Grote zwarte renspin?

16-11-2009 18:47 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit onderwerp open ik in verband met vergaande lafheid. Ik ben bang voor spinnen. Het is geloof ik nog net geen fobie maar eerlijk gezegd kan ik al flink onder de indruk zijn van een hooiwagentje. Hier in huis zit regelmatig een spinnetje (de hele kleine durf ik zelf op te ruimen en daar ben ik trots op) en in de tuin wemelt het vaak van de kruisspinnen. Al met al kan ik daar tegen. Maar dan heb je ook nog die ene soort. Het is een hele grote spin, kan zeker zo groot worden als de gemiddelde handpalm, is pikzwart en harig en kan heel hard rennen. Ze zitten meestal op de grond, hoewel ik er ook weleens een op de muur heb gezien. Ik zou graag willen weten hoe die spinnensoort heet, hoe ze leven, waar ze voorkomen en nog meer trivia. Om daar achter te komen kan ik natuurlijk googelen. Maar...dat durf ik niet. Ik heb het weleens geprobeerd maar elke site over spinnen is gelardeerd met 'leuke' illustraties van spinnen en zodra mijn netvlies zo'n mooie close up ziet dan kan ik niet meer lezen en alleen nog maar naarstig zoeken naar het rode kruisje.

Daarom wil ik vragen over er forummers zijn die het wel durven en de info over die spin hierheen willen copy-pasten. Wie weet welke spin ik bedoel en wie durft een spinnensite op te gaan?
Huisspinnen zijn ook altijd met zijn tweeën. Een mannetje en vrouwtje samen. Soms zie je er maar een. En kun je nadat je hem gevangen hebt weer rustig gaan slapen met het idee dat er in huis waarschijnlijk nog ergens zo'n kreng verstopt zit.
* Ze bereiken het volwassen stadium na 2 tot 4 jaar.

* Mannetjes leven na het bereiken van het volwassen stadium maximaal 9 maanden, terwijl vrouwtjes nog wel 10 jaar kunnen leven.

* Deze spinnen zijn het hele jaar actief – ze houden geen winterslaap.

* De vrouwtjes blijven meestal in hun schuilplaats, terwijl de mannetjes op zoek gaan naar een partner.

* De meeste trechterspinnen weven 's nachts hun web.

* Ze leven onder stenen, in verrotte boomstammen of in dicht kreupelhout. Ze houden niet van droge lucht en laten zich alleen zien bij vochtige weersomstandigheden of bij natte weersomstandigheden wanneer hun schuilplaats onderloopt.

* Ze bewegen zich zeer snel.

* Ze weven grote, trechtervormige webben - maximaal 100 keer zo groot als zij zelf - met een ‘struikeldraad’ die hen waarschuwt bij beweging.
Haha, dat heb ik ook eens gehoord HomeptjePompeltje. Lekkere gedachte is dat. Net zoals je in je leven een paar spinnen opeet in je slaap.
Krijgen jullie ook al jeuk?
OK, om het goed te maken een lief spinnetje:

De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Durft TO nu niet meer te komen?
Jezus HP, ik wist ook niet dat ze altijd met zn 2en waren. Het wordt steeds erger.
Cum non tum age
quote:hompeltjepompeltje schreef op 16 november 2009 @ 19:05:

Huisspinnen zijn ook altijd met zijn tweeën. Een mannetje en vrouwtje samen. Soms zie je er maar een. En kun je nadat je hem gevangen hebt weer rustig gaan slapen met het idee dat er in huis waarschijnlijk nog ergens zo'n kreng verstopt zit.Hmmm... fijn...
Peas on earth!
Peas on earth!
quote:_zaza_ schreef op 16 november 2009 @ 19:10:

Durft TO nu niet meer te komen?Denk dat ze opgegeten is door een harig monster. whahaha
Deze is leuk

Peas on earth!
Taart:

Peas on earth!
quote:noa schreef op 16 november 2009 @ 19:10:

Jezus HP, ik wist ook niet dat ze altijd met zn 2en waren. Het wordt steeds erger.Owh sorry, ik zit hier heel gemeen leedvermaak te hebben om al die arme dames die helemaal panisch raken bij het lezen van de berichten hier en het zien van de fotootjes. En dat terwijl ik zelf ook ooit tot die categorie behoorde en nog steeds op insectgebied geen held ben hoor ( gooi mij een sprinkhaan in huis en je kunt het 100 meter verderop nog horen hoor). Maar mijn spinnenfobie... daar ben ik wel af gelukkig. Ik had er in mijn vorige woning zo'n 10 tot 15 denk ik per jaar. (en dan allemaal in een tijdsbestek van een maand of 3)
Mij maken al die insekten niet uit, behalve dus de spin.
Oh, mijn serieuze wapen tegen renspinnen is: een Wehkampgids!

Handleiding:

- men ziet een renspin in de kamer

- men gilt

- men kalmeert

- men pakt de Wehkampgids

- men nadert de renspin voorzichtig

- men houdt de Wehkampgids horizontaal boven de renspin

- men laat de Wehkampgids van enige hoogte óp de spin vallen!

Mocht zich een tweede renspin in de kamer bevinden: Otto en Neckerman hebben ook dikke gidsen
Peas on earth!
Dat had je nou niet moeten zeggen...

Cum non tum age
aaaah godver geen fotooo's!

Durfde na de OP wel te gaan lezen maar staan er toch

dooodenge foto's tussen gaaatver.
Ik moet dit gewoon ook helemaal niet lezen maar toch doe ik het

En gewoon niet naar de plaatjes gekeken
hahaha Noa hoe achterlijk zit een mens toch in elkaar. Jou springding ziet er toch ook heul eng uit maar dat doet me dan weer niks. Nee dan zo eentje zwart en snel brrr
Ik voelde een schrokrilling door mijn lijf gaan toen ik die 2 foto's van die spinnen zag, ARGH!!

Krijg er gewoon de kriebels van!!!

Ik woon op 3-hoog en sinds ik hier woon nog nooit een renspin meegemaakt *klopt af* Mijn schoonouders wonen in het bos, en die hebben er wel regelmatig last van ( heb het toen ik daar was zo'n 5 keer meegemaakt, en dan woon ik er niet eens!)
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 16 november 2009 @ 19:17:

Oh, mijn serieuze wapen tegen renspinnen is: een Wehkampgids!

Handleiding:

- men ziet een renspin in de kamer

- men gilt

- men kalmeert

- men pakt de Wehkampgids

- men nadert de renspin voorzichtig

- men houdt de Wehkampgids horizontaal boven de renspin

- men laat de Wehkampgids van enige hoogte óp de spin vallen!

Mocht zich een tweede renspin in de kamer bevinden: Otto en Neckerman hebben ook dikke gidsen
En dan moet je die gids er weer af halen
Ik vind spinnen juist mooie insecten en laat ze binnen lekker zitten, je ziet ze maar zelden voorbij rennen meestal verschuilen ze zich. 1 keer rende er `s avonds zo`n spin voorbij en ging de kat erachteraan, de spin beet de kat in zijn lip, de kat klaagde jammerlijk, en heeft sindsdien geen spin meer gevangen, hij kijkt wel uit!
quote:Lynne schreef op 16 november 2009 @ 19:21:

[...]

Werkt heel goed hoor. Enige nadeel is dat je daarna de spinneprut van de vloer moet verwijderen
Peas on earth!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven