Tweeling zwangerschap/bevalling

04-08-2009 15:16 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames, ik ben zwanger van mijn eerste 2 kinderen en verwacht officieel half november een tweeling.

Ik vraag me af wat jullie ervaringen zijn wat betreft het veel vroeger komen van een tweeling ja of nee? En een natuurlijke bevalling of juist een keizersnee...Graag hoor ik jullie ervaringen! Ook over de zorg daarna, veel hulp van buitenaf nodig gehad e.d.?

Thanks!
Ik heb inmiddels ook de nekplooimeting achter de rug. Ook al is deze meting bij tweeling minder betrouwbaar (om het zo maar te zeggen). De nekjes zagen op de echo er goed uit. En de uitslag van de bloedtest was 1 op 5000.

Ik vind soms nog steeds onwerkelijk dat ik zwanger ben en dan ook nog van een tweeling. Ongelooflijk gewoon.

Begin deze week weer controle gehad met de gyn. Bloeddruk was ook goed en de kindjes liggen op schema. Ik heb nu weer controle met 16 wk, 18 wk en 20 wk. Ik ben heel erg benieuwd naar het geslacht!!??
Hallo allemaal,

Ben even een tijdje niet op het forum geweest.

Mijn zwangerschap verloopt nog steeds super 20 weken echo was helemaal goed en we krijgen 2 meisjes.

Weten jullie al wat jullie krijgen?

Ik krijg nu weer over 4 weken een echo en daarna iedere 2 weken.

De grootste vraag die mij op dit moment bezig houdt is of ik de vaccinatie voor de mex.griep moet nemen.

Heb morgen een afspraak met mijn huisarts hopen dat hij mij een advies kan geven waar door ik een beslissing kan nemen.
Zo, ik dacht laat ik ook maar weer even een berichtje plaatsen.

@Soessa, leuk dat jullie 2 meisjes krijgen!!

Ik heb morgen weer een controle bij de gyn. Ben nu 18,5 week en misschien horen we morgen het geslacht en anders moeten we nog 2 weekjes wachten tot de 20 weken echo. Ik krijg nog steeds elke 2 weken een echo. Vorige keer zag alles er goed uit.

Ik ben alleen nog geen kilo aangekomen, vanwege de misselijkheid. Ik eet gewoon te weinig, denk ik. Ga het morgen maar eens vragen bij de gyn.

Tja, de mex.griepprik..... ik weet t niet hoor. Moet woe de huisarts bellen ivm de gewone griepprik. Deze krijg ik jaarlijks omdat ik in een risicogroep zit. Dat is ook even afwachten. Ik zal ook even gelijk vragen over de mex.griepprik. Ben benieuwd!!
Hoi Zonnestraaltje,

Nou ik heb advies gevraagd aan zowel mijn Gyn als huisarts en beide adviseerde mij te vaccineren.Dus volgende week ga ik deze halen.

Je leest wel vaker dat zwangere niks aankomen omdat ze te misselijk zijn maar je kan het altijd even vragen.

Ik krijg nu nog om de 4 weken een echo maar vanaf eind nov iedere 2 weken.

We zijn gisteren begonnen alvast een begin te maken aan het kamertje alles wordt natuurlijk roze haahhahah.

Succes morgen bij de gyn.
Vorige week een goede controle gehad en het geslacht was in volle glorie te bewonderen: 2 jongetjes. We zijn helemaal blij!!

Nu kunnen we gerichter shoppen, hahahaha

De gyn raadde aan om zowel de gewone als mex. griepprik te nemen, maar de huisarts raadde beide af. Ik heb nu besloten om wel de reguliere griepprik te nemen. Die kreeg ik sowieso al jaarlijks ivm COPD. Maar niet de mex. griepprik.

We zijn druk bezig om in huis alles om te gooien. We wonen er net 2 jaar, maar het toch wel leuk om weer in huis bezig te zijn. Alhoewel ik niet veel doe, maar alles overlaat aan manlief :-).
dag Dames, ik ben er ook weer een keer

Wat fijn dat het zo goed gaat bij jullie, heerlijk!

Ik heb vandaag ook de 20 weken echo gehad, alles was helemaal goed, ze zijn echt helemaal okee!

We weten nu ook dat we er twee dochters bij krijgen 2 zusjes voor onze grote, mooie meid! Dankbaar en gelukkig is wel de beste omschrijving hoe we ons nu voelen.

Met mij gaat het ook erg goed, bloeddruk is prima en ik ben amper bijgekomen. Mijn buik ziet eruit als 6 maanden dus ook dat gaat goed *grinnik*. Laten ze me misschien voor als ik de mex. griep vaccinatie ga halen morgen
Ja, dat vind ik echt.
Hallo,

Leuk op te lezen dat het bij jullie ook 2 van hetzelfde geslacht zijn en dat alles goed gaat.

Ik heb vandaag de mex grieprik gehaald op advies van gyn en huisarts en helaas ook al heb ik een aardige buik kreeg geen voorrang.

Het kamertje is bijna klaar en nu ben ik druk met geboortekaartjes.Ik wil een bellypaint laten zetten en dan mijn oudste ernaast op een foto.

Want vind dat er voor tweelingen weinig keus is.

Hebben jullie al namen ?wij hebben er al 1 moeilijk ook maar we hebben nog 3 mnd.

Groetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven