Salade recepten

09-11-2009 19:19 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik vond dat Nederland een mooie salade recepten website miste, ben ik er laatst zelf een begonnen! Ik heb er al aardig wat recepten op staan, maar ik wil graag een groot aanbod aanbieden en ik ben nu dus op zoek naar nog meer recepten! Hebben jullie een lievelings-salade of een succesrecept die het altijd goed doet bij etentjes? Dan wil ik hem graag op mijn site zetten Het mag van alles zijn: een pasta salade, snelle salade, fruitsalade, luxe salade, vlees, vis, vegetarisch.. Als het maar een salade is

Check: reclame

Of als je opmerkingen hebt over site, dan hoor ik het ook graag!
quote:queenie1 schreef op 09 november 2009 @ 20:17:

[...]

De eerste heb je al

Verder gok ik altijd een beetje met de hoeveelheden. Vooral in een salade.

2 stronkjes witlof, handje walnoten, blikje mandarijnen, flinke scheut dressing (yoghurt-dressing), en 1 of 2 appels.

De rauwkost is een beetje gelijke delen. Dus bosje radijs, 3 tomaten, 3 stengels bleek, blikje mandarijnen etc.

Het precieze recept van de waldorf zal ik nog even opzoeken, maar die is echt verrukkelijk!Dank, dank!
.
quote:Helianthus2106 schreef op 09 november 2009 @ 20:27:

@ Queenie: Hier hetzelfde! Ik doe nu alleen nog maar mijn best om de schade te beperken, hihi.

@ TO: wij doen het hier ook met de honing-mosterddressing. Maar die gaat bijna over alle salades hier.

Kip met honing-mosterddressing vind ik een goddelijke combinatie.Ah, je hebt je bericht aangepast Ik wou net gaan typen wat hetzelfde, zwanger of de dressing ;) Leuk, gefeliciteerd! Ook nog niet zo lang, zie ik bij een ander topic. (ik ben verder helemaal niet nieuwsgierig hoor).
...
OOOO, wat een prachtige, handige site. Complimenten!
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ook hier toegevoegd aan favorieten.

Ziet er goed en lekker uit!

lokee wijzigde dit bericht op 09-11-2009 20:36
Reden: had weer ruzie met de smileys...
% gewijzigd
.
Ik ben ook dol op salades en het is een mooie site.

Het is natuurlijk wel zo dat hoe meer clicks het genereert hoe sneller er aan verdiend kan worden door het verkopen van reclame. Helemaal non profit is dit dus niet.

En de site van MV vind ik heel wat anders want dat is voor een goed doel. Dit wordt straks gewoon een commerciele site.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Goed doel?? Heb ik wat gemist? Mv heb ik ook zien schrijven dat het 'nog niet' commercieel is maar dat ze er in de toekomst wel meer mee wil gaan doen. Dus ik zie geen verschil.
...
Waar maakt MV dan reclame, Queenie? Heb bij haar geen URL gezien lately
In haar berichten hier op het forum laat ze regelmatig de naam van haar site vallen. En dat maakt mij niet uit, maar ik ging in op een berichtje dat dit topic wel verwijderd zou worden omdat het 'reclame' zou zijn. En dat zou ik dan niet terecht vinden.
...
Mooie site!! Zal ik zeker nog wel eens gebruiken!

Ik maak zelfs altijd salade met kleine tomaatjes, mozzarella, zongedroogde tomaat, uitgebakken spekjes, pijnboompitjes en een dressing van olie en balsamico. Lekkere ciabatta erbij en klaar!

Ook nog één voor bij de bbq...rosevale aardappelen, bosuitjes, limoensap, creme fraiche en peper/zout.

Mocht ik er nog één bedenken dan meld ik mij weer!
witlof vijnsnijden bitere stuk er uit snijden

heel klein beetje verse sinasappel sap zelf uit persen

stukjes manderijn of sinasappel

walnoor er door

appel er door

kleinbeetje room

en eten maar heerlijk met aardapetjes
hallo ik heb dyslexie. dus ik heb schijffouten . helaas kan ik daar niks aan doen ik hoop dat jullie daar begrip voor hebben
quote:Mittens schreef op 09 november 2009 @ 22:08:

Mooie site!! Zal ik zeker nog wel eens gebruiken!

Ik maak zelfs altijd salade met kleine tomaatjes, mozzarella, zongedroogde tomaat, uitgebakken spekjes, pijnboompitjes en een dressing van olie en balsamico. Lekkere ciabatta erbij en klaar!

Ook nog één voor bij de bbq...rosevale aardappelen, bosuitjes, limoensap, creme fraiche en peper/zout.

Mocht ik er nog één bedenken dan meld ik mij weer! Oeh die laatste klinkt ook lekker simpel, en als bijgerecht lijkt hij me superlekker! Ga hem er ook op zetten! Thnx
Dat is ie ook! :-)

Het is wel echt belangrijk dat je rosevale aardappelen neemt en geen anderen...alsdus de oorspronkelijke bron waar het recept vandaan komt

Hoeveelheden weet ik overigens niet. Ik doe altijd maar wat, haha!

Maar volgens mij zoiets van 1 kg aardappels, 3 stengels bosuitjes, 1 bekertje creme fraiche en sap van 1 limoen. Peper en zout naar eigen smaak.

Leuk dat je deze er bij zet!
Staat bietensalade er al bij? Ben te lui om te kijken nml... Sorry

Gekookte bieten klein snijden, appel erdoor, klein uitje, citroensap en wat mayonaise en zwarte peper op smaak.

Proficiat met je site btw.
Salade met tonijn en balsamico dressing

Nodig

zak gemengde rucolasla

blikje uitgelekte tonijn

pijnboompitjes, gebakken

1 advocado in stukjes

1 kleine rode ui in stukjes

half bakje gehalveerde cherrytomaatjes

Balsamicodressing

alles door elkaar mikken, erg lekker!
Stressed is just desserts spelled backwards
Gemakkelijke pastasalade met zalm

Koken: een pakje elleboogjesmacaroni, als ze gekookt zijn in een vergiet afspoelen met koud water en laten uitlekken.

Blikje zalm uit laten lekken en fijnmaken met vork

door de macaroni doen, samen met

1 rode of witte ui in stukjes

1 appel in kleine stukjes

1 blikje mexicaanse mix (doperwt, mais, paprika)

1 grote eetlepel yogonaise

wat zelfgemalen peper

erg lekker op een zomers feestje met buffet.
Mooie site! Hier niet alles terug gelezen, maar kom wel even mijn topper delen:

- sla (gewoon of ijsberg)

- geitenkaas, niet te zacht

- geschilde, in stukjes gesneden appel

- krokant gebakken spekjes

- geroosterde pijnboompitjes

- honingmosterddressing
Ik heb niet echt een recept, maar mis op je site nog wel een salade met gorgonzola.

Bijv.:

-(veld)sla

-peer

-walnoot

-gorgonzola

Kan ook met spinazie ipv veldsla.
Mijn favoriete pastarecept ever:

- Pasta, liefst schelpjes

- Rucola (halve zak)

- Tomaat (3)

- Komkommer (halve)

- Pesto (naar smaak)

- Geraspte kaas (een kwart tot een half zakje)

- Mozzarella (1 bol)

- Feta of andere witte kaas (meestal een half pakje)

- Spekjes (1 pak)

Pasta koken, spekjes bakken, alles klein snijden. Pasta afgieten en in een grote kom door de andere ingredienten husselen. Ik vind 'm halfwarm het lekkerst!

Het lijken wat rare ingredienten bij elkaar, maar het is echt heerlijk!!!! Verder ben ik nooit zo goed in aangeven hoe veel je ergens van nodig hebt dus dat kan een beetje vreem zijn .
Oh ik kon zo snel ook geen pasta-pesto salade vinden... Maar misschien niet goed gezocht, sorry dan alvast!

- Pasta

- Pesto!

- Rucola/Veldsla

- Kipfilet

- Tomaat

- Pijnboompitten

Pasta koken, kipfilet/pijnboompitten in kleine stukjes snijden en bakken, tomaat snijden. Pasta afgieten, in kom husselen met de andere ingrediënten. Lekker met wat stokbrood.
Die eerste is wel heel kazig Mariatje! Ik kies zelf eigenlijk altijd voor één kaassoort. Maar misschien moet ik gewoon niet zo mutsen gewoon eens alles doorelkaar donderden. Wie weet word ik aangenaam verrast
Ik ben eigenlijk nieuwsgierig naar een goed recept voor een heerlijke dressing voor over de salades... In restaurants krijg ik vaak een tongstrelende dressing over mijn salade erbij, maar ik vind geen enkele, echt geen enkele uit de supermarkt hier maar enigzins op lijken. Heb ze echt allemaal al geprobeerd.

Vaak zijn die dressings uit restaurants een beetje zalmrozig of oranje van kleur... Geen gewone thousand islands dressing, ook al geprobeerd en ook al zelf gemaakt. Het líjkt er niet eens op dan.

Misschien ben ik wel te zeikerig hierin, maar iemand een lekker recept voor een dressing? Restaurantwaardig?

Die van de hier genoemde site van de Ceasar salade ga ik eens proberen zelf te maken in ieder geval. Ook ik vind het een mooie site!
Rocky, als je nu naar de Lidl gaat hebben ze Balsamicodressing met limoensmaak, die is echt erg lekker.
Dressing 1: 1 el mosterd, 1 el honing, scheutje balsamico, olijfolie, citroensap, worchestershire, snufje p en z, teentje knof.

Dressing 2: een goede pesto (tomaat of basilicum, afhankelijk van je salade) verdunnen met olijfolie en dit over je salade sprenkelen.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven