***** Juli 2009 *****

09-09-2009 19:51 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer ons derde topic. Intussen zijn we supertrotse moeders van de mooiste kindjes van de hele wereld! Om precies te zijn: 10 babyboys en 16 babygirls.

Hieronder de links naar onze eerdere topics:

Juli 2009, deel 1

Juli 2009, deel 2
He meiden,

Gisteren niet geweest hier en nog lang niet bijgelezen. Ga ik nu ook niet doen, hoop vanavond.

Zoonlief is gelukkig aardig opgeknapt. Alleen komt hij 's nachts nog twee keer om te drinken, da's wel minder. Maar goed daarin ben ik niet de enige volgens mij momenteel. En hij is z'n stem kwijt, echt een hees stemmetje en huiltje. Klinkt héél zielig.

Dochterlief blijft maar tobben. Gisteren heel veel moeite gehad om haar genoeg te laten drinken. Net voordat ik voor de zoveelste keer contact had met de huisarts, dronk ze gelukkig chocomel en at ze wat vla. Maar echt minimaal allemaal. (overigens wilde ze gistermiddag wel smarties eten ) Soms is ze redelijk levendig en wil ze wel even rustig spelen, puzzelen ofzo, en een moment later ligt ze weer als een zielig vogeltje op de bank. Koorst zakt langzaam aan gelukkig wel, net bij het opstaan had ze voor het eerst helemaal geen koorts gelukkig. Hopen dat dat zo blijft. Alleen het hoesten is echt een groot drama, zo eng. Ze blijft er soms bijna in en had gisteren zelfs een paar keer een bloedneus na een hoestbui! Ik ga vandaag de huisarts weer bellen, kijken of ze een ander pufje ipv/naast de ventolin kan krijgen om haar longetjes tot rust te brengen hoop ik.

Hoop wel dat ze voor het weekend een beetje opknapt, anders kan ik al haar verjaardagsvisite wel afbellen.

Gelukkig veel hulp van de moeders, is mijn redding hoor! Straks weer naar de fysio, is ook wel weer hoognodig zo te voelen....

Nou een lekker ego verhaal maar jullie zijn weer op de hoogte.

Alleen nog even reageren op de slaapproblemen van Anniek. Hier een tijdje idem geweest. Oplossing: heb voor dochterlief een klein fotoboekje (insteekmapje) gemaakt met allerlei foto's van ons, opa's/oma's, baby, haar vriendjes, etc. Die mag ze mee in bed en er blijft een minilichtje aan (lampionnetje voor een euro bij de wibra). 's Avonds laat ligt ze met het boekje in haar armen geklemd te slapen meestal. En ik blijf meestal nog even rommelen op de bovenverdieping als ze net in bed ligt, bijv. baby boven voeden, zelf douchen, was ophangen, strijken. Zodat ze hoort dat ik nog in de buurt ben. Verder is het magische flesje warme melk hier een beroemd tovermiddel. Hoewel het me zo ongeveer streng verboden werd door het cons.buro, gaat ze heerlijk slapen met een klein flesje warme melk binnen handbereik (zo'n 100 cc).

Succes, hoop dat er een bruikbare tip tussen zit en dat ze snel weer lekker gaat inslapen.

Liefs voor jullie allemaal!
nou nou wat een heerlijke discussies hier :-)

fv en bv. tja voel me soms schuldig naar snoet dat ik niet doorgezet heb, aan de andere kant deed ik toen wat me op dat moment het beste leek. En dat doe je niet voor niets! Ik heb er wat tranen om gelaten destijds en zelfs de zuster in het ziekenhuis zei, kind stop er toch mee... Heb mezelf gezegd dat ik er dus geen spijt van mag hebben. Zeker omdat snoet het super doet. Maar ben voor een volgende wel meer gemotiveerd denk ik. Ga t dan zeker weer proberen. Wil ook de vergelijking kunnen maken haha :-)

Dus wyfke, jij hebt toen gehandeld naar wat je dacht dat het beste was voor je kind. En het is toch allemaal goed gekomen?

Spreidbroekje lijkt me wel even slikken. Maar het is uiteindelijk alleen maar beter toch?
Goeiemorgen!

heb mijn auto weer (kreeg vanmorgen ineens weer 20 euro korting? ik snap het niet meer), nu niet meer aan het geld denken.. (wel irritant: je brengt m erheen omdat ie niet start en omdat ik een tik hoorde. nu ben ik 500 euro armer en zit die tik er nog steeds! wat hebben ze dan gedaan en hoe nodig was dat???)

discussie bv/fv ga ik me niet in mengen. Ik heb al lang geleden mijn keus gemaakt en die bevalt me prima. verder laat ik iedereen zijn ding doen.

Chickie : ik heb nog even over Anniek nagedacht. ik heb ooit bij een van de oudste jongens (maar die was denk ik toen al iets ouder dan Anniek nu) iets terengs gedaan.. Toen ie bleef gillen, heb ik m in de gang gezet (dat was sowsie de 'strafplek' ) en m daarna de keus voorgelegd: op de gang blijven of lekker in bed gaan liggen. Die keus was snel gemaakt en daarna was het nooit meer nodig (over spartaans gesproken he? vooral als ik nu het lieve verhaal van Jojon hoor!). als het nou echt niet meer wil en je gebruikt de gang (of andere plek) al voor Anniek, dan zou je dat nog eens kunnen proberen..

ga nu als een razende roeland aan het werk.moet nog veel doen en heb erg belangrijke afspraak straks!
quote:jojon schreef op 05 november 2009 @ 08:44:

Oplossing: heb voor dochterlief een klein fotoboekje (insteekmapje) gemaakt met allerlei foto's van ons, opa's/oma's, baby, haar vriendjes, etc. Die mag ze mee in bed en er blijft een minilichtje aan (lampionnetje voor een euro bij de wibra). 's Avonds laat ligt ze met het boekje in haar armen geklemd te slapen meestal. Wat een goed en leuk idee, zeg! En wat schattig dat ze ermee in slaap valt. Echt hééél leuk!
quote:sanloes schreef op 04 november 2009 @ 20:35:

Dan nog een vraag.....

het lijkt er op dat pruttel soort van poep-zindelijk is 's nachts. al weken heeft ze niet meer gepoept 's nachts en sowieso poept ze alleen maar als ze wakker is. 's nachts plast ze ook niet heel veel....fijn want de luier loopt dus neit over....

zijn er mensen die dit herkennen?

Ja, dat is hier ook zo. Is eigenlijk altijd al zo geweest (ze plast wel). Wel lekker, want daar wordt ze dan iig nooit wakker van. Ik zag in de winkel al speciale pampers liggen voor de nacht en dacht toen: wie koopt dat nou? Want hoe groot is de kans dat een kind 's nachts poept of heel veel plast? Dan slaapt hij/zij toch? Zijn er hier mensen die speciale luiers kopen voor 's nachts?
Even tussendoor: uitverkoop bij de lief winkel online, voor wie het leuk vindt.
Blog: ik koop ze niet maar sommige kindjes plassen veel 's nachts en die luiers kunnen vaak wat meer opnemen of beter tegen woelende kindjes. Dus kan me wel voorstellen als je kind elke keer 's nachts wakker word van een doorgelekte luier dat je dan zoiets koopt.
Even tussen het inpakken door...

Blog, die luiers heb ik ook. Als je tenminste de Baby-Dry bedoelt. Miep slaapt nu van 8-8, en ze plast altijd erg veel, ook 's nachts ('s poepen nachts heeft ze nog nooit gedaan). Die luiers zijn perfect, zoveel als ze opnemen. Ze zwellen wel gigantisch op, maar dat is juist prima. Als ze maar niet lekken.

Maar welke gebruik jij dan? Zoveel smaakjes zijn er toch niet? Ik had eerst de Newborns. Toen kreeg ik van AH een kortingsbon voor de Baby-Dry. Omdat die zo goed bevallen gebruik ik die nu de hele dag. Verder heb je toch niet zoveel soorten? Ja, Active Fit. Maar dat is toch meer voor als ze echt gaan kruipen enzo (de zijkanten rekken wat beter mee).

Ach, niet dat het uitmaakt. Maar ik gebruik ze dus wel. Ze zijn namelijk ook goedkoper dan de Newborns, als je ze in zo'n Jumbodoos in de aanbieding koopt. (Dan betaal je 14,95 euro voor 102 luiers ofzo.)

Verder ben ik het eens met de anderen, Wyfke. Toen maakte je die keuze, waarschijnlijk voelde het toen goed voor jou. Nu maak je een andere keuze, omdat je andere inzichten hebt gekregen. Daar hoef je je toch niet schuldig over te voelen?

De discussie laat ik verder voor wat het is, jullie kennen m'n mening.

Misschien kom ik vanmiddag nog even langs en anders: toedeloe!!!
Dames, wat een hoeveelheid weer. Ik schreef in mijn laatste post dat ik het zou gaan bijhouden en prompt lukt het me weer niet. Ik ben gewoon te druk hier met zoon en alle afspraken. Wel allemaal leuke dingen, maar de dagen vliegen voorbij.

Ik heb jullie discussie gelezen, maar er niet op gereageerd. Ik denk niet dat ik nog iets toe te voegen heb. Bovendien merk ik dat je als moeder erg kwetsbaar bent, maar ook snel als betweter bestempeld wordt. Oftewel, als iemand anders iets zegt over hoe zij het doet, voel je je aangevallen als jij het anders doet. En als je zelf verteld hoe jij het doet, vindt de ander je een bemoeial. Ik merk het hier op ons topic, maar ook in real life helaas. Daarom hou ik mijn mening vaak voor me, om de lieve vrede te bewaren.

Vooral ook als het gaat om moeders met kindjes ouder dan onze zoon. Want wat weet ik als jonge onervaren moeder nou?

Zo kreeg ik pas nog het "advies" van een mama van drie om 's avonds gewoon een flinke fles kunstvoeding (liefst nog pap) erin te stoppen (zo zei ze het ook), dan zou hij wel doorslapen. Terwijl ik net gezegd had dat ik graag voor minimaal een jaar borstvoeding zou gaan. Maar ja, die van haar sliepen daar lekker op door. En ze gaf ook af en toe een fles kv tussendoor. Want ja, haar voeding begon met 3 maanden toch wel minder voedzaam te worden. En wanneer ze begon met die avondfles? Juistem, bij 3 maanden. Maar dan durf ik al niks meer te zeggen, want wat weet die nieuwbakken moeder er nou van....

Ok, nu heb ik er toch weer wat over gezegd. Was niet de bedoeling. Het zit me blijkbaar hoog. Dat zegt vooral wat over mijn eigen onzekerheid, ik ga me dan toch afvragen of ik met mijn manier het fout doe.

Oh ja, nog bedankt voor de cadeautips. Het budget is niet zo hoog, maar ik heb wel wat leuks gezien.
Ach, iedereen is onzeker en dat is ook heel normaal. Je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt, je kent je eigen kind het beste. En je zit niet altijd te wachten op 'n ander die ongevraagd haar mening aan je wil opdringen (daarmee natuurlijk ook zoekend naar bevestiging).

Zoon is vanochtend weer gearriveerd, was helemaal blij dat ik 'm weer zag. Na de fles is hij als een blok in slaap gevallen en hij slaapt nu nog steeds.

Hier ook trouwens geen apaprte luiers voor 's nachts. 's Nachts ook nooit poepluiers, wel plas.
Nerwen: ik snap precies wat je bedoelt hoor. Maar ik heb bij zoon na een tijdje ook al wel besloten dat ik mijn mening niet meer voor me hou, omdat ik me daar helemaal niet prettig bij voel. Bij mij was de druppel zwager die een dochter had gekregen en vertelde dat (was 3e kindje) "ze" nu ineens bedacht hadden dat je beter kon wachten met bijvoeden tot 6 maanden. Bij oudste dochter was dat ook niet zo (destijds 15) dus waarom nu wel? Dat was belachelijk en allemaal onzin. Ik durfde toen niet te zeggen dat wij met zoon tot 6 maanden gewacht hadden en terwijl ik onderweg was naar huis voelde het net alsof ik had zitten liegen (terwijl ik in wezen gewoon maar niet gereageerd had). Achteraf was het natuurlijk belachelijk want waarom zou hij wel mogen vertellen hoe zij het doen en ik niet hoe wij het doen?

Een collega van mij vroeg laatst ook of dochter al doorsliep (af en toe een nachtje was het antwoord), toen vroeg ze hoe vaak ze dan een flesje kreeg op werkdagen om me daarna mee te delen dat ik dan het beste alleen nog op werkdagen 's ochtends kon voeden en overdag afgekolfde melk en dan voor het op bed gaan een fles pap kon geven, dat had zij bij haar dochter ook gedaan. Toen ik zei dat ik juist die laatste voeding op bed zo lekker knus vond en dat ik het ook niet erg vond dat ze af en toe nog een nachtvoeding heeft vertelde ze dat ik daar ook wel gelijk ik had en dat zij zelf daar de rust nooit voor had kunnen vinden in de tijd dat zij BV gaf, dat ze eigenlijk veel te ongedurig was om zo de voedin te geven en toen hebben we daar een tijdje gezellig over gepraat. Toen dacht ik; zie je nou wel , het hoeft niet altijd zo.
Jemig wat hebben jullie veel geschreven! Ga proberen me alles te herinneren om te reageren.

Jane (wat gezellig dat je er weer zo vaak bent trouwens, wil ik toch even gezegd hebben): blijkbaar heb ik in Oei, ik groei er overheen gelezen dat je vanaf de uitgerekende datum moest tellen. In dat geval is junior toch bijna 2 weken 'ouder'. Hm...

Omrollen: echt niet! Ik heb me vast voorgenomen me niets aan te trekken van wat andere kindjes doen omdat hij vast wel kan lopen als ie 16 is (geen idee waarom ik voor alles precies die leeftijd aanhoud...) maar als ik jullie hoor over rollen denk ik wel "huh?" want dat is hier echt nog niet aan de orde. Tot mijn opluchting, plezier en trots kazn hij wel opeens heel goed op zijn buik in de box met z'n hoofd omhoog liggen. We entertainen hem dan een beetje met een knisperboekje of zo. Na een paar minuten is ie het wel zat en gaat ie miepen, maar ik vind t er zó stoer uitzien!

Roze wolk: prima, als je erop zit of gezeten hebt. Heerlijk. Maar uit ervaring weet ik dat je jezelf, als het bij jou anders gaat en je daar niets over hoort of leest, behoorlijk abnormaal kunt voelen. Vandaar dat ik (ook) graag lees over dingen die niet gaan zoals gehoopt. Stokje: net als jij ga ik bij nummer 2 gewoon weer bv proberen en hopelijk lukt het dan wél.

Bijvoeden: vanaf 6 maanden en niet eerder wat mij betreft. Hoewel ik natuurlijk geen idee heb hoe ik erover denk als ie ons met 5 maanden het eten uit de mond kijkt.

Was gisteren bij de gastouder omdat het bureau voorlichting kwam geven. Ik zat daar echt van "ja, maar wat heb ik eigenlijk met jou te schaften? ik heb mijn GO zelf gevonden en benaderd, en jij pakt alleen geld van me zodat ik een deel van de belasting terugkrijg en eigenlijk vind ik dat heel stom". Maar dat heb ik tegenover die man natuurlijk voor me gehouden. Wel later tegen de GO gezegd maar ja, niks aan te doen. Over 2 weken gaat junior al wennen en over 4 weken ben ik alweer aan het werk. Geesh, dat is opeens snel zeg. Had het daar gisteren ven moeilijk mee (weekdier). Maar ik hou me maar vast aan de tekst van MIss BR en anderen dat ze zoveel meer van haar kinderen geniet als ze ze niet elke dag de hele dag ziet. Ik weet dat ik blij ben als ik straks weer aan het werk ben. En ach, ik zie junior dan 3 dagen per week niet de hele dag maar nog altijd 4 dagen wél. Moet dus niet zeuren.

Sas, is je moeder alweer aan de beterende hand?

Blog, wat balen van die heupjes. Maar idd, ze zijn er vroeg bij dus ze zal het zich later vast niet meer kunnen herinneren.\

En verder weet ik het niet meer hoor...
Jojon, prettig dat het met je zoontje beter gaat. Hopelijk kanpt je dochter ook snel op. En wat een ontzettend leuk idee van dat fotoboekje! Die ga ik onthouden.

MissBr (ik vind het niet zo lang ), wat een drama met je auto zeg! En inderdaad als je hem wegbrengt voor iets en er 500 voor neertelt, verwacht je ook wel dat het opgelost is. Ik mag hopen dat hij wel weer start

Blog, wij gebruiken voor s'nachts wel Baby dry (wishfull thinking, want ze slaapt de nachten nog niet door ). Wij zijn ermee begonnen toen uk haar billetjes zo kapot had, in de hoop dat deze beter zouden absorberen. En nu gaan we er eigenlijk nog steeds mee verder. Inmiddels gebruiken we ze ook overdag, want ze doen het goed en zijn goedkoper dan de new borns....

Ik vind het trouwens wel grappig om te zien hoe de meesten van jullie zo op kunnen gaan in de discussies over bv en kv en bijvoeden. Ik trek het me allemaal eigenlijk helemaal niet aan. Ik lees het allemaal wel en probeer er de dingen uit te halen, die ik nog niet wist en waar ik dus wat van kan leren. Maar meer ook niet. Maar goed, ik ben van sterrenbeeld dan ook weegschaal en bewaar altijd de lieve vrede :-)
quote:Pippa71 schreef op 05 november 2009 @ 13:06:

Omrollen: echt niet! Ik heb me vast voorgenomen me niets aan te trekken van wat andere kindjes doen omdat hij vast wel kan lopen als ie 16 is (geen idee waarom ik voor alles precies die leeftijd aanhoud...) maar als ik jullie hoor over rollen denk ik wel "huh?" want dat is hier echt nog niet aan de orde. Tot mijn opluchting, plezier en trots kazn hij wel opeens heel goed op zijn buik in de box met z'n hoofd omhoog liggen. We entertainen hem dan een beetje met een knisperboekje of zo. Na een paar minuten is ie het wel zat en gaat ie miepen, maar ik vind t er zó stoer uitzien!

Hier precies hetzelfde als bij jou hoor. Nog geen eens een poging tot omrollen. En uk lukt de buikligging ook steeds beter. Ze houdt het steeds langer zonder piepen vol. Wat ik wel gek vind, is dat ze altijd voornamelijk op haar rechterarmpje lijkt te steunen en de linker een beetje voor spek en bonen mee doet. Is dat bij jullie ukkies ook zo?
Oh ja, de luiers. Wij hebben zowel Active Fit als Baby Dry en die laatste vind ik eigenlijk fijner. Maar Ring, volgens mij zijn ze juist goedkoper dan Active fit. Ik heb laatst een doos gekocht en daar zitten er 102 in. In zo'n zelfde doos Active Fit (zelfde prijs) zitten er maar 84 en dat vond ik nogal een shocking verschil. Overigens vind ik de printjes op AF (sesamstraat) wel weer leuker.

's Nachts hier ook geen poep trouwens, wel veel plas. Poepen doet ie het liefst tijdens een fles. Dan stopt ie even met drinken en vervolgens hoor en voel (als ik m'n hand onder z'n billen heb) ik de luier pfrrrrt... vollopen. En stinken!!! Zus gaf hem laatst een fles en constateerde "ik voel m'n been gewoon warm worden!" Dat had ik dan weer nog niet gehad.
quote:Carpe Diem schreef op 05 november 2009 @ 13:16:

[...]

Hier precies hetzelfde als bij jou hoor. Nog geen eens een poging tot omrollen. En uk lukt de buikligging ook steeds beter. Ze houdt het steeds langer zonder piepen vol. Wat ik wel gek vind, is dat ze altijd voornamelijk op haar rechterarmpje lijkt te steunen en de linker een beetje voor spek en bonen mee doet. Is dat bij jullie ukkies ook zo?Geen idee, daar ga ik eens op letten. Ik heb het gevoel dat ie meer op links steunt maar dacht dat dat kwam omdat we hem op een gehaakte Anne Claire Petit-poes leggen bij wijze van rolletje onder z'n ellebogen. Dan komt ie iets verder omhoog, zeg maar (CB-arts zei ooit zoiets, toen ze constateerde dat ie met 5 weken een 'slap nekje' had). En zijn rechterarm zit dan op de poten van die poes en zakt soms wat weg. Snapt iemand eigenlijk wat voor houding ik hier probeer te omschrijven?
Snap er niiks van Pippa Jawel hoor, die rol moet ik inderdaad ook eens doen. Kan dat gewoon met een handdoekje ofzo? Heb nl geen poes

Wbt gastouders. Ik vind het ook irritant dat een gastouderbureau zoveel geld vraagt voor niks. Maar ze doen nog wel iets hoor. Checken de veiligheid enzo bij een GO en checken of ze aan alle strenge eisen voldoen. Ik heb echter via mijn GO besloten om naar een anders over te stappen.

Kijk maar eens op www.hetgastouderbureau.nl Daar betaal ik 25 euro voor zoveel kindjes als ik wil. Nou dat scheelt al een hele hoop. Misschien wil jouw GO daar ook wel heen, want voor hun maakt het allemaal niet zoveel uit.

Luiers: Hier wordt nog wel eens gepoept hoor snachts en dan ben ik blij dat ik Dry Night heb. Wat ik ook vaak deed als ik een beetje tussen twee maten zat. De kleinere maar overdag en de grotere maat snachts. Dan kan je de kleinere maat nog opmaken en zijn ze snachts wel goed beschermd. Active Fit ga ik pas echt gebruiken als er flink gekropen wordt. Die zijn nl duurder.

Zijn jullie wel allemaal geabonneerd op www.watkostenluiers.nl want daar krijg ik elke week een nieuwsbrief waar de luiers in de aanbieding zijn. Ik koop echt nooit luiers tegen de normale prijs.

En nee, ik steek mijn mening ook niet onder stoelen of banken. Maar dat wisten jullie al Ik stem alleen de felheid van mijn mening wel af op de persoon. Schoonzus is ook al begonnen met bijvoeding bij 5 mnd en heb haar subtiel gezegd dat dat misschien niet zo slim is. Tja, de reactie is, dat andere vriendinnen dat ook zo deden en ieder het op zijn manier doet. Dan bijt ik wel even mijn tong af want ben het daar pertinent niet mee eens. Maar goed, soms moet dat ook natuurlijk. Toch vind ik dat je mensen er best op mag wijzen als het misschien handiger is om het anders te doen. Maar verder ga ik bij ongevraagd advies altijd uit van het feit dat de ander het goed bedoelt is. Het is nooit uit kwade zin, dat ze het zeggen. En soms heb je ook nog wel eens wat aan

En eten uit je mond kijken is vaak iets wat de ouders zelf denken te zien. Een baby weet inderdaad niet wat eten is en weet ook niet was ie mist. Als ze tijdens het eten je dus aandachtig aan het volgen zijn dan is dat omdat jij dingen en bewegingen maakt met je mond en gezicht die anders zijn dan normaal en dus interessant. Daar kun je dus geen pijl op trekken.

Nou genoeg erover gezegd.

Ring: heel prettige vakantie. Ben even kwijt waar je heen ging, maar hopelijk is het niet zon takkeweer als nu. Veel plezier en geniet.

Jojon: Fijn dat het met zoon beter gaat, nu dochter nog want ik kan me voorstellen dat je je flink zorgen maakt. Goed in de gaten houden en hou ons op de hoogte. Dikke beterschapsknuffel voor je dochter

Hebben we al iets van het RIVM over de vaccinatie van kindjes gehoord? Heb het nieuws nog niet gezien vandaag en ze zouden vandaag met een advies komen.

Oh ja, -1,8 kilo in 3 dagen. Gaat goeoeoeoeoed.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Ik ga naar De Haan in België, mijn ouders gaan ook gezellig mee. Het weer zal niet veel beter zijn, maar we hebben een sauna in het huisje en er is een subtropisch zwemparadijs... Ik kan de regen dus ontvluchten! Mijn vader (kan niet zwemmen door zijn niercatheter) wil dan wel oppassen. (Omdat Miep verkouden is ga ik maar niet zwemmen met haar.) Handig!

Pippa, ik bedoelde de Baby-Dry. Die heb ik dus, en niet de Active Fit. Omdat die inderdaad veel goedkoper zijn, normaal 19,95 per 102 luiers. Sorry voor de verwarring.

Enne, ik begrijp je houding niet...

De discussie blijft doorgaan... CD, dat je de lieve vrede wil bewaren hoeft toch niet te betekenen dat je nooit eens je mening mag geven? Ik ben ook niet uit op ruzie, nooit. Maar als mensen met in mijn ogen slappe of onjuiste argumenten wil ik daar wel graag mijn mening over geven. Maar dat vind ik nog geen ruzie zoeken, een discussie moet je met respect voor elkaar kunnen voeren. Toch?

Nou, hasta la pasta... Ik denk dat ik nu niet meer terug kom, maar je weet het nooit zeker. (Ligt aan de tijd die ik overhoud vandaag en de zin, haha.)
Ik snap ook wel wat je bedoelt hoor Pipa.

CD: mijn zoontje hield altijd 1 armpje naar achteren langs zijn lichaam en steunde dan op de andere.Bedoel je dat?

Volgens mij helemaal vergeten te vertellen dat dochter ook rolt? Zaterdag luktte het voor de eerste keer en nu oefent ze regelamtig. Gelukkig kan zij iets beter op haar buik liggen als zoon destijds, die kon nl. rollen maar wou niet op zijn buik liggen. Hij begreep alleen niet zo goed dat als hij niet op zijn buik wou liggen hij ook niets moest omrollen.

Volgens mij zijn hier bijna allemaal pamper gebruikers of niet? Ik heb altijd eigen merk C1000 luiers.
En om half vijf gaan we wederom nog een keertje naar de huisarts.... Had gevraagd om een ander pufje, omdat de Ventolin voor mijn gevoel niks doet. Maar dat schijnt er niet te zijn? Anyway, de huisarts wil graag nog een keertje luisteren naar haar longen en haar oren bekijken, dus daar gaan we weer....
Verstandig Jojon, beter dat ze haar goed in de gaten houden. Ik hoop dat er toch iets is wat ze voor haar kunnen doen.
Nou jojon succes dan maar weer. Hoop dat dit de laatste keer is

Hier ook baby dry overdag en 's nachts. Hij was uit de newborn gegroeid dus maar weer over naar andere luiers. net zoals chica ga ik active fit pas gebruiken als ie wat meer kan. Koop ze trouwens ook altijd in de aanbieding. Meestal wisselen we af tussen AH, Etos en Kruidvat. Heb wel andere merken geprobeerd maar vind de pampers toch het fijnste.

Vandaag cb geweest: 64 cm en 7125 gr. Pneu prikje was uit de handel genomen (waren een aantal reacties op geweest dus halen ze de serie eruit, ze wist niet te vertellen wat voor reacties) dus moet volgende week terug. Ze deed trouwens heel erg relaxed over het voeding geven. Gewoon op verzoek net zoals bij bv. Ik kan 210 geven, wrs 'corrigeert' ie zichzelf qua hoeveelheid op een dag (bij de ene fles meer is minder bij de andere). En als ie in het ergste geval al die flessen leeg zou drinken zou er nog niets aan de hand zijn omdat het wrs maar voor een paar weken is. Vanaf 5 maanden groeien ze veel minder hard en gaat ie wrs toch minder drinken. Een hoop wrs in mijn zinnen haha
Zo, manlief is met dochter naar de dokter en zoonlief ligt te pitten. Ga ik eindelijk een poging doen om even bij te lezen, want er is hier weer flink geschreven en behoorlijk gediscussieerd zo te lezen.

Stokje: lekker flink mannetje heb jij dus ook! Heeft hij de DKTP nu wel gehad of geven ze ze allebei volgende week? Wat jij zegt over een reactie: zet mij aan het denken. Omdat zoonlief zo ziek is geworden direct na de inenting afgelopen vrijdag. Terwijl hij de eerste twee inentingen nauwelijks klachten had. Nou ja niks meer aan te doen, maar wel goed dat ze er alert op zijn!
quote:Carpe Diem schreef op 05 november 2009 @ 13:11:

Ik vind het trouwens wel grappig om te zien hoe de meesten van jullie zo op kunnen gaan in de discussies over bv en kv en bijvoeden. Ik trek het me allemaal eigenlijk helemaal niet aan. Ik lees het allemaal wel en probeer er de dingen uit te halen, die ik nog niet wist en waar ik dus wat van kan leren. Maar meer ook niet. Nou, dan ben ik helemaal een mooie.... Ik lees het niet eens! Ik heb voor mezelf heel helder hoe ik het wil doen. En wat een ander doet? Dat mag hij/zij lekker helemaal zelf weten!
Jojon, ik wil je niet bang maken, maar ik las net een bericht over de pneumakokken vaccinatie. Dat zal de reactie zijn waarover ze het bij het cb van Stokje hadden: http://www.nu.nl/binnenla ... s-overleden-inenting.html

Ring, ik ga discussies ook niet uit de weg als ik er echt een mening over heb hoor, maar ik heb niet zo'n sterke mening met betrekking tot de onderwerpen waar de discussies hier voornamelijk over gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven