Gezondheid alle pijlers

Stoppen met roken

20-03-2009 09:34 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stoppen met roken is helemaal niet moeilijk, ik heb het al honderd keer gedaan.

(Mark Twain)

Voor iedereen die wil stoppen, gestopt is en/of gestopt wil blijven!

Tips & Tricks van de ervaringsdeskundigen:

Boeken:

Kristina Ivings - Rookvrij

Jan Geurtz - De Opluchting en De Verslaving Voorbij

Hulpmiddelen:

Champix Of de natuurlijke (en goedkopere) variant: Tabex (te koop via Ebay)

Nicotinevervangers - m.n. pleisters en de kauwgom van nicotinelle - die zijn, volgens Fausto, best lekker!

Tellertjes

Silquit

Links!

Noorderlicht

Stop hulp

Losse tips

Het motto 'Roken is geen optie' maakt het een stuk makkelijker. Je hoeft niet te beslissen of je wel of niet rookt, het is gewoon geen optie.Accepteer dat je af en toe een moeilijk moment hebt. Laat het maar komen, het gaat ook vanzelf weer weg.Relativeer en blijf lachen! Hoe moeilijk de moeilijke momenten ook zijn, je vergeet ze na een tijdje weer.Ga sporten! Zo merk je dat je conditie beter wordt, het zorgt ervoor dat je niet (teveel) aankomt en je maakt endorfinen aan - daar blijf je vrolijk bij!Beloon jezelf! Spaar je uitgespaarde geld op, geef jezelf complimentjes, en koop iets leuks voor jezelf als je een x-periode gestopt bent, laat je tanden uitgebreid reinigen.Eén sigaret bestaat niet. Echt niet.Laat je niet van de wijs brengen door anderen. Blijf bij je besluit en wees trots op wat je bereikt hebt, daar heb je het oordeel van anderen niet voor nodig!Het is niet erg om trek te hebben in een sigaret. Dat is namelijk nogal logisch, aangezien je jarenlang elke dag vele malen gerookt hebt. Laat die trek gewoon bestaan, dan is ie binnen een paar minuten weer verdwenen. Word niet boos, probeer het niet weg te drukken. Daar wordt het alleen maar groter van.Aanvullingen? Let me know, dan voeg ik ze toe!
Vandaag dag 13, morgenavond 2 weken niet gerookt. En het gaat best goed. Mijn zus is hier een week geweest en heeft buiten op het terras gerookt. Ik ben er af en toe gewoon bij gaan zitten en dat ging best goed. Ze rookt shag, wat ik niet lekker vind. Dat scheelt natuurlijk ook.

Ik zie dat het bij iedereen best goed gaat. Ik ben trots op ons.
Dag 15 en ik gisteren de rokende broers en zussen glansrijk doorstaan en er zelfs bijgestaan.

Alleen toen ik vrijdag 2 bekeuringen in de bus kreeg van in totaal 66 euro en die ook nog binnen vier minuten op dezelfde weg had gekregen baalde ik als een stekker en dacht toen alleen maar:

What the hell interesseert het me. NU EEN PEUK.

Maar ik heb het gelukkig niet gedaan hoor.
Hey Zoebie goed dat je het niet gedaan hebt joh ik kan je beloven dat die peuk niets aan je situatie verbeterd had en je je nog veel beroerder had gevoeld als je het wél had gedaan.

sToppertje!

Nee Sartan dat denk ik ook niet. Het had geen rookgordijn bal uitgemaakt.

Tot nog toe moet ik zeggen dat het me eigenlijk erg gemakkelijk af gaat. Soms wel eens chagrijnig maar dat is ook steeds minder. En verder weinig last van alles wat ik hier langs zie komen.

Hoe 'st mogelijk zeg. En ik zag er zo tegenop.
Zoebie, goed hoor. Bij mij is er ook nog altijd de neiging om te roken als er iets gebeurt wat niet zo leuk is;. Daar zal ik wel altijd last van blijven houden denk ik.

Vandaag dag 14.
Wat gaan we allemaal goed meiden

Dikke veer in ons achterwerk hoor

Fijne rookvrije zondag nog allemaal.
quote:lapin schreef op 25 oktober 2009 @ 10:29:

<knip?> Bij mij is er ook nog altijd de neiging om te roken als er iets gebeurt wat niet zo leuk is;. Daar zal ik wel altijd last van blijven houden denk ik.<knip>.Nee hoor! gelukkig niet zeg.. pffff
Lapin twéé héle wéken al jaah!!!

wooooohhoooo!!!!
Jaaaaaa, het gaat goed. Ik eet alleen iets meer dan anders. Maar ik heb besloten om dat dan voorlopig maar toe te laten.

*steekt nog een stukje kaas in haar mond *
3 weken!
quote:jikkie23 schreef op 26 oktober 2009 @ 08:29:

3 weken!
quote:jikkie23 schreef op 26 oktober 2009 @ 08:29:

3 weken!

Jikkie, proficiat!

Waarschuwing: weet dat dit een van de beruchte "3" drempels is waarin het wel eens even heel moeilijk zou kunnen worden. het hóeft natuurlijk niet maar vaak krijgen sToppers een dip op 3 dagen, weken en maanden (3 jaar weet ik nog niet )

Een gewaarschuwd mens telt voor 2!!!!
Hé bah nee hé.... Toch geen terugval met drie weken.

Ik ben chagrijnig, voel me een dik vet monster. En dat terwijl ik vanmorgen al met de fiets naar het werk ben gegaan. OP het werk ging het al niet lekker. En ik MOET gaan sporten, maar heb de fut even niet en ik heb last van mijn knieën.... 'k Ga straks maar een balletje slaan op het tennisveld hierachter.

Blugh
Zoebie ga straks anders een poosje lekker onder een zonnebank.

Even lekker ontspannen, lekker liggen in warmte.

Het licht zorgt ervoor dat je je toch weer iets beter voelt (de herfst slaat echt genadeloos toe bij velen op het moment).

voor jou meid.
Zoebie, ik weet wat je bedoelt. In deze tijd van het jaar voel ik me ook altijd een dik vet monster met een veel te witte huid en stom haar Het ligt aan de tijd van het jaar, maar het stoppen met roken helpt natuurlijk ook niet echt om je beter te voelen. De tip van Bubbles (zonnebank) klinkt heel erg goed, een beetje kleur en wat (zon)licht doet wonderen voor je humeur.
Ooooh, ligt het aan de tijd van het jaar? En hebben jullie er ook last van? Dan ben ik weer gerust gesteld. Ik krijg mezelf nagenoeg niet meer naar de sportschool gesleept (als ik 2 keer per week red is het veel, terwijl ik tot een maand geleden echt 4 keer per week ging) en na een opmerking van mijn ex dit weekend dat ik aardig aangekomen ben, voel ik me echt een beetje slecht in mijn vel. Niet dat ik weer wil gaan roken, maar ik ben wel eens in een joligere bui geweest....

Laten we elkaar dan ook maar door de herfst dip heen slepen. En voor alle sToppers: de herfstdip is GEEN reden om weer te gaan roken!
zucht, dubbel....
quote:Boefus schreef op 26 oktober 2009 @ 20:11:

<knip> en na een opmerking van mijn ex dit weekend dat ik aardig aangekomen ben <knip>

Pfff en daarom is het dus je ex... wat een eikel zeg. Duh.

Tuurlijk speelt het mee dat het herfst is, iedereen voelt zich wat teneergeslagen nu het donker wordt en regent, maar door je jarenlange nicotineverslaving werken je hersens niet goed meer en word je als het ware extra treurig.

Dusss. .... alles wat helpt om endorfines aan te maken (sport, zonnebank, sauna, sex, chocola, leuke films, shoppen en alle combinaties van het hiervoor genoemde) zijn een héél goed idee én psychologisch heel veranwoord op het moment ("chocotherapie")

Jaaaaaaaaa, shoppen en zonnebank. Die gaan als 1 en 2 op het lijstje. Dank je wel!
Boefus , luister naar Sartan. Dat doe ik ook
Dag Allemaal,

Even een ego-post van mijn kant hoor, maar ik heb de 100 dagen grens bereikt. Al 100 dagen niet gerookt!!!

De rest gaat lekker zo te lezen (Iees en leef wel mee hoor). Er zijn wellicht moeilijke momenten, maar die zullen er minder zijn dan de momenten dat je blij bent dat je gestopt bent, waar of niet?

Succes iedereen verder!

Ha mensen!

Jullie mogen allemaal super trots op jezelf zijn dat jullie zijn gestopt!! Dan heb je echt doorzettingsvermogen! En over het dikker worden: Het is erg vervelend, maar hoort er gewoon bij!

Let daar niet op, als je eenmaal over de grens bent om het roken voor een wat langere tijd te kunnen weerstaan, ga je dan richten op het afvallen.

Het schijnt dat je eerst een jaar aankomt omdat je hormonen in de war zijn, daarna val je weer iets af om op je normale gewicht uit te komen.

ikzelf ben nu meer dan 8 maanden gestopt en lijk weer iets af te vallen!

Succes ermee!
Go Durk!! 100 dagen! Yiehaaaa!!!

En go alle andere sToppers!!! Nico verliest het van ons allemaal! Ik ben zo blij dat ik voor het eerst in mijn leven blij ben dat ik niet rook en niet meer dat 'impossible mission' gevoel heb. Waar wás die wijsheid al die tijd?? Nico versluierde mijn blik!
Durk! Way to go girl!!

Er zijn wellicht moeilijke momenten, maar die zullen er minder zijn dan de momenten dat je blij bent dat je gestopt bent

Klopt als een bus! De momenten dat ik trek heb in een sigaret duren inderdaad véél korter dan de blijheid te weten dat ik niet meer rook.

Vandaag dag 21! Jippie!

Durkie!!! Wooohhhooooo 100 dagen!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven