LGZW Deel V

22-10-2009 11:39 3103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaan we in dit topic al door voor de tweede?? Caatje???

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenNemovisje271Ja!

22 aug14 januari echoPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Pienienimie moet

alleen nog even

draaien, kom op kleintje!Bengal311Ja!

12 februariHartje!

Lekkere spekbaby op komst Elev292Ja!

25 februariHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al eigenwijs Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli Duftyboy

geboren!

Duftygirl is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Laalbaby

geboren! Luaska3114 aug Luusbaby

geboren! Minie2313 sep Miniemeisje

geboren! Chica29114 sep Chiekmeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!
Wat fijn dat elevmeis is opgeknapt!!!
Oh Elev gelukkig!!! Wat fijn dat het ook gelijk weer wat beter met haar gaat.

Ik wil me even bij Laal aansluiten dat ik het ook zo mooi vind dat we elkaar hier in ieders waarde laten wat betreft bv/kv.

Mmmmm klinkt heel apart dat uit het zwembad klimmen met dikke buik Beng. Is het overigens niet weer tijd voor buikfoto's van deze of gene? (of hoe zeg je dat ook alweer?)

Ik heb het zowaar een beetje druk vandaag. Dus even een korte bijdrage van mij.
Fijn Elev!!!

Lekker Pien, dan gaat de dag lekker snel en dan is het straks weekend!
Nou Pien, ik vind het wel tijd voor een buikfoto van jou ! Ik heb de mijne pas nog live geshowd
Hier gaat het met ons alweer beter vandaag! Luusbaby is nog steeds niet ziek, thank god! De vrolijkheid zelve hier...

Heb wel weer slecht geslapen, luusbaby komt wel vaak de laatste twee dagen, Ook 's nachts weer ineens om 3 uur... pffff. Vannacht om 21.30-03.00-06.00-09.00.

Ik ga luusbaby even lekker insmeren!
quote:Bengal schreef op 06 november 2009 @ 11:54:

Nou Pien, ik vind het wel tijd voor een buikfoto van jou ! Ik heb de mijne pas nog live geshowd

Ja maar ja maar ja maar aan mijn afwezigheid kon ik niks doen. Enne aangezien ik er niet was heb ik jouw buik ook niet kunnen zien. Dus ik zeg nog steeds foto tijd voor zowel jou als Elev als Sjip.

Sjippie hoe gaat het met je meis?
Hi meisjes.Ik mis alle spannends geloof ik heeeeelemaal, had niet gedacht dat het zo intensief kan zijn om eerlijk te zijn. Vind het niet erg, niet voor mezelf, maar reden is wel beetje sneu ze heeft echt veel last van krampjes en wil dan alleen maar bij mij zijn, nou ja papa ook 's avonds maar overdag ben ik wel alleen en kom echt nergens aan toe. het is een fase, ik weet het.. maar ik hoop voor haar ook dat dit snel overgaat want ik vind het niet leuk om mijn meisje met pijntjes te zien huilen. Heb haar nu wel even aan de speen, maar die blieft ze ook vaak niet. Ze ligt nu al sabbelend in de dreagzak bij me op schoot want ik moet even die babykamer en onze slaapkamer uit hoor, kan dat behang wel bijna dromen, even naar beneden en de laptop aan aarghhh... maar moet ook nog even het e.e.a gaan doen online dus houd het maar weer kort. Heel veel liefs aan jullie allemaal hoor, en Neempje ik ben blij dat de Clomid zijn ding doet lievie, op naar je volgende ei, ik zit nu al te duimen bij wijze van spreken. Dag, dag!
Nou, meisje is weer vol en mama heeft even lekker gewinkeld. Oké, ik heb alleen babydingetjes gekocht, maar dat vind ik toch het leukste om te kopen. We hebben ontdekt dat Miniemeis uit de Di*frax S-fles veel beter drinkt dan uit de A*vent flessen. A*vent leverde zo'n 60 cc elke keer en uit de Di*frax drinkt ze meestal rond de 100 cc. Duidelijk verschil, en ook in de nacht! Bijvoorbeeld afgelopen nacht had ze om 22:00 maar 70 cc gedronken en komt ze om 2:15 weer. De twee vorige nachten had ze om 22:00 100 cc gedronken en kwam ze pas om 4 uur. Dus duidelijk verschil.

Maar goed, terug naar het winkelen: ik heb dus 2 Di*frax flessen bij gekocht. Een KNALroze en een gewone saaie. Verder 3 voorleesboekjes en vooruit, ook een ontbijtje bij La Place en een flutleesboekje voor mama.

Ze heeft net ook twee borsten gedronken, dat is echt erg fijn. Chiek, je vroeg of ik nog ging kolven om de stuwing weg te werken, het antwoord is nee. Met die kloven is kolven (volgens mij is dat niet voor niets dezelfde letters!) echt een marteling en ik trek ze er elke keer mee open. Dus gewoon even tandjes op elkaar en eventuele stuwing doorstaan. Omdat ze rond 6/7 uur nog bij mij drinkt is het risico op borstontsteking toch niet enorm.
Oh en ik ben blij dat elevmeisje weer wat beter is!!! Pfff, vind dat toch zo zielig als kleintjes ziek zijn.

Mien want fijn dat minimeis goed uit de difr*ax drinkt. Ik heb er hier ook nog 1 liggen, maar die bewaar ik nog maar, voor het geval dat.... (een eventuele tweede?).

Ik ga zo eens kijken of ik een leuke tas online kan scoren.

Ps. over die MG... zover ik weet, is het een nieuw griepvirus wat wij allemaal niet kennen. Daarom sterven er ook meer jonge mensen aan. We zijn nog nooit met die variant in aanmerking gekomen, dus kennen ook geen antistoffen ertegen. Dus als wij geen anti-stoffen hebben tegen de MG, dan kunnen we volgens mij ook geen anti-stoffen tegen de MG doorgeven via bv aan de baby. Toch? Mien, weet jij hoe dit dan zit?
Ik had ook zo'n difrax fles gekocht, maar ik vind het een onding...Laalbaby drinkt goed uit een A*vent, nog wel steeds met de kleinste speen...want anders drinkt hij te snel.

Ja maar er worden toch ook weer zat mensen beter van de MG. Hun lichaam moet dan toch een soort van afweer opbouwen tijdens het ziek zijn. Zo werkt het toch ook met onze kleintjes als ze bijvoorbeeld een verkoudheidje hebben, "weerstand opbouwen" zeggen ze dan toch altijd? Nou ja, ik heb er ook geen verstand van...maar zo staat het in ieder geval op internet.
Luus, je hebt op zich wel gelijk, maar als iemand de MG krijgt gaat deze persoon vanzelf antistoffen maken. En als deze persoon een bv-gevende moeder is, komen de spiksplinternieuwe antistoffen ook gewoon in de melk. Maar als je geen MG hebt (gehad), geef je inderdaad geen antistoffen hiertegen aan je baby, hoeveel borstvoeding je er ook in giet.

Toch is borstvoeding dan wel nuttig, want je lichaam maakt ook een bepaald soort 'algemene' antistoffen, die vallen van alles aan wat niet in je lijf thuishoort. Deze krijgt de baby dan wel binnen en dat kan dus wel een beetje helpen.
En zoals ik al eerder schreef, is dat wat Mien hierboven zegt voor mij de reden om de borstvoeding nu toch nog in stand te houden of misschien zelfs weer een beetje op te bouwen. Mocht ik onverhoopt MG krijgen, dan kan ik Laalbaby hopelijk een beetje antistoffen meegeven...Als hij dan nog niet ziek is geweest.

Baadt het niet dan schaadt het niet...
quote:Minie86 schreef op 06 november 2009 @ 13:27:

Luus, je hebt op zich wel gelijk, maar als iemand de MG krijgt gaat deze persoon vanzelf antistoffen maken. En als deze persoon een bv-gevende moeder is, komen de spiksplinternieuwe antistoffen ook gewoon in de melk. Maar als je geen MG hebt (gehad), geef je inderdaad geen antistoffen hiertegen aan je baby, hoeveel borstvoeding je er ook in giet.

Toch is borstvoeding dan wel nuttig, want je lichaam maakt ook een bepaald soort 'algemene' antistoffen, die vallen van alles aan wat niet in je lijf thuishoort. Deze krijgt de baby dan wel binnen en dat kan dus wel een beetje helpen.Nouja, precies, zo bedoelde ik het.
Oeh Laal, ben jij trouwns ook zo giga ongesteld??

Ik gebruikte vóór de zwangerschap mini-tampons en die konden met gemak een hele dag zitten....nu heb ik superplus en lek nog door!! Ongelooflijk!
Ja ik heb ook wel het idee dat het meer is zeg maar...ik gebruikte altijd al grote tampons En die moest ik sowieso om de 3 uur wisselen...maar het lijkt nu nog wel erger hoor. Dat hoor je trouwens ook wel veel hoor, dat een ongesteldheid na een zwangerschap "erger" is.
Ja, ik vind het een énorm verschil... misschien ook omdat ik hiervoor gewoon met mini's af kon een hele dag. Ik moet nu ook elke 3 uur mijn super-plus tampons verwisselen. Maar ik hoorde van de thuiszorg (tja waar je het al niet over hebt als je wondverband verwisselt) dat het ook weer na een tijdje terug kan veranderen. Dat de eerste paar keer na een bevalling even wat heftiger is.

Poeh, 17 mensen in NL al overleden als gevolg van de MG. Het zijn wel allemaal mensen met onderliggend lijden.
En toch he, 17 mensen overleden aan de mexicaanse griep; maar hoeveel zijn er dit jaar al overleden aan de "gewone" griep? Daar overlijden toch ook elk jaar veel mensen aan? En dat hoor je nooit.... de ene mintt vind ik het eng, de andere minuut overdreven, ik weet het niet zo goed

Wat is in godsnaam een S- fles, en waar is het goed voor/tegen?

Meisje hier drinkt uit avent flessen, gaat op zich prima. Ook nog steeds uit de newborn speen, anders stroomt het langs haar mondhoeken omdat het te snel gaat

Elev, wat fijn dat de koorts van elevmeisje zakt!

En DD, krampjes zijn enorm vervelend en gemeen maar horen echt bij de eerste weken.. nog even volhouden!
dubbel..
Een S-fles van is juist tegen krampjes Chiek Volgens mij heb ik echt geluk gehad, Laalbaby heeft tot nu toe nog nooit een buikkrampje gehad...of misschien ook wel, maar dan was het nooit zodanig dat hij moest huilen.

Daarnet even wezen wandelen en bloemen gekocht, ik kreeg voor Laalbaby een mooie gerbera, omdat hij zo'n lief bekkie heeft Komt denk ik omdat hij die bloemenmevrouw met zijn coole blik aankeek
quote:[message=4345879,noline]Lalie schreef op 06 november Daarnet even wezen wandelen en bloemen gekocht, ik kreeg voor Laalbaby een mooie gerbera, omdat hij zo'n lief bekkie heeft Komt denk ik omdat hij die bloemenmevrouw met zijn coole blik aankeek Dit gaat niet goed hoor. Houd jij die schoonzoon van mij is een beetje in toom. En het dan ook nog een beetje lopen stimuleren zeker. Tsssssk!!!!
Haihai,

Ben ik ook weer even.

Fijn Elev, dat Elevmeisje weer aan de betere hand is. En nu gauw dat vaccin in Elevman laten spuiten!

Luus, bij jullie dan gelukkig geen ziek kindje, maar wel 2 heel zielige ouders. Arme jullie. Kunnen jullie idd niet iemand een dagje voor Luusbaby laten zorgen? Het is nu toch weekend.

Sproetekind drinkt nog steeds uit de eerste speen van A*vent! Anders morst hij verschrikkelijk. En nu hij geen nachtvoeding meer krijgt, drinkt hij overdag ook veel beter. Hij drinkt én meer (180cc minimaal) én met veel minder geklooi dan voorheen. Hij zal het wel weer even nodig hebben (vrees dat hij straks door het vliegtuigwiegje heen zakt).

DD, wat naar hè, die krampjes. Niet leuk om te zien (en te horen) als je kindje zo huilt. Maar écht, het gaat over!

Beng, mijn fysio adviseerde wel op te passen met zwemmen. Zwemmen lijkt altijd goed te zijn, maar juist in geval van B.I. moet je ermee oppassen. Vooral met schoolslag, want dan komt er best wel wat kracht op je banden. Als je dus pijn voelt, kun je beter wat rustiger aan doen of helemaal stoppen.
Elev, superfijn dat het met je meis al wat beter gaat!

Luus, jij voelt je ook al wat beter, goedzo! En Luusbaby gelukkig niet ziek!

Ik zit kokosnoot te eten, je mot wat als je nauwelijks mag eten Ben al wel 5 kilo kwijt en zie tegenwoordig weer 2 cijfers op mijn weegschaal ipv 3 Ik heb in januari iets heel belangrijks vind ik zelf en daar wil ik toch echt in een steenrode jurk verschijnen...

Mien, klinkt heeeeerlijk, een ontbijtje in La Place... En goed geslaagd voor je minimeisje, leuk he, babyshoppen...

Ik ga trouwens naar de Jonge Gezinnen Beurs. En jullie mogen me best een kneus vinden, maar ik vind het leuk! Het is een traditie wat ik nu dus voor de 4e doe met mijn beste vriendin. We gaan dan eerst koffie drinken, dan naar de beurs en daarna onze ergernissen bij een lekkere lunch bespreken Heb er rete-veel zin in, want het is zondag al...
quote:Peanutje schreef op 06 november 2009 @ 14:50:

[...]

Dit gaat niet goed hoor. Houd jij die schoonzoon van mij is een beetje in toom. En het dan ook nog een beetje lopen stimuleren zeker. Tsssssk!!!!

Naja, ik zal niet ontkennen dat ik ook vind dat hij een lief bekkie heeft, maar ik heb het niet gestimuleerd hoor! Die bloemenmevrouw kon mijn moeder wel zijn en dat is niet het type wat ik in gedachten heb als schoondochter

Hij heeft nu een heel gesprek met zijn speeltjes in de box
Jeetje Duft wat ben jij een kneus! Nee hoor, veel plezier met je vriendinnetje. (zonder kids?) Mijn moeder wilde ook wel geloof ik maar ik zag het niet zo zitten.
anoniem_72687 wijzigde dit bericht op 06-11-2009 14:57
Reden: je had het al verbeterd :)
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven