LGZW Deel V

22-10-2009 11:39 3103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaan we in dit topic al door voor de tweede?? Caatje???

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenNemovisje271Ja!

22 aug14 januari echoPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Pienienimie moet

alleen nog even

draaien, kom op kleintje!Bengal311Ja!

12 februariHartje!

Lekkere spekbaby op komst Elev292Ja!

25 februariHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al eigenwijs Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli Duftyboy

geboren!

Duftygirl is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Laalbaby

geboren! Luaska3114 aug Luusbaby

geboren! Minie2313 sep Miniemeisje

geboren! Chica29114 sep Chiekmeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!
Hier nog een beginnende doorslaper ! Ik heb behoorlijk lekker geslapen vannacht. Borstvoedingskussen (uiteinden omhoog langs mijn heupen) onder mijn benen en een opgerolde handdoek in mijn onderrug en zo kan ik behoorlijk op mijn rug liggen.

Ga even snel een was in de machine stoppen en een beetje opruimen in huis.
Goedemorgen liefjes, wat klinkt het alsof jullie een té gezellige date hebben gehad! Leuk om te lezen, vooral Elev's samenvatting van de kleintjes ik zie ze bijna voor me...

Goh zeg wat vond ik het jammer dat ik er niet bij kon zijn! Ach er komt wel een volgende keer, en dan ben ik er vast wel weer bij.

Zó leuk om Pien ineens te zien in mijn oude stadje!!! Ik weet niet of je het zag Pien maar dat blonde meisje was dus mijn zusje, die ging ik op de trein zetten en was dus een beetje gehaast. Hihi, grappig je bewonderaars, ja, ik hoorde ze al lieve opmerkingen maken over je prachtige buik geloof ik? Ik vroeg me later af of ik je niet in een wat lastig parket had gebracht door je aan te spreken?

Laliefje wat ben ik blij te lezen dat de uitslag van je moeder goed was! Gelukkig maar dat jullie er al zo'n goed gevoel over hadden, en je dus geen weken voor niets zorgen hebt gemaakt!

En nog een voor Sjip natuurlijk! Jeeeej! Het wordt een jochie gefeliciteerd meisje

Ik ben heel blij voor jullie, fijn dat alles goed was. Ik hoop dat je in deze moeilijke tijd nu wat meer kunt uitkijken naar je kindje, wetend welk smaakje het wordt en dat ie nu al eigenwijs is zn moeder het hele ziekenhuis doorsturen en bezighouden, tututut

Duft! Jij kunt er ook wel één gebruiken lees ik. Hè wat naar dat je opa in het ziekenhuis ligt en het er niet goed uitziet. Je hebt inderdaad een heel bewogen jaar achter de rug met een hoop diepte- en hoogtepunten. Dat moet toch veel met je doen en energie vréten Heel veel sterkte! En ook ik vind het heel goed dat je naar het ziekenhuis gegaan bent, ik vind het zo knap hoe jij jezelf altijd even opzij kunt zetten als het gaat om 'belangen' van anderen. Met belangen bedoel ik eigenlijk iets anders maar ik kan het niet zo goed onder woorden brengen.

Hier alles okee, heb een geweldige leuke dag gehad gisteren. We hadden visite vanaf een uur of twee en het voelde zó warm dat al die mensen er voor ons waren en ook nog eens geweldig leuke kado's hadden meegenomen en en en... nou ik kan er nog een beetje emo van worden, ik voelde me zo trots en gewaardeerd dat ik er echt warm van werd. Het was ook ontzettend druk, maar super leuk om te zien dat verschillende mensen die elkaar niet kenden ineens heel leuk en lang met elkaar zaten te kletsen. Uiteindelijk lagen we om 3 uur pas in bed, nadat de laatste visite weg was. En ik had mezelf overtroffen in de keuken (heel vervelend want mensen komen vaak met hoge verwachtingen naar ons toe haha, een blokje kaas en een stuk je worst kan bij ons echt niet tenzij het heel bijzondere kaas en worst is, dus de lat ligt telkens hoger, al doe ik dat wel zelf)

Vandaag uitslapen, dat lukte niet want mn neus zit zo verstopt en ik had trek. Dus nu heb ik ontbeten met chips (die niet opgegaan zijn omdat ik zoveel andere dingetjes had)

Straks van 16 tot 18 komen de buren hier nog borrelen, ook helemaal leuk!

Fijne dag allemaal
Neem goedemorgen. Helemaal geen lastig parket hoor. Ik heb gewoon eerlijk verteld waar ik je van ken. En dat je zo'n ongelofelijke lieverd ben dus dat ik het alleen maar superleuk vind dat ik je even zag. Voor vriendinnetjes zijn jullie echt geen geheim.

Wat klinkt het gezellig bij jullie. En je hebt ook heel wat om trots op te zijn dus terecht dat er zoveel leuke en lieve mensen waren. En vanmiddag weer feest. Leuk hoor!!

Beng fijn dat je wat beter geslapen hebt. Toch er vroeg eruit. Maar dat doe je geloof ik altijd. Mmmmm ik hou wel van een beetje nasoezen in bed in het weekend.

Elev hoe was het met je zussen?

Laal geniet vandaag maar extra veel van je mannen!!
Neem, klinkt als een zeer geslaagde dag! Ik kan me je gevoel helemaal indenken, dat het zo fijn is dat al die mensen echt speciaal voor jullie zijn gekomen (en het leuke is, als je straks gaat trouwen, kun je daar nóg een dag van genieten ). En lekkere hapjes gemaakt dus. Hier ook een vriendenkring waar nooit een bak chips op tafel staat. Maar ik denk dat wij straks voor ons afscheidsfeestje wel een beetje kalm aan doen (al was het maar omdat al het servies en keukengerei tegen die tijd al ingepakt is). Maar voor je buren kun je natuurlijk wel beginnen met kaas en plakjes worst, die stellen nog geen hoge eisen aan je .

Wij waren gisteren naar een feestje en hadden daarvoor bij iemand gegeten. Om 20.30 waren we thuis en toen hebben we Sproetekind een flesje gegeven en in bed gelegd. Mijn moeder instructie gegeven dat ze pas om 0.00 een papflesje moest geven (20.30 is nét te vroeg voor z'n laatste flesje). Nou, ze kreeg er met moeite 10cc in en heeft toen een gewoon flesje gemaakt. Heeft 'ie ook nog 100cc van gedronken. En toen heb ik hem vanmorgen pas om 08.00 uit z'n bedje gehaald! De nacht daarvoor sliep hij ook van 22.00 tot 06.00, dus 8 uur slapen lijkt hij nu wel te halen. Yeah!

Heb alleen wel een licht katertje nu (tjongejonge, heb 3 wijntjes op, ben echt niets meer gewend).

Elev, wat lief dat je schreef dat je het zo leuk vond om te zien hoe ik van Sproetekind geniet. Die eerste 6, 7 weken hebben zó de toon gezet, genieten was er toen nauwelijks bij en dat zullen jullie hier ook wel gemerkt hebben. Maar nu genieten we ons helemaal suf, het is zo'n vrolijk en nieuwsgierig jongetje! Laatst stond ik in de keuken en kwam Sproetman met hem op de arm erbij staan. En toen was ik zó gelukkig, stond daar opeens mijn man met ons prachtige zoontje. Ik vond hem zó lief en mooi. Het weke moederhart werkt hoor!
Sproetje

En verder en voor iedereen. Lees wel mee, maar ff geen tijd en puf om te reageren.
Goedemorgen!

sproet, wat een onwijs lief laatste stukje van jou zeg, heerlijk om te lezen! Jullie start was niet de meest makkelijke, maar zo zie je: alles komt goed!

neem, klinkt als een gezellige avond, leuk! en chips ontbijten gebeurt hier ook nog weleens hoor (zeg maar als kliekje van de vorige avond) (en daarmee maak ik het alleen nog maar erger bedenk ik me nu )

wat leuk dat pien en jij elkaar spontaan tegenkwamen, dat verwacht je natuurlijk helemaal niet!

verjaardag gisteren was erg leuk, volop complimentjes gekregen (en terecht natuurlijk )

vanmorgen na de eerste voeding hebben we heerlijk met meisje in het midden liggen keutelen in het grote bed, zo leuk en zo schattig... ze maakt al steeds meer van die kreetjes. ben zó benieuwd wat ze voor stem krijgt later
Ik wil ook keutelen met een mini in bed. En genietverhaaltjes zoals Sproet schrijft.

Oh ik ben zo ongeduldig!
Haha Pien, en helemaal gegrond om ongeduldig te zijn voor zoiets moois!

Even snel, want het is weekend en luusman vind het niet leuk als ik eeuwen aan de pc hang. Luusbaby heeft weer goed geslapen vannacht (kwam pas om 05.45). De pijn aan mijn borst wordt steeds minder, slik wel nog maximale aantal pcm's en morfine tabletten per dag. Het verwisselen van gaas is nog steeds het allerpijnlijkst. Maar het wordt wel al wat minder.

Mijn bekken gaat wonderwel erg goed, sinds ik de bekkenband 24 uur per dag om heb!! Het gaat zo goed, dat het eigenlijk stom is dat ik hem niet eeder full time heb gedragen.

Ik sla nu ook niet meer 'op slot' met mijn bekken als ik in bed lig.
Komt goed pien, jouw eigen kleine keuteltje is al bijna af!
Meisjes, ik kom even zwaaien en jullie een geven, ik ga inderdaad nog even genieten van mijn mannen vandaag Vanmiddag nog een verjaardag, vanavond spullen klaarleggen en dan morgen weer werken voor het eerst. Ben benieuwd. Ik vind het aan de ene kant toch wel moeilijk hoor...ik heb het gevoel alsof ik een heel bijzondere periode ga afsluiten en dat nu het "normale" leven weer gaat beginnen. Nou ja, beetje dubbel dus...ben er gewoon een beetje emo van

Maar ook dat komt vast wel weer goed...komt zoals het komt.
Laaltje heel veel succes morgen! Ik vidn het ook nog gek hoor, om te werken, maar ook heerlijk aan de andere kant. Ik vind het alleen zo jammer dat ik twee dagen Mardmeisje bijna niet zie en dat zal jij ook hebben straks. Heel veel succes en het komt zeker goed, en dan zal je zien, je geniet ook nog van je werk als je er eenmaal bent.
Mén, ik ben me toch een partijtje gaar! Past wel goed bij zo'n druilerige zondagmiddag. Ga maar eens een kopje warme chocolademelk maken, knap ik vast van op!
Melk is op
Waar jij woont kun je toch altijd wel aan melk komen sproet? Misschien kun je kijken of je anders zelf nog iets produceert?

Laal, gek idee hoor, dat je morgen weer aan de slag gaat... Wordt vast even gek en even wennen, maar je zult zien dat het ook wel even lekker is, weg van de luiers en slabbetjes. En moet je je voorstellen wat voor dikke vette lach je morgen krijgt als je je mannetje op gaat halen...

Vandaag nog maar even extra kroelen!

Hier ook een hangerige dag.... net kraamvisite gehad en nu lekker op de bank. Aan de hoeveelheid berichtjes hier vandaag doen er een aantal van jullie waarschijnlijk hetzelfde.. groot gelijk!

Oh ja, voor ik het vergeet.... zouden onze baby's een oproep krijgen voor een inenting tegen de mexicaanse griep? En zo ja; gaan jullie die dan halen? Heb 'm voor mezelf wel al binnen (de oproep) , maar ben er nog niet uit. Weet ook niet of het kwaad kan ivm bv eigenlijk..
Hallo meisjes. Ik kom me ook maar even melden. Paar hele drukke dagen gehad met kraamvisite en vooral de laatste 2 dagen daarna 's middags een klein piepmuisje dat wat van slag was door de drukte, beide dagen waren er kleine kinderen bij en hoewel ze er tijdens de visite niet veel om leek te geven was ze daarna 's middags erg huilerig en klaarwakker en wilde eigenlijk alleen maar bij mij zijn, Had vannacht wel als voordeel dat ze alleen maar wakker werd om te eten en daarna gelijk weer in slaap viel, eerder was ze juist overdag steeds aan het slapen en 's nacht heel actief. Ik hoop dat het vannacht weer zo gaat...

Nouja ze ligt nu ook eindelijk te dutten in haar box dus voor het eerst in dagen kom ik even aan internetten toe. Ach, als ik 18 ben krijg ik weer tijd voor mezelf geloof ik . Grapje, maar het is wel even intensief. Guido vroeg me gisteren of een paar tijdschriften weg mochten, pfff ik had ze nog niet eens gelezen!

Ach vanaf morgen zijn we met zijn tweetjes en we hebben een hele rustige week met maar een visite gepland van een zwanger vriendinnetje dat bijna moet bevallen, die zit bijna op 38 weken dan.

Heb dus ook niet echt gelezen wat hier gaande is,blijf hopen dat ik binnenkort weer aan tioe kom om echt mee te doen, maar wilde jullie in elk geval even laten weten dat we nog leven en dat alles verder goed is.

Zwaai, zwaai
DD, is heel normaal hoor dat je het druk hebt en niet altijd aan internetten en tijdschriften lezen toekomt. Je baby is nu even nummer 1 (en zo hoort het ook als je net bevallen bent )

Dikke kus voor je kleine meisje!
Haaai!

ik plof bijna uit elkaar van alle taart en hapjes etc. Had mezelf ook overtroffen in de keuken en veel te veel lekkers gemaakt. Ben 2x zo dik als vanmorgen, geen grapje!

Ga nu uitbuiken op de bank in mijn joggingbroek en de deur niet meer uit vandaag. Bengman doet de laatste ronde met de hond heeft hij beloofd. En we gaan heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vroeg naar bed. Middagdut is er bij ingeschoten en we hebben nu al het gevoel dat het 21.00 uur is
Hebben jullie trouwens al door dat ik nog niet ongesteld ben ?

* bij gebrek aan paniekerig gedoe op dit topic start ik de stress, behalve bij mezelf, nu ook maar even bij jullie*
Nou dat had ik wel door, maar je gaat woensdag pas testen toch?! Maar waaaaaaaaaaaaaaaaaaaah wat spannend!! Nog 3 nachtjes slapen. We bouwen de tribune vast op hoor!.

*die supergevoelige testen van Luus kun je eerder gebruiken*

sluipt snel weg na nog wat extra onrust te hebben gestookt
Bengie slaap lekker zo!! Klinkt goed, dat lekkere gesnack van je!

Hey Neemp....nu je het zegt!!! Woeiii!

Ik vind het wel rétespannend man!! 13 dagen ná eisprong nu!! De luteale fase (die van eisprong tot menses) is vaak toch daadwerkelijk rond de 14 dagen. De folliculaire fase kan nog vaak wel eens wisselen.

Mijn persoonlijke mening: gooi er eens een testje tegenaan!

Voel je je normaal of iets anders? Meer moe? Meer emotioneel?
Ik heb mijn klapstoel al uitgeklapt en zit er klaar voor! Lekker met een bakkie koffie, beetje stoned van de morfine, lekker gapen, dik vest aan... jup, ben er helemaal klaar voor! *als iemand nou maar eens die pijn in mijn borst kon uitschakelen*
Zou Neem op de pot zitten met een test?
Hier nog één die het gevoel heeft dat het al eind van de avond is (dat man op het vloerkleed ligt te snurken helpt ook mee, maar hij moest om vier uur op en ik kwam er pas tegen negenen uit). Fijn dat jullie feestjes zo leuk waren, Beng, Chiek en Neem! Ik vind dat jij de housewarming echt geweldig beschrijft trouwens, neempie, word er plaatsvervangend gelukkig van. Er is overigens weinig nodig deze dagen om mij gelukkig te krijgen, ik over alles: blaadjes op straat, man die thuiskomt, 'we hebben zo'n gezellig huisje', lekkere pakjesloze pastasaus, enz. Dat was dan binnen één uurtje. Het lijkt ook wel of niks anders dat 'dit' (=man, kind, baby) me meer echt kan schelen. Al het andere wordt verwaarloosd of doe ik met grote tegenzin.

Sproet, jouw momentje maakt me ook weer . Geweldig dat je zo ten volle kunt genieten van met zijn drietjes zijn, inderdaad zo'n contrast met het begin. Het straalde er echt vanaf zondag (en hier ook). Je neemt alles wat belangrijk is mee over een paar weken, wat kan er nou nog mis gaan? (Jack Johnson heeft een liedje waar ik in zulke buien altijd nog veel meer van word, Banana Pancakes, waar hij zingt 'When the whole world fits inside of your arms, don't really need to pay attention to the alarm.' Cliché cliché, maar ik word toch een beetje zacht van zo'n uitdrukking, de hele wereld past in je armen.

Dan nu even een gepast hysterisch NEEEEEM!! IIEEEEH! Ik wilde het niet spannend maken als je dat zelf nog niet vindt, om geen onnodige stress te veroorzaken (en het wachten niet te verlengen), maar net buiten zicht staat al een reuze tribune voor je hoor! Ik zit er al:

En dat verhaal met die luteale fase (da's het deel na je eisprong toch, de spannende twee weken zeg maar) klopte bij mij niet, dat wisselde steeds en was altijd veel korter (tien dagen soms), dus als je nu alvast wilt testen houd ik je niet tegen.
Hiho, een joekel van een tribune!

Ohja, die luteale fase kan ook 10 dagen duren inderdaad. maar dat is ook nog niet zo gek ver verwijderd van de 14 dagen die er voor staat als gemiddelde.

De folliculaire fase kan namelijk veel en veel meer van duur verschillen (weken zelfs... zie hoe lang het duurt voordat neem's ei komt soms...) dan de luteale fase. Dan is 4 dagen verschil niet veel, relatief gezien dus.
Trouwens, ik ben ook nog steeds niet ongesteld.... Snap het niet zo gek. Ik bloedde in week 6 nauwelijks meer en ineens bloedde ik in week 7. Ik dacht dat ik dus in week 7 ongesteld was geworden (in week 5 was de melkproductie gestopt).

Naar verwachting, zou ik dus in week 11 weer ongesteld moeten worden (4 weken na de vorige bloeding)... Maar er is geen bloeding geweest in week 11, ook niet in week 12 en aankomende dinsdag komt week 13 er al weer aan (luusbaby wordt 13 weken dinsdag).

Ik heb geen seks gehad, dus zwanger kan ik niet zijn. Maargoed, ik denk dat het komt door de medicatie om mijn melkproductie te remmen (dat greep in op mijn hypofyse). Ik wacht nog wel even af (ik mis het niet iig).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven