zwangerschapsbh's

05-11-2009 09:17 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet er echt aan gaan geloven dat mijn bh's gewoon niet meer passen. Ik heb al gekeken voor zwangerschapsbh's en ondanks ze comfortabel moeten zitten vind ik het helemaal niks. Ik heb normaal voorgevormde bh's en de zwangerschapsbh's zijn echt vormloos! (en als je het koud hebt is het ook wel erg goed te zien)

Zou ik ook mijn maat opnieuw op kunnen laten meten en een gewone voorgevormde bh kunnen kopen die ietsjes groter is? Of moet ik ook echt aan die vormloze dingen?
Ik heb een combi en zwangerschaps bh's en van de Hema voorgevormde bh's die ee aatje te groot zijn. Dat kan nu nog prima, maar als je tegen het wind aan loopt of net bevallen bent is een zwangerscahpsbh toch het lekkerst. Dat is iig. mijn ervaring. Let je er wel op dat het bh's zonder beugel gaan worden? Succes
quote:marjoleinvh82 schreef op 05 november 2009 @ 09:21:

Ik heb een combi en zwangerschaps bh's en van de Hema voorgevormde bh's die ee aatje te groot zijn. Dat kan nu nog prima, maar als je tegen het wind aan loopt of net bevallen bent is een zwangerscahpsbh toch het lekkerst. Dat is iig. mijn ervaring. Let je er wel op dat het bh's zonder beugel gaan worden? SuccesWaarom zonder beugel? Als ze verder niet in je huid prikken kan dat toch gewoon?
Ik had voorgevormde beha's van de Hunkemöller, kan prima hoor. Na de bevalling is inderdaad een zwangerschaps- of voedingsbeha het fijnst, omdat je dan geen gefrut aan je lijf wilt en omdat het formaat van je borsten in die dagen nogal....eeehm.... wisselt

Een beugelbeha kán wel, maar hij moet wel héél goed passen. Dit ivm het afknellen van melkkanaaltjes, als dat gebeurt kun je een borstontsteking krijgen (en die wil je écht niet, daar ben je goed ziek van). Volgens mij kan dat ook al tijdens de zwangerschap.
Ik heb gewoon een maat groter gekocht. Met risico dat ik de maand erna weer een grotere moest maar als je niet te dure neemt moet dat kunnen.

Qua beugels: na bevalling even niet maar tijdens zwschap mag het wel gewoon volgens mij.
Ik heb trouwens mijn voedingsbeha's (ze hebben er ook zwangerschapsbeha's) gekocht bij Figleaves.co.uk. Vond het in eerste instantie wat eng, via internet, maar dit is een fijne winkel en niet zo achterlijk duur.
Wen, ik dacht dat voeding op gang moet zijn?
'k loop tegen het eind van m'n zwangerschap en ik heb toen m'n borsten niet meer in m'n bh's pasten twee nieuwe gekocht in 1 maat groter. Deze passen nog steeds 'k vond die vormloze dingen ook niets.. Maar ga nu wel voedingsbh's aanschaffen omdat dat toch wel handig is straks.
Hmmm, ik weet het niet zo goed meer Suze. Ik dacht eens gehoord te hebben dat het ook al eerder kon, wat verder in de zwangerschap.
Ik kan het googled ook niet vinden Wen. Het blijft gedoe met die (.)(.) en zwangerschap
Ik was trouwens heel verbaasd halverwege mijn zwangerschap, ik dacht dat mijn borsten amper gegroeid waren, had blijkbaar het uitpuilen uit mijn beha even over het hoofd gezien bleek twee cupmaten gegroeid te zijn. Ik geloof dat ik het meisje in de winkel dat met cup D aan kwam zetten heel ongelovig heb aangekeken
Nadat ik al 2 x een cupmaat groter gekocht heb van gewone bh's ben ik nu dan toch maar naar de zwangerschapsbh's overgestapt, het werd met te gortig iedere keer nieuwe te kopen.
@Wen en Suze, bedoelen jullie of een borstontsteking al kan tijdens de zwangerschap? Ik denk van wel, want de vk heeft mij er nog op onderzocht (met 7 mnd), omdat ik rode plekken op mijn borst had.

@Wennes, zwangerschaps- en voedingsbh's zijn idd meestal vreselijk (ik noem het DDR-modelletjes) en ook nog eens duur. Ik heb een aantal voedingsbh's gekocht bij Royce-lingerie.co.uk. Zwangerschapsbh's heb ik nooit gekocht. Gewoon een maatje groter of een voedingsbh. Twee keer nieuwe kopen werd me te begrotelijk.

@Wen, Figleaves kende ik nog niet, maar die heeft mooie dingen! Blijkbaar zijn ze in de UK beter in dit soort dingen.
Ik kocht zelf altijd gelijk voedingsbh's. Kon ik na de zwangerschap tijdens het geven van de BV ook nog mee door. Het moment dat ik weer voor het eerste een gewone bh droeg was echt super, vond ze gelijk weer een stuk mooier! Hahaha!
figleaves heeft nog best appetijtelijke modelletjes inderdaad. daar is de brand name dan ook naar: Hot Milk!
De meeste van de Figleaves modellen hebben ze ook bij prettymum.nl. Is misschien makkelijker met ruilen en maten?
Ik heb tijdens mijn zwangerschap gewoon nog mijn oude push-up BH's gedragen, maar mijn borsten waren dan ook niet gegroeid. In de laatste weken heb ik alvast twee voedings-BH's gekocht, die ik pas ben gaan dragen na de bevalling. Inmiddels heb ik een voorraad van die krengen want ik verslijt er drie per dag (als ik de ene borst doneer, stroomt die ander solidair ook leeg...)

Mijn tip: koop alvast voedings-BH's in plaats van zwangerschaps-BH's; een investering in je toekomst.
Suze, ik zie ze daar niet. Moet zeggen dat het vaak goedkoper is om rechtstreeks te bestellen. De pond staat nu zo laag. www.gwk.nl/koersconverter
Ik heb inderdaad ook meteen voedingsbh's gekocht, ipv zwangerschapsbh's. Van het merk Anita; ik hoor veel mensen klagen dat dat een duur merk is, maar het is nog altijd goedkoper dan de bh's die ik normaal gesproken aanschaf (maat 75E).

Dat neemt niet weg dat de grootste kostenpost voor mij van de komst van de baby bestaat uit bh's !!!

De kinderkamer hebben we 2ehands op de kop getikt, we hebben een goedkope wagen en positiekleding vond ik best betaalbaar, maar o - o - o die stomme borsten die maar blijven groeien... Ik heb tot nu toe 4x nieuwe moeten kopen (en je wilt er toch altijd minstens 2 of liever nog 3).

In de zwangerschaps- en voedingsbh's zit iets meer 'rek' zodat je wat minder snel veroordeeld bent tot nieuwe, koop je een gewone voorgevormde beugelbh dan kun je er écht niet nog even langer mee doen want dan gaat het zeer doen. Voor de rest zou ik gerust een beugelbh kopen als je dat zelf persé wilt, maar zelfs met mijn tegenwoordige H-cup vind ik die beugel niet meer echt prettig (en onnodig, want ze steunen op mijn buik ).
Ik heb ook meteen voedingsbh's gekocht, die rekken mee zodat je als je een cup (of 2 ) groeit of krimpt, het nog steeds past.

Op de site van prettymum staan goede, ik heb ze van carriwell; betaalbaar en hele goede kwaliteit en comfortabele stof.
.
Kijk hier eens hele leuke lingerie voor tijdens de zwangerschap:

http://www.zwangerschapslingerie.nl/
Tot wanneer groeien je borsten eigenlijk door? Ben bijna 7 maanden zwanger, en gegroeid van 75A naar 80D. Ben een beetje huiverig om te investeren in wat duurs, als ik er over een paar weken toch weer uitgegroeid ben. Snap dat elk lijf anders is, maar zou ik op nog heel veel groei moeten rekenen?
.
Mijn borsten zijn nauwelijks gegroeid. Ik had cup B, ik heb nu voedings-BH's in C en D, maar ik pas mijn oude sport-BH's in B ook nog steeds. Bovendien maakt het nog verschil of ik voor of na het voeden meet, scheelt zo een cup

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven