Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
quote:steph schreef op 15 november 2009 @ 10:08:

Ligaa, GEFELICITEERD. Je eerste! Uit welk land?

Dankjewel!

Het kaartje kwam uit Spanje
Chrisy: Gefeliciteerd met je 1000ste! Wat een mooie mijlpaal!

En Ligaa gefeli met je eerste! Whoehoeee. Nu begint het echt!!

Hier verdomd rustig. Lees: geen kaarten. Ga ook geen adressen aanvragen vrees ik, ik bewaar ze voor de meeting volgende week.
Hej!

Christy, gefeliciteerd! Veel zeg! Wat zijn je stats? (Finland, Duitsland ?) Hoe heb je kinderboeken illustraties in het Engels in je profiel uitgelegd? Ik heb ook zo iets staan, maar of het nou echt duidelijk is bij mij...

Ligaa!!! Jeeee! Gefeliciteerd!! Nu gaat het echt beginnen!

Ik heb inmiddels een klein fotoalbumpje voor m'n kaarten, daar kan je ze zo inschuiven.

Steph, leuk! 't is ook echt leuk wanneer iemand een leuk verhaal erop schrijft... misschien moet ik dat ook maar wat duidelijker in m'n profiel zetten... hihi...

C_Estelle, hoeveel voetbal kaarten heeft je zoontje inmiddels?

Kozoo, ja, dat lijkt me leuk, die kaarten bij de meeting schrijven! Nu even lastig misschien, om niets aan te vragen..

Fijne dag allemaal!!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Gisteren een kaartje uit Spanje (mooie kaart, maar suffe tekst achterop) en een kaartje uit Slovenie. Leuke score dus .

Chrisy, gefeliciteerd met je 1000e kaartje! Een hele mijlpaal, hihi.
Ja, nu gaat het echt beginnen

Leuk detail, m'n huisgenoot, die de idnummers naar me door stuurt is zo enthousiast geworden dat ze zelf ook wil gaan postcrossen! Leuk!
Ligaa: gefeli met je eerste kaart!

Chrisy: gefeli met je 1000e kaart...

Bijzonder dat er 2 uitersten hier beschreven worden...

Steph: toevallig naar Breda dat kaartje? :P

Ik heb een kaart naar Beverwijk gestuurd afgelopen weekend... iemand van hier?
Dank je JokeJ!

Vraag= als ik een random kaart favoriet maak, krijgt de eigenlijke ontvanger dan een bericht. Dus, als iemand mijn kaart tot favoriet maakt op zijn/haar postcardwall, krijg ik dan bericht?
quote:Ligaa schreef op 15 november 2009 @ 21:32:

Dank je JokeJ!

Vraag= als ik een random kaart favoriet maak, krijgt de eigenlijke ontvanger dan een bericht. Dus, als iemand mijn kaart tot favoriet maakt op zijn/haar postcardwall, krijg ik dan bericht?

Nee dan krijg je geen bericht. Je krijgt wel een bericht als iemand iets bij jouw kaart schrijft (verzonden of ontvangen)

Chrissy, gefeliciteerd met je 1000e kaart. Wow was het eerste wat ik dacht.

Fijne week allemaal, met hopelijk een week vol kaarten!
Had er al eerder van gehoord in het blad Flow, maar heb me nu net laten registreren! Leuk! Ga nu mijn eerste kaart versturen. Met hoeveel moet ik die eigenlijk frankeren?
quote:monxmar schreef op 15 november 2009 @ 22:37:

Had er al eerder van gehoord in het blad Flow, maar heb me nu net laten registreren! Leuk! Ga nu mijn eerste kaart versturen. Met hoeveel moet ik die eigenlijk frankeren?

Nederland gewoon 44 cent, binnen europa 77 cent en buiten europa is het 95 cent.

Waar gaat de kaart heen en leuk dat je meedoet.
JJ, dat zeg ik niet.
quote:Gavia schreef op 15 november 2009 @ 22:27:

[...]

Nee dan krijg je geen bericht. Je krijgt wel een bericht als iemand iets bij jouw kaart schrijft (verzonden of ontvangen)

Klopt helemaal Gavia! Wilde even wat favorieten toevoegen, maar geen emailbombardement veroorzaken

Jij ook een fijne week (met veel kaarten!)
quote:steph schreef op 15 november 2009 @ 23:57:

JJ, dat zeg ik niet.Flauw hoor
anoniem_81638 wijzigde dit bericht op 16-11-2009 00:46
Reden: smiley
% gewijzigd
Heel flauw
En wat als het niet iemand van hier is dat weet ik nl niet zeker.
Hoi allemaal, ik ben er ook weer eens na een tijdje druk geweest te zijn..

Ik heb geen tijd om alles terug te lezen, maar de laatste paar blz lees ik in ieder geval terug, want ik ben veel te benieuwd naar jullie laatste postcrossing ervaringen

Vorige week (precies een week geleden) heb ik een kaartje uit Zuid Nederland gekregen, met een heeel lief katje. Toevallig iemand van hier?

En mijn kaartje naar NL is onderweg sinds vrijdagavond. Hopelijk komt die vandaag aan. Hij gaat naar iemand die gek is op Van Gogh..

Ik mag nu 11 kaarten tegelijk onderweg hebben, maar ik vind 10 wel genoeg en tot nu toe heb ik me daaraan gehouden!

Deze mooie kaarten heb ik o.a. gekregen:

(uit Thailand, al na 9 dagen ontvangen!)

(van een sprookje uit Litouwen, na een week ontvangen).

Donderdag had ik 2 kaarten uit Tsjechie in de bus. Registreer ik de 1e, heeft die er wel 41 dagen over gedaan!

Valt mijn blik op het nummer van de 2e, is het een veel lager nummer.. die heeft er 129 dagen over gedaan! Ik ben altijd zo benieuwd wat er dan mee gebeurd is, want ze kwamen dus tegelijk aan..

De verstuurder is al 4 maanden niet online geweest en ik zie nu dat ze de dag na die van mij, nog een hurray heeft gehad: Taiwan 130 dagen en de dag voor die van mij: Finland 128 dagen. Die 3 kaarten heeft ze dus tegelijk verstuurd.

Dan zou ik er ook wel genoeg van hebben, als mijn kaarten er zo lang over zouden doen..
Ik heb vorige week ook mijn 1e twee kaarten ontvangen. Eentje uit Zwitserland en eentje uit Kroatie. eentje met een leuk verhaal en eentje met een mooie foto van Split.

Zelf heb ik er eentje verstuurd naar Polen, maar die naar Finland moet ik nog steeds op de bus doen (bloos, bloos). Ik vergeet steeds om nieuwe kaarten te kopen. Wil nl niet zo maar een kaartje kopen maar wel wat speciaals.
Libi, gefeliciteerd met je eerst twee kaarten. Schande de kaart naar Finland nog niet op de bus te doen.

Je hoeft niet zo'n speciale te kopen, let gewoon op het profiel en pas je daar aan.

Vele van ons hebben er een x-aantal als voorraad en dan ook verschillende.

Hondjewoef, mooie kaarten zeg maar wat deed die ene er lang over zeg. Kan me voorstellen dat die persoon er, volgens mij de brui aan heeft gegeven.

Hier twee kaarten. Eentje uit Italië met happy postcrossing en dan giga groot adres erop (ik stuur er geen terug) en eentje uit Polen die er 50 dagen over heeft gedaan met een leuk verhaal.

Ook nog een envelope uit China met 6 Unescokaarten, zij heeft die van mij ook al ontvangen.
@ Steph: Dank je wel voor je kaartjes! Ik vind ze erg leuk.
Ongelooflijk dat je kaarten er gewoon langer dan 100 dagen over kunnen doen... oei oei oei...

Libi: Tof van je eerste 2 kaarten.. ik ben zelf eens in Split geweest! Erg mooi!
Zo ook weer even hier, Jeetje 1000 kaarten!! Mag ik nog even..

En welkom iedereen die nieuw is!

Het is hier erg rustig qua kaarten, heb nu wel 3 hurrays gekregen,met leuke bedankjes erin. Nog geen kaarten weer ontvangen, maar ook geen verstuurd .. Mag er straks 5 versturen, denk dat ik ze per week verdeel ofzo.
Ik vroeg net een nieuw adres aan:

Hongkong.... iemand die al 7 maanden lid is, 2 verstuurd, 0 ontvangen.... en 5 dagen geleden voor het laatst online was..

wat moet ik daar nou mee?
1. gewoon een kaart sturen als elke andere

2. toch eerst een berichtje sturen met de vraag: doe je nog mee?

kun je zien wanneer ze die twee kaarten verstuurd heeft?

Ik zou denk ik trouwens voor optie 2 gaan
Even snel een ego-post tussendoor (krijg over een paar minuten visite).

1 hurray uit Finland en 2 kaartjes (China en Portugal).

Mooie kaartjes zag ik net in een flits voorbij komen.

Gefeliciteerd voor de 2 forumsters die hun eerste kaartje hebben ontvangen en voor kaart nr 1000!
Snjókorn falla, á allt og alla
Ik heb mij vorige week aangemeld, en meteen 5 adressen opgevraagd naar: China, Finland, Duitsland, USA en Noorwegen. Zaten wel leuke profielen tussen, ik ben benieuwd wanneer mijn eerste kaart aankomt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven