2009, ons jaar ( deel 2 )

05-08-2009 20:33 2969 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer meer dan 3000 reacties in ons 'oude' topic, dus weer tijd voor een vervolg topic.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009 MissC MissC girl! 11 augustus 2009

mama uitger j/m opmerkingen Gorgi 2 jan VERLOF 31 dec controle Rossia1 feb M 6 januari vlos + liggingsechoOGG 23 juni Ann Teddy eind aug WIE VOLGT?

naam NOD opmerkingen Floortje Mimpje 7 jan

oude topic kun je hier teruglezen
Verhaal ala michigan
hey meiden,

daar ben ik ook weer!! Hele drukke week gehad, wel tijd gehad om te lezen maar niet om te schrijven. Dinsdag was een mooie en emotionele dienst. Het gaat redelijk met vriendin.

Met neefje helaas minder goed nieuws, ik zal het straks op de mail zetten maar gaat een lang en zwaar traject worden en ik weet eerlijk gezegd niet of het goedkomt.

Ik heb deze maand veel buikpijn, normaal altijd wel wat rond ovulatie maar nu blijft het aanhouden. Geen idee of dat wat betekend, we zullen wel weer zien.

Onze plannen is nog steeds niet veel duidelijkheid over, ik heb nog geen vertrekdatum en ben ook nog niet gestart met de cursus, alles gaat op zijn dooie gemak daar. Nou ja de cursus is al wel door hun betaald dus ze zijn heus serieus! We wachten wel gewoon weer af, wel irritant hoor!

OGG, je kan gember proberen tegen de misselijkheid sommige vrouwen hebben daar ontzettend baat bij. Niet teveel kruiden, vaak kleine beetjes eten en soms kan een slok cola wonderen doen. Maar de gember zou ik wel proberen. Venkel kalmeert trouwens ook je maag.

Michigan, kan me voorstellen hoor dat je je zorgen maakt om de griep. Ik ben zelf niet zo bang, ik ga waarschijnlijk er niet dood aan. Maar ik heb besloten dit jaar toch wel een griepprik te halen omdat ik toch wel met risico groepen werk. Maandag ben ik dus de klos. De mexicaanse griepprik krijg ik niet want dat mag niet als je een kinderwens hebt of in de 1ste 12 weken. Ik wil geen risico lopen!

Ellein sorry dat ik helemaal niet gereageerd heb op mini's verjaardag!!!! Alsnog van harte natuurlijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik las een verstandige maar wel moeilijke keuze op de mail. Ik hoop dat het snel beteer gaat.

Teddy en OGG wat een leuke foto van jullie, ik heb ook zin in de meeting maar vind het ook wel spannend hoor!

Rossia de foto's op je hyves zijn echt schitterend, echt je straalt zo ontzettend! En rossiaman kijkt echt zo trots naar je, echt mooi op te zien! 26 weken is idd wel een mijlpaal hoor, maar laat die kleine meid maar lekker warm bij je zitten!

Mimpje,dikke knuffel voor jou en manlief, klinkt allemaal helemaal niet leuk.

Jobje, heel veel succes met afvallen. Ik wil het binnenkort ook weer gaan oppakken maar zucht het is zo moeilijk.Hoe ga je het precies aanpakken?

Angel jammer dat je niet bij de meeting bent, ik had je graag in het echt gezien!

Gorgi fijn om te lezen dat het met jou ook goed gaat. Schiet al lekker op he.

oh ja meiden ik had een hele tijd terug toch verteld over de babyspullen die ik toen kon kopen, en ook gekocht heb. Van die vrienden die nu gescheiden zijn? Nou ik heb alles weer verkocht!! Aan een vriendin die het goed kon gebruiken, ik heb er geen verlies op geleden en ik ben zo blij dat ik ervan af ben! Het is een hele opluchting, ik wil de laatste dingen nu nog op marktplaats zetten of gewoon naar de 2de kans winkel brengen. Als het nu wel lukt ga ik zelf op zoek naar spullen!

zo geloof dat mijn boekwerk nu wel klaar is!

x Floortje
Even een snelle zwaai

We zijn weer thuis. Nu snel omkleden en dan richting den haag. Morgen ben ik er weer
Even een snelle zwaai, ben mijn haar aan het verven want vanavond personeelsfeest van manlief. Moet als vrouw van de baas toch wel een beetje stralen hè?! Haha nee hoor, ontdekte gewoon weer een aantal grijze plukken... Ook nog even tukkie gedaan, dus we zullen zien hoe het gaat vanavond. Ben trouwens altijd de bob, dus dat zal niet opvallen. Broertje komt oppassen met z'n vriendin, dus die zijn ook helemaal happy. Is trouwens pas de 2e keer dat we een avond weggaan zonder mini.

Oh, verf moet eruit...mss tot zo!
OGG, veel plezier vanavond! Wat voor een kleurtje heb je erin gedaan?

Teddy, hoe is het in Den Haag?

Floortje, wat fijn om weer wat van je te horen. Baal je er niet van dat alles zo langzaam en gestaag gaat? Het is toch niet zo dan het ineens toch niet meer door kan gaan? Zal wel heel moeilijk zijn geweest dinsdag. Zo te lezen heb je een vriendin heel blij gemaakt met alle spullen. Als het een goed gevoel geeft dan is het toch echt hartstikke goed en wie weet....

En last but nog least!! Ellein, hoera voor uk!!! Voor je het weet stapt hij de hele kamer door. Echt te gek hoor. Ik ben trouwens 1m70. Niet zo lang dus...

En dan nog een noodkreet:

HELP!! Wie heeft een bopita commode met lades? Wij snappen gewoon echt niet de montage van de lade geleiders.... Het is zo'n verschrikkelijk vaag systeem.
Laat de noodkreet maar voor wat het is. We hebben het al gevonden
Hey meiden,

He he eindelijk rust, ik zit en kom voorlopig niet meer van de bank af. Nou ja alleen voor een kop chocomel met een roze koek

Jobje wat knap dat je gaat lijnen, ik ben er zelf ontzettend slecht in. Kan koek en snoep niet echt weerstaan. Misschien ga ik wel met je mee doen, kunnen we elkaar een schop onder de kont geven.

Succes meid!

Ellein wat een knap ukje heb je! hoera hoera. Trotse mama!!

Rossia druk aan de klus? En is het zoals je het in je hoofd had? Bijzonder he als het kamertje staat.

Floortje wat dapper om die spullen weg te doen. Maar ik snap het wel. En ik hoop dat je straks allemaal mooie spullen mag kopen.

Michigan wat een zorgen om je kleine meisje. een dikke knuffel voor jullie. Volg je gevoel, als jij het niet vertrouwd dan bel je de huisarts! Echt doen hoor. De kinderarts zei tegen ons, "ik heb liever dat jullie 5 x te veel komen, dan 1 x te laat"

Sterkte!

Teddy jullie zijn lekker weggeweest dus. En nu bij de meeting, ben benieuwd hoe je het ervaren hebt.

Angel zag weer mooie foto's van je meisje. Heerlijk grietje. Ook ik vind het jammer dat je er niet bij bent tijdens de meeting. Hopelijk volgen er nog meer en krijgen we jou en je meisje ook nog eens te zien.

Hier gaat alles redelijk. Vanmiddag zag ik het echt even niet meer zitten. Ik moest de week boodschappen doen, opruimen, eten koken en nog veel meer. Ik snap niet waarom we niet eerder bedacht hebben om boodschappen te laten bezorgen door albert.nl

Nou ja ik heb even flink gehuild en nu voel ik me weer oke!

Mini heeft tot overmaat van ramp vandaag bedacht dat hij heel hard huilt zodra hij bij papa zit en mij ziet. Heeeeeel handig dacht ik zo.

Wel een super lief moment vandaag, we (mini, ik en mankeman) waren naar de kinderboederij en mini genoot echt van alle diertjes en geluiden. Zo lief! Wij zaten op een bankje en hij kreeg een liga, ik deed mijn mond open en toen deelde hij zijn koek met mij

Zo lang verhaal, nu ga ik voor de chocolademelk!

Kus
gooeeedddeenmorgen!

even rustig bijlezen hoor:

Ellein van mij hoe je niet op hakken jacht hoor. ik pak wel een stoel, dan zie je het hoogteverschil niet. En zo lang ben ik nou ook weer niet hoor. Denk zo'n 1,78.

en een groot applause voor uk zeg! wauw. Hoe stoer is dat?

Floortje ga zo je mail ff lezen. pff wat een moeilijke tijden weer zeg. Vind het niet heel vervelend om niet te weten waar je aan toe bent met wat betreft jullie plannen? Zou het toch fijn vinden om een beetje een streefdatum te hebben.

En ik denk dat je er heel goed aan hebt gedaan om die spullen weg te doen. Ze staan er maar te staan en je wordt en niet gelukkig van. Als het straks zover is kun je helemaal los gaan.

OGG hoe is je haar geworden?. en hoe was het gisteravond?

Rossia staan alle meubels in elkaar? En de commode ook? hihi wat een ellende soms he die meubels in elkaar sleutelen. Ze maken het soms zo achtelijk moeilijk

Mimpje hou je jezelf wel een beetje in de gaten? Soms kunnen dingen ook best wel ff wachten hoor. Loop jezelf niet voorbij.

Wat ontzettend schattig dat mini met je wilde delen.

Michigan hoe is het bij jullie? En heb je nog met de dokter gebeld?

Jobje wat goed dat je gaat afvallen. En 12 kilo wauw, gaat je lukken hoor!

Gisteravond was erg gezellig. Moest wel ff wennen in het begin om al die gezichten te zien en om dan zomaar ergens aan te schuiven, maar het was een leuke avond. Helaas geen interssante onthullingen, we hebben een zwijgplicht opgelegd gekregen What happens on the meeting, stays om de meeting. hihi

Heb wel heel veel zin gekregen in onze meeting hoor. Ben zoooo benieuwd naar jullie allemaal. nog even geduld....

ik zet nog even wat op de mail
Goedemorgen!!

Mimpje, heb je een beetje lekker geslapen? Ben je goed uitgerust? Leuk om met z'n allen naar de kinderboerderij te gaan. Kan Mankeman dat wel aan met de krukken of loop je achter een kinderwagen en een rolstoel Wat is de prognose voor Mankeman? Hoe lang moet hij nog op de krukken. Rustig aan hoor. Pak af en toe even tijd voor jezelf. Dat heb je hartstikke hard nodig.

Teddy, wat leuk dat alles zo geslaagd was. En ook wel terecht dat alles van de meeting in de meeting blijft. Het forum moet tenslotte wel anoniem blijven. Ben ook heel benieuwd naar onze meeting. Heb er echt ook zo veel zin in!!

Nou het staat hoor. Moet nog wel even afsteld worden, maar dat komt mijn vader even doen. Vanmiddag even de dozen en rommel opruimen. Dan kunnen we weer een beetje orde op zaken stellen.
Hee meiden, ik leef ook nog. Mijn excuses voor mijn afwezigheid de afgelopen dagen, maar ik had echt geen fut meer om de pc aan te zetten 's avonds. Ik ga nu de kleine eten geven, maar hopelijk heb ik later vanmiddag of vanavond nog even tijd. Tot dan!!
Hi meiden, ben ik ook weer even.. heb net al jullie belevenissen gelezen.

Arme Michigan, wat vervelend dat je nog zo bezorgd bent om jullie mini! Heb je de huisarts nog geraadpleegt? Ook hier thuis gesprekken over de mexicaanse griep en mini wel of niet laten vaccineren als er een oproep komt. Ik meende eerst van niet, maar gisteren hadden we bezoek van iemand die daarin werkzaam is en raadde ons aan het wel te doen, mocht het RIVM en de politiek daartoe overgaan.. Twijfel nu dus weer..

Rossia, wat gaaf dat je meubels nu staan! Ook hier veel gedoe met de laden van de Bopita commode en ik vind ze nog steeds wel erg wiebelig.. is dat bij jullie ook?

Teddy, oeff.. 10 km gewandeld! Sportief zeg!! En de meeting was dus leuk gisteravond? Ik heb ook enorm zin in onze meeting. Vandaag lekker even bijkomen?

Wauw Ellein, wat gaaf dat jullie kleine man nu zelf los stapjes zet! En inderdaad hoor, als ze het eenmaal ontdekt hebben, gaat het hard! Leuk hoor en dat zo vlak na z'n 1e verjaardag.

OGG, leuk etentje gehad gister? Heb je uberhaupt wel wat naar binnen kunnen werken? Ik heb ook helaas weinig tips tegen de misselijkheid. Wat Ellein zei is waar: geef toe aan het kokhalzen, dat helpt. Wat mij ook hielp is af en toe op een snoepje of dropje sabbelen en regelmatig een sultana eten of wat yoghurt (had een voorkeur voor alles dat zoet, koud en fris smaakte), zodat je geen lege maag krijgt. En inderdaad: af en toe een flinke slok cola (en dan even lekker boeren ) hielp mij ook!

Hey Mimpje, meid wat heb ik met je te doen zeg! Balen dat vriendlief dus voorlopig nog met krukken loopt en alsof de kleine het allemaal aanvoelt ook zoveel aandacht vraagt! Slim dat je de boodschappen laat bezorgen, da's wel erg praktisch nu! Rust lekke ruit meid, en laat af en toe maar even de boel de boel.

Floortje, fijn weer wat van je te horen! Goed zeg dat je de babyspullen hebt kunnen verkopen, zonder verlies! En je hebt dus veel geduld nodig he omtrent jullie vertrek? Ach, t zal inderdaad wel goedkomen.

Wat ontzettend verdrietig dat de beerichten over je neef minder positief zijn.. zal even de mail gaan lezen.

Ha Vera, alles nog steeds lekker bij jullie thuis?

Ik geniet enorm van het weekend. Gisterochtend naar de osteopaat en we zien wel wat vooruitgang, ze wordt al soepeler. Al zijn de omverklaarbare, hysterische huilbuien die af en toe voorbij komen nog niet voorbij. Gistermiddag ging ze weer enorm tekeer waarna ze ruim 4 (!!!!) uur heeft liggen pitten in haar wiegje. En ze heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag voor de 1e keer helemaal doorgeslapen van 23.00 uur tot 6.30 uur! Zalig!

Vandaag een rustig dagje thuis en morgen ga ik naar mijn ouders met ons meisje waar we een nachtje blijven logeren.

Tot snel weer!
anoniem_44047 wijzigde dit bericht op 01-11-2009 13:23
Reden: naam dochter stond in bericht.. stom stom stom!
% gewijzigd
Ohja Ellein, jij vroeg of het goed ging met de bv.. Dat gaat zeker goed, heb productie genoeg en meisje drinkt ovber het algemeen ook goed. Maar ik heb sinds gister weer zo'n last van mijn tepels.. ik heb nu ook hele kleine bloeduitstortinkjes bij de overgang van tepelhof naar tepel. Jeuk, pijn, steken in mijn borst.. wat dat betreft zal ik blij zijn als ik straks gestopt ben. Maar ik probeer in ieder geval tot eind dit jaar volledig bv te geven (dan is ze ruim 4,5 maand) en dan tot 6 maanden de ochtend- en avondvoeding te blijven geven. Eens kijken of dat lukt en hoe je goed afbouwt, want heb nu al steeds doorweekte bh's ondanks de pads..
Ha meiden!

Hier eerst even een tekentje van leven, dan ga ik het bijlezen daarna in etappes doen. Het gaat hier wel aardig, ik heb de huisarts nog niet gebeld. Vrijdag en zaterdag rond de 38,5 en vandaag is het nog niet hoger dan 38,0 geweest. Ze heeft 2 ontstoken oogjes waar af en toe heerlijke groene drek uit komt. Ik meen me te herinneren dat Ellein-boy dat ook gehad heeft, en misschien nog andere ukjes? Wat deden jullie daar aan? Ik "hoop" nu dat de koorts van die ontsteking komt en niet van een griepje. Mocht de koorts weer oplopen, dan ga ik alsnog morgen de huisarts even bellen.

Overigens is mevrouw wel heel vrolijk! Het sprongetje is voorbij en of het daar aan ligt of niet, ze is weer stukken gezelliger en ik mag ook de kamer weer uit lopen zonder dat dat resulteert in brullen. Als ik haar vraag waar de poes is, zoekt ze hem meteen op en zegt dan 'puh, puh'. En als ik vraag 'krijgt mama een kus' dan drukt ze heerlijk een klef bekkie tegen me aan

Zo, eerst hier bijlezen en dan naar de mail. Tot later dus!
Hey meiden,

Wat een weer he, mini en ik zouden lekker een stuk gaan wandelen maar helaas. Hij werd zo moedeloos van het weer dat hij maar is gaan slapen

Michigan wij hebben de ontstoken oogjes altijd schoongemaakt met gekookt water. Als het lang duurt is er wel een middeltje tegen te krijgen volgens mij.

Wat ontzettend lief die kusjes, wat gaat de ontwikkeling hard he! Niet lang geleden waren het nog hulpeloze babietjes en nu....

Wij zaten vanmorgen ook vol verbazing naar mini te kijken, aan tafel in zijn stoel hele drumsalvo's te houden en maar trots kijken.

Missc hoera voor mini! Zomaar een hele nacht doorslapen, en nu maar hopen dat ze weet dat dat elke nacht moet.

Alvast veel plezier bij je ouders.

Vera geen excuses hoor! We hebben het allemaal wel eens druk oid. Hoop dat het goed gaat met je mooie meisje.

Rossia krijgen we foto's te zien van je kamertje? Ben benieuwd!

Mankeman loopt nog wel een week of 3 met krukken. Zucht, gelukkig gaat het morgen wel weer aan het werk. Ben benieuwd hoe lang hij dat vol gaat houden.

Teddy je hebt een leuke avond gehad dus, ik ga even naar de mail.

Alle vakantie was/troep ook weer opgeruimd?

Geloof dat ik mijn hakken ook maar uit de kast ga halen voor onze meeting, ben ook niet zo lang hoor.

Ben weer redelijk uitgerust, vanmorgen na het fruit en ontbijt nog lekker van 9 tot half 12 geslapen. ben dus weer een beetje mens. Vanavond eten bij mijn ouders vandaag dus geen drukte over eten, opruimen etc. Zalig!

Tot later, x
he Michigan leuke avatar!
Teddy, leuk dat het gisteravond gezellig was! Zal idd wel even raar geweest zijn om dan zomaar bij 'bekende onbekenden' aan te schuiven. Maar zo te horen heb je je prima vermaakt!

Michigan, mini lijkt dus aan de beterende hand te zijn? Voor die oogjes kun je kamillethee gebruiken om het schoon te maken. Gelukkig is ze wel lekker vrolijk!

Mimpje, hoe was de kinderboerderij? Vraag me idd ook af hoe je dat doet met manke man en een kinderwagen...

Missc, fijn dat de osteaopaat vooruitgang lijkt te boeken bij mini. En 4 uur aan een stuk geslapen, heerlijk!

Floortje, wat naar van je neefje! En vervelend dat er nog geen echte duidelijkheid is mbt je plannen....

Mini heeft de laatste dagen steeds heel vieze oortjes en krijst alles bij elkaar als we het proberen schoon te maken. Toch maar eens een bezoekje aan de huisarts brengen geloof ik...

Goh, precies een jaar geleden had ik nu alweer bijna 12 uur weeen...

Ik moest er opeens aan denken en wilde het even delen, hihi!

Verder even geen tijd, ben heel hard aan het werk voor mijn werk. Heb namelijk komende week erg weinig tijd en ik heb besloten morgen ochtend (mijn vrije ochtend) uit te slapen en dan naar de vk te gaan en dan pas naar mijn werk, ipv als een werkverslaafde al om 8 uur achter mijn computer te zitten. De komende weken ga ik mij ook eens echt aan mijn vrije uren houden wat mijn werk betreft, want ik heb echt veel last van die verdomde hormonen... Denk dat ik het zonder rustig aan te doen echt niet ga trekken en wil me niet ziek melden omdat ik zwanger en misselijk ben, haha.
Ik ben weer helemaal bijgelezen. Hieronder wat reacties van mij:

OGG, lekker uitgewaaid op T? Wat vervelend dat je nu last hebt van kwaaltjes. Ik ben de eerste 12 weken ook misselijk geweest, vooral ’s avonds. Er was niet veel dat hielp. Vooral kleine hoeveelheden eten, niet te vet.

Jeetje, een val van de commode. Het gebeurt zo snel, maar o, wat voel je je er schuldig over he? Maar hij heeft er niks aan overgehouden toch?

Ik dacht altijd dat je je haar niet moet kleuren als je zwanger bent omdat de kleur wel eens anders uitpakt dan je zou willen. Hopelijk niet het geval bij jou, maar ik bedacht het me ineens.

He, heb jij een week weeen gehad? Pfoe, dat lijkt me errug zwaar

Hoe gaan de voorbereidingen voor de grote dag?

Mimpje, het gaat iets beter met de kleine lees ik? Gelukkig maar. Maar met Mimpman gaat het nog steeds niet goed. Wat zwaar voor jou zeg! Dikke !

Teddy, jij ook al terug van T dus. Jullie hebben wel geluk gehad met het weer of niet? Vandaag is het echt droevig... En wat grappig, die forum meeting. Ik ben wel heel benieuwd naar het gezicht achter sommige namen.

Ellein, klinkt als een leuke verjaardag voor uk. Ben ook zo benieuwd hoe wij het gaan ervaren!

Hoera voor uk!!! Los staan en los lopen, wow! Hier doet mini ook enige moeite om te gaan staan en soms laat ze dan ook los. Maar ja, ze blijft nog geen seconde staan. We moeten echt continue opletten. Gaaf he, om ze nieuwe dingen te zien doen? Vrijdag ging mini ineens uit zichzelf zitten. Ik ging helemaal uit mijn dak (in mijn eentje, Veraman was weg). Helaas tot nu toe een eenmalige actie.

Het werken-thuis zit er wel in, maar echt blij ben ik niet met mijn baan. Het vervelende is dat er op korte termijn echt niks kan veranderen (ivm zekerheid, financien etc) dus ik moet het maar volhouden. Hoe is het nu bij jou? Al iets gehoord?

Missc, slaapt ze nu beter zelfs zonder inbakerzak? Nog een paar weekjes verlof. Wat gaat het snel he?

Ik denk niet dat we mini zouden laten inenten. Die vaccins zijn niet getest op lange termijn effecten en ik moet gelijk denken aan DES enzo. Dus dat risico vind ik bijna net zo groot. Bovendien zijn er ook veel verpleegkundigen tegen. Die weigeren zelfs om in te enten. Dus ik denk niet dat wij het zouden doen.

Jobje, jullie mini is bijna net zo zwaar als die van ons de laatste keer dat we naar het CB zijn geweest, maar zij is ook iets onder gemiddeld qua gewicht. Wat lekker zeg, als ze zo goed groeit!

Onze mini slaapt met een dikke slaapzak. Als er mouwtjes aanzitten in haar romper en pyjamabroek, als er geen mouwtjes aanzitten ook nog in pyjamajasje. Ook leg ik haar onder een dubbelgeslagen dekentje in dekbedhoes. Maar daar wurmt ze zich altijd onder vandaan. Kan ik eigenlijk net zo goed weglaten. Ons huis is trouwens goed geisoleerd en het is dan ook niet echt koud op haar kamertje.

Wat goed dat je aan het lijnen bent. Ik was alle kilo’s kwijt, maar inmiddels waren er weer 2 bijgekomen. Ik ben ook een beetje aan het opletten met snoepen en ook wat meer aan het sporten. Ben er al 1 kwijt. Maar het mogen er wel veeeel meer worden wat mij betreft.

O Michigan, wat eng. Ik maak me al zo’n zorgen en daar heb ik niet eens reden voor. Ik zou ook gewoon naar de dokter blijven gaan als je het niet vertrouwt. En aan blijven dringen. He gets, het is zo naar nu met die berichten die je hoort.

Toen mini tijdens onze vakantie een aantal dagen flinke koorts had kreeg ze ook ontstoken oogjes. Die maakten wij schoon met watjes gedrenkt in uitgekookt water. Floor had geloof ik de tip om kamillethee te gebruiken.

Wat schattig van die kusjes! Daar wil ons meisje niks van weten. Sinds kort wel neusje-neusje, maar kusjes: neee!

Rossia, hoe zijn de meubels geworden? Foto! Foto! Kun je trouwens ook wat van je hyves foto’s op de mail zetten speciaal voor mij? Ben nu wel errug benieuwd naar de stralende foto’s, maar ik zit niet op hyves.

Floor, ik las je berichtje op de mail. Wat droevig zeg. Ik hoop echt het beste. Heel veel sterkte.

Wat vervelend dat de plannen zo langzaam vorderen. Je wilt gewoon nu! Of niet?

Wat ik me laatst zat te bedenken.. Hoe zou het met Ziggie gaan? Floor, jij had haar nummer toch? Misschien weer eens een berichtje tegenaan gooien?

Even dit posten en dan vertel ik hoe het hier gaat.
Hier gaat het wel goed, maar ik was erg druk met sporten (tja, die kilo's he?) enzo. Weinig tijd/puf gehad dus om mee te kletsen. Mini is erg druk met ontwikkelen. Ze staat continue op handen en tenen (met kont in de lucht), gaat op haar knietjes zitten, zit ooooooveral aan.... En ja, dan is ze 's avonds ineens veel vroeger moe. En dan gaat ze dreinen. Dus na het eten is er geen land meer met haar te bezeilen. Ze dreint en zeurt en huilt en hangt aan mijn broekspijpen. Overdag wil ze juist niet slapen. Net heeft ze weer een tijdje liggen huilen in bed, maar ze viel uiteindelijk wel in slaap. Ze is ook doodmoe, dus dat is niet zo raar.

Even een vraagje. Ik heb het al eens eerder gevraagd, maar na het hardlopen gisteren had ik weer zo'n pijn op de plaats van mijn baarmoeder. Daarna gingen we een stukje fietsen en wandelen en toen had ik het gevoel dat er een enorme druk op de onderkant stond. Ik vroeg me af of iemand het herkent? Zo niet, moet ik misschie toch maar eens langs de ha. Het wordt nu weer wat minder, maar echt pijnloos is het nog niet.
En weer een pagina vol !
Missc, onze commode staat niet wiebelig. Eigenlijk best stevig en vindt dat de lades mooi dichtglijden. Alleen nog even de kiertjes stellen. Wat goed dat mini een nacht heeft doorgeslapen! Nu maar hopen dat ze de smaak te pakken heeft!! Heb je nog een vervolg afspraak bij de osteopaat?? Veel plezier morgen.

Michigan, even wennen aan je nieuwe avatar! Hij is wel heel leuk. Wat zielig van de onstoken oogjes, pluspunt vind ik wel dat ze weer vrolijk en beweeglijk is. Alleen blijft 38 nog wel ietsie hoog he. Hou het maar goed in de gaten en als je het niet vertrouwd, dan hup naar de huisarts.

Mimpje, nog 3 weken op krukken dat is een beste tijd. Niets aan he. Hoe gaat het nu met jullie badkamer hel? Douche je er nu in, of elke dag naar de buren? Gaan ze binnenkort al beginnen met opknappen? Eet smakelijk voor straks.

OGG, hoe was je feestje gisteren? Nu alweer hard aan het werk. Ach ja, dan heb je het maar gehad he. Goed dat je het een beetje gaat verdelen. Je hebt je rust nu goed nodig. Hoe bevalt het piezen in de blauwe flessen??

Vera, gewoon een roman a la Michigan !! Mini is kennelijk bezig met de wereld ontdekken. Dat moet ook wel heel veel energie kosten. Leg je haar dan nu ook vroeger op bed of niet? Qua pijn bij je baarmoeder heb ik werkelijk geen idee... Is het echt alleen na het sporten of ook op andere momenten van de dag? Blaasonsteking??

Ik zal speciaal voor jou even wat vakantiefoto's op de mail zetten.

Foto's van de babykamer zal ik volgende week even maken. Het is nu te donker om mooie foto's te maken. Ik beloof plechtig dat ik ze volgende week op de mail zet. Hebben jullie nog even geduld????
Nou Rossia vooruit dan maar, we willen natuurlijk ook goed belichte foto's zien

De badkamer laat nog wel even op zich wachten, ik heb echt geen tijd en zin gehad nieuwe spullen uit te gaan zoeken. We hebben een bad dus dat is nu in ieder geval iets.

OGG manlief loopt met krukken, hij was wel wat langzaam maar mini en ik hadden geduld.

Nu ouwe oma halen en dan lekker eten bij mijn ouders. Tot morgen maar weer.

Liefs
Vera, de pijn in je baarmoeder herken ik niet echt. Maar wel de pijn in je 'onderkantje'. Ik heb en had het vooral wanneer ik (lange) tijd sta/stond. Volgens de fysio komt dit waarschijnlijk toch door een lichte verzakking van de baarmoeder. Het enige wat je daar geloof ik echt tegen kan doen is je bekkenbodem goed trainen. Ik had er trouwens vooral last van rond mijn menstruatie en eisprong. Nu ik weer zwanger ben heb ik er ook weer meer last van.

Oh ja, ik heb trouwens geen week weeen gehad hoor, Ik ben een paar dagen eerder bevallen dan in de tabel staat. (dit ivm herkenbaarheid) Ik heb wel ruim 3 dagen weeen gehad. En mini is stiekem over 2 nachtjes slapen al jarig.

Rossia, piesen in de blauwe flessen gaat goed hoor! Tenminste, ze raken goed vol. Maar men, wat stinken die flessen zeg. Net als met veel andere dingen had ik daar bij mini niet veel last van, maar nu dus wel. Ach, het is voor een goed doel! Ik ben trouwens ook erg benieuwd naar jullie babykamertje, dus ik zeg: foto's!!!

Misselijkheid wordt aleen maar erger helaas. Het slokje cola helpt helaas niet, daar ga ik of van kokhalzen, of ik krijg er het zuur van. Terwijl ik normaal gesproken hele sloten cola wegwerk.... Heb wel zin om morgen naar de vk te gaan. Het maakt het allemaal toch weer net een beetje echter (haha, alsof het nog niet duidelijk was met die misselijkheid) Hopelijk mag ik ook snel een afspraak maken voor de echo. Ben toch altijd een beetje bang dat ik op een windei zit te broeden. Zou toch lullig zijn...

Ben trouwens heel productief bezig geweest vandaag. Hoef alleen nog mijn les voor morgen voor te bereiden. (en voor donderdag, maar dat komt woensdag wel) Ik ben nog steeds heel hard aan het denken voor de traktatie voor mini.....Nog tips?!
Ellein, wat leuk dat ukje al een paar losse stapjes heeft gezet. Lijkt me een heel bijzonder moment. De eerste stap naar echte onafhankelijkheid, haha.

Floortje, wat erg van je neefje. Echt een zwaar traject. Ik hoop er het beste van voor hem en ook voor zijn ouders en voor jullie. Heeft hij nog broertjes en zusjes?

Wat goed dat je de babyspullen hebt verkocht. Kan me voorstellen dat je er nu even graag vanaf bent en zoals anderen al zeiden, straks helemaal los!

Trouwens spannend dat je nu buikpijn hebt na je eisprong. Hoop voor je dat het iets positiefs betekent! Ben je nu eigenlijk nog aan de clomid? Heb ik even gemist.

Mimpje, wat zwaar dat man nog zo lang op krukken moet lopen. Fijn dat je vanmorgen nog even geslapen hebt. Niet teveel doen hoor, alleen het meest noodzakelijke, maar ja, in je eentje is dat natuurlijk ook al heel veel. Knuffel!

Missc, wat lekker dat mini zo'n lange nacht heeft gemaakt, daar knap je zelf ook van op. Heel veel plezier morgen!

Michigan, leuke nieuwe avatar! Waar is die van?

Wat vervelend dat je meisje maar blijft aanmodderen. Hoe hoog is de koorts nu? Wel fijn dat het sprongetje voorbij lijkt te zijn en dat ze weer vrolijk is. En wat lief van die kusjes, ik kan me er nu al op verheugen dat ons ukje ook zoiets gaat doen.

Maar wel de huisarts bellen hoor als je je zorgen maakt.

Teddy, stoer hoor, in je eentje naar zo'n grote meeting! Maar je hebt je wel vermaakt dus. Ik lees niet zoveel op het forum verder dus ken de meesten niet.

Mimpje, wat goed dat mini al kan 'drummen' en zitten. Vanaf wanneer kunnen ze zitten? Wil graag weten wanneer ons ukje dat kan. Lekker gegeten bij je ouders?

OGG, wat zielig van mini's oortjes... En is morgen je eerste bezoek aan de vk? Heb je nu gekozen voor de oude vertrouwde of voor een nieuwe praktijk?

Heel goed dat je je nu aan je uren gaat houden, je moet goed voor jezelf zorgen hoor, het wordt nog zwaar genoeg. Als ik je goed begrijp heb je dus meer klachten dan de eerste keer. Raar dat dat zo kan verschillen. Willen jullie eigenlijk weten of het een meisje of een jongetje is?

Vera, wat goed dat mini zich zo aan het ontwikkelen is en aan het oefenen met vanalles. Lijkt me leuk om te zien. Maar wel zwaar voor haar en voor jullie dus.

Is onze mini al bijna even zwaar als die van jullie? Echt waar? Hoeveel maanden is ze nu? Ons ukje is ruim 5 maanden en is iets bovengemiddeld zwaar.

Wat goed dat je zoveel aan het sporten bent! Wat doe je precies en hoe vaak ga je?

Mimpje en Vera, jullie mogen zeker met mij meedoen hoor. Lijkt me leuk als we elkaar kunnen motiveren!

Floortje, jij vroeg hoe ik het aanpak. Nou, ik doe geen suiker meer in de koffie, maar alleen zoetjes, eet geen tussendoortjes meer, minder boterhammen overdag, beleg met minder calorieen (zoals appelstroop), 's avonds minder bij het avondeten, alleen bar le duc citroen drinken en af en toe wat sinasappelsap, dat soort dingen. Ik heb nu wel bijna de hele dag honger, maar op zich houd ik het wel goed vol. Ben sinds woensdag al anderhalve kilo afgevallen, dus het gaat de goede kant op! Maar ik mis vooral dat ik overdag minder brood eet, daar krijg je toch wel echt honger van!
Jobje, misschien kun je om je honger te stillen een fruit-tussendoortje nemen? In de meeste fruitsoorten zitten heel weinig calorieen en heel weinig vet. Er zitten wel fruitsuikers in, maar die zijn in de meeste gevallen niet verkeerd. Mandarijnen, appels, peren, aardbeien, meloen, sinaasappel, nectarines, mango, pruim, perzik enz. kun je gewoon onbeperkt eten in de meeste dieten. Banaan en druiven moet je iets voorzichtiger mee zijn. 1 Banaan per dag en een handjevol druiven ofzo. Bij mij hielp dit echt heel erg goed tegen het hongergevoel (en ik mocht bovengenoemde fruitsoorten onbeperkt eten tijdens mijn WW-periodes). En je spijsvertering blijft aan het werk, doordat je wel iets eet.
Daar gaan we! Wel vaak mosterd misschien, inmiddels....

OGG, wat vervelend te lezen dat je niet bepaald fit bent. En die gebroken nachten zijn gewoon ellendig. Niet schuldig voelen over klagen hoor, het hoort er nou eenmaal bij, zeker die eerste tijd. Heb je even goed wel lekkere dagen gehad op T.? Heb je uiteindelijk nog taart gegeten bij de Walvis? Ik ga daar eigenlijk nooit voor zoet, zwicht altijd voor de heerlijke broodjes of het breekbrood of de garnalenkroketjes. Mmmm heb trek, is het te merken? Oeps, realiseer me nu pas hoe bot dit bericht is terwijl jij misselijk bent!! Ik heb er zelf geen last van gehad, maar begreep dat anderen goede resultaten hadden met het eten van gember of drinken van gemberthee. Iets voor jou? Oh, zie nu dat Floortje daar ook mee kwam. De verjaardag komt er bij jullie ook al aan, gaat snel. Wat zijn de plannen? Goed dat je even pas op de plaats gaat doen qua werk, je moet nu je energie even slim verdelen!

Angel, jammer dat je er niet bent met de meeting! Had jou en je mooie meisje graag gezien. Maar Sint vieren is ook leuk natuurlijk!! Gaan de andere meiden Sint eigenlijk ook allemaal vieren?

Jobje, is de verkoudheid van mini inmiddels weer over? Bij een verstopte neus helpt hier een ui naast het bed of smeren met Luuf ook altijd erg goed. Wat heerlijk dat ze lekker volgens het boekje gaat! Wat is het fijn bij kinderen he, als het 'gemiddeld' gaat! Wat slapen betreft: mini hier slaapt in kleren met een dikke slaapzak zonder mouwen én een dekentje er over.... En toch heb ik niet het gevoel dat ze het te warm heeft. We doen wel vaak haar broek uit trouwens. In haar kamer is het nogal fris. De Hema heeft prima winterslaapzakjes met afritsbare mouwen trouwens. Wat goed dat je aan het lijnen bent trouwens! Hopelijk kunnen wij digitaal tot stimulans zijn. Enne.... dan doe ik wel een beetje mee want hier mogen er ook wel wat kilo's af!!

Ellein, vond je verhaal over de enthousiaste reactie van uk op de slingers en de ballonnen zo schattig Heb je nog foto's van uk met de taart gemaakt? En uk die ook plotseling los staat en al stappen zet zelfs. Hoe trots kun je zijn?! Ik ben trouwens 1.75, is dat lang of ben ik dan een middenmoter?

Mimpje, sterkte in de ziekenboeg thuis!! Het klinkt niet makkelijk allemaal. Wat ellendig dat Mimp-man nog een tijd aan die krukken vast zit! Moest wel lachen om jouw craving voor chocolademelk en een roze koek - ik riep gisteren precies hetzelfde hier thuis! Gelukkig gaat het met mini zo te lezen goed, wat schattig dat je een stuk liga van hem kreeg!

MissC, wat een heerlijk ontspannen berichten heb jij gepost. Klinkt alsof je enorm lekkere dagen met je gezin gehad hebt. En erg prettig dat mini het slapen onder de knie begint te krijgen natuurlijk. Vervelend trouwens dat je last van je borsten hebt! Klinkt niet helemaal goed. Even navragen bij de huisarts misschien?

Floortje, wat naar dat er voor je neefje toch nog meer slecht nieuws is gekomen. Ik hoop dat hij ergens vechtlust vandaan weet te putten!! Ik hoop dat er na al dat slechte nieuws nou toch eens heel goed nieuws komt en dat die buikpijn iets heel leuks betekent.... Lastig zeg, dat afwachten op duidelijkheid over vertrekdatum enzo. Weten ze op je huidige werk al dat je straks weg gaat? Oh ja, ik mocht inderdaad vorig jaar de griepprik ook niet halen. Dit jaar wel weer gewoon gehad, ik behoor tot die zgn. risicogroep. Heb ook de uitnodiging al binnen voor de mex. prik. Ben benieuwd of dat zo blijft, of dat er een herverdeling gaat plaatsvinden de komende weken. Zou me niet verbazen! Ik denk dat het goed is dat je die spullen verkocht hebt, trouwens. Je kunt het toch niet meenemen daarheen, neem ik aan, en straks lekker zelf gaan kopen is toch ook wel superleuk. Zeker als je er zo lang op hebt moeten wachten. En dan straks eindelijk helemaal lós!!

Ann, hoe is het met jou? Ben je volgens het boekje ongesteld geworden, of zit je misschien toch nog in spanning?

Teddy, lekker gewandeld dus op T.? Hoe heb je dat gedaan met mini eigenlijk, in de BB? Best een eind, ook voor haar! Wat leuk dat de meeting een succes was trouwens. Voor herhaling vatbaar?

Rossia, hoe ziet het kamertje er nu uit? Mogen we gauw foto's op de mail verwachten? Ha, ik zie nu dat we nog even geduld moeten hebben. Vooruit dan maar! Wat ga je aan de muur hangen, weet je dat al?

Vera, herkenbaar wat je schrijft over mini die overdag nu zoveel drukker is en dan 's avonds bek af. Bij ons is bedtijd inmiddels 's avonds ook vervroegd van 20.00 uur naar ca. 19.00 uur. Niet ideaal, want nu wordt ze dus 's ochtends eigenlijk een half uurtje te vroeg wakker. Maar ja, oprekken lukt ook niet met een bek-af kind. In ons geval is overgaan van 3 naar 2 slaapjes nog niet echt een optie, maar voor jullie misschien al wel? De pijn in je baarmoeder klinkt mij niet bekend. Alhoewel: bij mij doet het daar pijn als ik op 1 been sta (bijv. als ik mijn benen scheer ) maar niet echt erg. Maar als je er echt last van hebt, zou ik toch maar even naar de huisarts gaan als ik jou was.

Oef, tijdens het tikken van dit bericht (waar ik overigens in totaal met alle onderbrekingen zo'n 4 uur over gedaan heb ) heb ik bitterkoekjesijs van Hertog-Jan gegeten. Niet verkeerd!

Meisje heeft vanavond toch weer 38.6. Oogjes blijven groene derrie tranen. Morgen maar even de huisarts bellen, vragen of we daarvoor langs moeten komen of dat dat niet nodig is. En langs de supermarkt voor kamillethee, waarom niet!

Goed, zo ook nog even naar de mail voor wat ditjes en datjes en lezen wat jullie allemaal geschreven hebben. Fijne avond allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven