LGZW Deel V

22-10-2009 11:39 3103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaan we in dit topic al door voor de tweede?? Caatje???

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenNemovisje271Ja!

22 aug14 januari echoPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Pienienimie moet

alleen nog even

draaien, kom op kleintje!Bengal311Ja!

12 februariHartje!

Lekkere spekbaby op komst Elev292Ja!

25 februariHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al eigenwijs Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli Duftyboy

geboren!

Duftygirl is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Laalbaby

geboren! Luaska3114 aug Luusbaby

geboren! Minie2313 sep Miniemeisje

geboren! Chica29114 sep Chiekmeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!
haha, nee hoor, ik kwam er pas later achter dat er al een germanwings bestond.....

Maar ik zal hier in de buurt eens bij kazernes rondkijken...
Ik duik even in de discussie... heb een oproep gekregen om me te laten inenten (ben ivm astma risicogroep) maar twijfel omdat ik bv geef... wat zeg jij doker mini? Als het met bv geen kwaad kan, neem ik 'm ; de "gewone" griepprik neem ik ook altijd.

Elev, hoe gaat ie inmiddels met elevmeisje? Hou haar temperatuur maar goed in de gaten

Luus, kun je niet iemand regelen die het een dagje van jullie overneemt, zodat jullie even jullie rust kunnen pakken? Kop op he!

Mini, wat een gelazer toch met die spruw en die kloven... zal goed pijnlijk zijn, bah bah! Het rotte is dat je niet nú kunt stoppen, je zult (nu de boel goed op gang is) echt geleidelijk moeten afbouwen, anders krijg je er nog een borstontsteking overheen, en dat wil je echt niet! Als je wilt afbouwen zou ik 1 voeding per week doen, en niet sneller, dat is zowel voor jou als voor minimeisje beter (want die moet ook wennen aan meer kunstvoeding). Tuurlijk wil je gaag 6 maanden bv blijven geven, en dat is natuurlijk ook heel goed, maar je moet er zelf niet aan onderdoor gaan natuurlijk. Misschien is een middenweg voor jou een oplossing? Dan kunnen je tepels ook beter herstellen tussen de voedingen door. (ik zit nu op 50/50 en dat gaat super) Als je echt graag door wilt gaan (zou ik heel goed vinden van je trouwens! :hug) kun je misschien op het borstvoedingstopic om hulp vragen, of een lactatiekundige inschakelen (is wel duur). Bij de vbn hebben ze ook telefoondiensten met ervaren moeders, wie weet heb je daar iets aan? Maar onthou: je doet het hartstikke goed hoor, minimeis kan zich geen betere mama wensen!
Wat een gedoe jongens... ik ben eigenlijk heel erg blij dat ik niet meer zwanger ben (oh en niet alleen vanwege die vaccinatie hihi )

Pfff, als ik nu zwanger zou zijn geweest, zou ik het ook niet weten hoor... lijkt me een moeilijke keus.

Ik was om half 7 in bed gaan liggen, maar ik kan niet in slaap vallen... lig alleen maar te malen en te huilen. Heel irritant. Daarnaast moet ik ook de hele tijd draaien en bewegen, omdat ik anders 'op slot sla' met mijn bekken. Het is wat zeg... ik ben er nu ook maar uit gegaan want de thuiszorg komt over een half uurtje-20 min weer. Zul je net zien, dat ik dan dus nét wel in slaap zou vallen. Das alleen maar nóg irritanter!

Mijn lief heeft volgens mij fiks hoge koorts!! Die ligt te kreunen in bed, poeh en ik heb net een paar keer mijn hand op zijn hals/hoofd gelegd, maar mijn hemel! Hij is serieus gloeiend en gloeiend heet. Zelf ligt ie met dikke kleren aan in bed, zweet zich het leplazerus en heeft koude rillingen. Hij moet zo maar even zijn temperatuur opnemen, want volgens mij is die goed hoog.

Met mij gaat het wel. Veel keelpijn, hoesten (dammmmmnnn dat doet zeer aan mijn longen), hoofdpijn (nóg erger als ik hoest), lamlendig en moe. Maar geen koorts, alleen verhoging. Maar mijn lief loopt 2 dagen vóór op mij, dus wellicht dat het nog erger wordt. Bah, hoop het niet.

Luusbaby is gelukkig sinds 17.00 uur aan het slapen. Hij zal tussen nu en 00.00 wel zelf komen, vermoed ik zo.

Hey, jasses, hebben jullie net op het journaal gezien dat er de afgelopen week 3 kindjes zijn overleden na de inenting met pneumokokken?? Ik weet wel dat er kindjes sterven na vaccinatie, maar dat dat een zéér laag aantal is. Maar 3 in één week...bah... Ook eng, want luusbaby heeft die vaccinatie afgelopen maandag gehad. Moet er niet aan denken zeg....
Jeeeeee internet doet 't weer. Heeft wel een pijnlijke wandeling naar de computer winkel gekost maar weer helemaal gelukkig. Tering wat werd ik er chagrijnig van dat ik het niet zelf voor elkaar kreeg. Pienman heeft het ook even moet ontgelden.

GermanWings en Elev nog bedankt voor die aanvullingen op de discussie. Als ik het allemaal zo lees dan kies ik ook nog steeds voor nee. Tenzij er een dokter of vk met een heel goed argument komt.

Bengie zo leuk hoe je dat schrijft over beseffen met zijn tweetjes te zijn. En het gekke is dat ik dus ook dat verliefde gevoel had/heb tijdens en na de de echo. Vond het zo mooi en echt opeens. Hoewel ik daarvoor ook al heel erg kon genieten van de wiebelende capriolen in mijn buik.

Luus zou je ook niet even de dokter bellen? Ze zeggen ook dat 95% van de griepgevallen op het moment Mexicaanse is. Nou ja wil je natuurlijk niet ongeruster maken maar misschien toch even melden bij de HA. Hopelijk kunnen jullie lekker slapen vannacht.
Oeh, ik heb het gemeld bij de HA, bij die oetlul... Hij deed een beetje belachelijk erover. Hoefde dat dus niet te melden volgens hem, gewoon lekker uitzieken.
Tsssssss wat een lapzwans. Heb me vanmiddag al opgewonden om jouw verhaal maar nu weer. Waarom wordt dat soort mensen arts. Snapt ie dan niet dat je iets meer geruststelling nodig hebt dan gewoon uitzieken? Flapdrol!!!
Ik zag het ook, Luus! Getverdemme. Direct na een item over inentingen tegen de mexicaanse. Heeft natuurlijk geen verband, maar ze stimuleren de zin om je te laten inenten er niet mee.

Naar dat Luusman ook zo ziek is trouwens, hopelijk ga jij m niet achterna. Ik zou maar mooi iemand bellen om jullie een beetje bij te staan, als ik jou was.

Elevmeisjes koorts was iets gezakt toen ze naar bed ging, onder de 38 nu. Maar we houden haar in de gaten natuurlijk!

Beng, ik vind het ook mooi om te horen hoe je nu kunt genieten. Ik sta er veel te weinig bij stil dat ik 'met z'n tweeën' ben, elevmeis zelfs meer dan ik (als ik zeg: dan gaan we lekker met z'n tweetjes dit of dat, zegt ze altijd: nee, met z'n drietjes, mama, meis en baby ). En je verdient het zo, om er van te genieten, eindelijk.
Goedemorgen!

Hoe is het met alle zieken/koortsigen/gelukkigen/zwangeren/geslaagden/ongestelden vandaag?

Ik voel me alweer iets beter na een nachtje slaap (22-2-6:30) en ik denk dat ik maar ga proberen om overdag en de laatste avondvoeding fles te doen en 's ochtends, 's avonds en 's nachts borst. We hebben die spruw al eerder weg gekregen en dat gaat ons heus wel weer lukken, en die Pure*lan werkt als een zonnetje tegen de kloven dus de pijn is al weer minder. Gelukkig drinkt Miniemeis niet meer om de 2 uur, maar om de 3,5/4 uur. Scheelt beduidend in aanlegpijn.

Goed, ik ga mijn luie (nou ja, het is nog wel vroeg) aars maar eens onder de douche gooien. Vandaag is namelijk Miniemeisjes eerste hele dag op het kdv! Gelukkig ga ik live voeden.
Bedoel je dat je er een aantal keer heengaat vandaag? Wat leuk! Hebben ze dan een apart plekje waar je kunt voeden? (met nog 10 rennende kids er omheen lijkt me niet ideaal )

Wat fijn dat het alweer iets beter gaat, en wat voor jullie de fijnste verhouding is (fles/borst) kunnen jullie natuurlijk alleen zelf bepalen. Het feit dat je het allemaal zo doordacht doet, geeft al aan wat voo goede moeder je bent
Trouwens, overweeg je de laatste voeding fles te doen in de hoop dat ze dan doorslaapt? Hier krijgt meisje namelijk de laatste voeding borst (maar wel uitgebreider, ik doe dan rechts/links en nog een keer rechts, zodat ze lekker vol zit ) en daar slaapt ze ook op door. (en omdat ik dan goed leeg ben, word ik wakker zonder stuwing )
anoniem_48049 wijzigde dit bericht op 06-11-2009 07:26
Reden: domme fout!
% gewijzigd
Laatste voeding van miniemeis is flesvoeding op advies van het CB meen ik me te herinneren. Ze kwam niet genoeg aan op alleen borstvoeding.

Fijn dat je een goede nacht hebt geslapen Minie, dan ziet de wereld er alweer stukken zonniger uit he!

Ik ga straks zwangerschapszwemmen, keertje proberen. Ben alleen niet zo dol op chloor ivm astma en ik vind een zwembad altijd nogal vies. Een bak vol bacteriën.
quote:Bengal schreef op 06 november 2009 @ 08:10:

Laatste voeding van miniemeis is flesvoeding op advies van het CB meen ik me te herinneren. Ze kwam niet genoeg aan op alleen borstvoeding.

Bingo! U mag door voor de magnetron!

Maarre... als je niet van chloor houdt en een zwembad een bak vol bacteriën vindt, waarom ga je het dan proberen?

Chiek, ik weet eigenlijk niet of ze daar een apart plekje voor hebben. Ik ben nog niet eerder daar gaan voeden. Maar het hoeft vandaag maar 1x, want ze krijgt zo nog een borst voor we weggaan en dan hoeft ze om 12 uur pas weer. En de voeding die daarna komt (zo rond 3/4 uur) wordt dus vanaf vandaag een flesje. Daar hebben ze mij niet bij nodig op het kdv.
Ja beng, dat snap ik ook niet helemaal.....

Dus je gaat een middagvoeding vervangen door een fles, ga je dan wel zelf kloven in die tijd? Al doe je maar 30cc, om stuwing te voorkomen

Vanmorgen bedacht ik me tijdens het (borst)voeden hoe leuk ik het inmiddels vind, zo zonder pijn en ongemak, ik geniet er inmiddels echt van, dat kleine meisje aan mijn borst En in deze borst/fles verhouding kan ik het denk ik nog hele lang volhouden zonder dat het me opbreekt Ik overweeg nu serieus om maffia te gaan worden (al zullen die mij meteen dissen omdat ik ook poeder in mijn baby giet )
Ik ga zwemmen op advies (lees: aandringen) van Mensendieck ivm bekkenklachten. Het gaat nu best goed maar dat wil ik graag zo houden.
Hoi Meisjes,

Ik vind het ook dood en doodeng die MG. Niet eens zozeer voor mezelf...maar wel voor Laalbaby. Ik denk dat ik onze HA maar eens ga bellen over hoe ik Laalbaby het beste kan beschermen. Als ze namelijk besluiten om kinderen in te enten, dan vallen baby's onder de 6 maanden daar niet onder.

Ik zit er zelfs over na te denken om de borstvoeding weer op te bouwen, zodat Laalbaby mijn afweerstoffen binnenkrijgt.

De beste remedie voor een baby is trouwens borstvoeding van een moeder met MG. Zij maakt namelijk antistoffen aan die de baby via de borstvoeding binnen krijgt.

Luus hoe voel je je nu? Luusbaby nog niet ziek? Ik hoop zo van niet

En Elevmeisje, hoe is het met Elevmeisje?

Ik schrok me ook helemaal naar van die drie baby's die overleden zijn na vaccinatie. Laalbaby heeft die vaccinaties woensdagochtend gehad. Maar nu begreep ik dat ze vanaf woensdag zijn gaan prikken met de "nieuwe" vaccinaties. Naja, ik probeer er maar niet al te veel over na te denken.
quote:chica1978 schreef op 06 november 2009 @ 08:43:

Ik overweeg nu serieus om maffia te gaan worden (al zullen die mij meteen dissen omdat ik ook poeder in mijn baby giet )

Haha...erg he! Ik ga toch ook neigen naar de maffia kant...ook al krijgt mijn baby voornamelijk poeder...

Bij een eventuele tweede ga ik zeker weer borstvoeding geven en zodra het even niet lukt, roep ik gelijk hulp in...Nu nog steeds spijt dat ik dat niet gedaan heb voor Laalbaby...voel me daar nog steeds erg schuldig over
Laal, niet schuldig voelen hoor. Hoe zou ik me dan moeten voelen? Ik heb het na 1 dag al opgegeven, die rompslomp, terwijl jij alle moeite hebt gedaan om je kindje bv te geven.

Ik vind het een beetje jammer dat die hele MG issue nu wordt gekoppeld aan het wel of niet geven van borstvoeding. Natuurlijk is bv beter, maar ik denk niet dat je je kindje kan behoeden tegen de MG, bv-kinderen krijgen toch ook gewoon griep? Het is en blijft een eindeloze discussie, net als de roker die 100 wordt en de niet-roker die de 50 niet haalt. Uiteindelijk - en dat heb ik van een gepromoveerd arts, dus dat is dan wel echt zo lijkt me- heeft de kans op bijv. kanker altijd met 5 factoren te maken en wel/niet roken is 1 van die 5 factoren. Hetzelfde geldt voor een wel of niet goed gestel, je kunt elke dag groenten eten, maar er zijn altijd nog een tal van andere factoren die meespelen of je wel of niet ziek wordt. En bv is ook zo'n voorbeeld. Je kunt bv geven om je kindje te beschermen tegen allergieeen en wat al niet meer, maar dan nog zijn er altijd nog tal van andere factoren die bepalen of je het wel of niet krijgt. Dus.... het leven is vol onzekerheden, en in een wereld waar we alles kunnen verzekeren en in de hand hebben is dat soms maar lastig. We gaan allerlei manieren bedenken om zekerheden te creeeren, maar die krijg je in dit geval gewoon niet. Gezond verstand is in het geval van MG het beste. En BV veranderd daar echt niet veel aan...
Duft, wij kunnen elkaars situaties niet met elkaar vergelijken denk ik. Jij hebt er bewust voor gekozen om geen BV te geven. Ik heb er bewust voor gekozen om het wel te doen en ik vind het nog steeds dom van mezelf dat ik geen hulp ingeroepen heb, terwijl ik wist dat die hulp wel voorhanden was. Ik denk ook dat ik Laalbaby nog langer borstvoeding had kunnen geven als hij aan de borst was blijven drinken, ik ben nu aan het afbouwen gegaan mede omdat ik dat kolven zo verschrikkelijk zat was.

Wat je zegt daar heb je ook helemaal gelijk in. Wel of geen borstvoeding krijgen...alle kindjes kunnen de MG krijgen. Ik vind niet zozeer dat er een discussie MG/borstvoeding aan het ontstaan in. Maar ik vind het vooral voor mezelf een goed gevoel dat Laalbaby toch nog afweerstoffen van mij binnenkrijgt. Waarschijnlijk had ik daar iets minder op gestaan als die hele MG er niet was geweest, dat is ook zo. Maar dan nog had ik het niet zomaar opgegeven hoor, ik ben niet voor niets nog steeds aan het kolven.

En wat ik zei over een borstvoedende moeder met MG, dat is niet bedoelt als discussie creëren hoor, maar het lijkt nu eenmaal de beste remedie...Al was ik niet van plan om bewust de MG op te lopen hoor
Zijn er nog leuke concerten in Ahoy de komende dagen? Dan ik ga daar lopen, en met iedereen zoenen... dan heb ik het wel toch?

Nee, serieus... hoe je ook of wendt of keert, borstvoeding is het beste voor een baby. Wil of kun je dat om welke reden dan ook niet geven, dan is de flesvoeding van tegenwoordig natuurlijk een heel goed alternatief; alles zit erin om een baby gezond groot te laten worden. Ik vind het onzin om mensen te veroordelen of een schuldgevoel aan te praten; vind je het gedoe, heb je er geen zin in, lukt het niet; prima!

Maar dan vind ik wel dat als je wél borstvoeding geeft, je jezelf ook niet steeds zou hoeven verantwoorden ("doe je dat nou nog steeds?" "word je dat nou niet zat?" vind je dat nou geen gedoe" "zou je dat je lichaam wel aandoen" etc.) Die heb ik allemaal al gehoord, en dat vind ik dan ook weer vreemd. Laat iedereen lekker zelf kiezen!
Chiek, helemaal eens! Je doet het nooit goed, want inderdaad, als je wel bv geeft dan krijg je daar ook weer vragen over. Lekker doen waar je je goed bij voelt, babies zijn het meest gebaad denk ik, bij een blije mama!

Laal, ik bedoelde niet dat er hier een discussie ontstond hoor, maar meer in het algemeen
En laal, je schuldig voelen moetje niet doen hoor , je hebt er alles aan gedaan, en laalbaby heeft toch wekenlang bv gekregen (en nu nog steeds) dus je doet het toch super?!

En voor een volgende keer; zodra je ook maar een beetje twijfelt: hulp inschakelen! Mijn kraamhulp zei tegen mij dat het wel of niet slagen van bv in de eerste week al duidelijk is, dus zo snel kan het gaan.
Ik zeg hier nu dat fles ook goed is.... naaaaaa.... ben ik lekker toch geen maffia
Inderdaad iedereen moet doen wat haar goed doet...Ik met mijn wekenlang kolven heb ook rare reacties gehad hoor Mensen die me aankeken alsof ik gek was, vrouwen die kolven mensonterend vinden (echt gezegd!!!)...pfff who cares...iedere moeder probeert toch te zorgen voor haar kindje op de beste manier dat zij kan? FV of BV...

Ik vind het juist fijn dat wij elkaar nooit hebben veroordeeld, iedereen is lekker in haar waarde gelaten!

Duft, ik dacht dat je hier bedoelde...ik schrok al...want het was natuurlijk niet mijn bedoeling iemand te kwetsen.
Zo net terug uit het zwembad, misschien wel MG gescoord. Of zou het virus niet bestand zijn tegen liters chloor??

Jeeee, wat is die buik zwaar als je uit het water komt zeg. Eerst die heerlijke gewichtsloosheid en dan kom je uit dat bad en moet je die buik weer zelf tillen. Wat een teleurstelling....
Ha meisjes. Even kort: met elevmeis gaat het prima! Geen koorts meer, nog wel hoesten/snot (en thuis van kdv, maar man gelukkig ook), maar vast geen MG dus, jeuj! Nu ga ik gauw weer verder werken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven