander en hoe moeten wij beoordelen waarom de dames zo reageren als TO niet eens aangeeft hoe hij zich opstelt en niet eens meer reageert. Dus in hoeverre is TO serieus om wat met de situatie te doen? Of wil hij alleen maar bijval hebben in de bevestiging dat vrouwen een stel hulpbehoevenden zijn (hij geeft in zijn tekst al aan dat hij voornamelijk vrouwen aantrekt die ij moet redden)? Wat je wilt zien, zie je ook alleen maar en daarmee niet meer de rest....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven