Good Luck

06-11-2009 09:30 2980 berichten
Alle reacties Link kopieren
Blij dat ik katten heb, die schijten gewoon op de kattenbak.
Stressed is just desserts spelled backwards
He, een moolkeesje in de tuin
moet je ook bijhouden..

En bedankt mal dat je mijn priveleven zo naar buiten gooit, zo gaat het er bij ons aan toe met kerst. De hond heeft er schijt aan...
quote:bambino schreef op 13 november 2009 @ 09:37:

moet je ook bijhouden..

Verschonen kan als het droog is
Goedemorgen!

Even een berichtje, dan ben ik weer weg. Moet mijn tijd nuttig besteden als Mien weg is.

Suus, dank voor je kaartje. Mooi om al jullie namen bij elkaar te zien he.

Ze speelt veel met het puzzelboekje, Mal! En mama puzzelt vrolijk mee.

En voor Star nog de vraag of jij weleens hebt uitgerekend hoe lang Cee wordt. Dacht ik zomaar vanmorgen over na..
Nee, nooit uitgerekend. Is daar ergens een schemaatje voor?
Volgens mij is dat niet te doen hoor, de lengte berekenen. Jonathan was 55 cm, maar die is nu gemiddeld.
Nieuwe gemaakt

Gefeliciteerd Vish! Sta je zomaar in ons mooie schema

Net in de pissende regen boodschappen gedaan en zometeen Maxi weer halen. Hopelijk is het weer morgen beter.
Hier vind je de groeicalculator. Staat vermeld in het groeiboekje en het is een grove indicatie.

De lengte bij geboorte is niet nodig om aan te geven, wel de huidige en lengtes van vader en moeder.
Jonathan:

De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 191 cm.

Uw kind is nu 105 cm. lang. Dit is 1 cm. boven het gemiddelde van jongens van ca. 4 jaar.

54% is korter en 46% is langer.

De te verwachten eindlengte op basis huidige meting is 184 cm.
Maxi:

De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 187,5 cm.

Uw kind is nu 100,5 cm. lang. Dit is 4,5 cm. onder het gemiddelde van jongens van ca. 4 jaar.

16% is korter en 84% is langer.

De te verwachten eindlengte op basis huidige meting is 179 cm.

Mini:

De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 187,5 cm.

Uw kind is nu 90 cm. lang. Dit is 3 cm. onder het gemiddelde van jongens van ca. 2 jaar.

21% is korter en 79% is langer.

De te verwachten eindlengte op basis huidige meting is 180 cm.
Als ik bij hun de uitgerekende datum pak ipv geboortedatum wordt Maxi 180 cm en Mini 184.
Mini gaat dus Maxi voorbij, als we dan nog samen schrijven over 15 jaar, moet je de nicknames dus omwisselen
Is ook weer zo'n momentopname dit he! Als Jonathan een groeispurt maakt en ik doe de test kan hij wel weer 3 cm langer worden
Grappig, ik heb ook even gekeken voor Tobias:

De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 194 cm.

Uw kind is nu 100 cm. lang. Dit is 1 cm. onder het gemiddelde van jongens van ca. 3 jaar.

42% is korter en 58% is langer.

De te verwachten eindlengte op basis huidige meting is 183 cm.

En voor Robin:

De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 194 cm.

Uw kind is nu 81,5 cm. lang. Dit is 2,5 cm. boven het gemiddelde van jongens van ca. 1 jaar.

82% is korter en 18% is langer.

De te verwachten eindlengte op basis huidige meting is 188 cm.
Hallo trouwens,

We zijn er weer. Nat en wel. Bah! kwamen we bij het cb aan, allemaal regenjas, allemaal nat, Robin huilen.

Meten, wegen, 5 min bij de arts en weer weg. Doe je het daar voor?

Inenting van Robin ging niet door, die krijgt hij in januari.

We krijgen wel een oproep voor de MG. Dus ik zei dat ik daar nog niet overuit was. Begint die arts heel verontwaardigd een verhaal dat de overheid het beste met ons voor had en dat we blij moesten zijn dat het allemaal maar zo gratis kon enzo.

Tss... en er waren geen negatieve kanten aan de injectie, ze konden alleen een beetje verhoging krijgen.

Nou ik weet het allemaal niet.
Ceetje:

De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 171 cm.

Uw kind is nu 98 cm. lang. Dit is 5 cm. onder het gemiddelde van meisjes van ca. 4 jaar.

14% is korter en 86% is langer.

De te verwachten eindlengte op basis huidige meting is 165 cm.
Grieppandemie.nl

Zoals alle geneesmiddelen kan Pandemrix bijwerkingen veroorzaken, hoewel niet iedereen deze

bijwerkingen krijgt.

Na vaccinatie kunnen allergische (overgevoeligheids)reacties optreden, die in uitzonderlijke gevallen zelfs kunnen resulteren in shock. Artsen zijn hiermee bekend en hebben in voorkomende gevallen een spoedbehandeling beschikbaar.

Bij klinische studies met een gelijksoortig vaccin waren de meeste bijwerkingen mild van aard en kortdurend. De bijwerkingen zijn doorgaans vergelijkbaar met die van het seizoensgebonden

griepvaccin.

De bijwerkingen die hieronder worden vermeld zijn omschreven volgens de volgende afspraken:

Zeer vaak (komt voor bij meer dan 1 op de 10 mensen)

Vaak (komt voor bij 1 tot 10 op 100 mensen)

Soms (komt voor bij 1 tot 10 op de 1.000 mensen)

Zelden (komt voor bij 1 tot 10 op de 10.000 mensen)

Zeer zelden (komt voor bij minder dan 1 op de 10.000 mensen)

De hieronder vermelde bijwerkingen zijn opgetreden met Pandemrix tijdens klinische studies bij volwassenen, met inbegrip van ouderen, en bij kinderen in de leeftijd van 3 tot 9 jaar:

Zeer vaak

• hoofdpijn

• vermoeidheid

• pijn, roodheid, zwelling of verharding op de injectieplaats

• koorts

• pijn in spieren of gewrichten

Vaak

• warm gevoel, jeuk of blauwe plek op de injectieplaats

• meer zweten, rillingen, griepachtige verschijnselen

• gezwollen klieren in de hals, oksels of liesstreek

Soms

• tinteling of gevoelloosheid in handen of voeten

• slaperigheid

• duizeligheid

• diarree, braken, buikpijn, gevoel van misselijkheid

• jeuk, huiduitslag

• algeheel gevoel van niet lekker zijn

• slapeloosheid

Bij kinderen in de leeftijd van 3 tot 9 jaar kwam koorts vaker voor wanneer de volwassenendosering (0,5 ml van het vaccin) was toegediend dan wanneer de halve dosering (0,25 ml van het vaccin) was toegediend. Bovendien kwam koorts vaker voor bij kinderen in de leeftijd van 6 tot 9 jaar dan bij kinderen van 3 tot 5 jaar.

Deze bijwerkingen verdwijnen meestal zonder behandeling binnen 1 à 2 dagen. Indien deze bijwerkingen aanhouden, WAARSCHUW DAN UW ARTS.

De bijwerkingen zoals hieronder vermeld, kunnen optreden in de dagen of weken na vaccinatie met vaccins die ieder jaar worden gegeven ter preventie van de griep. Deze bijwerkingen kunnen optreden bij het gebruik van Pandemrix.

Soms

• gegeneraliseerde huidreacties met inbegrip van bultjes (urticaria)

Zelden

• allergische (overgevoeligheids) reacties, resulterend in een gevaarlijke bloeddrukverlaging, die,

indien onbehandeld, kan leiden tot shock. Artsen zijn hiermee bekend en hebben in voorkomende

gevallen een spoedbehandeling beschikbaar

• toevallen

• ernstige stekende of kloppende pijn in een of meerdere zenuwen

• lage bloedplaatjestelling die kan leiden tot bloedingen of blauwe plekken

Zeer zelden

• vaatonstekingen (ontstekingen van bloedvaten die huiduitslag, gewrichtspijn en nierproblemen

kunnen veroorzaken)

• zenuwstelselafwijkingen, zoals encefalomyelitis (een ontsteking van het centrale zenuwstelsel), onsteking van zenuwen en een vorm van verlamming beter bekend als het syndroom van Guillan-

Barré.

Indien een van deze bijwerkingen optreedt, vertel dit dan onmiddellijk uw arts of apotheker.

Wanneer één van de bijwerkingen ernstig wordt of als er bij u een bijwerking optreedt die niet in deze bijsluiter is vermeld, raadpleeg dan uw arts.
anoniem_39144 wijzigde dit bericht op 13-11-2009 12:04
Reden: Lees net dat er met Pandemrix gevaccineerd wordt.
% gewijzigd
Mamax, antwoord van het GGD Zaanstreek Waterland

Er wordt gevaccineerd met Pandremix. Informatie hierover kunt u vinden op http://www.grieppandemie.nl/veelgesteld ... n?nodeId=1

Leidsters van Kindercentra worden niet gevaccineerd.

Voor verder informatie verwijs ik u naar bovenstaande site of telefoonnummer 0800-1100.

Met vriendelijke groet,
Valt me trouwens wel op dat alle kinderen korter worden dan te verwachten aan de hand van de lengte van de ouders.
Pokon geven die kiddo's.
Ik denk dat het koffiedik kijken is. Ik verwacht sowieso niet dat Jonathan die lengte haalt icm zijn stfwziekte.
Dat antwoord was kort maar krachtig. Op de basisschool zijn er van 1 klas nog maar 8 leerlingen. Rest is geveld door (Mexicaanse) griep.
Poeh, het gaat nu toch wel hard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven