***** Juli 2009 *****

09-09-2009 19:51 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer ons derde topic. Intussen zijn we supertrotse moeders van de mooiste kindjes van de hele wereld! Om precies te zijn: 10 babyboys en 16 babygirls.

Hieronder de links naar onze eerdere topics:

Juli 2009, deel 1

Juli 2009, deel 2
quote:Pippa71 schreef op 11 november 2009 @ 12:19:

Blog, gaat Blogbaby al beter?

Ja, gelukkig wel! Niks aan de hand! Gewoon lekker vrolijk en geen koorts.
Chica: eczeem zag er bij C. toen ze klein was hetzelfde uit als dit bij zoonlief. Idd ruwe, rode plekjes, ziet er geirriteerd uit. Rest van het huidje is helemaal niet zo droog, smeer hem af en toe in met de cetamacrogol creme (die we heel wat tubes per jaar erdoor heen smeren voor C....) maar die plekjes blijven toch zitten. In overleg met cons.buro behandel ik die plekjes met de hormoonzalf van dochterlief en daar reageert de huid goed op. Het verdwijnt niet helemaal, maar de plekjes worden niet groter in ieder geval. (gebeurt wel als ik er niks mee zou doen). Als C. nu eczeem krijgt, dan begint het meestal met rode bultjes a.h.w. maar dit ziet er anders uit.

Oja, ik heb iets aparts. Wilde het al een paar dagen vragen maar dat geheugen van mij... wat dat betreft is het goed dat ik mijn hersens weer ga prikkelen door te gaan werken volgens mij. Het gaat over het liggend voeden. Dat doe ik 's avonds altijd en vaak ook 's nachts en 's morgens vroeg. Gewoon zij aan zij voeden. Bij zoonlief loopt er dan melk uit zijn neus . Apart he? Het loopt uit het neusgat van de zij waar hij op ligt dus altijd maar aan een kant. Ik dacht eerst dat ik het niet goed zag, maar gisteren met groot licht aan zitten kijken en het is echt zo. Drinkt hij dan verkeerd of te snel ofzo? Hij verslikt zich niet, dus daar ligt het niet aan.
quote:Chica34 schreef op 11 november 2009 @ 14:29:

Jane ik kan je een handje geven. Hier ook het eerste kindje op het KDV met MG. De twee peutergroepen hebben in principe een aparte ruimte om te spelen maar ze slapen wel allemaal samen. En ook het buitenspelen enzo gebeurd samen. Ook ik ben geschrokken. Ik heb vandaag de directeur gebeld want ik vind het niet goed dat we nog niks gehoord hebben (nog niet eens een mail ofzo) Ik heb vanmorgen leidsters gesproken en die willen ook wel ingeent worden, maar behoren nog niet tot de risisco groep (wel in het buitenland trouwens daar horen ze wel tot de risicogroep) Maw het gaat dus nog langer duren voordat zij mogen inenten. Ben ik best boos over. Waarom de zorg wel en alle mantelzorgers en zij niet??? Zij werken verdorie elke dag met veel kindjes en ook met veel kindjes onder de 6 maanden. Bah, ben ongerust.

Wat een ontzettend eng idee! En net als jij, vind ik het ook gek dat leidsters op kdv niet hoeven in te enten. Ik heb het toevallig ook vanmorgen gevraagd. En wat te denken van oppas opa's en oma's (als ze onder de 65 zijn)?

Oh ja over die uitstel van de gewone prikken?. Is dat echt alleen voor kindjes jonger dan 6 mnd???? Gister hoorde ik het bericht al en daar zeiden ze niks over de leeftijd. Nou ja, maakt niet uit ik ga ze toch uitstellen, maar wil eigenlijk wel weten of ze dat ook aanraadden of niet.Het zijn juist de vaccinaties van de kinderen ouder dan 6 maanden die uitgesteld worden (van http://www.grieppandemie.nl):

RVP-vaccinaties voor jonge kinderen uitgesteld

Gepubliceerd op 11 november 2009

De vaccinaties uit het Rijksvaccinatieprogramma (RVP) voor kinderen worden uitgesteld voor kinderen van 6 maanden tot en met 4 jaar. De vaccinatie tegen Nieuwe Influenza A (H1N1), oftewel Mexicaanse griep, krijgt bij deze kinderen voorrang. Vanaf 3 januari worden de RVP-vaccinaties zo snel mogelijk weer gegeven.

De GGD’en starten vanaf 23 november met het vaccineren van jonge kinderen tegen Nieuwe Influenza A. Het is het beste om ongeveer 2 weken te laten tussen deze vaccinatie en de RVP-vaccinaties. Daarom zal een aantal RVP-vaccinaties worden uitgesteld. Ook als een kind de prik tegen Mexicaanse griep niet haalt, worden deze vaccinaties uitgesteld.

RVP-vaccinaties

Van 10 november 2009 tot 3 januari 2010 worden de volgende vaccinaties uitgesteld:

DKTP-Hib-(Hepatitis B) en Pneumokokken (voor kinderen van 11 maanden).

BMR en Meningokokken C (voor kinderen van 14 maanden).

DKTP (voor kinderen van 4 jaar).

Andere kinderen

De RVP-vaccinaties voor andere kinderen blijven gewoon doorgaan. Ook die van zuigelingen bij 0 (Hepatitis B), 2, 3, en 4 maanden.

Controleren

Deskundigen willen graag een periode tussen de RVP-vaccinaties en de vaccinatie tegen Nieuwe Influenza A om eventuele bijwerkingen te kunnen controleren. Mocht zich een bijwerking voordoen, dan willen zij zeker weten welke vaccinatie deze veroorzaakt. Er is geen medische reden voor een tussenperiode tussen de prikken.

Veilig

Het uitstellen van de RVP-vaccinaties is veilig. De kans is klein dat kinderen hierdoor ziektes oplopen zoals difterie, kinkhoest, tetanus en polio omdat zij ook al in de eerste maanden van hun leven zijn gevaccineerd tegen deze ziektes. Verder komen deze ziekten nauwelijks nog voor in Nederland omdat de meeste Nederlanders hiertegen gevaccineerd zijn (groepsimmuniteit). Het risico dat een kind Nieuwe Influenza A krijgt, is groter.
Wie weet hoe het zit met inenten tegen Mex.griep bij kids die tegen die tijd al bijna een half jaar zijn? Bijv. die kleine Loïs van Coppie, die wordt begin december alweer een half jaar. En die van mijzelf ook alweer daags na kerst. Worden die dan bij de zes-mnd-grens alsnog ingeënt?
CD: bedankt voor de uitleg!
Jojon: geen idee!
Help, wat wordt 'ie snel groot!!! Schrok er opeens van! Stop maar even, rustig aan, blijf nog maar even klein, lief mannetje van me! Mama wil heel graag dat je nog even een klein baby'tje blijft ....

Was net kleertjes aan het opvouwen en strijken en dacht ik ruim meteen even z'n kast op. Eerste shirtjes maatje 62 zijn alweer bijna te klein. Kost me moeite om die echt ienieminie kleertjes op te moeten ruimen.
Niet dat het op mij van toepassing is maar mag ik toch ff azijnpissen? Die MG prik is nog steeds vrijwillig dus het lijkt me dat je ook zelf moet kunnen beslissen of je andere vaccinaties uitstelt of niet.

Jaaah, ik heb weer een bui vandaag. Heb al ruzie gemaakt met een paar van die verschrikkelijke types die gewoon niet doen wat ik ze vraag of dingen niet kunnen terugvinden in hun geweldige computersystemen, grrrrr. Maar verder is alles goed hoor.

Oh ja, is het bij jullie ook zo dat als je wilt reageren, je niet op "reageer" kunt klikken? Ik moet nu bij de smileys komen via "bekijk bericht".
quote:jojon schreef op 11 november 2009 @ 15:11:

Wie weet hoe het zit met inenten tegen Mex.griep bij kids die tegen die tijd al bijna een half jaar zijn? Bijv. die kleine Loïs van Coppie, die wordt begin december alweer een half jaar. En die van mijzelf ook alweer daags na kerst. Worden die dan bij de zes-mnd-grens alsnog ingeënt?

Zus heeft net zo'n soort probleem maar dan aan de andere kant van de leeftijdsklasse. Nichtje wordt 4 januari 5. Volgens de CB-arts waar we gisteren waren zouden de oproepen eind november verstuurd worden dus logischerwijs zou dan ook de peildatum moeten zijn voor de leeftijd. Maar ja, of ze het ook zo doen...

Gaat idd snel hè, die maatjes. Ik had ooit op Marktplaats een Ralph Lauren pakje gekocht, Nieuw met de kaartjes er nog aan, voor 6 maanden. Vergelijkbaar met maar 68, aldus de verkoopster. Ik snap er niks van want je zou denken dat Amerikaanse kindjes groot zijn net zoals veel van hun papa's en mama's maar dit is nu al het zoveelste kledingstuk dat veel kleiner valt dan ik verwachtte. Heb junior het pak gisteren aangetrokken en dat was maar goed ook want ik ben bang dat ie het niet erg lang meer aan kan... 6 maanden, m'n zolen! (ukkie is 62 cm en nog geen 6 kilo dus je kunt hem nauwelijks groot noemen)
Jojon, fijn dat je goed gevoel hebt over langzaamaan aan het werk gaan.Ook hier de eerste maatjes 68 aan en maatjes 62 opgeborgen!

Pippa, grens ligt tussen mei 2009 en november 2004 voor het inenten. Ik denk dat kinderen die vlak na massavaccinatie zes maanden worden niet meer geënt worden omdat men verwacht dat het hoogtepunt van de griep in december ligt.

Chica, dat van die leidsters vind ik ook erg vreemd, vroeg ik mij ook al af. Want zij zien mijn kind bijna even vaak als ikzelf. Ze zijn in feite ook een soort huisgenoot. En wat een schrik ook bij jullie kdv.

Blog, fijn dat het met blogbaby weer goed gaat.
zo net terug van CB voor pneu prik. Wat een lopende band werk zeg. En ik zal maar niet herhalen wat de dame zei die de prik zette. T kwam er in ieder geval op neer dat ze enige bezorgdheid van mijn kant direct de kop in drukte! snap best dat je t wrs 100x gehoord hebt maar een beetje begrip zou fijn zijn...)

Jojon, mooi roze is niet lelijk!

MISSBR hoe was de zoo?

Geloof dat ze de leidsters/oppas opa's en oma's niet enten omdat je je kind niet moet brengen als t ziek is. Makkelijk gezegd, alleen werkt t zo in de praktijk natuurlijk niet altijd.
quote:Chica34 schreef op 11 november 2009 @ 14:29:

Ik heb vandaag de directeur gebeld want ik vind het niet goed dat we nog niks gehoord hebben (nog niet eens een mail ofzo).Heel slecht inderdaad. Ze belden mij gistermiddag en ze zei erbij dat het beleid is dat alle ouders gebeld worden. Vond ik heel goed !

Veel sterkte met je ongerustheid !
What matters most is how you see yourself
Nou, beetje bijgelezen weer.

MissBR en Pada, kan me jullie gevoel helemaal voorstellen als iemand 'lomp' met je kind omgaat, niet leuk

Jane en Chica, zou ook ongerust zijn als er kindjes MG hebben op kdv. Vroeg me ook al af of leidsters en GO's dan niet ook ingeënt zouden moeten worden, anders heeft het vrij weinig zin om de ouders wel te laten enten.

Blog, fijn dat Blogbaby weer beter is!

Jojon, fijn dat je binnenkort weer wat uurtjes gaat werken, kan me voorstellen dat het een goed gevoel geeft.

Pippa, balen dan he dat zo'n leuk pakje dan al bijna te klein is. Ik kreeg afgelopen zaterdag een heel leuk capuchontruitje van Stoer!, maar ja maat 62, is ook al te klein.

Stokje, welkom op hyves! Zal me daar zo ook even voorstellen.

En verder iedereen bedankt voor het meeleven en lieve woorden.

Het is nog steeds wat onrustig hier, gister kwam ex hier om zoon op te halen en hadden we wederom een aanvaring waarop ex aangaf te gaan en zoon mee te nemen. Dacht het niet.... toen is hij gegaan zonder zoon, maar daar voelde ik me ook niet goed bij. Dus toen is hij 'm alsnog komen halen. Gister en ook vandaag veel last gehad van alle emoties en de tweestrijd waarin ik zit. Gesprek met zijn ouders wordt in ieder geval geregeld, vind het ergens doodeng om de confrontatie aan te gaan, maar het moet voor mijn gevoel en dan hoop ik dat ik uiteindelijk een streep onder het verleden te kunnen zetten.
he meiden....

jane: ik heb het geloof ik en beetje gemist met mijn reacties, maar fijn dat je er weer bent!!!!

Br: ik ben nooit weggeweest, maar het bijlezen is zoveel dat ik dan vaak al weer in mijn bedje wil. en duimen voor je solli!

jojon: idd mooi rood is niet lelijk....helpt het? en knap dat je al gaat opbouwen met het werk! Oja: over het kolven....aan het einde van de dag zit ik ook wel erg vol, mar het werkt zo wel rustiger en dat ik ook wat waard, alleen de produktie in de gate houden.

Trouwens (weet niet meer wie ..) bedankt voor het kolf-compliment. Merk idd dat het nu wel zwaar wordt om gemotiveerd te blijven. MG helpt wel.

stokje...leuk dat je ook op hyves erbij bent.

meiden bij wie MG in de directe omgeving is...duimen dat de kleintjes zich sterk houden.

Pruttel is trouwens enorm aan het kwijlen!!!!! en huilerig..KDV denkt aan tandjes...is het dan echt al zo ver..de tijd vliegt.

Ben ook benieuwdnaar het weegmoment volgende week donderdag...een kleintje van een vriendin (geb. 14-10-2009) woog maandag al ruim 4900gr. Dat is voor mij echt enorm....pruttel woog dat na ruim 2 mnd.

en st. maarten...over een paar jaar leuk, maar nu heb ik al 14 (!) kinderen aan de deur gehad en dus nu die twee liedjes al 5x moeten aanhoren.....1x schattig; 2x te doen, maar 5x...en we zijn er nog niet geloof ik!

ok nu eten klaar maken (lees: frituur!) en lekker "chillen" zoals de jongens zeggen.
ojee...lisa kwam tussendoor.

62 te klein...wat zonde van dat mooie truitje..kun je het ruilen?

en sterkte met ex en zijn ouders...blijf je erg sterk vinden en de onzekerheid vind ik heeeeeeeel logisch!

lekker van je afschrijven als het nodig is...

daar zijn ze weer...die koeien hebben weer staarten..zucht
Lisa: Ik snap het wel hoor dat je nog boordevol emoties zit. Er is ook veel gebeurd en dat is nog lang niet verwerkt. Niet te hard zijn voor jezelf en doorgaan zoals je bezig bent. Ik vind echt dat je het super doet. Helemaal met dat gesprek met zijn ouders. En zorg dat er iemand bij zit. Op die manier krijg je niet het idee dat het 3 tegen 1 is. Tevens is het handig dat je een soort persoon bij de hand hebt die erbij is, die het voor je opneemt, maar ook luistert (zodat zij/hij het wellicht later nog een keer aan je kan vertellen) en wellicht de dingen in de hand kan houden.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Lisa, eens met Chica, zooo knap hoe je het allemaal doet. Lijkt me een heel goed idee om iemand bij je te hebben als ex zijn ouders komen, anders heb je zo'n iedereen-tegen-jou-situatie, beter als er wat evenwicht is...

Hier ook sint maarten, vind het zelf ook elk jaar weer een feest! (vooral om het snoep ja, haha!) Hier trouwens een hele serie varianten op de koeien met staarten...

Sanloes, klinkt als tandje! Gaat Pruttel dan de derde zijn?

Dochter is sinds van de week haar eerste tandje kwijt, die wordt al zo groot! Kan me nog zo voor de geest halen dat ik hem ontdekte!

Jane, die clausule in zusjes contract is inderdaad ongeldig, daar was ik een aantal weken geleden al achter gekomen (met dank aan de dames op de geld en recht pijler alhier) Ze heeft gewoon net zoveel rechten als ieder ander op zwangerschaps en bevallingsverlof. En inderdaad, als zij na haar bevalling door zou willen rijden dan mag dat, ik kan me wel echter indenken dat hij geen parttime chauffeur wil, en denk dat ie daarin wel vrij sterk staat. Ze gaat nu zondagavond van huis en komt vrijdagavond of zaterdag weer terug.

Wat fijn Jojon, dat je binnenkort weer rustig aan kan gaan werken!

Vandaag functioneringsgesprek gehad op mijn werk...ik mag blijven hoor, maar de vraag is of ik dat wel wil... zit er al schot in de GAPwinkel?

sjonge wat een gezeik en geneuzel over verschillende afdelingen en wie nu wie aan moet sturen. Gaat nergens over, gewoon domme machtstrijd. Snap ook niet dat er niemand eens bedenkt dat we eigenlijk allemaal voor het zelfde bedrijf werken ipv ieder voor zijn eigen afdeling...GRRR...zo ben het weer even kwijt.
Herkenbaar meis, bij ons is er net een reorganisatie geweest en nu is het ineens ook collega's tegenover elkaar in plaats van samen dingen oplossen, niet erg gezellig.

Bij jullie dus ook al MG op KDV, hopen dat het jullie voorbij gaat. En inderdaad slecht dat ze het niet doorgegeven hebben.

Volgens mij worden de prikken bij kinderen onder de 6 maanden toch niet uitgesteld, maar bij de kinderen die voor de MG geent gaan worden? O, zie nu dat CD het antwoord al heeft gegeven.

Blog: fijn dat dochter niet ziek is geworden.

Lisa: eens met de rest, je doet het hartstikke goed en door dit nu uitte spreken denk ik dat het in de toekomst alleen maar makkelijker word om met elkaar om te gaan.

Hier met zoon St Maarten gelopen, hij zong steeds maar halve liedjes en ging op een gegeven moment over op Sinterkaas Kapoentje maar hij heeft genoten. En een behoorlijke buit binnen gehaald, hij kreeg overal dubbel omdat ze hem zo schattig vonden. Zelf ook een stuk of 25 kinderen aan de deur gehad, vind het altijd wel leuk.

Dochter heeft hier altijd een tijdje maat 68 aan, ze heeft bijna geen 62 gedragen en nu alweer een tijd 68 en dat past gelukkig nog goed. Hebben wel al een hele voorraad 74 in de kast liggen, zie steeds zulke leuke dingen.

Pipa: dat van die smileys heb ik ook, maar ik deed het altijd al zo. Vind het wel irritant dat je de smileys nog steeds niet weer gewoon in je bericht kan zetten, maar moeten kopieren en plakken. Gebruik ze daarom maar gewoon niet.
quote:Jane 1973 schreef op 11 november 2009 @ 08:28:

Voor de BV-ende mama's: knap dat jullie het nog volhouden met kolven enzo. Ik weet hoe intensief dat is. Gewoon even een complimentje !

Thanx! Wat lief van je!
joehoe! het eerste fotoboek is klaar. ik had een apart fotoboek(je) gemaakt over de zwangerschap, met alle buikfoto's, echo's, ctg's etc en dat een beetje creabea opgeleukt met stickertjes, stempels enz.
quote:Pippa71 schreef op 11 november 2009 @ 12:19:

Geestig is dat. Naamgenoot hier maakt het ook altijd zo'n feestje van. Kotst met een brede grijns en kijkt dan met eveneens brede grijns toe hoe wij de boel weer opruimen. Afgelopen zaterdag heb ik nieuwe kleren gekocht (groot ingeslagen bij de Sting) en tot nu toe heeft ie op al mijn nieuwe kleren gekotst. Alsof ie het ook expres doet!

Oh sorry hoor, maar Junior is echt grappig!

quote:Wyfke schreef op 11 november 2009 @ 21:23:

[...]

Oh sorry hoor, maar Junior is echt grappig!

Lachen jullie maar!!! En Pippa en ik maar wassen.....
Hier heeft oudste zoon st maarten gelopen met een vriendje. Hij kwam met brede grijns terug. Middelste zoon heeft niet gelopen, die geeft sowieso niets om snoep (raar kind ) en voelde zich toch niet lekker. morgen nog maar dagje thuis, voel me ook zo'n spartaanse moeder als ik m steeds wel laat gaan en ze dan weer bellen in de loop van de dag omdat ie ziek is (maar ja, 's ochtends is er niets aan de hand!)

en eerste sinterklaasjournaal gekeken. heerlijk! verheug me weer erg!

hier ook zoon trouwens die zijn tanden aan het verliezen is. heeft echt bijna niks meer in zijn mond. hij kan ook geen harde broodjes meer eten enzo en hummel moet nog beginnen... plaag m er wel eens mee, dat ie ook maar weer flesjes moet drinken!

ik ben nu eigenlijk te moe. ga zo lekker naar bed. wel nog even een dikke knuffel voor Lisa, je verdient m dubbel en zwars meid! ik kan me echt geen voorstelling maken van hoe ik zou zijn in jouw situatie, maar je doet het werkelijk voorbeeldig! en die tip van chica om er iemand bij te hebben zitten is wel een goede, maar laat dat dan wel iemand zijn die voor zijn ouders geen bedreiging is.. succes ermee hoor!

ga ik nu echt slapen, nog 1 dagje werken en dan weer lekker weekend.. weltrusten allemaal!
Hè hè ik ben eindelijk bijgelezen! Ergens maar goed dat ik op m'n werk niet bij Viva kan want dan had ik helemaal geen tijd meer om te werken!

Sorry Jojon en Pippa, maar ik moet toch erg lachen om hoe het hier omschreven wordt!

Wat ontzettend schrikken als de MG op je kdv voorkomt Jane en Chica. Ik zou er ook gigantisch over inzitten. En ik snap ook niet waarom er zo lang gewacht en gedraald wordt in dit land. Ik had vandaag de ha willen bellen of we deze week nog konden komen voor de MG-prik, maar toen begreep ik al dat Klink ze voor de tuchtraad wil gaan slepen. Dat wordt dus nog even lijdzaam afwachten. Ik vind nu ook iedereen ineens verdacht om me heen. Iemand die zich niet lekker voelt vraag ik naar de klachten, en vandaag was er een kindje op het kdv dat verschrikkelijk hoestte en niet lekker was. Maar ze had geen verhoging dus nu maar duimen dat het gewoon een verkoudheidje is....

Onze P&O'er vroeg vandaag naar het kolven en vertelde mij dat ze er helemaal achter stond en waarom ze bv zo goed vond enzo. Dat is voor mij toch even een steuntje in de rug, want ik voel me wel eens wat een profiteur als ik het werk weer neerleg en weer met kolftasje vertrek richting kolfruimte.

Ik heb op Hyves even een vraagje gezet bij de berichten. Zouden jullie mij willen adviseren hierover? Het betreft een werkkwestie dus misschien dat de P&O'ers ook even willen loeren?

Ik wil ook graag bij de meeting zijn trouwens, heel graag zelfs! Maar ik vind het zo ver weg Heb wel een TomTom maar als ik die hele betreffende stad moet doorkruisen durf ik eigenlijk niet....wat ben ik toch een m**tje!!!!

Het was hier niet druk met Sint Maarten. We hebben dus nog een hele zak Kit Kat mini's voor onszelf
Kijktip: Nova om 22.15 uur. De MG en de vaccinaties worden besproken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven