Wie kan dit verklaren?

29-10-2009 21:26 161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn broertje heeft gister een paar foto's gemaakt waarop je naast de zon een tweede kleinere zon ziet. Helaas heeft hij die foto's in een word doc gezet waardoor ik ze niet kan uploaden, als iemand weet hoe dat werkt?

Het lijkt heel erg op dit, dat had ik al eerder gezien, maar dacht natuurlijk dat het onzin was: rusland Alleen zit daar de tweede zon precies aan de andere kant. Ik ben niet iemand die gelooft in al die "de wereld gaat eraan" theorieën. Maar ik vind het wel een beetje apart, zo'n 2e zon. Iemand die hier een heel logische verklaring voor heeft, behalve een planeet die onze aarde komt verwoesten?
quote:Carrera schreef op 29 oktober 2009 @ 22:14:

Komt dat niet omdat die wolk gedeeltelijk het licht van de zon blokkeert en het een andere uitgang zoekt?

Dat is fysisch (en om nog een heleboel andere redenen) onmogelijk.

Licht gaat rechtdoor en kan geen bochten maken.

Het is geen water zeg maar.
Geen flauw idee hoe het kwam, maar mijn man en ik zagen het allebei heel duidelijk. Je ziet op de foto links van beide lichtmasten het schijnsel van de zon. Links een beetje verder van de lichtmast. Jammer dat ik net te laat was. Omdat het daarna niet meer te zien was. Ik stond klaar met mijn fototoestel. Het was echt een hele rare gewaarwording.
Daantje je hebt mail. Zoebie, ik kan het op jouw foto niet zo duidelijk zien. Ben benieuwd of het daantje lukt, hoop het.
quote:geve schreef op 29 oktober 2009 @ 22:13:

En hoogstwaarschijnlijk had zijn camera ook teveel op.
Peas on earth!
Toen ik in Amerika woonde, op een plek waar het 's winters erg koud was, toen zag je ook wel eens 3 zonnen. Dat is idd een fysologisch proces als de lucht koud is en weerspiegelt.

Weet niet of het in dit geval ook zo is, maar ik vermoed van wel.

Ik weet overigens niet hoe dit heet.
Hebbes:

Dit fenomeen heet volgens mij: Parhelion.

Parhelion komt voor als de zon reflecteert op ijsdeeltjes in de lucht. Het lijkt dan alsof er twee of meerdere zonnen zijn. Of het kan voorkomen dat de zon een hele grote cirkel om zich heen heeft. Ik heb even wat gegoogled op afbeeldingen en kwam onder andere onderstaande tegen. Is dat wat jouw broer gezien heeft?

Het schijnt heel bijzonder te zijn om te zien. (Ben meteen jaloers).

quote:hannaviva schreef op 29 oktober 2009 @ 22:14:

[...]

Nee, ik ook niet.Heb toch al sorry gezegd of niet? Moet ik nog even op mijn knieen?
quote:Jaschenca schreef op 29 oktober 2009 @ 22:12:

Als je in het document het plaatje selecteert en de selectie kopieert, kun je hem in een grafisch programma (mac heeft toch wel een soort paint?) plakken en opslaan als jpg.Compleet of topic, maar jemig Jaschenca wat een enge avatar heb je... !!!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
@imni, dat is volgens mij dus parhelion of 'sundogs'
Met een beetje googlen kwam ik op een bijzon of halo, zie bijvoorbeeld hier:

http://weeratlas.extreemweer.nl/wolkeno ... tisch.html

en hier:

http://www.keesfloor.nl/artikelen/diver ... o/halo.htm
Wauw

Op Wikipedia staat een heel stuk erover

http://en.wikipedia.org/wiki/Sun_dog
Volgens mij was het juist erg mooi weer. Niet koud en een graad of 15. Dus daar kan het ook niet aan liggen. Ja Ambroos jammer he, dat de foto niet zo duidelijk is.
Helaas dat lijkt er niet eens een klein beetje op Miffy. Hoop dat het Daantje lukt om te uploaden.
quote:Zoebie schreef op 29 oktober 2009 @ 22:21:

Volgens mij was het juist erg mooi weer. Niet koud en een graad of 15. Dus daar kan het ook niet aan liggen. Ja Ambroos jammer he, dat de foto niet zo duidelijk is.Op 5 km hoogte is het echt rete koud hoor.
quote:Faye_C schreef op 29 oktober 2009 @ 22:21:

Wauw

Op Wikipedia staat een heel stuk erover

http://en.wikipedia.org/wiki/Sun_dogDit lijkt er niet op, sorry. Het lijkt het meeste op het filmpje uit rusland.
volgens mij doet die foto het niet.

Hier een link kijk, is het zoiets?
Ja Faye, precies wat ik dus wel eens gezien heb en waar ik op doelde.

In de lucht (bovenstroming) kan het natuurlijk een stuk kouder zijn dan aan de grond.
quote:_Soleil_ schreef op 29 oktober 2009 @ 22:11:

[...]

Heb je nou al een screenshot geprobeerd?Ha zonnetje! Heb je kaart ontvangen hoor....al een tijdje terug eigenlijk

Oh en bedankt dus
Een bijzon of parhelium waarschijnlijk...

Een aantal foto's

En de verklaring
heb de mail ontvangen

maar kan hem helaas ook niet openen!

mn pc zegt

kan het converersiefilter voor afbeeldingen niet laden???

het lukt me niet, sorry!!
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
quote:biol schreef op 29 oktober 2009 @ 22:19:

[...]

Compleet of topic, maar jemig Jaschenca wat een enge avatar heb je... !!!Hij is maar tijdelijk hoor, speciaal voor Halloween, daarna gebruik ik mijn "gifgroene" weer . Ik schrok me net zelf kapot, was helemaal vergeten dat ik deze avatar had geupload.
Als ik bij google afbeelding 'two suns" intyp zie ik foto's waarop 2 zonnen staan afgebeeld. Staat daar een foto bij die ongeveer lijkt op de foto die je broertje heeft gemaakt?
Oh balen, ik ga nog een keer een screenshot proberen, hoop dat het werkt.
Och ja natuurlijk, daaroven is het een stuk kouder dan beneden.

Het lijkt inderdaad een beetje op de foto van Liselotte.
Dan mail hem mij maar eens: jaschenca@gmail.com

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven