Werk & Studie alle pijlers

onnozelet

26-10-2009 13:20 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames.

Ben niet nieuw hier,maar omdat ik wat prive gegevens wil plaatsen even een ander account aangemaakt.

wat betreft de belasting ben ik heel onnozel,snap er daadwerkelijk helemaal niks van en hoop dat jullie me kunnen helpen.

het zit zo ik ben in loondienst en werk 40 uur 1680 bruto daarvan houd ik 1300 over.

daarnaast doe ik iets voor mezelf wat mij ongeveer 1400 euro per maand opleverd.

hetgeen wat ik ernaast doe wordt gezien als freelance denk ik.

maar daar wordt dus geen belasting over betaald.

op mijn rekening heb ik dan zo ongeveer 2700 per maand.

1 deel waar belasting over betaald is andere deel niet.

daarnaast ontvang ik zorgtoeslag (wat ik denk ik nu ik voor mezelf bezig ben niet meer hoor te krijgen.)

nu is mijn vraag:mag ik zoveel verdienen naast mijn 'gewone'baan.

zo niet hoe geef ik dit dan door bij de belasting en hoeveel zullen ze daar dan afhalen.

grrrrr ik weet het ben dom maar zou heel graag hulp willen
Ik ben het nog even nagegaan en wat ik in eerste instantie zei klopte wel gewoon hoor, het zijn gewoon inkomsten uit overige werkzaamheden en als je deze opgeeft, dan betaal je er belasting over en werk je dus niet zwart.
Houdt er ook vast rekening mee dat je de zorgtoeslag van dit jaar terug moet betalen, gaat er nl niet om wat je per maand verdient maar ook weer op jaarbasis. Zo te horen ga jij over de toeslaggrens.
Ik heb het voor 1 april opgegeven bij inkomsten over het voorgaande jaar. Ik had inderdaad 4000 euro apart gezet, omdat ik wist dat ik dit moest betalen.
Zus, niet schrikken hoor!

Het is gewoon zaak om wel goed duidelijk te hebben voor je zelf, je opdrachtgever en de belastingdienst wat de aard is van je overeenkomst: is het inderdaad freelance, moet je natuurlijk wel aan de eisen van de belastingdienst voldoen. Is er echter sprake van een gezagsverhouding tussen jou en opdrachtgever, en houdt hij de loonbelasting in, dan is het een (tweede) dienstverband. En dus weer niet freelance.

(en je zult na moeten gaan bij je werkgever of nevenwerkzaamheden, van welke aard dan ook, zijn toegestaan).
Hallo Aapje,

Ik zou inderdaad nakijken hoe je wordt uitbetaald door die beheerder. geeft hij het op aan de belasting dienst en krijg jij iedere maand loon a.d.h.v. een soort werkbriefjes? Anders zou ik inderdaad even bij een administratie/accountantskantoor langs gaan voor meer informatie hoe je fiscaal het voordeligst dit bijbaantje kunt blijven doen.

*N.B.*

Wat voor sms dienst is dat dan als je er 1400 per maand mee verdiend en dat naast je 40 urige werkweek? Zo'n bijbaantje klinkt interessant!

groetjes!
Nou wat denk je...?

Wat voor sms dienst zou dat nou zijn....
quote:Calm schreef op 26 oktober 2009 @ 15:32:

Hallo Aapje,

Ik zou inderdaad nakijken hoe je wordt uitbetaald door die beheerder. geeft hij het op aan de belasting dienst en krijg jij iedere maand loon a.d.h.v. een soort werkbriefjes? Anders zou ik inderdaad even bij een administratie/accountantskantoor langs gaan voor meer informatie hoe je fiscaal het voordeligst dit bijbaantje kunt blijven doen.

*N.B.*

haha dankje

ja is een sms dienst mbt de erotische gesprekken.

ik heb anderen voor mij smsen en hoef daardoor zelf alleen reclame te maken dus is goed te doen!:D

Wat voor sms dienst is dat dan als je er 1400 per maand mee verdiend en dat naast je 40 urige werkweek? Zo'n bijbaantje klinkt interessant!

groetjes!
Erotische/seks sms dienst.
Klinkt als goed ondernemerschap en lijkt me minder "ranzig" (is misschien niet het goede woord maar jullie snappen wat ik bedoel, komt minder dicht bij) dan telefoon gesprekken... Maar zoals het woord zegt, ondernemerschap, toch neigt naar eigen bedrijfje en dus het afdragen van loonheffing en premies voor sociale verzekeringen.

Hoe wel ik bij die telefonische sexlijnen toch nog altijd het beeld heb van een iets te zware huisvrouw die met een sigaret in haar mondhoek, met krulspelden in de strijk staat te doen en ondertussen in de hoorn kreunt....
hahahhaa calm,

snap wat je bedoeld .

maar nee valt mee kan gerust zeggen dat die mannen leuke meiden hebben waar ze mee smsen!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven