***** Juli 2009 *****

09-09-2009 19:51 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer ons derde topic. Intussen zijn we supertrotse moeders van de mooiste kindjes van de hele wereld! Om precies te zijn: 10 babyboys en 16 babygirls.

Hieronder de links naar onze eerdere topics:

Juli 2009, deel 1

Juli 2009, deel 2
quote:meis73xx schreef op 05 november 2009 @ 21:26:

heeft blogbaby ook lang in stuit gelegen? Nee, helemaal niet! Heupdysplasie is erfelijk. En het komt voor in onze familie. Vandaar dat we het ook extra lieten checken (maar toch ga je dan uit van een goede uitslag, althans ik wel).
Ik heb een heel klein beetje bijgelezen, maar niet alles. Sorry dames!

Eerst voor Jojon! Mijn god!!! Het zit jullie ook echt heeelemaal niet mee. Elke keer weer wat. En nu van die vreselijk zieke kindjes, wat ontzettend zielig. Ik heb zo met jullie 4 te doen.

En dat verhaal op nu.nl. Vreselijk zeg. Ik schrok er behoorlijk van. Alsof je al niet genoeg zorgen hebt met een kind. Vriendlief vertelde mij al dat hij het bericht vanmiddag al op zijn werk had gelezen.

Bv/Fv verhaal: Ik ben blij dat ik bv geef, maar ik kan mij zo goed voorstellen dat je het opgeeft of gewoon niet doet.

Ik heb ook wel bijna de handdoek in de ring gegooit hoor, want het heeft ontzettend veel moeite gekost. Maar vriendlief viste dan die handdoek weer uit de ring hahaha.

bv geven vind ik heerlijk, maar alles wat er bij komt/kwam vind ik maar niks. Inderdaad spruw, stuwing, ontzettend pijnlijke borsten, borsten die gaan hangen, futloos voelen, moeizame gewrichten en niet vergeten het kolven! dat vind ik echt niks.

persoonlijk, nu ik van de spruw en pijnlijke borsten af ben, wil ik nu zolang mogelijk bv geven. Mijn doel was minimaal 3 maanden, maar het gaat nu zo goed dat ik het wel zie.

Jasper krijgt ook fv op het kdv en de gekolfde voorraad laat ik gewoon in de vriezer staan, voor als het terug gaat lopen.

Ik kolf wel op het werk, maar voel mij er echt niet gemakkelijk bij.

Verder gaat het hier thuis met z'n 3tjes erg goed. Vriendlief is echt een super vader en Jasper is duidelijk erg gek op hem. Waar het mij soms niet lukt hem te troosten, heeft vriendlief hem binnen 5 minuutjes stil.
Mijn God wat een nacht. Avondvoeding om 2300, ik sliep om ongeveer 2345 Toen kwam Sara zo rond 0100 om 0200 om 0300 en om 0400 heb ik een flesgegeven en toen viel ze in slaap. Helaas werd Anniek wakker om 0430, mee in bed genomen, wilde niet slapen. Pap fles gegeven kunnen uitstellen tot 0600 en toen op. Heb dus bijna tot niks geslapen. Ik ben nl degene geweest die er elke keer uit ging. Vriend had gister ook al een dergelijk incident gisternacht en mocht dus even bijslapen.

Heb Saar geprobeerd te laten huilen, maar dat werd echt krijsen. Geen optie dus. Speen erin ging wel maar blijkbaar zodra hij uitvalt wordt ze wakker ofzo. Heb nog ander soort speen geprobeerd maar dat maakte niet uit. Nog een keer opgepakt, nog een keer verschoond maar het mocht allemaal niet baten.

Maar hoe kan ze nu elke keer wakker worden? Ze kan toch om 0100 geen honger hebben? Om 0400 misschien wel en dat bleek ook wel want ze klokte de fles meteen achterover. Gister heeft ze trouwens helemaal veel gedronken met nog een fles om 1700 extra. Nu hebben we geen fles om 0700 gegeven en blijkbaar vind ze dat geen probleem. Hoe kan dit nou allemaal? (kijk nu mis ik die BV wel hoor, dat je gewoon zoveel kan geven als je wilt)

Ik word hier een beetje wanhopig van en weet ook niet goed wat ik eraan moet doen.

Ze gaan gelukkig vanavond een nachtje bij oma logeren. Dat was al gepland. Maar ja, dat scheelt voor ons, maar los je het natuurlijk niet echt mee op. Zucht....ik weet het even niet meer.

Anniek is trouwens wel goed gaan slapen gister met het lichtje aan dus ik hoop dat dat probleem weer uit de wereld is. Ik wil jullie nog even bedankt voor de tips, daar heb ik wel wat aan gehad en ook het feit dat het dus vaker gebeurd is zoals altijd een geruststelling. Indien nodig zal ik ze zeker gaan gebruiken.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
poeh Chica wat een drama nacht zeg! Hoop dat je vanacht een beetje kan bijtanken, maar goed 1 nachtje rust maakt het natuurlijk niet goed.
Wat een prutnacht Chica. Hmm, ja ik zat ook te denken of ze om 1 uur dan niet wakker wordt en een beetje honger heeft, dus niet de behoefte aan een volle fles maar wel te veel honger om weer goed te gaan slapen? Dochter hier wordt nl. de laatste tijd tegen 0.00 uur en 3 uur wakker (kan een uurtje schelen) en drinkt dan wat en slaapt weer verder. Ze drinkt niet zo veel als bij een echte voeding maar heeft het blijkbaar wel nodig om weer te kunnen gaan slapen. Maar ik weet niet of je dan ook in de problemen komt overdag qua hoeveelheid voeding?

Ik snap je overigen wel qua leeftijd en inenten, alhoewel dat niet zo zeer met deze situatie te maken heeft. Ik denk dat dit eerder een productiefout geweest is als de oorzaak al bij het vaccin ligt. Ik zie alleen ook wel een voordeel om kinderen juist in de eerste 6 maanden te enten, omdat ze dan nog antistoffen van de moeder hebben.

Waar ik me nu vooral zorgen over maak of dochter nu gevaccineerd is met deze serie gisteren of dat dat een ander serienummer was. Ik lees nl. dat de nieuwe voorraad volgende week pas verstrekt wordt en veel kinderen daarom deze week de Pneu niet gekregen hebben.

Jojon: wat ontzettend balen zeg, en zeker met de historie van de kinkhoest had de hap toch wel iets alerter mogen zijn. Hopelijk helpt de kuur nu snel en goed en verstandig dat je Toby ook even goed laat nakijken. Nog maar een want je kan het wel gebruiken denk ik.

Watever: wat fijn dat het zo lekker loopt met jullie 3-en.

Meis: sneu zeg van je zieke meisje, hopelijk knapt ze snel weer op.
Pada als jouw dochtertje gisteren de Pneu wel heeft gehad, dan is het vast een ander serienummer. Anders bel je toch voor de zekerheid even je cons.buro om je zorgen uit te spreken, wrsch kunnen zij je wel gerust stellen en dat is beter dan er over blijven piekeren.

Chica klinkt lekker, die nacht van jou. Hier net zo iets idd, bleh. Probeer je straks lekker de twee meiden tegelijk in bed te leggen, dan kan je hopelijk zelf ook even een powernap doen of in ieder geval even rustig zitten en uitrusten.

Hier ook zo´n heerlijke nacht. Van 1 tot 4 zoonlief naast me gehad en vanaf 5 uur een proestende dochterlief tussen ons in. Reuze gezellig alleen niet bevorderlijk voor je eigen nachtrust....

Net met zoonlief bij de huisarts geweest. Hij heeft wel een iets rood keeltje, zag er uit als geirriteerd door verkoudheid. Verder zag alles er normaal uit. Dus hij zal wel snel opknappen hopelijk. En anders gewoon weer langskomen. Dochterlief moest ook mee, kon zo gauw geen opvang voor haar regelen. En ze was verbaasd dat zij niet d´r kleertjes uithoefde deze keer Verder gaat het wel met haar deze morgen, alleen verhoging en met het hoesten komt er veel troep los uit haar longetjes. En ze heeft al twee danoontjes en een raketje op, dus met vocht binnenkrijgen gaat het ook wat beter gelukkig.
Oh nog even 1 ding. Thanks voor de tip van de LIEF! winkel Lisa. Ik krijg hun nieuwsbrief, dus ik heb meteen besteld. Het kost geen drol meer zo. Heb ook leuk wat dingen ingeslagen voor kadootjes enzo. Nog even een tipje voor jou. Ze beginnen rond deze tijd en in dec allemaal al met de uitverkoop maar Lief begint altijd met 30% en eindigt echt met 70%.

Je hebt dan wel de minder gewilde kleuren maar nog steeds erg leuk (want dat zag je nu ook al bij het bestellen, alle gangbare kleuren stonden op uitverkocht, terwijl ik toch echt om 0800 sochtends had besteld, je kunt mij niet wijsmaken dat ze dan al weg zijn, ws hebben ze die gewoon niet in de uitverkoop gedaan, maar doen ze een dergelijke actie met spullen die niet zo lekker lopen)

Ga ik straks ook doen met mijn Gap winkel hahahaha.

Ik geef ook wel een gil als www.olliewood.nl begint met de grote uitverkoop want dat is ook zeker de moeite waard.
quote:jojon schreef op 06 november 2009 @ 10:20:

Net met zoonlief bij de huisarts geweest. Hij heeft wel een iets rood keeltje, zag er uit als geirriteerd door verkoudheid. Verder zag alles er normaal uit. Dus hij zal wel snel opknappen hopelijk. En anders gewoon weer langskomen. Dochterlief moest ook mee, kon zo gauw geen opvang voor haar regelen. En ze was verbaasd dat zij niet d´r kleertjes uithoefde deze keer Verder gaat het wel met haar deze morgen, alleen verhoging en met het hoesten komt er veel troep los uit haar longetjes. En ze heeft al twee danoontjes en een raketje op, dus met vocht binnenkrijgen gaat het ook wat beter gelukkig.

Wat een opluchting dat het iets beter gaat zeg. Was echt bezorgd hoor en geschrokken van alle berichten.

Ennuh...met al die gezellig nachtbrakers kunnen we beter met zn allen snachts gezellig op het forum
quote:padababa schreef op 06 november 2009 @ 09:56:

Wat een prutnacht Chica. Hmm, ja ik zat ook te denken of ze om 1 uur dan niet wakker wordt en een beetje honger heeft, dus niet de behoefte aan een volle fles maar wel te veel honger om weer goed te gaan slapen? Dochter hier wordt nl. de laatste tijd tegen 0.00 uur en 3 uur wakker (kan een uurtje schelen) en drinkt dan wat en slaapt weer verder. Ze drinkt niet zo veel als bij een echte voeding maar heeft het blijkbaar wel nodig om weer te kunnen gaan slapen. Maar ik weet niet of je dan ook in de problemen komt overdag qua hoeveelheid voeding?

Ik snap je overigen wel qua leeftijd en inenten, alhoewel dat niet zo zeer met deze situatie te maken heeft. Ik denk dat dit eerder een productiefout geweest is als de oorzaak al bij het vaccin ligt. Ik zie alleen ook wel een voordeel om kinderen juist in de eerste 6 maanden te enten, omdat ze dan nog antistoffen van de moeder hebben.

Waar ik me nu vooral zorgen over maak of dochter nu gevaccineerd is met deze serie gisteren of dat dat een ander serienummer was. Ik lees nl. dat de nieuwe voorraad volgende week pas verstrekt wordt en veel kinderen daarom deze week de Pneu niet gekregen hebben.

Ik zou ook even bellen Pada. Ze moeten toch snappen dat je ongerust bent?

Maar ze had om 2300 nog een hele fles met nachtvoeding (is dus iets dikker) gehad? Dan heeft ze toch geen honger om 0100? Vannochtend doet ze dan nl ineens van 0400 tot 1100 op 1 fles. En ik doe voor de zekerheid nu maar 5 schepjes per keer in de fles, zodat ik eentje extra kan geven indien noodzakelijk.
Ik zou ook bellen pada! En inderdaad goed dat je dat hier opmerkt, van die antistoffen die baby's van de moeder meekrijgen.

Chica: ik weet dat de verleiding groot is, maar ik denk dat de beslissing om je kind hierom niet te laten enten, of later, incidentpolitiek is. Net zoals dat mensen gaan roepen dat vliegen gevaarlijk is als er een vliegtuig is neergestort. Ook is het nog helemaal niet bewezen dat de dood van die kindjes direct samenhangt met het vaccin. Het klinkt heel zakelijk en nu lijkt het net of ik er niks bij voel en dat is absoluut niet het geval, maar het zijn 3 baby's op een hoeveelheid van duizenden die geprikt zijn! Wat ik bedoel te zeggen is dat er dus veel meer zijn die er niet ziek van geworden zijn. En die K staat voor kinkhoest en dat komt nog steeds voor om ons heen! Ik durf dat risico niet te lopen.

Verder is bekend van bv dat het darmaandoeningen kan voorkomen dus waarom was dat voor jou geen reden om door te zetten? Ik ken je redenen om te stoppen en heb daar heus begrip voor, het is gewoon even een vraag.

En de bv/fv discussie (grappig dat die hier af en toe weer oplaait): het valt me op dat hier veel argumenten worden genoemd die een voordeel zijn voor de moeder (vrijheid, geen last van stuwing of tepelkloven, alles kunnen eten, etc.) terwijl ik denk dat het beter is om te denken aan de voordelen voor het kind.

Ga even een wasje ophangen en dan weer lekker naar bed. De meiden slapen ook, dus...
arme Chica, wat en nacht, hoop dat je vannacht weer een beetje bijtankt. natuurlijk helpt dat structureel gezien niet, maar wel voor jou nu even. probeer het toch maar gewoon 1 nacht tegelijkertijd te bekijken (word je een stuk minder wanhopig van)

Hier lekker dagje thuis weer. heerlijk! had allerlei plannen, maar had vanmorgen moeder van school op bezoek (erg gezellig gebept), direct komt mijn zus nog even van vanmiddag komt jane nog even langs. denk date r dus weinig komt van al die huishoudelijke dingetjes, maar ach,,,

hummel ziet er geweldig uit vandaag (zal zo even foto maken en later op hyves zetten) in oilily outfit., vast niet ieders smaak, maar ik ben helemaal blij!

jongste zoon ook engeltje vanmorgen, heeft heerlijk zitten spelen in zijn eentje en ligt nu lekker te slapen. als het zo gaat, dan kan ik zo genieten van de kinderen! heerlijk als je niet zo hoeft te haasten op je vrije dag (maar echt: daar kan ik vooral zo van genieten doordat het niet elke dag is! als ik de hele dag thuis ben (elke dag) dan word ik veel meer een controlfreak en moet alles gebeuren zoals ik het in mijn hoofd heb. Nu kan ik loslaten omdat ik gewoon zie dat het ook prima loopt als ik er niet ben. en kan ik dus op mijn vrije dag vooral erg van ze genieten en loop ik niet de hele dag te regelen enzo..)

ok, ga nu mooie foto maken van hummel in mooie kleertjes, tot later dames!

oh nee: eerst nog dikke knuffel voor jojon omdat je dat wel heel hard nodg hebt. wat een toestanden bij jou allemaal! zet m op meid, vraag hulp als je dat nodig hebt, stop er lekker raketjes in bij dochter en ik duim voor e dat het allemaal snel weer over is!
quote:Wyfke schreef op 06 november 2009 @ 10:47:

En de bv/fv discussie (grappig dat die hier af en toe weer oplaait): het valt me op dat hier veel argumenten worden genoemd die een voordeel zijn voor de moeder (vrijheid, geen last van stuwing of tepelkloven, alles kunnen eten, etc.) terwijl ik denk dat het beter is om te denken aan de voordelen voor het kind.

.

Klopt als een bus Wyfke, alhoewel er ook soms nadelen voor het kind aan kunnen zitten. Bijvoorbeeld de spruw of als je te weinig voeding hebt. Dat zijn ook de momenten geweest dat ik niet wilde doorzetten.

Pada, ik zou ook zeker even bellen.!!

Jojon geweldig dat het weer wat beter gaat.
[quote]Wyfke schreef op 06 november 2009 @ 10:47:

Chica: ik weet dat de verleiding groot is, maar ik denk dat de beslissing om je kind hierom niet te laten enten, of later, incidentpolitiek is. Net zoals dat mensen gaan roepen dat vliegen gevaarlijk is als er een vliegtuig is neergestort. Ook is het nog helemaal niet bewezen dat de dood van die kindjes direct samenhangt met het vaccin. Het klinkt heel zakelijk en nu lijkt het net of ik er niks bij voel en dat is absoluut niet het geval, maar het zijn 3 baby's op een hoeveelheid van duizenden die geprikt zijn! Wat ik bedoel te zeggen is dat er dus veel meer zijn die er niet ziek van geworden zijn. En die K staat voor kinkhoest en dat komt nog steeds voor om ons heen! Ik durf dat risico niet te lopen.

Verder is bekend van bv dat het darmaandoeningen kan voorkomen dus waarom was dat voor jou geen reden om door te zetten? Ik ken je redenen om te stoppen en heb daar heus begrip voor, het is gewoon even een vraag.

quote]

Vertel mij wat Wyfke. Sterker nog het is aannemelijk (maar dus niet bewezen) dat BV helpt tegen de ziekte van Crohn. Zo duidelijk staat het omschreven met naam en toenaam van de ziekte. Waarom denk je dat het zon moeilijke beslissing was om te stoppen?

Maar kun je je dan ook nu een beetje voorstellen hoe erg een PPD is? En ja, dat is een voordeel voor mij als moeder en dus niet een voordeel voor het kind. Ik stel mijn eigen voordeel dus voorop, dat klopt. Ik heb echter heel goed alle voor- en nadelen overwogen en blijf er van overtuigd dat BV blijven geven ten koste van alles en zelf hopeloos in de put zitten en zwaar ongelukkig zijn nog meer schadelijke gevolgen heeft (maar dan psychisch al is dat ook nooit bewezen) dan de kans dat BV beschermd tegen de Ziekte van Crohn. Dus ja, een heeeeeel moeilijke beslissing, omdat ik ook vanwege deze reden Anniek wel 6 mnd BV heb gegeven ten koste van mezelf. Letterlijk ten koste van jezelf dus. Die ellende kon ik gewoon niet nog een keer aan. Zwak misschien in de ogen van sommige, maar als je dat denkt, denk ik niet dat je weet hoe erg een PPD kan zijn.

Nogmaals BV geven is heerlijk als alles goed gaat. Zowel jij Wyfke en ook Pada en nu geloof ik wel de meeste dames hier gaan nu lekker met de BV. Maar geloof me dat is niet altijd het geval. Borstonstekingen, spruw, bloedende tepels, tepel kloven, PPD enz enz komen helaas vaak genoeg voor. Dus count your blessing dat het zo goed gaat, maar ik vind het niet terecht als je daarom zegt dat je jezelf helemaal niet mag meetellen en helemaal moet wegcijferen ten kosten van alles, alleen maar om alle voordelen van de BV aan je kind te geven.

BV zou beschermen tegen astma eczeem enz enz nou Anniek zit onder de eczeem. n=1 dat weet en dus is Anniek niet significant, maar BV geeft dus ook geen harde garanties.

Net zoals bijv de Pneu vaccinatie die ook tegen middenooronstekingen zou helpen. Ja, dacht het niet. Anniek heeft de een na de andere. Zo zie je dat je de risico's wel kleiner kan maken maar nooit helemaal kunt uitsluiten.

En over de inentingen. Ik twijfelde toch al langere tijd over de leeftijd van die inentingen. Ik sta daar gewoon niet achter. Dus wél voor de vaccinaties maar niet op deze jonge leeftijd. Dit akkefietje of hoe je ook wilt noemen, (laat de ouders het maar niet horen) geeft dan bij mij net de laatste druppel om te zeggen dat ik het uitstel. En ik weet ook dat Kinkhoest nog voorkomt. Daar hebben we hier op het forum met Jojon haar kindjes tenslotte het levende bewijs van. Maar hoeveel kans is het dat ze het krijgen en eraan overlijden? De kans op MG is dus op dit moment vele malen groter. Ik schat dus de kansen en risicos in. Voornamelijk op gevoel hoor want ik ben ook niet wetenschappelijk onderbouwt natuurlijk. Ik volg dus mijn gevoel wbt de vaccinaties, wat al een tijdje sluimerde.
Chica ik heb geen ppd gehad maar was de eerste weken wel erg labiel (belangrijkste reden denk ik waarom het bij mij niet gelukt is). Kan me dus een beetje indenken wat je hebt gevoeld en waarom je hebt besloten voor jezelf te kiezen. Ik ben van mening dat in sommige gevallen voor jezelf kiezen het beste is wat je voor een kind kunt doen. Ik persoonlijk heb me er een tijdje schuldig over gevoeld maar als ik terugdenk aan hoe ik me toen voelde was het toen gewoon geen optie.

Wat betreft de inentingen ben ik het niet eens overigens. Ik laat snoet alsnog wel inenten.

Pada gewoon bellen hoor.

Jojon, gelukkig gaat t iets beter bij jou!

Watever respect voor het feit dat je toch doorzet met bv! vooral het kolven op t werk lijkt me niet zo fijn.
Tja, ik deel jullie mening Chica en Stokje wat betreft de bv. Mijn grootste punt was dat het bv geven mij zoveel energie kostte, dat ik het gewoon niet trok. Ik raakte oververmoeid, kreeg tot 2 keer toe daardoor een ontsteking (want mijn weerstand daalde enorm door die oververmoeidheid), zoon kreeg spruw, ik werd somber etc. etc. Als ik doorgegaan was, was er geen ruimte geweest om bij te tanken en was ik niet los geraakt van die oververmoeidheid. Dan had ik de zorg voor zoon uiteindelijk aan een ander moeten overlaten en was de kans op PPD ook hier aanwezig geweest. Dus..........

Maar helemaal eens als de bv goed loopt dan is het natuurlijk super. Alleen kostte het mij teveel energie - ik zat dan ook binnen 3 weken weer op mijn oude gewicht, dat was het enige voordeel - waar ik vantevoren nooit bij stil heb gestaan. Anders was ik er niet aan begonnen.

Pada, ik zou ook zeker bellen!

Ik laat zoon ook inenten, maandag mogen we voor de 2e serie.

En verder lekker aan 't werk. Laatste dagje alweer, de weken gaan nu nog sneller dan toen ik verlof had.
Chica, ik heb ook al flink lopen bestellen bij Lief! Ook dingen op de groei. Viel me ook al op dat de leukste kleuren er alweer uit waren.
Goeie reactie Chica. Met jou is op niveau een "gesprek" te voeren

Ik heb een tijdje terug info verzameld over een PPD en daar werd juist aangegeven dat je er last van kunt krijgen als je stopt met de bv. Hoe zit dat dan? Ik herken de vermoeidheid en somberheid van de eerste tijd, plus de angst dat ik het niet goed deed of dat ik te weinig voeding had, daar hebben we ons hart toen ook over gelucht op dit forum. Maar toen ik daar eenmaal doorheen was werd het weer genieten gelukkig.

Maar nu wil ik echt ophouden met emmeren over bv want het laatste wat ik wil bereiken is de fv-mama's een slecht of boos gevoel geven.

Ik ga even douchen want ik kom maar niet op gang vandaag. En dan maar even de wekelijkse boodschappen doen.
Pada, mijn schoonmoeder belde net. Zij is CB arts en alles is woensdag al in de kast gelegd en mocht niet meer gebruikt worden. Je hoeft je dus geen zorgen te maken.
Klopt Wyfke dat je meer kans hebt op een PPD als je stopt met BV. Dit komt omdat je dan weer een enorme hormoonschommeling krijgt. Echter indien je al een PPD hebt dan is die hormoonschommeling er wel, maar die kan er dus ook voor zorgen dat juist alles in balans komt. Dat was bij mij het geval.

Het heeft heel lang geduurd voordat ik toegaf dat ik een PPD had. Té laat eigenlijk. Ik ben geen labiel persoon en had nooit verwacht dat ik (die de wereld gezien heeft en best sterk in mijn schoenen staat) het zou krijgen, ik dacht in het begin ook echt dat het aan mij lag. Dat ik geen moedergevoelens had, niet onvoorwaardelijk van mijn kind kon houden, dat ik dus gek was. Dat ik de enige moeder op de wereld was die niet van mijn kind kon houden. Ik verzorgde Anniek technisch gezien goed. Verschonen, eten geven, badje enz enz dat deed ik allemaal gewoon, maar er zat geen gevoel bij. Ja, soms een gevoel dat ik er nooit aan had moeten beginnen, wat me in godesnaam bezielde en of ze niet weg kon. Ik kon wanhopig worden van het gevoel dat ze er voor altijd zou zijn. Ik vond haar een last. Brrrr krijg weer tranen in mijn ogen als er aan denk. Gelukkig heb ik niet gehad dat ik haar van de trap wilde gooien of willen verdrinken in het bad. Bovenstaande gevoelens zijn echter nog maar enkele van de hele schaar aan negatieve gevoelens, angsten en onzerheden die je hebt. Nu was Anniek ook nog een huilbaby dus de vermoeidheid en frustratie kwamen er ook nog een bij.

Bovenstaande wilde ik dan ook nooit meer meemaken. Toen ik bij Sara echter in de gaten begon te krijgen dat het weer die kant op ging ben ik accuut met de BV gestopt. Dat wilde ik gewoon echt niet. En wat een wereld verschil is het nu. Ik kan zo van haar genieten. Maar ik voel me nog steeds schuldig dat dit wel tenkoste van de BV ging en ook voel ik me schuldig omdat ik zo "slecht" voor Anniek kon zorgen. Misschien ben ik daarom ook vaak feller in discussies over BV en FV. Gewoon meer om mezelf te overtuigen dat ik een goede keuze heb gemaakt.

Toen ik eenmaal stopte was alsof er een mist in mijn hoofd optrok, ik kreeg meer energie en nog veel meer dingen werden ineens een stuk beter. Tot tweemaal toe dus. Zowel bij Anniek als Sara. Hormonen doen mij gewoon echt niet goed en maken me zon ontzettend ander persoon dat ik een feestje bouw als de 9 maanden af voorbij zijn.
Als we dan toch eerlijk ziijn: ik ben eigenlijk ontzettend flauw van die gesprekken hier over BV/FV/bijvoeding. Ik dacht juist de laatste weken: gezellig, ik schrijf af en toe weer mee.

Iedere moeder doet haar best om het beste voor het kindje òf voor zichzelf te doen. Iedereen heeft een reden om geen BV te geven of te stoppen. Ik ben daar óók een van. Bij mij zit er ook een persoonlijk verhaal achter, die ik (hier) niet wil vertellen.

Het ligt allemaal niet zo simpel, dat is nu wel duidelijk toch?

Respecteer ieders keuze en klaar.

Kan er nu weer gezellig gekletst worden over andere onderwerpen?

Joost zit de hele tijd met z'n voetjes te spelen. Zó grappig. Hij trekt ook steeds z'n eigen sokken uit, hihi.

Ik zit te wachten totdat Laura wakker wordt en dan vertrek ik straks richting MissBR. Leuk !
What matters most is how you see yourself
Heb vanmorgen ook gebeld. Zoon heeft vorige wk vrijdag de inenting gehad en idd uit het bewuste serienummer.

Ze kon me geen symptomen geven waar ik op kon letten gewoon goedin de gaten houden was haar advies!
Hoi meiden!

Bijna wilde ik typen dat ik even wilde inbreken... zo lang geleden is het alweer. Ik lees zo nu en dan nog wel hoor, maar het is megadruk vind ik, 32 uur werken met 2 kids en je huis etc etc... maar desondanks geniet ik van alles hoor!

Pada; ik vraag me af of je al hebt gebeld? Ik had exact dezelfde zorgen als jij, want Jani heeft woensdag ook die vaccinatie gehad. Ze is enorm ziek geworden daarna, zo erg zelfs dat we 's nachts naar de HAP zijn gegaan met haar. Hoge koorts, niet drinken, kreunen in haar slaap.... heel naar was het! Gelukkig is ze gisteren weer wat opgeknapt en vandaag is ze nog niet helemaal haar vrolijke zelf, maar ze heeft geen koorts meer en drinkt weer. Eerst dacht ik aan de mexicaanse natuurlijk, maar na dat bericht gisteren.... pfff! Ik heb vanochtend ook gelijk gebeld en die betreffende partij is niet in mijn regio verspreid, dus ik ben wat dat betreft gerustgesteld. Maar het blijven enge dingen!

Jojon en natuurlijk ook liefs voor de rest!

(ik werk vandaag officieel thuis, maar kan het niet laten om andere dingen te doen tussendoor )
Jeetje Sas... je klinkt best rustig. Ben je dat ook?

Jane en MissBR, veel plezier vanmiddag!!
Mwah.. ik kan er zelf helemaal niks mee! Het is nu 7 dagen geleden, en hij lacht de hele tijd en is goed in zijn doen..

Eigenlijk heb ik meer zoiets van; had ik nu maar niet gebeld, want nu weet ik dat het zo is, en dan??

Lees net in de telegraaf dat er twee kindjes uit harderwijk komen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven