Echo, afscheiding, buikpijn

12-11-2009 18:09 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Sinds twee weken ongeveer heb ik heel erg last van mijn onderbuik. Vooral links en soms straalt het uit naar mijn onderrug.

Ik had ook opeens witte afscheiding, best veel, had ik eerst nooit en één keer was het een klein beetje roze.

Had ook last van misselijkheid af en toe, maar nooit overgegeven.

Dacht dus: misschien ben ik zwanger.

Heb toen 1 keer een test gedaan, negatief, tweede ook en derde ook. Waren allemaal verspreid over ongeveer een week. Kon het me ook niet voorstellen want ben aan de pil, heb seks gehad met condoom en ben daarna nog 2 keer ongesteld geweest.

De huisarts had inwending onderzoek gedaan, niks bijzonders, soa test, ook negatief. Dus toen een echo van de onderbuik, was ook niks bijzonders.

Nu vraag ik me af, stel, ik ben +/- 8 of 9 weken zwanger, dan zouden ze dat toch sowieso zien op een echo van de onderbuik? Ik ben 22 en zou dit natuurlijk willen weten. Of zouden ze daar extra op moeten letten?

En vandaag, na de echo, had ik opeens oranje-achtige afscheiding. Enig idee wat dit kan zijn?

Groeten,

Linda
Op een echo door je buik heen kun je niet met zekerheid zien of je zwanger bent. Daar is het tot een week of ehm 10? gok ik , te klein voor. Wel met een vaginale echo, dan zou je het wel kunnen zien.

Maar de kans dat je zwanger bent na 3 testen en sex met condoom en 2 keer ongesteld zijn is heeeeeeeeeeel klein.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ja dat kunnen ze zien met een echo en als je zwanger bent.
Als je zwanger bent dan hadden ze dat zeker gezien op de echo.

Wat je verdere klachten kunnen zijn ..geen idee....misschien morgen toch je ha even bellen.
Oké, want ze waren namelijk op zoek naar eventuele cystes dus hebben de hele onderbuik gehad maar hij kon niks bijzonders vinden. Lijkt mij dat, als ik zwanger zou zijn 9 weken, er iets te zien zou kunnen zijn wat daarop wijst?
Als je negen weken zwanger bent is dat op een echo wel zichtbaar.
In tegenstelling tot wat hierboven wordt gezegd, is een zwangerschap van 9 weken met een uitwendige echo vaak niet zichtbaar. Daarvoor moet je óf verdergevorderd zijn in de zwangerschap, of een inwendige echo laten doen.
Ik zat even fout met die 10 weken. Na 10-12 weken zwangerschap wordt er namelijk overstapt op echo's via de buik. Maar dat betekent niet dat je bij een jonger vruchtje niks kan zien, maar er moet wel goed gekeken worden...
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Nu maak ik me dus weer een beetje zorgen.

Vandaag ook bloedonderzoek gehad dus even wachten wat daar uit komt.

Maar zou het echt nog zo kunnen zijn? Aan de pil, condoom, 3x negatieve test (weet niet of het nog te vroeg is om te testen of dat de pil invloed heeft?) en 2 keer ongesteld.

Maar verder dus wel opeens, uit het niets, die symptomen terwijl ik er absoluut niet mee bezig was.
Ik heb met beide kinderen een echo van buitenaf gehad toen ze ongeveer 7 weken waren.

Voor mij niet duidelijk, voor hun overduidelijk.
quote:zusenzo schreef op 12 november 2009 @ 18:21:

Ik heb met beide kinderen een echo van buitenaf gehad toen ze ongeveer 7 weken waren.

Voor mij niet duidelijk, voor hun overduidelijk.Het kán ook wel zichtbaar zijn, maar het is ook vaak niet zichtbaar op een uitwendige echo.
Ik heb echofoto's waarop een zwangerschap van zesenhalve week is te zien. Bij twee afzonderlijke zwangerschappen. Buikecho's. Ook het kloppend hartje is daarop te zien. Blijkbaar ben ik volgens Jorina dan een medisch wonder.
quote:Mieomij schreef op 12 november 2009 @ 18:23:

Ik heb echofoto's waarop een zwangerschap van zesenhalve week is te zien. Bij twee afzonderlijke zwangerschappen. Buikecho's. Ook het kloppend hartje is daarop te zien. Blijkbaar ben ik volgens Jorina dan een medisch wonder.Moet je even beter lezen...
Jorina, hoezo heb jij hier verstand van? Ben je echoscopiste?
Mijn schoonzus, en laat die nou net in dezelfde ruimte zitten
quote:Jorina schreef op 12 november 2009 @ 18:16:

In tegenstelling tot wat hierboven wordt gezegd, is een zwangerschap van 9 weken met een uitwendige echo vaak niet zichtbaar. Daarvoor moet je óf verdergevorderd zijn in de zwangerschap, of een inwendige echo laten doen.Eh? Mijn spruit was met 8 weken uitwendig prima zichtbaar hoor, no problem. Ze bewoog zelfs al een beetje.
Misschien zouden ze je kindje niet kunnen zien, maar de baarmoeder is wel al zo veranderd, dat is iig reden tot verder te kijken en dan zien ze alsnog een vruchtje of anders reden tot een inwendige echo.
De man die de echo maakte vroeg wel: heb je een spiraaltje? Toen zei ik: nee. Toen zei hij: oh dan is het lucht. Geen idee of dat er iets mee te maken kan hebben, heeft er verder niks over gezegd en zei het zo nonchalant dat ik er ook niet verder over vroeg, leek normaal volgens hem.
En ik voel net opeens alsof ik ongesteld ben, ik kijk en het is afscheiding, roze/oranje met rode dingetjes erin. Geen sliertjes, iets groter dan puntjes. Heb dit nooit gehad en nu constante pijn in m'n gehele onderbuik.
Nu is het weer opgehouden maar het is gewoon waterig. Bijna water, alleen roze met wat rode puntjes. Nu weer niks.
quote:singalala schreef op 12 november 2009 @ 18:11:

Op een echo door je buik heen kun je niet met zekerheid zien of je zwanger bent. Daar is het tot een week of ehm 10? gok ik , te klein voor. Wel met een vaginale echo, dan zou je het wel kunnen zien.

Maar de kans dat je zwanger bent na 3 testen en sex met condoom en 2 keer ongesteld zijn is heeeeeeeeeeel klein.Nee hoor, ik had met 7 weken een uitwendige echo en goed te zien.
quote:Mieomij schreef op 12 november 2009 @ 18:23:

Ik heb echofoto's waarop een zwangerschap van zesenhalve week is te zien. Bij twee afzonderlijke zwangerschappen. Buikecho's. Ook het kloppend hartje is daarop te zien. Blijkbaar ben ik volgens Jorina dan een medisch wonder.Ja op kontecho's is niet zo veel te zien nee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven