Oorbel gaatjes

10-11-2009 13:39 185 berichten
Vanaf welke leeftijd laat jij bij je kind oorbel gaatjes prikken?

Mijn dochter is anderhalf en ik ben op zoek naar een goede juwelier regio Eindhoven.
Here we go again...zoek eens naar de oudere topic over dit onderwerp.
Alle reacties Link kopieren
Arm kind!
Loretta is De Mol. Punt.
Ik zou het pas doen als het kind groot genoeg (lees oud genoeg) is om zelf te beslissen, ik zou pas gaan kijken /vragen rond een jaar of zeven. Misschien wil je dochter wel helemaal geen gaatjes later.
Of je had het bij de geboorte al moeten doen (zoals bij Surinaamse mensen gebruikelijk is/was) of je moet wachten tot je kind het zelf wil.
Volg je hart. Dat klopt.
Probeer het eens op de ouderwetse manier...je pakt de telefoon en alle nummers van juweliers in je regio...en dan bel je om te vragen of ze kleine kinderen voorzien van oorbellen.
Ik ga kijken of ze mijn baby al vanuit de baarmoeder gaatjes in de oren kunne schieten... Een navelpiercing gaat nog lastig ivm de navelstreng.
Woezelenpip, gewoon doen hoor. Hartstikke schattig staat het. Mijn dochter was 2 en nu 4 en ze is er nog altijd blij mee. Er is ook een verschil tussen kleine knopjes of van die dikke creolen. Vind wel dat een kleintje een beetje haar moet hebben want met een kaal koppie vind ik het geen gezicht.

Gewoon even rondbellen welke juwelier het doet op jonge leeftijd. Bij mijn dochter zijn ze er gewoon doorheen gedrukt met een kurk erachter. Niet geschoten dus. Wij kregen er druppeltjes antibiotica bij voor een week of 2 en hebben er geen problemen mee gehad.

Niet teveel op het kritiek van de antigaatjes prikkers letten zou ik zeggen.
quote:4Hellokitty schreef op 10 november 2009 @ 13:47:

Woezelenpip, gewoon doen hoor. Hartstikke schattig staat het. Mijn dochter was 2 en nu 4 en ze is er nog altijd blij mee. Er is ook een verschil tussen kleine knopjes of van die dikke creolen. Vind wel dat een kleintje een beetje haar moet hebben want met een kaal koppie vind ik het geen gezicht.

Gewoon even rondbellen welke juwelier het doet op jonge leeftijd. Bij mijn dochter zijn ze er gewoon doorheen gedrukt met een kurk erachter. Niet geschoten dus. Wij kregen er druppeltjes antibiotica bij voor een week of 2 en hebben er geen problemen mee gehad.

Niet teveel op het kritiek van de antigaatjes prikkers letten zou ik zeggen.Bij een kind van 2 vind ik er totaal geen verschil in zitten
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Dat mag schijnbaar al vanaf heel vroeg.. want ik zie regelmatig baby's die nog niet eens kunnen zitten al met knopjes in hun oren....

Gewoon even langs een juwelier gaan lijkt me?
Mijn dochter heeft gaatjes gekregen toen ze 7 werd. Ze wilde ze al jaren maar ze durfde niet en het mocht ook niet tot ze een beetje besefte waar ze aan begon. Het is wel haar lichaam.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
De meeste juweliers doen het pas vanaf 4 tot 6 jaar. De kinderen die het wel hebben zijn vaak buitenlandse kindjes en worden de gaatjes dus in het buitenland geschoten.

Zal eens gaan rondbellen.
Ik heb geen idee, nog heel lang niet in elk geval.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
De gemiddelde juwelier doet het pas bij een jaar of 6, maar in rotterdam kun je na je bevalling gelijk door
Volgens mij wordt er ook niet echt een grens gesteld, ja, je zal niet met je pasgeboren zuigeling aan hoeven te komen.

Vind het gewoon raar dat mensen bereid zijn hun kind moedwillig zeer te doen, om een puur cosmetische handeling.
Ik mocht oorbelletjes toen ik mijn B zwemdiploma had gehaald, dat wilde ik graag. 8 is toch helemaal geen rare leeftijd?

In Eindhoven wordt het ook gedaan bij de V&D.
quote:woezelenpip schreef op 10 november 2009 @ 13:53:

De kinderen die het wel hebben zijn vaak buitenlandse kindjes en worden de gaatjes dus in het buitenland geschoten.Vreemde logica...
Officieel mag het voor 6 maanden en na 6 jaar.

En de tussentijd kunnen ze het als een traumatische ervaring beleven, of de oren zullen nog teveel groeien zodat de oorbellen 'scheef' gaan hangen.

Dochter wilde het heel graag toen ze 5 was, even gevraagd, en ja dame bij juwelier wilde dit wel doen als ze het echt zelf wilde.

Toen mocht ze het zelf zeggen, 10 min later stonden we buiten, met 2 ieniemienie kleine roze oorbelletjes en een snoepje!
Afgezien van het feit dat ik het mooi vind of niet....

Bij onze juwelier deden ze het of vanaf geboorte gelijk binnen paar weken of pas na hun 3 jaar. Dit ivm met het inslikken van de oorbellen als ze ze eruit zouden halen. baby's die ze schijnbaar van het begin in hadden schijnen er niet aan te komen ( volgens hen dan ..)
quote:woezelenpip schreef op 10 november 2009 @ 13:53:

De meeste juweliers doen het pas vanaf 4 tot 6 jaar. De kinderen die het wel hebben zijn vaak buitenlandse kindjes en worden de gaatjes dus in het buitenland geschoten.

Zal eens gaan rondbellen.Nee hoor, gewoon in een Nederlands durp, met 9 maanden.
Wat een vage onzinredenen geven die juweliers!
quote:Jorina schreef op 10 november 2009 @ 13:54:

Vind het gewoon raar dat mensen bereid zijn hun kind moedwillig zeer te doen, om een puur cosmetische handeling.Stel je niet zo aan zeg. In Spanje worden de meisjes in het ziekenhuis op het kraambed al voorzien van oorbellen.
En dat is erg genoeg....
quote:4Hellokitty schreef op 10 november 2009 @ 13:58:

[...]

Stel je niet zo aan zeg. In Spanje worden de meisjes in het ziekenhuis op het kraambed al voorzien van oorbellen.

Ja, en in Afrika bevallen vrouwen langs de kant van de weg...

Als dat nou het criterium moet zijn...
quote:Jorina schreef op 10 november 2009 @ 14:03:

[...]

Ja, en in Afrika bevallen vrouwen langs de kant van de weg...

Als dat nou het criterium moet zijn...Jorina, in deze context snap ik je opmerking niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven