baarmoederverwijdering
maandag 27 juli 2009 om 20:00
Omdat ik al jaren erg veel last heb tijdens menstruatie en dit ook gemiddeld zo'n 2,5 week in de 4 weken ben,wil de gynaecoloog nu mijn baarmoeder verwijderen.
Ik heb natuurlijk een folder met de nodige informatie meegekregen maar hoor liever verhalen van vrouwen die dit ook hebben laten doen.Gynaecoloog weet nog niet of mijn eierstokken kunnen blijven zitten,dit ligt aan de endometriose.Als eierstokken er ook uit moeten zal ik dus tot aan de overgang medicijnen moeten slikken of ik kom gelijk in de overgang.Ik ben 34 jaar.Heb 3 kinderen dus geen kinderwens meer.
Iemand hier die me wat meer kan vertellen??
Liefs Coebergh
Ik heb natuurlijk een folder met de nodige informatie meegekregen maar hoor liever verhalen van vrouwen die dit ook hebben laten doen.Gynaecoloog weet nog niet of mijn eierstokken kunnen blijven zitten,dit ligt aan de endometriose.Als eierstokken er ook uit moeten zal ik dus tot aan de overgang medicijnen moeten slikken of ik kom gelijk in de overgang.Ik ben 34 jaar.Heb 3 kinderen dus geen kinderwens meer.
Iemand hier die me wat meer kan vertellen??
Liefs Coebergh
dinsdag 27 oktober 2009 om 11:41
Owja, ik kan bij mijn schoonouders terecht als mijn vriend gaan werken is, want met een kleintje van 5 maanden is dat niet altijd handig als je die niet kunt opnemen he. Ik ga er liever van uit dat ik vlug herstel dan omgekeerd Coebergh, kan het niet goed uitleggen, maar als ik me daaraan 'vasthou', dan is dat meestal ook zo. Als ik negatief denk, duurt mijn herstel ook altijd langer. Raar maar waar
dinsdag 27 oktober 2009 om 13:50
Dat vind ik echt het allerlastigst!Het niet mogen tillen,dan pas merk je hoe vaak je dat doet op een dag.Nu is mijn ukkie natuurlijk wel een stuk zwaarder dan jullie kleintje van 5 maanden.Hij klimt nu zelf in bed..en er natuurlijk weer uit!Heb maar een matrasje nast zijn bed gelegd,valt ie zacht!:)
Ik snap wel een beetje wat je bedoelt hoor qua positief denken.Bij mij is het nu precies 3 weken geleden,kijk dan ook liever naar wat ik allemaal al wel kan dan dat ik bedenk dat ik een aantal dingen nog niet mag.
Nog even een vraag aan de dames die het al langer achter de rug hebben.Wanneer hadden jullie weer sex?Ik weet dat het pas na 6 weken mag,kan niet wachten tot ze om zijn
Ik snap wel een beetje wat je bedoelt hoor qua positief denken.Bij mij is het nu precies 3 weken geleden,kijk dan ook liever naar wat ik allemaal al wel kan dan dat ik bedenk dat ik een aantal dingen nog niet mag.
Nog even een vraag aan de dames die het al langer achter de rug hebben.Wanneer hadden jullie weer sex?Ik weet dat het pas na 6 weken mag,kan niet wachten tot ze om zijn
dinsdag 27 oktober 2009 om 18:58
Verheug je alvast maar op onbekommerd genieten.
Na vijf en een halve week heel voorzichtig geprobeerd en alles functioneerde weer als van ouds, misschien zelfs wel beter.
Zonder zorgen voor onverwacht vloeien, pijn en zwangerschap.
Natuurlijk de eerste paar keren als de spreekwoordelijk egeltjes, héééééééé'l voorzichtig.
Veel plezier alvast met de voorpret..........
Na vijf en een halve week heel voorzichtig geprobeerd en alles functioneerde weer als van ouds, misschien zelfs wel beter.
Zonder zorgen voor onverwacht vloeien, pijn en zwangerschap.
Natuurlijk de eerste paar keren als de spreekwoordelijk egeltjes, héééééééé'l voorzichtig.
Veel plezier alvast met de voorpret..........
dinsdag 27 oktober 2009 om 21:29
oei ik durf dat echt nog niet.
Ik ben benieuwd wanneer ik dat wel ga durven, ben zo bang dat het kei zeer gaat doen.
Ik wacht toch liever een week langer,liever dat ik niet zo verstijfd zal liggen hahaha
Fien heeeeeeeeeeeel veel sterkte voor vrijdag.
En alles komt goed.
Ik doe al steeds meer, ik wandel aan zijn best en ga winkelen, naar de markt, bij vriendinnen op de koffie.
MIjn wond doet nog wel zeer en af en toe heb ik flinke steken, dus dan effe de rem erop en een dag erna weer rustig aan verder.
Groetjes mutske
Ik ben benieuwd wanneer ik dat wel ga durven, ben zo bang dat het kei zeer gaat doen.
Ik wacht toch liever een week langer,liever dat ik niet zo verstijfd zal liggen hahaha
Fien heeeeeeeeeeeel veel sterkte voor vrijdag.
En alles komt goed.
Ik doe al steeds meer, ik wandel aan zijn best en ga winkelen, naar de markt, bij vriendinnen op de koffie.
MIjn wond doet nog wel zeer en af en toe heb ik flinke steken, dus dan effe de rem erop en een dag erna weer rustig aan verder.
Groetjes mutske
dinsdag 27 oktober 2009 om 21:56
Fien, alvast hééééél veel sterkte gewenst voor aankomende vrijdag!
Ik kijk nu ook uit naar de operatie, het mag van mij nu echt wel zover zijn.
Ik heb mijn verhuizing goed voorbereid, en nu is het aan mijn hulptroepen om dit te gaan doen (komende maandag krijg ik de sleutels van mijn nieuwe huis).
De nacht voor de operatie is gelijk de laatste nacht in mijn oude huis. Na het ziekenhuis ga ik eerst bij mijn ouders logeren, en daarna trek ik in mijn nieuwe huis.
Fijn dat je wel een operatiejasje aankrijgt, ben je in ieder geval nog iets "beschermd" (zo voelt het voor mij dan).
Hoe zit dat de eerste dagen na de operatie, als je een catheter in hebt: kun je dan ook een onderbroek dragen?
Ik kijk nu ook uit naar de operatie, het mag van mij nu echt wel zover zijn.
Ik heb mijn verhuizing goed voorbereid, en nu is het aan mijn hulptroepen om dit te gaan doen (komende maandag krijg ik de sleutels van mijn nieuwe huis).
De nacht voor de operatie is gelijk de laatste nacht in mijn oude huis. Na het ziekenhuis ga ik eerst bij mijn ouders logeren, en daarna trek ik in mijn nieuwe huis.
Fijn dat je wel een operatiejasje aankrijgt, ben je in ieder geval nog iets "beschermd" (zo voelt het voor mij dan).
Hoe zit dat de eerste dagen na de operatie, als je een catheter in hebt: kun je dan ook een onderbroek dragen?
woensdag 28 oktober 2009 om 08:40
Verana, jij ook veel sterkte. Mijn vriend begrijpt er niks van dat ik zo opgewekt en happy loop hehe. Naja, ik eigenlijk ook niet, maar verlang er wel naar. Heb trouwens nog leukere dingen in het vooruitzicht, na mijn 6 weken herstel zal de akte van ons huis getekend worden en kunnen we beginnen met de verbouwingen. Kijk ik wel enorm naar uit, en ik weet met wat ik me kan bezighouden in het ziekenhuis (in de mate van het mogelijke hé): Boeken uitpluizen met badkamers, keukens, verlichtingen enz...
Ik had wel nog een paar vraagjes: Na de operatie, konden jullie op je zij liggen? Ik weet nog dat ik dat na mijn keizersnede niet kon, mijn (toen nog hele dikke) buik - leek wel nog 7 maand zwanger - trok enorm aan mijn litteken. Lijkt me wel leuk om na een weekje op het speeltapijt naast mijn dochtertje te liggen .
Kregen jullie ook een buikband aan? Moe(s)ten jullie steunkousen dragen? Die 2 laatste zijn bij mij het geval, vroeg me af of dat bij jullie ook zo was.
Ik had wel nog een paar vraagjes: Na de operatie, konden jullie op je zij liggen? Ik weet nog dat ik dat na mijn keizersnede niet kon, mijn (toen nog hele dikke) buik - leek wel nog 7 maand zwanger - trok enorm aan mijn litteken. Lijkt me wel leuk om na een weekje op het speeltapijt naast mijn dochtertje te liggen .
Kregen jullie ook een buikband aan? Moe(s)ten jullie steunkousen dragen? Die 2 laatste zijn bij mij het geval, vroeg me af of dat bij jullie ook zo was.
woensdag 28 oktober 2009 om 08:41
woensdag 28 oktober 2009 om 08:48
Nee Fien hier geen steunkousen of buikband.Ik kan nu sinds een week weer lekker op mijn zij liggen,eerder deed dit nog te veel pijn aan litteken.
Ik herken het wel dat je zo vlak voor de operatie vrolijk rondloopt.Je weet dat het moet,ik had alles klaar thuis en was er dus zelf ook helemaal klaar voor.Op een of andere manier werd ik daar heel rustig van!
Leuk dat je iets hebt om naar uit te kijken als je weer opgeknapt ben.Gaan jullie een grote verbouwing doen?
Ik herken het wel dat je zo vlak voor de operatie vrolijk rondloopt.Je weet dat het moet,ik had alles klaar thuis en was er dus zelf ook helemaal klaar voor.Op een of andere manier werd ik daar heel rustig van!
Leuk dat je iets hebt om naar uit te kijken als je weer opgeknapt ben.Gaan jullie een grote verbouwing doen?
woensdag 28 oktober 2009 om 09:29
Ja toch wel. Dak moet volledig vervangen worden, voorgevel ook, alle elektriciteits- en waterleidingen worden vervangen (is een heel oud huis, dus liever direct alles in orde he), boven worden de kamers volledig herschikt, en beneden toch ook wel een stuk. Garage wordt groter, de keuken moet nog bijgebouwd worden en zo... Is zeker 2 jaar werk aan, maar we gaan proberen om er vroeger in te gaan wonen.
woensdag 28 oktober 2009 om 18:34
Dan heb je in ieder geval wat te doen in het ziekenhuis Fien! Een nieuw interieur uitzoeken is altijd leuk!
Ik heb de tijdschriften en boeken ook al klaar liggen. Ik heb mezelf verwend met een paar nieuwe boeken, ook alvast voor de herstelperiode.
Voordeel van zo'n operatie en herstelperiode: geheel geoorloofd úúúúren lekker op de bank liggen lezen!
Ik heb de tijdschriften en boeken ook al klaar liggen. Ik heb mezelf verwend met een paar nieuwe boeken, ook alvast voor de herstelperiode.
Voordeel van zo'n operatie en herstelperiode: geheel geoorloofd úúúúren lekker op de bank liggen lezen!
donderdag 29 oktober 2009 om 08:10
donderdag 29 oktober 2009 om 15:35
Dames vanaf hier ook heeeeeeeel veel sterkte en kop op.
Komt allemaal goed en straks ben je kei blij na een paar weken dat al deze ellende achter de rug is en zonder buikpijn, geen menstruatie en geen klachten meer.
IK ben in ieder geval 10 jaar jonger geworden haha.
Heerlijk geen buikpijn en geen klachten meer.
Wel nog wat wondpijn maar verder gaat het goed.
Het is nu 5 weken geleden.
Als ik wist wat ik nu weet had ik het 7 jaar eerder moeten doen.
Dus dat zegt zat toch.
GRoetjes en we horen snel van jullie.
Mutske
Komt allemaal goed en straks ben je kei blij na een paar weken dat al deze ellende achter de rug is en zonder buikpijn, geen menstruatie en geen klachten meer.
IK ben in ieder geval 10 jaar jonger geworden haha.
Heerlijk geen buikpijn en geen klachten meer.
Wel nog wat wondpijn maar verder gaat het goed.
Het is nu 5 weken geleden.
Als ik wist wat ik nu weet had ik het 7 jaar eerder moeten doen.
Dus dat zegt zat toch.
GRoetjes en we horen snel van jullie.
Mutske
donderdag 29 oktober 2009 om 17:58
Dankjulliewel!
Ik ben vandaag aan het laxeren, maar dit stelt niks voor. Ik had ook een heel licht middel gekregen, omdat mijn darmen niet helemaal leeg hoeven, alleen wat minder vol. Ik heb nog geen één keer naar de wc gehoeven!
Verder moet ik de hele dag voedingsdrankjes drinken, ik mag geen vast voedsel meer. De drankjes zijn goed te doen, ik begin alleen zo langzamerhand wel trek te krijgen....
@ Fien: nogmaals heel veel sterkte!!!!!
Ik hoop zo snel mogelijk weer wat van me te kunnen laten horen!
Ik ben vandaag aan het laxeren, maar dit stelt niks voor. Ik had ook een heel licht middel gekregen, omdat mijn darmen niet helemaal leeg hoeven, alleen wat minder vol. Ik heb nog geen één keer naar de wc gehoeven!
Verder moet ik de hele dag voedingsdrankjes drinken, ik mag geen vast voedsel meer. De drankjes zijn goed te doen, ik begin alleen zo langzamerhand wel trek te krijgen....
@ Fien: nogmaals heel veel sterkte!!!!!
Ik hoop zo snel mogelijk weer wat van me te kunnen laten horen!