Wie kan dit verklaren?
donderdag 29 oktober 2009 om 21:26
Mijn broertje heeft gister een paar foto's gemaakt waarop je naast de zon een tweede kleinere zon ziet. Helaas heeft hij die foto's in een word doc gezet waardoor ik ze niet kan uploaden, als iemand weet hoe dat werkt?
Het lijkt heel erg op dit, dat had ik al eerder gezien, maar dacht natuurlijk dat het onzin was: rusland Alleen zit daar de tweede zon precies aan de andere kant. Ik ben niet iemand die gelooft in al die "de wereld gaat eraan" theorieën. Maar ik vind het wel een beetje apart, zo'n 2e zon. Iemand die hier een heel logische verklaring voor heeft, behalve een planeet die onze aarde komt verwoesten?
Het lijkt heel erg op dit, dat had ik al eerder gezien, maar dacht natuurlijk dat het onzin was: rusland Alleen zit daar de tweede zon precies aan de andere kant. Ik ben niet iemand die gelooft in al die "de wereld gaat eraan" theorieën. Maar ik vind het wel een beetje apart, zo'n 2e zon. Iemand die hier een heel logische verklaring voor heeft, behalve een planeet die onze aarde komt verwoesten?

donderdag 29 oktober 2009 om 22:55

donderdag 29 oktober 2009 om 22:55
donderdag 29 oktober 2009 om 22:56
quote:ambrosia9 schreef op 29 oktober 2009 @ 22:48:
Nou ja, dat dus. Volgens mij is er niet iemand die zegt, ooh maar dat komt echt door ,,,,Volgens mij past de omschrijving van Sundogs of Mock Suns hier wel bij. Het gaat om het breken van de lichtstraal op de ijskristallen waardoor een "halo" effect ontstaat.
Nou ja, dat dus. Volgens mij is er niet iemand die zegt, ooh maar dat komt echt door ,,,,Volgens mij past de omschrijving van Sundogs of Mock Suns hier wel bij. Het gaat om het breken van de lichtstraal op de ijskristallen waardoor een "halo" effect ontstaat.
donderdag 29 oktober 2009 om 22:56

donderdag 29 oktober 2009 om 22:58
quote:milaatje schreef op 29 oktober 2009 @ 22:56:
Mogelijk een refractieprobleem van de ozonlaag, waardoor het licht dus breekt en je dit soort beeld krijgt. De wereld is bijzonder, niet? Wat ook een bijzonder fenomeen is, is de aurora borealis. Heb het zelf een aantal keer mogen bewonderen. Prachtig.
[afbeelding]Dat zou ik nog zo graag een keer willen zien! Lijkt me erg bijzonder.
Mogelijk een refractieprobleem van de ozonlaag, waardoor het licht dus breekt en je dit soort beeld krijgt. De wereld is bijzonder, niet? Wat ook een bijzonder fenomeen is, is de aurora borealis. Heb het zelf een aantal keer mogen bewonderen. Prachtig.
[afbeelding]Dat zou ik nog zo graag een keer willen zien! Lijkt me erg bijzonder.
donderdag 29 oktober 2009 om 22:58
donderdag 29 oktober 2009 om 23:07
Hier komt de maan op en de zon onder. Hierbij staan ze echter onder elkaar ipv naast elkaar zoals op je broertjes foto.
Misschien is het ook wel Venus, die kan ook goed zichtbaar zijn bij zonsondergang, misschien ook wel in de ochtend? (het was toch 's ochtends?)
Anyway, ik zou het opsturen naar rtl weer ed.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross

donderdag 29 oktober 2009 om 23:33
quote:hannaviva schreef op 29 oktober 2009 @ 22:59:
refractie probleem van de ozonlaag?
WTH!
Tsja, de ozonlaag heeft kennelijk een brilletje nodig volgens Milaatje. (Gevalletje niet helemaal juist gebruikte term, lijkt me).
De bijzon is in de foto van ambrosia erg mooi rond, meer dan in de meeste foto's van halo's/bijzonnen/parhelia (zou dat het meervoud zijn?)/sun dogs, maar het lijkt me er toch wel een. De foto op
http://www.knmi.nl/cms/content/36593/bijzon
vind ik er wel op lijken, als je er rekening mee houdt dat de zon op die foto veel hoger aan de hemel stond en dus lastiger vast te leggen was.
refractie probleem van de ozonlaag?
WTH!
Tsja, de ozonlaag heeft kennelijk een brilletje nodig volgens Milaatje. (Gevalletje niet helemaal juist gebruikte term, lijkt me).
De bijzon is in de foto van ambrosia erg mooi rond, meer dan in de meeste foto's van halo's/bijzonnen/parhelia (zou dat het meervoud zijn?)/sun dogs, maar het lijkt me er toch wel een. De foto op
http://www.knmi.nl/cms/content/36593/bijzon
vind ik er wel op lijken, als je er rekening mee houdt dat de zon op die foto veel hoger aan de hemel stond en dus lastiger vast te leggen was.
vrijdag 30 oktober 2009 om 04:37
Als je bij Halo ziet, ze je er wel hele mooie bij zeg. Is maar goed dat ik nu weet wat het is, anders zou ik me echt helemaal naar schrikken.
http://en.wikipedia.org/wiki/Halo_(optical_phenomenon)
http://en.wikipedia.org/wiki/Halo_(optical_phenomenon)