Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Ik hoop het ook voor je, Sweetcandy... Ook voor alle anderen uiteraard :D Laat het maar weer een leuke postweek worden!
Hoi,

Bedankt allemaal!

Ik ben door jullie gelijk weer begonnen en vind het weer helemaal leuk :D Heb gister 5 adressen aangevraagd en ze zijn vanochtend allemaal al de deur uitgegaan.

Eéntje was een meisje van 4 uit Amerika. Haar moeder hielp haar met lezen en schrijven. Vond ik wel echt heel erg leuk dat z'n moeder dat initiatief neemt voor haar kind. Zo komt ze al heel vroeg in contact met andere culturen en zo krijgt zij als 4 jarige heel veel leuke kaarten!

Oh, Steph! Toevallig woon ik ook nog eens in Rotterdam-Zuid! Heb alleen nog nooit gehoord van de Egel. Zal het eens gaan googlen :D Dank je wel!
quote:Moowie schreef op 02 november 2009 @ 10:09:

Eéntje was een meisje van 4 uit Amerika. Haar moeder hielp haar met lezen en schrijven. Vond ik wel echt heel erg leuk dat z'n moeder dat initiatief neemt voor haar kind. Zo komt ze al heel vroeg in contact met andere culturen en zo krijgt zij als 4 jarige heel veel leuke kaarten!

Gaat het om Jennadele (o.i.d.)? Daar hebben al meerdere van ons een kaartje heen gestuurd. Zo'n schattig profiel heeft zij!
quote:Jokejacket schreef op 02 november 2009 @ 10:30:

[...]

Gaat het om Jennadele (o.i.d.)? Daar hebben al meerdere van ons een kaartje heen gestuurd. Zo'n schattig profiel heeft zij!

Moest ik ook meteen aan denken. Dat meisje heb ik ook een kaart gestuurd.

Vroegen ze om een verhaaltje op te schrijven Moowie?
Ik heb gelijk even gekeken maar het gaat om Elliot Schwartz..

Name: Elliot Schwartz

Country: United States of America

Languages: english,

About lovelovebooks:

"Hi there! My name is Elliot and I am a 4 year old girl. My mommy helps me read and write my postcards. I really like Disney movies and making and looking at art. When I grow up, I want to be an astronaut! I like to learn about people from all over the world. Please tell me something interesting about you! Postcards I like to receive are:

Disney and Pixar movies

Fairies

Famous artwork

Pictures of animals and fish

Cartoons- especially something native to your country

anything you think I will like!

Thank you!"

Schattig he!
Hahaha echt schattig, maar het is inderdaad een ander meisje.

Dat art vind ik dan weer niet bij haar leeftijd passen.

Wat ga je sturen? Genoeg keus lijkt me!
Ahh, wat een schattig profiel zeg.

Ik snap mensen niet dat ze helemaal niets erbij zetten over zichzelf, snap wel dat je iets prive wilt houden, maar helemaal niets..........Tsss
Hier een mooie official uit China (deed er maar 10 dagen over, zo on- eerlijk) van de grote muur dus ook nog eens een Unesco! Ik ben helemaal blij.
Jaaaaaaaaaaaa ik heb een kaartje uit Roemenie Best wel een bijzonder land vind ik! En ik had nog een envelopje met wat stationary via postcrossing *helemaal blij*
Ow wat leuk voor jullie, Steph en Sweetcandy. Hoe kun je zien dat een kaart een UNESCOkaart is, Steph? Wat stond er op de kaart van Roemenië, Sweetcandy? Had je al eerder kaarten uit Roemenië gekregen?

Hier geen kaarten vandaag... morgen weer een dag Heb er ook maar 2 tegoed! Tis wachten op hurrays!
Leuk, Steph en Sweetcandy!!!

Zag dat iedereen van de meeting zo enthousiast was dat er maar meteen nog eentje georganiseerd wordt!

E=MeetC2 (we meet again!)

Ik heb nog geen kaartje gehad trouwens, maar vandaag is de postbode ook niet geweest en ik had ook pas vrijdag m'n eerste hurray, dus ik vrees dat ik toch nog wat meer geduld moet hebben
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Volgens mij heb ik nog niet eerder eentje uit Roemenie ontvangen, dus weer een land erbij! De kaart en tekst waren wat minder.. maar ach.. ;) Op de kaart stond een klein huisje en dat betekende volgens de tekst die ik kon ontcijferen: verschillende huisjes uit verschillende delen van het land waren bij elkaar gezet, wat als 'open museum' bedoeld is.

Nouja.. blijft leuk haha!
Jokejacket, de grote muur van China staat op de Unescolijst vandaar dat ik het wist. Verder zie je er niet aan dat het idd een Unescokaart is maar dat is meestal zo.

Sweetcandy, Roemenië wauw.

Verder is het hier nog rustig zeg.

Janna, ik ga heel misschien naar die meeting vind het wel zo laat dat het begint.
Steph, daar maakte ik me ook wel een beetje druk om, dat het er niet op staat. Ik had echt verwacht dat er kaarten waren met in koeienletters UNESCO erop, maar in Salzburg vond ik er niet eentje waar het op stond. Ook niet op de achterkant bijvoorbeeld.

Ik had daarom een paar verschillende gestuurd, maar kan je altijd nog wat extra bezorgen hoor! Dan geef maar een gil.

Wat een leuk profiel trouwens! Idd leuk van die moeder dat ze haar dochter aangemeld heeft. Afgelopen zomer waren mijn nichtjes bij mij op vakantie en die waren ook nieuwsgierig naar mijn kaarten. Ik was een paar aan het schrijven toen zij binnen kwamen ofzo. Dus ik uitgelegd en, nadat ze hun ouders gevraagd hadden, samen met hun een profiel aangemaakt. Inmiddels heeft de een al 25 kaarten ontvangen en de ander zit op 20. Ze hebben er veel plezier in en de oudste helpt de jongste met haar engels. Zo leuk!!
Leuk Ine dat je nichtjes ook postcrossen.

Meer kaarten hoeft niet hoor, ik heb er nog genoeg van Salzburg.

Nog een hurray op de late avond uit Tjsechië met alleen maar Thank you for the postcard, terwijl die persoon zo'n moeilijk profiel had.
Janna, ga je naar de nieuwe meeting? Ik heb me alweer aangemeld hoor!

Ik had trouwens van de week een profiel uit Maleisie waar echt HELEMAAL NIETS in stond, echt heel bizar want ze was toch al een aantal maanden lid. Ik heb dan ook op mijn kaart gezet dat ik het lastig vond om een kaart uit te zoeken omdat ze niets in haar profiel heeft staan en of ze dat nog wel ging invullen.

Maar dar profiel uit Algarije slaat wel alles!!!!
De nieuwe meeting is pas 20 maart toch? Ja, 't zou handiger zijn als het om 13u ofzo al was, ivm iedereen z'n reistijd. Maar ach 't is allang fijn dat iemand het organiseerd... Als er wat meer mensen gaan die ik 'ken' ga ik denk ik wel

Oh, en... ik heb mijn eerste kaartje ontvangen Een zwart/witte met een soort tuintje met een gieter... en echt veel staat er niet op, alleen groetjes uit Dusseldorf, Germany en Happy Postcrossing. Haha, ach...
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
GEFELICITEERD Janna, stond het ook in je profiel dat je z/w wilt? Jammer dat er niet veel op stond maar dat is niet altijd hoor.
Gefeliciteerd Janna met je eerste kaartje

Ik had er vandaag 1 uit Portugal, een zwart/witte van een zielig hondje (ik houd niet zo erg van z/w, maar dat staat niet in mn profiel). Wel een superenthousiaste tekst van een meisje met dezelfde leeftijd als ik en dat ze al zoveel van Nederland had gezien (allemaal plaatsen waar ik zelfs nog niet ben geweest haha). Heel leuk dus.

Ook nog 2 hurrays: een uit Wit-Rusland en een uit Duitsland. Mijn nieuwe kaartjes mogen naar Estland, Italie en Litouwen.

Mag er vanaf vandaag 7 onderweg hebben.
Zoo, hier ben ik weer. Net 3 dagen lid. Even een griepje onder de leden, maar wel adressen aangevraagd en ik wil morgen de kaarten posten. Ik vraag me wel af wat ik moet doen met de adressen uit china/taiwan die ik heb. Uitschrijven in het engels of toch maar uitprinten in de eigen taal?
quote:steph schreef op 02 november 2009 @ 08:37:

[...]

Ik had even bij Algarije gekeken en die persoon heeft 5 of 6 verschillende accounts!!!...........Nou ja verschillend, stond in allemaal hetzelfde.

Succes Teigera, iig niet onbeschreven in een envelope. Niet doen.

Tssss, ook nog meerdere accounts? Het wordt steeds erger! Heb haar gewoon een kaartje gestuurd met een soort van cityview uit Amsterdam, een foto van de Herengracht met een verlichte brug erop. En klaar. Wat een gedoe zeg, het haalt je lol van het kaarten sturen (uitzoeken wat passend is, iets leuks verzinnen erop te schrijven, mooie postzegels erop) helemaal weg! Ben benieuwd trouwens hoe ze ziet aan welke "username" ik het heb gericht, als ze zoveel accounts heeft.

Gavia, dat kaartje met "come tea with me" klinkt inderdaad erg leuk!
C_estelle en Janna; 21 november is er een postcrossing meeting in Amsterdam. Ook heeeeeeeel leuk!!!

Uit mn hoofd begint het om 10.30 en je kunt natuurlijk zo lang of kort blijven als je zelf wilt.

Er komt ook een belgische postcrosser.
quote:Ligaa schreef op 03 november 2009 @ 06:01:

Zoo, hier ben ik weer. Net 3 dagen lid. Even een griepje onder de leden, maar wel adressen aangevraagd en ik wil morgen de kaarten posten. Ik vraag me wel af wat ik moet doen met de adressen uit china/taiwan die ik heb. Uitschrijven in het engels of toch maar uitprinten in de eigen taal?

In het Engels en in het (als het erbij staat) in het Chinees uitprinten, dan komt de kaart eerder aan!

Sterkte met de griep.
Twee adressen aangevraagd. Eentje naar Oekranië en eentje naar Hong Kong met het volgende profiel:

Hi there,

I look forward to exchanging postcards with you.

Please write something about yourself :-) I would love to hear something about you.

It's great when people write the date that it was sent too.

Ja, en nu een kaart sturen.............
misschien gewoon een witte kaart? :D

Hehe :P

Ik had vanochtend weer een hurray uit the USA en mijn nieuwe kaart gaat naar een Duitse man uit 1960. Ontzettend vriendelijk profiel... niets onaardigs of dwingends... Leuk leuk. Heb extra mn best gedaan!

Het bestaat dus nog wel haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven