Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Ow-keeej.... Brr klinkt raar zeg!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
@steph: het lijkt wel of we steeds vaker geen bedankje krijgen.. Eerder had ik het bijna nooit, terwijl ik nog steeds de kaart helemaal vol schrijf en probeer een kaart naar ieders wens te sturen, met leuke postzegels.

@justme80: ehm dat klinkt.. freaky! Gezellig lachen over oorlog enzo, whahahaha weer een aanslag met een heleboel doden
Jaaa zo dacht ik er ook over, gezellig praten en lachen over abortus, oorlog... brrr.. nee dankje, schrijf denk ik ook maar niets terug...
Ik had vandaag alleen maar leuke post! Geen blauwe brieven of rekeningen maar een leuke kaart uit Finland en een mooie kaart met inhoud uit onze jongste provincie! Thanks Kozoo
Hier een official uit Taiwan! Ik twijfel of het een gratis kaart is (van een boekwinkel), maar ik vind de kaart erg mooi en ze heeft er een leuk verhaaltje opgeschreven, dus dan maakt het me niet uit
Justme. gezellig praten zeg.

C_estelle, jij een kaartje van Kozoo dus.

Hondjewoef, wilde je dan geen gratis kaarten?
Errug gezellig Justme......(wat een idioot)

Jaaaa, weer een kaartje in de bus en neeeeee, dit keer niet uit Duitsland. Best regards from Poland (dat was alles wat er op de kaart stond, het kaartje zelf is wél leuk).
Snjókorn falla, á allt og alla
Wel errug kort verhaaltje.
Mijn dag is begonnen met een hurray uit Finland met een leuk bedankje (kaartje heb ik op dezelfde dag geschreven als die naar Denemarken waar ik geen bedankje voor kreeg... Het ligt dus niet aan mij).
quote:steph schreef op 26 oktober 2009 @ 23:56:

Wel errug kort verhaaltje.Iemand van weinig woorden he.
quote:snjokorn schreef op 27 oktober 2009 @ 08:27:

[...]

Iemand van weinig woorden he.Yep.:-]
@steph: pas kreeg ik een gratis Moomin kaart. Die vond ik prachtig, want die Moomin was aan het lezen en het was een kaart van een boekenbeurs. Maar een reclamekaart van een luchtje of een winkel bijvoorbeeld, vind ik meestal niet zo leuk. Ligt dus helemaal aan het thema, want die van de boekwinkel van gisteren vond ik mooi

@snjokorn: jaaaa eindelijk een kaart uit een ander land! Jammer dat er zo weinig op stond, maar gelukkig vond je de kaart wel mooi
Ik kom even weer aanwaaien hier

Vandaag lag er een officiele kaart uit Belarus (ja sorry, ik ben slecht in vertalen, zelfs van landen hehehe). De kaart kwam van een 9-jarig jongetje Zo lief! En ook nog eens een leuke kaart.

Heb zonet mijn foto's opgehaald bij Kruidvat... Gelijk alles weer beschreven en in envelopjes gedaan. Dat is voor de photo-RR op postcrossing Ik liep een beetje achter met afdrukken en verzende en nu liggen er dus wel 15 enveloppen die verstuurd moeten worden
Nou Een kaart die zondag naar Belgie gestuurd is, kan toch al best aangekomen zijn... Ik wil een nieuwe sturen!

*moppert nog even door *

Die Moomin kaarten zijn idd leuk! Ik had er eigenlijk nog nooit van gehoord, maar heb 't even opgezocht.
@Hondjewoef, ow zoooo.

@Sweetcandy, succes met postzegels kopen meid.

Geen kaarten hier maar wel twee leuke hurray's. Eentje uit Italië die dacht dat wij windmolens alleen langs de kust hadden staan maar hij had zich vergist. Venray heeft er ook, twee zelfs:

Ik kom snel ff gezellig langs... heb vakantie en dus eigenlijk ook een beetje van het forum.. maar wilde melden dat ik 3 hele mooie nouvelles images kaarten heb gekregen! Ik ben een collectie van die kaarten begonnen
Speciaal voor jou heb ik deze maand meegedaan met de lotto, Steph! Ik hoop dat je hem mooi vond
Ik had vandaag geen kaartjes in de bus helaas.
Zijn er hier eigenlijk mensen van plan om zaterdag naar die forummeeting in Den Haag te gaan?
Ja Janna, ik ga!

Ik had vandaag weer een hurray, uit Finland en de volgende kaart mag er weer heen.... ach ja, dat risico heb je met zoveel Finse deelnemers.
JJ, dat vind ik lief (laat ik je winnen, haha dat is een grapje). Ik laat het aan mijn vriend over wie er wint en dan mag hij op dat moment niet de voorkant zien omdat er ook Unescokaarten tussen zitten.

Janna, ik niet wel leuk dat jullie twee gaan.
Leuk kaartje steph van die molens!

Vandaag 2 kaartjes ontvangen, een uit italie, en een waar ik van dacht huh welk land is dat nu dan, staat iets in het frans voorop. Komt hij van de Canarische eilanden, daar is de schrijfster geweest. Heel erg leuk kaartje, alleen kan er niets mee, ID klopt niet ( eerste keer voor mij) Heb dus even hulp gevraagd, maar ja enige aanknooppunt is haar naam en de verkeerde ID. Afwachten dan maar.
Oh, ik weet nog niet of ik ga hoor. Ik "ken" eigenlijk niet echt veel mensen, omdat ik nog niet lang lid ben.

Justme, Jammer van die ID.. is er niet een getal dat ook iets anders zou kunnen zijn? Dat het onduidelijk is geschreven? Dat wordt wel een speurtocht anders...
Oei, wat balen van die verkeerde ID, justme!
Nee was het maar zo, er missen echt 2 getallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven