***** Juli 2009 *****

09-09-2009 19:51 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer ons derde topic. Intussen zijn we supertrotse moeders van de mooiste kindjes van de hele wereld! Om precies te zijn: 10 babyboys en 16 babygirls.

Hieronder de links naar onze eerdere topics:

Juli 2009, deel 1

Juli 2009, deel 2
quote:Chica34 schreef op 05 november 2009 @ 13:48:

Zijn jullie wel allemaal geabonneerd op www.watkostenluiers.nl want daar krijg ik elke week een nieuwsbrief waar de luiers in de aanbieding zijn. Ik koop echt nooit luiers tegen de normale prijs.Ja, ken ik! Handig!!!!!!! Ik koop sinds kort luiers bij de Aldi (die zijn eigenlijk nooit in de aanbieding, maar ze zijn sowieso goedkoop). Ik dacht: Aldi zal wel niks zijn! Maar ze zijn echt heel goed. Ik vind ze eigenlijk gewoon net zo goed als Pampers.
Jojon, hij heeft wel de dktp prik gehad. Ze had het pneu vaccin wel in de koeling maar mocht het niet geven. Volgende week had ze een nieuwe serie binnen. Wie weet is het inderdaad een reactie op de prik geweest. Kan ook nergens op internet er wat over vinden.

En ja, een flinke jongen ja. ach Hollands glorie zullen we maar zeggen. weet ff niet meer of je het gemeld hebt maar hoe lang/zwaar is ie nu?
jemig CD wat heftig dat bericht! zit net te typen dat ik er nix over heb kunnen vinden verschijnt dat bericht op nu.nl!
En de zoveelste longontsteking is een feit.... straks meer. Ben geschrokken van het bericht van nu.nl. Morgen ochtend met toby naar huisarts. Tot straks.

x
Jojon... Sterkte.

Ik kom hier nog even omdat ik het bericht op nu.nl ook heb gelezen. Jakkes, Miep heeft ook in oktober die vaccinatie gehad (gelukkig de laatste van de serie van drie). Het betreft ons natuurlijk allemaal, onze kindjes zijn tussen de twee en vijf maanden oud oud en zitten ook allemaal midden in het vaccinatieschema.

Brrr, het zal je maar gebeuren.
het is ook al op het nieuws..

jojon sterkte en laat je even weten wat de huisarts heeft gezegd?
Jojon: sterkte!

En wat een bericht zeg, op nu.nl Bah! Daar moet je toch niet aan denken?
mijn meisje heeft vanmiddag Pneu prik gehad. Ik hoop toch niet dat het net 1 van deze serie was.
Jojon sterkte
Bah wat eng allemaal!
quote:Chica34 schreef op 04 november 2009 @ 21:42:

Tuurlijk moet je goed kijken wat voor voedsel het beste past en wat voor speen, maar ja, met BV moet je oppassen wat jezelf eet. Ik (vr)eet alles
[quote]padababa schreef op 04 november 2009 @ 21:44:

Alles wat ik las was horror en ellende en ik vind het nou eenmaal geweldig, maar het voelt haast alsoif je dat niet mag zeggen. /quote]

Dat herken ik! Ik zie ze stomverbaasd kijken als ik vertel hoe het met mij en de meiden gaat! We hebben dan ook meteen geen gespreksstof meer
quote:padababa schreef op 05 november 2009 @ 08:32:

Wyfke: niet schuldig over voelen, als je er nu anders over denkt doe je het nu anders maar dat wil niet zeggen dat wat je toen gedaan hebt verkeerd was. (wat een rare zin???). Jullie hebben toen gedaan wat jullie dachten dat het beste was voor Lucia en dat ging toch goed? En heel simpe gezegd: je kan er niets meer aan veranderen nu dus heeft schuldig voelen helemaal geen zin, daar heb je alleen jezelf maar mee.Ik meen het ook niet echt hoor, ik bedoel meer aan te geven hoe scherp ik de toon op dat topic vond, zo scherp en stellig dat ik me alsnog bijna aangesproken voel op m'n eigen keuzes die ik voor de oudste gemaakt heb. Snappie?
Wat eng van die prikjes inderdaad! Ik dacht ze vandaag die prikken al niet meer hadden gegeven, Pada? Zoon is maandag weer aan de beurt.

De bv/fv-discussie vind ik een beetje vermoeiend worden, dus die heb ik ook amper gelezen. Ieder maakt daarin haar eigen keuze en dat moet je respecteren.

Zoon heeft vandaag trouwens prima gedronken op kdv. Ik had nog gezegd dat ze me maar moesten bellen als het niet zou lukken, dus dat zal je net zien!
Ooohh ik ben echt zoooooo blij dat ik Sara haar prikken niet heb laten krijgen. Wat een nare berichten allemaal zeg. Het wordt steeds enger allemaal. Stomme irritante vaccinaties ook altijd. Waarom vaccineren ze dan nog steeds op zo jonge leeftijd??? Het zal je maar gebeuren zeg, krijg er echt kippevel van.

En dan Jojon met een longonsteking. Dan is het toch echt wel mexicaanse griep geweest toch? Koorst, hoesten en dan longonsteking dat zijn toch de precieze symptomen. En nu dan? Wat gaat er nu gebeuren dan? Medicijnen, opname. Man, man wat een ellende

En dan de RIVM die pas weer as maandag het advies gaat geven voor vaccinatie tegen de MG. Nou, dan zullen die berichten over de pneu niet meehelpen dan.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
quote:Wyfke schreef op 05 november 2009 @ 20:02:

[...]

Ik meen het ook niet echt hoor, ik bedoel meer aan te geven hoe scherp ik de toon op dat topic vond, zo scherp en stellig dat ik me alsnog bijna aangesproken voel op m'n eigen keuzes die ik voor de oudste gemaakt heb. Snappie?Ik snap precies wat je bedoelt Wyfke,
He meiden.

Wat ben ik blij dat ik toch bij de huisarts ben blijven aandringen en dat hij luisterde. Dinsdag al wel die hoest maar nog schone longen, nu longen vol prut dus een flinke ab-kuur. (werkt vast ook meteen tegen de rode maar nog net niet ontstoken oortjes) Een kuurtje waar we bekend mee zijn en waarvan we weten dat dochterlief er goed op reageert. Maar drie dagen en maar een keer per dag dus dat is te overzien met vechten, want het is behoorlijk vies. Tja het zal idd wel mex griep zijn, ze heeft echt alle symptomen (gehad). Nu geen koorts meer, alleen nog hoesten en diaree en heel slecht drinken. Maar heb er vertrouwen in dat ze nu wel snel opknapt.

M.i. had haar (ons) een hoop ellende kunnen voorkomen als de h.a.p. zaterdag nacht meteen tamiflu voor had geschreven.

En dan zoonlief.... die is zijn 'stem' kwijt. Heel schor stemmetje en een zielig en hees huiltje. Wil erg vaak drinken dus die heeft vast keelpijn. Geen koorts meer gelukkig, nog wel diaree dus manlief heeft voor hem ook een afspraak bedwongen bij de huisarts voor morgenochtend. Even checken of alles ok is met hem. En ik ga zeker wel even voorleggen dat hij ziek is geworden direct na de inenting van vrijdag, ook ivm die nieuwsberichten van deze middag.
Ik schrik me wild van dat bericht over die prikken. Maar bedenk me wel meteen dat de komende tijd waarschijnlijk weer de wildste indianenverhalen overbelicht zullen worden door de media, koren op de molen van de anti-priklobby, etc. Het zal je kindje maar zijn, echt vreselijk. Maar laten we niet vergeten wat voor risico's ze lopen als ze helemaal niet ingeënt worden! Dan kunnen ze ook ziektes krijgen waaraan ze kunnen overlijden. Dat is voor mij het grote dilemma.

Gaat het hier trouwens over de derde sessie prikken? Onze baby is op 26 november aan de beurt. Er is tegen die tijd vast meer bekend, hoop ik....
Jojon: het is me wat bij jullie thuis. Wat een zorgen. Ik hoop echt dat het snel voorbij is met al die virussen en ellende. Misschien een schrale troost maar je kleintjes krijgen waarschijnlijk wel een dijk van een weerstand door al deze toestanden. Zitten ze straks op de kleuterschool en zijn ze bijna nooit meer ziek en hun klasgenootjes wel!

Vriend heeft zeer irritante collega. Liep vandaag een beetje te pochen dat zijn geweldige kind naar een geweldige GO gaat en een stuk minder risico loopt de Mex. griep te krijgen dan onze kinderen, omdat die naar een kdv gaan. Sukkel.
haha over die 'leuke' collega heb je ons wel eens verteld, is het weer zover? Wat flauw van een volwassen vent om zo te praten. Sta er boven hoor!
quote:blogbabe schreef op 05 november 2009 @ 10:14:

[...]

Wat een goed en leuk idee, zeg! En wat schattig dat ze ermee in slaap valt. Echt hééél leuk!Bedankt voor je lieve compliment! Het is ook zo leuk, ze ligt zichzelf dan ook echt voor te lezen. Hoor je: "papaaaaa, mamaaaa, babyyyy, meer babyyyyy, ikke, opa!!, hondje, ..... " echt heel vertederend vind ik dat.
OMG, ben je even twee dagen een beetje uit de running door werk en ziek kind, kun je meteen 9 pagina's gaan bijlezen...

Ben me ook wild geschrokken van die "reacties" op de de PNEU-prik, wat een understatement zeg! Zoon heeft hem ook 2,5 week geleden gehad...

Jojon, dat moet dan wel haast de mex griep geweest zijn he...hopelijk valt het voor Toby mee...

Aldi luiers vergelijkbaar met pampers? Dan zal ik die eens uit gaan proberen. Ben nu bezig met de luiers uit een luiertaart, zijn van de etos maar wat een dikke matrassen zijn dat vergeleken met pampers zeg!! Qua lekken gaat het niet beter of slechter dan pampers maar die laatste vind ik wel veel beter te hanteren...

Blog, even slikken voor dat spreidbroekje...ben het even kwijt, heeft blogbaby ook lang in stuit gelegen? Zoon krijgt waarschijnlijk ook een extra echo voor de heupjes, maar geloof dat het bij jongens sowieso minder voorkomt en minder lastig is toch?

Pippa, gefeliciteerd met je nieuwe baan, ga zo snel spieken waar je gaat werken. Tja, zoon voor het eerst weg brengen zal zwaar zijn, weet nog heel goed dat ik bij dochter ook huilend naar buiten liep de eerste keer. Maar als je ziet dat het goed gaat en hij/zij het naar zijn/haar zin heeft daar dan komt het met jou ook vast goed!

(heel gek, maar nu bij zoon heb ik er veel minder moeite mee)

Hier dus een zieke dochter vandaag, arme kind werd vanacht spugend wakker... hele dag amper gegeten en gedronken, en dat wat erin ging kwam er ook weer uit. Op het laatst heeft ze nog wat chipjes gehad en een paar soepstengels, die liggen nog zeg maar...hoop dat ze morgen weer beter is en dat de rest van de familie de dans ontspringt.
Ik schrok me ook rot van het bericht op nu. Wij moeten maandag weer, maar ik durf haast niet meer.

Verdorie Jojon, bij jullie thuis houdt het maar niet op he? Wat ontzettend balen dat een hoop misschien te voorkomen zou zijn geweest als ze meteen Tamiflu gekregen had. En je zoontje ook al zo ziek. Ze hebben nu allebei geen koorts meer toch?

En wat een rotopmerking van die collega zeg, Wyfke. Wat is dat voor een eikel!
Ik heb besloten dat ik de rest van de normale prikken uitstel tot het voorjaar. Ja, dat is een risico. Maar ik wil dat Saar een weerstand heeft die niet aan het vechten is tegen ziektes waarvan het risico dat ze het krijgt nog vele malen kleiner is dan de MG. Indien ze dan toch de MG krijgt is de weerstand in ieder geval optimaal. Wat is de kans dat ze D.K.T, of P krijgt? Heeeeel klein.

Heb het gehad met die inentingen. Ik weet dat het moet en beter is en ben geen anti prik lobbyist maar ik heb altijd mijn bedenkingen bij de leeftijd van de kinderen bij die inentingen en doe het altijd tegen mijn zin in en omdat het moet. Komt door mijn eigen ziekte denk ik en het feit dat die nog altijd aan de mazelen inenting wordt gelinkt.

Ik word er gek van in ieder geval. Maar dit is mijn gevoel en dat is op dit moment erg sterk en dat ga ik dus volgen. Ben er echt helemaal klaar mee.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
quote:Wyfke schreef op 05 november 2009 @ 20:43:

Liep vandaag een beetje te pochen dat zijn geweldige kind naar een geweldige GO gaat en een stuk minder risico loopt de Mex. griep te krijgen dan onze kinderen, omdat die naar een kdv gaan. Sukkel.Ik zou gewoon echt moeten lachen om zo'n man! Zo van: ja hoor, daar heb je hem weer! Het kan niet anders dan dat hij hééél onzeker is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven