Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Mijn horrorkaart kocht ik bij Tronsmo, de beste boekwinkel van Noorwegen (zegt men)

Ze hebben veel bijzondere kaarten, dit was van een kunstwerk. Ik kan me alleen de titel/kunstenaar niet meer herinneren...

Nu wachten op hurray of natuurlijk mijn eerste kaart!!

Vervelend dat ze niet hier aankomen, maar bij mijn huis in Nederland.... :( (al heb ik mijn huisgenoot al ingeseind dat er nu echt kaartjes gaan komen )
Spannend Ligaa! Ben benieuwd!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Janna, ik weet niet of het "mooi" betekent, Als ik het in Europese tekens zie dan lijkt het een beetjeop: IZA_

Ik zal eens kijken of ik van de week tijd heb om die kant van de kaart in te scannen en hier te posten.

Ik had vandaag trouwens 2 hele leuke kaarten op de mat. Uit Duitsland van een zwangere vrouw die schreef dat ze een voetballertje in haar buik had, hihi en van een kaart uit Engeland van een dame die na het lezen van mijn profiel op de kaart schreef dat ze mijn adres bewaart en als ze een voetbalkaart tegenkomt die voor mijn zoon stuurt. Lief hé?

Vanmiddag heb ik ff de tijd genomen om mijn ontvangen kaarten in te scannen en te uploaden. Daarnet kreeg ik al een reactie op een van mijn ontvangen kaarten, die vrouw wilde ook graag die kaart ontvangen!
c_estelle wijzigde dit bericht op 11-11-2009 20:28
Reden: toevoeging
% gewijzigd

Deze kaart dus!

De tekst was vertaald vanuit het Litouws naar het Engels: Mother, it was the last time i didn't listen to you...
C_estelle; wat lief dat die vrouw je adres bewaard.

Geen kaarten maar wel een hurray uit Hong Kong, die heeft er maar 8 dagen over gedaan!

Morgen twee adressen aanvragen.
C_estelle, wat lief van die vrouw! Ik bedoelde eigenlijk of de tekens er mooi uitzagen, hihi. Maar msschien betekend het wel mooi idd

Steph, had je daar ook het Chinese adres opgezet? Misschien helpt het ook in de snelheid? Mijn kaart naar China is nog steeds niet aangekomen, maar ik had ook alleen het Engelse adres...
Heb niet veel bijgelezen, alleen vluchtig.. maar zag dat je mijn nieuwe buurvrouw wordt in AT, Jokejacket! Leuk!!

Wonen in AT is ook erg leuk, ik voel me er helemaal op mijn plek. Dat merk ik ook weer nu ik hier in NL ben. Blijf deze keer twee weken, maar ben echt zo blij dat ik zondag weer terug naar huis kan!!

Ik woon er trouwens nu 3 jaar en heb met mijn ouders een soort B&B. Druk in de seizoenen, rustig daartussen.

En het is heel mooi, ik vind het echt heerlijk. En dat terwijl ik had gedacht dat het een heel truttig land zou zijn.

Leuk, C-estelle, dat er meteen een reactie op je kaart kwam. Het is ook een hele leuke kaart! Ik heb ook van alle ontvangen kaarten een afbeelding geplakt, helaas heb ik dat niet gedaan bij de verzonden kaarten. Dat vind ik jammer. Het staat zo leuk, al die lijstjes achter de kaarten .

Ligaa, Graz ken ik ook alleen omdat er toen tijdens het EK ook daar gespeeld werd. Toen had ik door dat het een grote stad is.. Tot nu toe heb ik nog niet veel van Oostenrijk gezien, alleen een beetje in de omgeving en waar ik vroeger op wintersport kwam.
quote:Ine schreef op 11 november 2009 @ 21:46:

Heb niet veel bijgelezen, alleen vluchtig.. maar zag dat je mijn nieuwe buurvrouw wordt in AT, Jokejacket! Leuk!!

Wonen in AT is ook erg leuk, ik voel me er helemaal op mijn plek. Dat merk ik ook weer nu ik hier in NL ben. Blijf deze keer twee weken, maar ben echt zo blij dat ik zondag weer terug naar huis kan!!

Ik woon er trouwens nu 3 jaar en heb met mijn ouders een soort B&B. Druk in de seizoenen, rustig daartussen.

En het is heel mooi, ik vind het echt heerlijk. En dat terwijl ik had gedacht dat het een heel truttig land zou zijn.

Leuk, C-estelle, dat er meteen een reactie op je kaart kwam. Het is ook een hele leuke kaart! Ik heb ook van alle ontvangen kaarten een afbeelding geplakt, helaas heb ik dat niet gedaan bij de verzonden kaarten. Dat vind ik jammer. Het staat zo leuk, al die lijstjes achter de kaarten .

Ligaa, Graz ken ik ook alleen omdat er toen tijdens het EK ook daar gespeeld werd. Toen had ik door dat het een grote stad is.. Tot nu toe heb ik nog niet veel van Oostenrijk gezien, alleen een beetje in de omgeving en waar ik vroeger op wintersport kwam.Wow, 3 jaar alweer :-) en een B&B... **zwijmel** Ik wil oohook! Maar jah, ik zei al: een schip met geld is nodig! Maarre als ik weer eens naar Oostenrijk ga, dan kom ik bij je slapen haha!
quote:Janna80 schreef op 11 november 2009 @ 21:43:

C_estelle, wat lief van die vrouw! Ik bedoelde eigenlijk of de tekens er mooi uitzagen, hihi. Maar msschien betekend het wel mooi idd

Steph, had je daar ook het Chinese adres opgezet? Misschien helpt het ook in de snelheid? Mijn kaart naar China is nog steeds niet aangekomen, maar ik had ook alleen het Engelse adres...Ja, dat had ik er ook bij staan maar dat is geen garantie. Die van mij naar een universiteit in Shanghai is ook (nog) niet aangekomen en al heel lang expired.
Janna hoe lang is die kaart van jou naar China onderweg?

Mijne 9 dagen (chinees en engels adres), maar zij is zelf al 20 dagen niet meer online, terwijl ze nog maar 50 dagen lid is.....

Ik maak me zorgen
Ligaa, hopelijk is er niet iets met de persoon gebeurt en word je kaart alsnog geregistreerd.

Ik had nog een hurray dus drie adressen aangevraagd: Duitsland, Oostenrijk en Tsjechië.

Zo dadelijk paar dagen weg in eigen land. Nat worden/wegwaaien en kaarten kopen............
niks, naka, nada....
dag ladiesssss

inmiddels zijn er 16 kaarten van mij geregistreerd...

5 onderweg

en zelf heb ik dr 12 ontvangen...

wist nooit dat postcrossing zo verslavend kon zijn...vooral kaarten kopen is zo verslavend...heb dr mss wel al 2 a 300 :S:S:S hoe gestoord ben je...

ben nog maar n maandje lid...zucht...

ben ook helemaal verslaafd aan die tags...kost me onzettend veel geld..maar zo leuk om magneetjes of iets anders leuk naar een ander land te sturen en terug te krijgen hihi

ik kreeg laatst een kaart uit turkije met alleen het id nummer en mijn adres

niet eens mijn naam :S:S:S

en 2 kaarten met niet veel meer als happy postcrossing dr op...

beetje jammer

oow ja en ik had speciaal voor iemand n kaart gezocht...kon t hier in t dorp niet vinden...half het land na gezocht...en dan krijg je alleen een hurray met thanks :S

hebben jullie trouwens ook vaak een adres in finland waar je n kaart naar toe moest sturen?

finland en amerika komt hier best vaak voor...
Hej!

Heb het even opgezocht en ik heb nu een kaart naar Florida en naar China die 18 dagen onderweg zijn. Verder 1 naar Duitsland al 6 dagen en 1 naar Slovenie 2 dagen. En net heb ik er weer 1 naar Finland gestuurd (mijn 3de, van de 11. Ook 2 naar Duitsland, de rest heb ik niet dubbel)

Ik had trouwens 1 hurray en 2 kaarten vandaag Wat een drukte! 't begint nu echt een beetje op gang te komen, lijkt het... De kaarten waren allebei leuk, met een leuk verhaaltje erop. Hurray was ook wel leuk, maar stond niet heel veel in.
Helemaal goed Janna, begint idd lekker op gang te komen

Hier vandaag (nog) niks..

hallo varisha,

van mijn 8 kaarten stuurde ik 2 naar usa en 1 naar finland. daar zitten veel pc'ers, dus zal niet de laatste keer zijn dat ik die landen heb.
anoniem_81638 wijzigde dit bericht op 12-11-2009 17:18
Reden: 1
% gewijzigd
Ik had vandaag niets........
Snjókorn falla, á allt og alla
Jammer... misschien morgen?

Ik vind het ook wel erg toevallig dat ik opeens zoveel op 1 dag heb... denk ik de komende dagen ook niets dan...
Ik wacht geduldig af hoor.
Vandaag kaartje uit Duitsland ontvangen, normaal vind ik ze net niet zo leuk,Maar deze wel, de val van de berlijnse muur! Vond hem echt interressant, verder geen hurrays hier.
quote:justme80 schreef op 12 november 2009 @ 23:08:

Vandaag kaartje uit Duitsland ontvangen, normaal vind ik ze net niet zo leuk,Maar deze wel, de val van de berlijnse muur! Vond hem echt interressant, verder geen hurrays hier.Dat is zeker een mooie/interessante kaart.
Oh ja, ik kreeg ook wel eens zo'n kaart (niet via PC hoor) met een heel klein stukje van de muur erop. Raar idee vind ik dat wel, dat dat gewoon jaren voor zoveel problemen gezorgd heeft. Staan er eigenlijk nog stukken muur, of is echt alles weg?
Gisteren twee kaartjes gekregen, toevallig alletwee in het Duits geschreven. Eentje uit Duitsland zelf, eentje uit Zwitserland. Leuke kaartjes, hele verhalen erop, echt leuk om te krijgen!

Varisha, Amerika en Finland scoren hier het hoogst op het aantal kaartjes, ook Duitsland scoort hoog. Enneh, jij gaat wel heel erg los met kaartjes kopen!!
Goedemiddag!

Hier een hurray uit Rusland... Had een heel verhaal geschreven over de vlindertuin in het Noorder dierenpark, maar volgens mij heeft ze het niet helemaal begrepen haha!

Had een kaart met een mooie vlinder erop gestuurd.

Volgende week pas een nieuw adres aanvragen, zodat ie tijdens de meeting geschreven kan worden!
Ik had een hurray uit Duitsland (na 2 dagen). Was blij met de kaart. Nu wachten tot ik naar huis mag en maar hopen dat er een kaartje in de bus zit.
quote:snjokorn schreef op 13 november 2009 @ 16:04:

Ik had een hurray uit Duitsland (na 2 dagen). Was blij met de kaart. Nu wachten tot ik naar huis mag en maar hopen dat er een kaartje in de bus zit.Een kaart uit Duitsland (voor de verandering...). Leuke kaart met een leuk verhaaltje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven