**September 2009**

14-07-2009 20:45 2755 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden, ik maak een nieuw topic, zodat we Mayls ( ) niet lastig hoeven te vallen met gezeur over de tabel. Ik heb nog nooit een tabel gemaakt, dus het kan even duren voor het klopt.

NaamLeeftijdKind nr.GeborenNaamBijzonderhedenMayls28213 juliZaidEngeltje Nadine34226 augustusLuuk8500 gram

64 cmMinie2313 septemberMiniemeisje6980 gram

66 cmBieteltje3424 septemberSander6500 gram

63 cmMamasax2528 septemberBastiaan8340 gram

68 cmChoca33212 septemberTom7230 gram

64,5 cmKwimmie30115 septemberFinn8076 gram

69 cmVisje28117 septemberSilje6210 gram

66 cmSoshiva37118 septemberBink6500 gram

65 cmJojo35220 septemberDochter6010 gram

63 cmSaxmania31227 septemberSaxbaby8550 gram

69 cmLynx37130 septemberNick6920 gram

64 cmLinda29130 septemberThijs6540 gram

63 cmLieselotje3837 oktoberKeesje6985 gram

67 cm
Oh en hier geen diëten hoor, de kilo's vliegen eraf met die borstvoeding. Als ik nou eens wat minder zou snoepen zou ik zo op mijn streefgewicht zijn. *schuift nog een chocoladekoekje naar binnen*
Hier ook bv maar laatste kilo's willen niet weg

Misschien snoep ik ook wel btje teveel, moet echt wat gaan minderen...heb vooral 's avonds op de bank zo'n zin in chips&chocola. Ga vanaf vandaag proberen te minderen!

De koorts is vanochtend nog maar 38,0, hoop dat het zo blijft! Voel me nog wel brak maar niet zo erg als gisteren. Ik lig nog wel in bed dus weet niet hoe het dalijk is als ik beneden ben. Dochter is thuis en die slaapt nog lekker

Tom heb ik gisteren om 21.30 gevoed en toen ben ik ook meteen naar bed gegaan en hij was pas om 4u wakker dus flinke ruk gemaakt! En net was het 7.45. Overdag zit ik nu ongeveer om de vier uur denk ik - zal het vandaag eens gaan bijhouden, wel handig misschien!

Er is iemand wakker geworden, tot straks!
Choca, slaapt jouw dochter altijd zo lang 's ochtends? Onze oudste weet niet wat uitslapen is. Meestal tussen half zeven en zeven uur wakker helaas. Ik hoop dat je temp weer daalt naar normaal.

Gaat saxbaby het doorslapen een beetje ontdekken (vannacht weer pas om kwart voor vijf vanaf 23.00 uur) is saxzoon aan het spoken van 3 uur tot half vijf, grrrrr! Het wordt ook hoog tijd voor wat niet gebroken nachten, want ik en mijn man zijn niet echt gezellig, hahaha.

Vanmiddag komt het CB het inbakeren voordoen. Sinds gisteren ligt saxbaby in de puckababy en dat lijkt wel goed te gaan. Ik vraag me alleen af hoe het zit met de lichamelijke ontwikkeling met inbakeren. Op een gegeven moment gaan kindjes hun handen ontdekken en dat soort dingen en dat gaat erg lastig als je bent ingebakerd!
Vannacht heeft Silje doorgeslapen van elf tot half zeven. Echt zalig gewoon.

Net bij de tandarts geweest, helaas een gaatje. Heb ik normaal nooit. Echt balen.

Silje heeft gisteren 's avonds weer uren gehuild. Snap echt niet wat ze heeft. Ga het inbakeren ook maar proberen. Heb gisteren een bod gedaan op marktplaats voor een pacco inbakerdoek. Hopelijk werkt dat.

Eergisteren op cb gewogen. Ze is nu 4700 gram. Ze heeft kledingmaat 56 nu, maar past nog steeds veel van maat 50.

Ga nu lekker in de stad een bakkie doen met een vriendin. Silje ligt nu lief in haar kinderwagen te slapen.
Heel veel beterschap toegewenst aan de zieke ladies!

Linda hoe gaat het met de kleine?
Ja, geniet enorm van onze uitslaapster!!! we hadden haar gisteren ook pas om 20.15u in bed gedaan want dan kon manlief dat doen. Maar ze heeft echt enorm veel slaap nodig: klokje rond 's nachts en overdag ook nog 2-3 uur. Dat laatste doet ze trouwens niet op het kdv, gemiddeld daar maar een uurtje.

Fijn dat ze van het cb komen om het inbakeren uit te leggen. Heb je al goede doeken? Ik heb het bij dochter destijds geleerd uit een boekje en vd babymassagejuf (kinderfysio). Volgens beiden was het helemaal niet slecht voor de motorische ontwikkeling! En je stopt meestal rond de vier/vijf maanden weer ivm omrollen en kdv (die doen dat vaak niet).

Temp nog steeds op 38gr maar voel me wel redelijk dus denk dat ik geluk heb gehad...ga nu lekker spelen met oudste, Tom slaapt alweer (ook al zo'n enorme slaapkop).

@ minie en andere bv-mama's (?):

op hoeveel voedingen zitten jullie en zit er al een btje regelmaat in de tijden?

Tot straks!
pffff gister 8 voedingen gehad...elke 3 uur stipt... ook vannacht...hoe kom ik weer aan die 4 uur???

hier begint thijs ook echt te lachen. super leuk!!!

sax de medicijnenen heten: sotalol..idd vloeibaar..

ik ben benieuwd naar het inbakeren...

straks lunchen met vriendin....lekker wandelingetje naar de stad....en nu maar duimen dat et droog blijft...

x
met thijs gaat het verder goed...al is het wennen dat hij nu ineens weer om de 3 uur komt..verder oogt hij niet meer ziek...hooguit nog een heel klein beetje verkouden.

x
@ visje: wat zalig zeg! Wel jammer van dat huilen vooraf... Hopelijk werkt het inbakeren bij jou ook!

Balen vh gaatje: schijnt dat je tijdens je zwangerschap er meer kan op hebt (toch sax?)

nog een vraagje: laten julllie nu ivm de mex griep de gewone vaccinaties wel doen? Schijnbaar zijn ze na de vaccinaties wat vatbaarder dus ik twijfel wel weer een btje. Las ergens op het forum dat de kans dat ze griep krijgen veel groter is dan de kans op de ziektes waartegen ze worden ingeënt...
Fijn om te horen Linda! Alleen jammer dat ie om de 3 uur al komt, maar misschien kun je het wat proberen te rekken en is ie dan weer snel aan 3,5-4 uur gewend!

Succes & tot later!
Hoi!

@Linda, gelukkig dat het weer beter gaat et Thijs, niks aan een ziek kindje.

@ Choca Hier is nog weinig regelmaat in de BV te vinden helaas. Ik denk dat ze 3x echt goed drinkt en minstens 3x een paar slokjes neemt. Verder krijgt ze nog 2 flesjes opvolgmelk van 150cc die ze helemaal leeg drinkt. De borst gaat echt super lekker maar ik heb het idee dat ze aan alleen borst niet genoeg heeft (net als haar broer) dus nu doen we beide maar

Over de mexicaansegriep prik..... Pffff ik vind het best lastig. Melle is toen hij 10 maand was aan zn hart geopereerd (in WKZ) en behoort nu tot de "risicogroep" Hij heeft afgelopen maandag de gewone griepprik gehad, en die moet hij over 3 week nog een keer halen. Ik denk dat ik het dan wel goed vind. Zowel Melle als Liselotte hebben/gaan we niet laten inenten voor hun 1ste verjaardag. Ik zelf ga in elk geval niet de vaccinatie halen zolang ik BV geef.

Lees dat er meer rommelen met de nachten, Liselotte is ook aan het spoken geweest de afgelopen 2 nachten. Ach elke keer als je denkt "ha nu hebben we een beetje een ritme" verandert het weer.

Liselotte heeft me even nodig, dus ik kom later nog wel even verder schrijven!
Choca, hier wel iets van regelmaat, maar dan met variatie haha. Ze komt ongeveer om 7-11-14-18-22-3. Soms nog een keer extra ergens, maar meestal dus 6 voedingen. Hier geen doorslaper, maar vannacht was het 22-4-7, dus dat was wel lekker, 6 uur aan een stuk.
Nee, je hebt tijdens je zwangerschap niet meer kans op gaatjes. Vaak heeft het er mee te maken dat je een ander eetpatroon hebt (lees: meer snoept) tijdens je zwangerschap.

Had ik nog niet gehoord Choca over dat inenten. Misschien moet je je huisarts even bellen om het na te vragen. Ik zou het niet bij het CB vragen, want die zeggen toch dat je het inenten door moet laten gaan.

Lastig Linda, weer om de 3 uur. Is het niet te rekken met een speentje?

Andere vraag: ik ga mijn Phil & Teds wagen verkopen, omdat ik hem met 2 kindjes erin te zwaar vind sturen. Nu wil ik dus een andere wagen aanschaffen en dan saxzoon op een buggyboard. Welke wagens hebben jullie en bevallen ze goed? Wat ervaren jullie als voor- en nadelen van jullie wagen?

Heel ander probleem: in mijn auto kan ik mijn maxicosi (van Xadventure) bijna niet vastmaken doordat mijn autogrodels aan de korte kant zijn. Hebben jullier ervaring met easyfix/cabriofix/familyfix?
Minie, 6 uur schijnt toch al doorslapen te zijn hoor. Wist ik ook niet trouwens. Ik vind doorslapen pas van 23 tot 7 of zo, hahaha.
Ow........ ik vind doorslapen van 7 tot 7 hahahahahaa

Hier vannacht: 22.00, 1 uur, 4 uur, 7 uur... Ook weer om de drie uur helaas. Nou ja.. Ach.. Hij was lief.. dronk zijn flesje, boertje en hup weer maffen zonder klagen. Dus niet zo heel erg..

Ik heb ook een vraagje over de maxicosi

ALs jullie dat ding in de auto zetten blijft dan die hendel omhoog of doen jullie dat ding omlaag? weet het niet meer :(

Ik zou ook koffie gaan drinken met een vriendin, maar helaas gooide de regen roet in het eten, dus maar thuis koffie gedronken.

Silje geeft wel het goede voorbeeld hier kwa slapen. Lekker hoor zo'n nachtje

Hier doe ik het nu helemaal alleen omdat mijn man de hele week weg is. En ik meot zeggen dat Kees echt heel lief is gelukkig. Valt me alles mee tot nu toe.

Sax: jij treft het niet he?! Is de een niet bezig dan de ander wel. Kan me voorstellen dat het bij jullie thuis op dit moment niet helemaal is zoals het moet zijn. Ik hoop voor je dat er snel verandering in komt. Wel goed om te horen dat je zo genoot van zijn lachje!!

Nou ga ik weer even wat huishoudelijke taken doen :(
Hoeveel vraag je ervoor Sax? Mij lijkt het soms wel handig... Net even naar de bakker gelopen en omdat ik ivm rug Tom niet in de minimonkey kan doen heeft hij in de kinderwagen (quinny buzz) gelegen en dochter gelopen... Ivm 'interessante' objecten onderweg zoals plassen, bruggetje, hekjes, etc duurt dat dus uren (normaal fijn maar nu ff niet).

Wij hebben trouwens wel een plankje voor erachter -maar die moet manlief nog monteren... Maar eens vragen of hij het dit wknd wil doen!

Geen ervaring met cabriofix trouwens, hier zijn gordels precies lang genoeg..

@ mamaD: stel jij dan dus alle inentingen uit tot na de 1e verjaardag?

Tot straks, eerst ff wat dingetjes doen nu oudste op bed ligt!

Ik hoorde dat > 5u al doorslapen was, is ook niet echt mijn definitie ervan
Zo hee wat is er weer gezellig veel geschreven. Ben ik er een dagje niet, loop ik gelijk weer achter. Nou ja wel lekker gezellig wat te lezen zo. Reageer later wel ff op alles.

Las nog wel dat Sax haar autogordels iets te kort zijn. Dat is hier ook het geval, maar wij hebben het opgelost door een gordelverlenger te kopen. Kostte 15 euro en probleem opgelost. Misschien een idee?

Ga nu eerst de kleine voeden, want die heeft vandaag ook weer een om de 3uur dag.
Lieselotje de stang van de maxicosi moet omlaag.

Sax ik heb een bugaboo ben er super tevreden mee. Vooral omdat de om zijneigen as draait,echt super fijn. Hij stuurt en rijdt heel prettig.
Nou, saxbaby ligt ingebakerd in de box. Ik had wel weer een strakke actie. De verpleegkundige van het CB kwam het voordoen en meneertje heeft net zijn krijs-halve-dag opgestart en ik begin me toch een potje te janken waar ze bij is

Ik hoop zo dat het helpt, want ik ben toch wel een beetje aan het einde van mijn latijn merk ik, hahaha. Anders ga ik langs de huisarts, want ik heb toch ook het idee dat het wellicht reflux is.
sax! Kan me voorstellen dat je moest huilen en ook dat je je daar nu een beetje rot/opgelaten door voelt!

Wij hebben trouwens de stang vd maxicosi omhoog staan... Eigenlijk altijd zo gedaan! Die gordelverlengers ga ik ook halen, hoef ik iets minder te prutsen als hij op de bijrijdersstoel zit.. Waar kun je die halen?
Op onze maxi cosi (van maxi cosi zelf) stond dat je de stang naar beneden moet doen, voor extra veiligheid bij een eventuele botsing. Ik baalde daar namelijk van omdat je dan de zonnescherm niet kan gebruiken van de maxi cosi.

Dikke voor jou Sax. Het is heel begrijpelijk hoor dat je er nu een beetje doorheen zit. Dat huilen is ook echt uitputtend. Tot nu toe heeft Silje een goede dag. Ik hoop dat het zo blijft.
Ik hoorde juist weer dat de maxicosi niet op de bijrijdersstoel mag. Ik deed dat vroeger dus ook (11 jaar geleden) maar toen had ik volgens mij geen airbag voorin. Nu mag dat juist niet. Of je moet je airbag uitschakelen!

Sax: vind het zo rot voor je. Kan me zo goed voorstellen dat je er doorheen zit! DIkke knuffel voor jou!
Choca: ik zag op het Grey's topic dat jij ook zo aan het huilen bent geweest met die laatste aflevering. Ik bleef brullen hahahah

Zullen de hormonen nog wel zijn. Was wel een supermooie aflevering. IK heb hem ook nog op de dvd staan. Denk dat ik hem nog een keer ga kijken
Mag inderdaad alleen op de bijrijdersstoel met de stang naar beneden, airbag uit en tegen de rijrichting in. Had ik begrepen. Vind het ook zo verwarrend allemaal, ik hoor echt zoveel verschillende verhalen. Ik hou dit maar aan, want dit stond in de handleiding van de maxi cosi.
Choca wat fijn dat je je weer wat beter voelt. Koorts inmiddels nog verder gezakt? En je hebt toch van een behoorlijke nachtrust kunnen genieten. Heerlijk hoor.

Ik had nog niet gehoord dat ze dan meer vatbaar zijn voor de griep. jSchrik er wel een beetje van.Toch dan maar eens navragen.

Sax kan me heel goed voorstellen dat jullie nu niet echt gezellig zijn. Was saxzoon niet lekker? En dat je er nu even doorheen zit is helemaal niet gek hoor. Kan me wel voorstellen dat je je wat ongemakkelijk voelde, maar het moet er toch uit. Hoop dat het inbakeren succes heeft. Misschien beetje dom, maar wat is reflux?

Wij hebben een mustaers kinderwagen. Vind het een hele fijne stabiele wagen. Heb er 1 met 4 wielen en hij is zeer comfortabel. Eigenlijk nog geen nadelen ervan ontdekt.

Visje wat heerlijk dat Silje weer heeft doorgeslapen. Wel naar dat ze gisteravond zo aan het huilen was. Machteloos gevoel he? Je wil ze zo graag helpen, maar weet niet hoe.

Was het gezellig in de stad?

Linda fijn dat het weer wat beter met Thijs lijkt te gaan. En volgens mij is Nick heel solidair met Thijs, want ineens komt meneer vandaag ook weer om de 3uur terwijl hij al op de 4uur zat. Jij ook lekker naar de stad geweest?

Mama-D dat klinkt als een hele goede bevalling zeg. Beter dan mijn bevalling in ieder geval. Daar denk ik toch niet graag aan terug. Laat jij je kinderen helemaal niet enten voor hun 1e verjaardag?

O Lieselotje wat een mazzel dat Kees 'snachts gewoon weer direct gaat slapen. Nick kwam vannacht om half 4 en vertikte het om daarna weer te gaan slapen. Ging zelf pas om kwart voor 5 terug naar bed. Het was echt een draakje hoor.

De maxicosi staat hier standaard achterin meestal met de stang omlaag. Doe wel als de zon erg schijnt de stang omhoog inderdaad voor de zonnescherm.

Hier gaat het eigenlijk wel relaxt. Heb eindelijk het gevoel wat beter in mijn ritme te komen en ik leer Nick steeds beter kennen. Leer zijn huiltjes ook steeds meer te herkennen. Scheelt wel een hoop moet ik zeggen.

Ga vanavond de laatste frietjes uit de vriezer eten met de bijbehorende snacks natuurlijk en dan vanaf morgen de strijd met de kilo's aan. Gisteravond sinds lange tijd weer op de Wii gestaan. Dat viel ff tegen haha kan nog wat worden als ik met hardlopen ga beginnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven