LGZW Deel V

22-10-2009 11:39 3103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaan we in dit topic al door voor de tweede?? Caatje???

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenNemovisje271Ja!

22 aug14 januari echoPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Pienienimie moet

alleen nog even

draaien, kom op kleintje!Bengal311Ja!

12 februariHartje!

Lekkere spekbaby op komst Elev292Ja!

25 februariHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al eigenwijs Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli Duftyboy

geboren!

Duftygirl is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Laalbaby

geboren! Luaska3114 aug Luusbaby

geboren! Minie2313 sep Miniemeisje

geboren! Chica29114 sep Chiekmeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!
Oh my god, wat een horrorverhalen hier. Heb dat over mij en broertje eigenlijk nooit gehoord en heb ook geen cb boekjes meer van ons, dus kan er ook niks over lezen. Maar wat een verschil. Hoorde wel eens van een oudere vrouw die in het pand boven mijn pand werkte bij vorige baan, dat zij vroeger gewoon lekker gingen dansen. Kleine op bed en babyphone bij de buren, klaar!
Sint Maarten doen ze hier ook niet, is geen katholieke gemeente. Sommige ouders organiseren wel iets op eigen initiatief. Briefjes door de brievenbus in een aantal straten met de vraag om een brandende kaars in de vensterbank te zetten zodat de kinderen weten bij welke huizen ze mogen aanbellen. En de buren van mijn ouders hebben bijv. aan mijn ouders gevraagd of de kinderen langs mogen komen. En natuurlijk mag dat, dus er is snoep in huis voor de buurkinderen. Maar verder verwachten ze geen kinderen aan de deur. Hier in de wijk heb ik er de afgelopen 5 jaar nog nooit iets van gemerkt dat er iets wordt gedaan. Minder actieve ouders.

Luilak is in deze regio in de Koninginnenacht. Brommers zonder uitlaten etc, zo veel mogelijk herrie produceren 's nachts. Meer zuidelijker halen ze ook "geintjes" uit. Tuinhekjes uit je tuin halen, bloempotten laten verdwijnen etc. In mijn woonplaats is het alleen maar zo veel mogelijk herrie.
Leggen jullie (laal, luus, mini) je baby vaak op de buik? Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nogal eens vergeet En hoe vaak dan?

Lukt het en beetje met kolven laal? denk echt dat het een kwestie van vaak kolven is, dan gaat er een seintje naar je hersenen dat er weer meer vraag is.

Wist je trouwens dat er ook een soort borstvoedingsbank is? Net zoiets als een bloedbank, maar dan dus voor borstvoeding.
Kolven lukt wel, opbrengst in tot nu toe nihil...maar ik geef niet op hoor Ik heb nog een paar troeven achter de hand...

Om heel eerlijk te zijn ligt Laalbaby bijna nooit op zijn buik. Ik heb er gewoon geen erg in, maar dat is zeker niet goed Ik moet dat echt meer gaan doen. Volgens het CB moet het zeker een paar keer per dag.

Luilak doen ze hier ook met Koninginnedag.
Oh ja de borstvoedingsbank...ik las een verhaal over een vrouw die het kindje van haar vriendin ook voedde...omdat die vrouw om medische redenen geen BV kon geven. Het kindje was erg zwak en lag in het ZH. Toen heeft die vrouw haar vriendin gevraagd om haar kindje ook te voeden zodat het kleine meisje toch antistoffen meekreeg...
Ik deed het eerst ook niet vaak, misschien 1 x in de 2 dagen, heel eventjes. Maar ben het vrij snel daarna wel bij élke voeding gaan doen. Gewoon heel even, en steeds langer en later ben ik hem ook gaan omrollen van buik naar rug en van rug naar buik.

Hij ligt nu na elke voeding zo'n 15 minuten op zijn buik (niet aan 1 stuk, want dat vindt ie niet leuk, maar om en om, rug-buik-rug-buik).

Trouwens, vandaag rolde hij voor het eerst ook zelf van rug naar buik!! Hij is ook zó druk met het oefenen ervan... fanatiek ventje wel. Maar ik ben er zelf ook mee begonnen.

Ik ben hem nu luchtkusjes aan het leren; de lipjes tuiten en dan kusgeluidje maken. Eens kijken hoe lang dat duurt, voordat ie dat kan.
Ik kende st maarten ook niet, totdat ik vorig jaar er door verrast werd hier! We woonden hier nét 1 dag (oehhh ik woon hier dus al een jaar!!) en we hadden niks in huis (nog geen boodschappen gedaan). Ik had alleen bastognekoeken nog, die we bij het klussen aten... had ik die maar gegeven.

Luusman is speciaal allemaal snoepjes aan het kopen die in papiertjes zitten (ivm mex griep en het gegraai van vele kinderhanden in dezelfde bak met snoep).

Hier komen wel veel kindjes langs de deur...mja...wat wil je in deze stad, waar iedereen álleen maar komt wonen als je kinderen hebt....
Hola weer thuis. Nou ja eigenlijk al een half uurtje maar het bijlezen duurt effe vandaag. Heb maar even een tweede schermpje geopend.

Neem hele hele hele dikke

Sproet hoera voor je nieuwe huis. Maar niet voor je koortslip, lijkt me heel irritant inderdaad. En vooral met zo'n kleintje.

Mien gelukkig is je minie weer helemaal gelukkig.

Duft wat een drukte. Maar wel alvast heel veel plezier met je meisje vanavond. Ik word altijd een beetje week van Sint Maarten. Helaas vorig jaar niet een kindje aan de deur. :(

Wel weer snoep in huis gehaald maar vrees zelfde taferelen.

Laal en Chiek: Wat is de theorie achter niet bijvoeden voor 6 maanden?

Baby op buik? Vanaf wanneer en hoe vaak moet dat dan? En hoe weten jullie dat? Neem aan dat jullie dat ook niet wisten toen jullie nog zwanger waren?

En borstvoedingsbank?! Wow!!!!!!!

Hier een lange maar zo'n leuke dag gehad. Het was even slikken vanmorgen maar het vroege opstaan waard. Straks update op de groep!
Ik zit er ook weer klaar voor, Sint Maarten. Maar ben erg benieuwd of er wel iemand komt... Ik hoop het, lijkt me zo leuk

Wel grappig, ik herinner me dat Pien vorig jaar helemaal klaar zat en er vervolgens geen kind op kwam dagen. Ik voorzie hier dezelfde taferelen

Pfoe, ik ben al ietsje minder sjaggo maar de bui blijft stevig hangen. Mijn werk is echt de grootste oorzaak hoor, maar daardoor kan ik 'de rest' er niet zo goed bij hebben.

(Chiek, ik had geen goede cyclus vorige maand hoor, was iets van 48 dagen, maar er wás in ieder geval een ei, dat was al wat...)

Pfff de griep, ik weet het ook niet meer hoor... wij kunnen op t werk een enting krijgen en aan de ene kant zie ik het niet zitten voor mezelf, aan de andere kant zei een collega ook; als ik het over kan brengen op kleine kinderen omdat ik me niet ent, dan doe ik het toch maar wel...en dat vond ik dan ook wel weer een goede reden.
Oeh trouwens Sproet!!!! JAAAA je hebt een huis!! Echt geweldig! Ik ga straks even de groep checken

Gefeliciteerd meis
Zo, de eerste kindjes zijn al langs geweest.

Luusman heeft ook mandarijntjes gekocht en in de bak gedaan.... geen kind die dat natuurlijk pakt! Dus die gaan we gewoon erbij geven.
Jahoor, heul verantwoord Luus

Ik vind het op school ook altijd zo'n ding, tuurlijk moeten er geen hele snoepzakken uitgedeeld worden met een traktatie, maar iets van popcorn vind ik wel feestelijk en echt niet slecht als het een klein bekertje is. De mandarijn, tsja... dat vind ik nou niet echt feestelijk!
Ik heb trouwens net een mail gestuurd naar de directeur van de montessorischool hier in het dorp met de vraag of ik eens mag komen kijken, ook erbij verteld dat ik twijfels heb over mijn huidige werk en eens bij hen wil kijken om vanuit een ander licht te kunnen oordelen. Al heel snel een mail terug dat ik zeker eens mag komen, liefst wel in december omdat het nu te druk is. Echt leuk!
Zit hier nog steeds met een heel stille voordeurbel. En Pienman heeft echt belachelijk veel snoep ingeslagen. Dat wordt weer 3 kilo in 1 week. :( Nou ja het is nog een klein beetje vroeg. *hoop hoop hoop*

Enne update op de groep inclusief foto's.
Hehe... net kwamen er drie kindjes langs de deur, zegt dat meisje van 5: "Ja hoor! Ik ga écht geen mandarijn nemen!"

Dus ik zei: "Je mag een mandarijn én een snoepje pakken!"

Nou, er werd flink gegraaid in de bak en ze waren superrenthousiast: "Maaaaaam Maaaam, kijk!!! Twee dingen!!"
Hey da's een positief berichtje Neem. Goed man, een brutaal mens...
Voor het wedstrijdelement.... Waar strijden we om Lalie?

Dan nu tromgeroffel voor je dagopbrengst... Ik ben benieuwd!
quote:Luaska schreef op 11 november 2009 @ 18:37:

Hehe... net kwamen er drie kindjes langs de deur, zegt dat meisje van 5: "Ja hoor! Ik ga écht geen mandarijn nemen!"

Dus ik zei: "Je mag een mandarijn én een snoepje pakken!"

Nou, er werd flink gegraaid in de bak en ze waren superrenthousiast: "Maaaaaam Maaaam, kijk!!! Twee dingen!!" *Voelt een kleine steek van jaloezie prikken.*
quote:Peanutje schreef op 11 november 2009 @ 18:01:

Laal en Chiek: Wat is de theorie achter niet bijvoeden voor 6 maanden?

Bijvoeden is in principe niet nodig tot 6 maanden. De WHO raadt ouders ook aan om niet bij te voeden voordat een kind 6 maanden is. Een baby kan prima leven op melk de eerste 6 maanden van zijn/haar leven. Maar de belangrijkste reden is dat het spijsverteringsstelsel van een baby pas bij 6 maanden "klaar" is om vast voedsel te verwerken.

Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat eerder bijvoeden raar of gek is, maar dat is wederom een persoonlijke keuze

Wij kiezen er voor om zo laat mogelijk bij te voeden.
Oh ze staan hier zelfs in de rij.... soms moeten ze wachten in de voortuin.... *ben ondertussen al weer een keer naar de deur gelopen en open gedaan*

Nu twee overbuurjongetjes: *zingen liedje* en kijken in de mand.... "oh lekker!" En grijpen beiden naar een mandarijn...
quote:Aruba schreef op 11 november 2009 @ 18:38:

Voor het wedstrijdelement.... Waar strijden we om Lalie?

Dan nu tromgeroffel voor je dagopbrengst... Ik ben benieuwd! Ehm even denken hoor...vanochtend 20 ml en de keren daarna minder...ik denk 45 ml * is trots* Maar ik moet vanavond nog een keer kolven...
quote:Luaska schreef op 11 november 2009 @ 18:41:

Oh ze staan hier zelfs in de rij.... soms moeten ze wachten in de voortuin.... *ben ondertussen al weer een keer naar de deur gelopen en open gedaan*

Nu twee overbuurjongetjes: *zingen liedje* en kijken in de mand.... "oh lekker!" En grijpen beiden naar een mandarijn... LALALALALALALALALA!!!! *met vingers in oren* Oh wat zeg je? Ik hoor je niet zo goed.
Hmmm dan moet ik toch maar meer gaan oefenen met op de buik liggen...Maar na de voeding zal ik maar niet doen, want dan spuugt kruimel alles uit...
Ik probeer bijvoeden ook zolang mogelijk uit te stellen, maar als luusbaby interesse gaat krijgen dan ga ik het niet persé rekken tot 6 maanden.

Ik vind dit leuk trouwens! Al die kindjes die komen zingen aan mijn deur! Al die lampionnetjes in de straat. Ik kan niet wachten tot ik met Luusbaby langs de deuren kan gaan schooien om snoep!

Ik ken dit ook helemaal niet, want in oude luusprovincie in het zuiden van het land, kennen we dit ook niet. Daar wordt wel flink gedronken vanavond omdat carnaval vandaag is begonnen! Alaaf!! Maar dat is voor grote kinderen!

Neemp, fijn dat je weer wat positiever klinkt! Misschien ook door onze warme armen??
quote:Peanutje schreef op 11 november 2009 @ 18:43:

[...]

LALALALALALALALALA!!!! *met vingers in oren* Oh wat zeg je? Ik hoor je niet zo goed. volgens mij kun jij je heel goed inleven in kinderen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven