Vriend met stomme opleiding

17-11-2009 15:53 390 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is 26 en doet de BBL opleiding Transport met vrachtwagen rijbewijs.

Daar is opzich niks mis mee.

Maar het is gewoon de tijden die die moet werken.

Ze zijn gewoon niet normaal meer.

En dan niet over de school gepraat, hoe kunnen ze nou cursus op Zaterdag plannen?

Soms gaat het echt te ver.

Dan gaat bij hem om half 5 de wekker, en is hij pas om half 10 's avonds thuis.

Zo vervelend!

En dan over zijn school, cursus op zaterdag van half 9 tot half 4.

Hij komt uit gelderland en ik uit limburg.

Bijvoorbeeld ik had zaterdag een feest: Oom en Tante 25 jaar getrouwd.

Hij zou uit school zijn boeken thuis gaan afgeven en meteen op de trein springen om hier heen te komen en samen naar het feest te gaan.

Rijden er ergens bij nijmegen geen treinen.

Damn wat kan je dan balen, hij wou bijna niet meer komen.

Gelukkig heeft hij geprobeert en gekeken hoe ver hij kon komen.

Op de helft van de weg is zijn telefoon leeg en valt uit.

Ik wist helemaal niks meer...

tot ik om 2 uur 's nachts terug kwam van het feest en hij voor de deur stond.

Bleek dat hij er al van half 2 's nachts stond.

Ben je toch blij dat hij er is hoor.

Maar de volgende dag moet je hem weer om half 6 op het station afzetten.

Wat kan ik op die momenten toch echt behoorlijk balen.

Ik hou me er maar aanvast dat het nog maar 1 1/2 jaar duurt.

En het dan allemaal beter is en hij dan een gewoone baan heeft van 8 tot 5.

Maar dit is gewoon echt vervelend.

Ik zie hem al niet vaak en gaat het 9 van de 10 gevallen ook nog mis.

Helaas kan ik ook niet altijd daar heen gaan.

Omdat ik ook mijn sport en hobby's hier heb.

En ook vaker naar het ziekenhuis moet rennen.

Iemand tips??
quote:marsmellowwww schreef op 17 november 2009 @ 23:05:

[...]

Is dat chauffeursdiploma eigenlijk nog wel verplicht?

Wat ik bedoel: De chauffeurs die het hebben moeten binnen nu en 5 jaar, ( even uit het hoofdje) 30 uur herhaling hebben. Zo telt ADR al voor een uur of 10. Rijden is verplicht. De chauffeur die nu wil beginnen, mag hij/zij niet rijbewijs halen en direkt aan het werk mits er binnen die 5 jaar aan die 30 uur is voldaan?

oke enorm off topicNatuurlijk zijn die diploma's verplicht. Je bestuurt niet zomaar even een of ander autootje. Hoe het zit wanneer iemand al als vrachtwagenchauffeur aan het werk is geweest weet ik niet hoor, maar als je ermee wilt beginnen moet je toch echt je diploma hebben. Als jij in een auto rond wilt rijden moet je toch ook eerst een rij-opleiding volgen.
quote:luna2006 schreef op 17 november 2009 @ 23:29:

[...]

Daar heb jij helemaal gelijk in, maar de vriend van TO IS geen man, en IS geen papa!

TO en vriend wonen mijlen ver uitelkaar en dan gaat ze zitten klagen dat die naar haar inziens een stomme opleiding heeft!

Naaah, schiet mij maar lek.

En dat is anders omdat...?
quote:Nijntje schreef op 17 november 2009 @ 23:09:

Jullie zijn lekker bezig zeg, Madhe en Luna.

Makkelijk he, een TO die het niet helemaal goed genoeg uitlegt, en eigenlijk een beetje zeurt, en ook nog wat vage ziektes heeft, even lekker de grond in te stampen. Heerlijk joh.Ik stamp helemaal niemand de grond in Nijntje.
quote:luna2006 schreef op 17 november 2009 @ 23:30:

[...]

Precies JULLIE brood, JULLIE dak. Maar daar is bij TO nog lang geen sprake van!Wat hebben brood en dak ermee te maken? Als je het vervelend vindt dat je partner een opleiding doet (of werk voor mijn part) waarbij je elkaar niet vaak ziet, dan vind je dat toch gewoon vervelend?
quote:Madhe schreef op 17 november 2009 @ 23:33:

[...]

Ik stamp helemaal niemand de grond in Nijntje.Nee precies nijntje!
quote:Nijntje schreef op 17 november 2009 @ 23:34:

[...]

Wat hebben brood en dak ermee te maken? Als je het vervelend vindt dat je partner een opleiding doet (of werk voor mijn part) waarbij je elkaar niet vaak ziet, dan vind je dat toch gewoon vervelend?Maar dan zou het wel fijn wezen JUIST voor je partner als je hem steunt! En dat doet TO niet!!
quote:Nijntje schreef op 17 november 2009 @ 23:15:

Vrouwen, laten we elkaar nou geen mietje noemen.

Hand opsteken wie er nog nooit gemopperd heeft als haar man weer eens lange uren maakt, dagen achter elkaar op reis is voor zijn werk, of vaker wel dan niet s avonds om half 10 pas thuis is als de kinderen alweer slapen.

Het gebeurde mij vanavond nog en ik kan het nooit laten om er een zeuropmerking over te maken. Ook al werkt hij hard, brengt hij de pegels binnen, houdt hij van zijn werk en is hij daarnaast, ALS hij dan god forbid eens thuis is, een perfecte echtgenoot en vader.

Shoot me.

Steekt hand op, maar dat kan komen omdat ik vrij zelfstandig ben, en daarom niet zo snel zeur als mijn helpende hand wat anders te doen heeft.

Ik kan het allemaal ook zelf, en ja dan is het wat vermoeiender. Maar voor mij geen reden om te gaan zeuren op een ander die gewoon zijn werk doet. Helemaal niet als degene dat doet om voor de mensen waar hij voor heeft gekozen te zorgen.
quote:Madhe schreef op 17 november 2009 @ 22:51:

[...]

TO is selectief afgekeurd en denkt dat ze een kind ook wel even aan de kant kan schuiven tijdens een minder dagje.

En dat papa dus niet alleen tijdens het weekend om 16.30 de boel de sloot in pleurt, maar ook op dinsdagochtend om 9.30 uur als het even niet lukt. Dat papa dan ook Pietje komt verzorgen. Die verhuizing komt dan later wel joh. Snap je toch wel..

Oh, dit was juist opbouwend bedoeld ipv suggestief en snerend. Oh sorry in dat geval.

Ik ga slapen. Terusten.
Hij komt midden in de nacht aan voor een feest, terweil hij ene lange dag achter de rug heeft. De trein had vertragingen, omleidingen en weet ik al wat niet meer. Hij kom maar tot half 6 in de ochtend blijven.

DAAR zou TO blij om moeten wezen. Nee ze kraakt en plubic hier zijn opleiding en toekomst af!
En dan verwacht ze ook nog eens dat hij straks een baan van 9-17 neemt. Want tja dan staat TO met baby weer te wachten. Maar in de sector waar vriend in zit HEB je geen 9-17 baan en dat zou TO met haar spw moeten weten!

[...]

Wat hebben brood en dak ermee te maken? Als je het vervelend vindt dat je partner een opleiding doet (of werk voor mijn part) waarbij je elkaar niet vaak ziet, dan vind je dat toch gewoon vervelend?

Nou ik weet niet, maar de meeste mensen WERKEN om hun brood te kunnen betalen en om te zorgen dat ze een dak boven hun hoofd hebben.

Maar ik kan dit mis hebben natuurlijk hoor!

Mensen kunnen ook werken omdat ze dat zo onwijs, gaaf, geweldig leuk vinden en ze totaal geen kosten hebben in dit leven. Dat kan natuurlijk ook!
quote:Nijntje schreef op 17 november 2009 @ 23:22:

Oh, zijn die woorden dan nog niet langsgekomen? De strekking is anders wel van die aard.

Kom op dames. Ik wil handen zien. Of zijn jullie allemaal van die heilige boontjes.

Ik was even wat anders aan het doen, maar ik heb alsnog gereageert.

Weet je. Als iemand een baan wil met rare werktijden, dan spreekt die dat uit, diegene gaat daarvoor. Dan heb je een keuze. Je accepteert dat (en moet niet zeuren), of je kunt daar niet mee leven en besluit anders.

Door te zeuren maak je het iemand wel heel moeilijk hoor, en werken doet haast niemand voor zijn lol. Wat is er dan mis mee om een zo fijn mogelijke baan te vinden?
Ben het toch duidelijk met Madhe eens. Vriend heeft het naar mijn idee wel leuk op zijn opleiding. Dan moet TO daar maar even zich inpassen.

Hij doet het immers ook voor HAAR toekomst!
quote:Nijntje schreef op 17 november 2009 @ 23:32:

[...]

Naaah, schiet mij maar lek.

En dat is anders omdat...?Zij nog helemaal niet de verantwoordelijkheid van een huwelijk of kinderen zijn aangegaan? En het is nú al niet goed?

[...]

Wat hebben brood en dak ermee te maken? Als je het vervelend vindt dat je partner een opleiding doet (of werk voor mijn part) waarbij je elkaar niet vaak ziet, dan vind je dat toch gewoon vervelend?Ik geloof meteen dat ze het vervelend vind. En dat mág. Maar ze kan nog alle kanten op. Ze kan ook besluiten hier niet voor te kiezen als ze dit niet trekt. Maar to besluit erover te zeuren. Dat maakt een relatie niet leuker, wel dan?
quote:Nijntje schreef op 17 november 2009 @ 23:36:

[...]

Oh, dit was juist opbouwend bedoeld ipv suggestief en snerend. Oh sorry in dat geval.

Ik ga slapen. Terusten.Dat was niet suggestief en snerend bedoeld, maar kritisch. Misschien gaat TO dan denken; ja, waar maak ik me eigenlijk druk om. Wat verwacht ik eigenlijk van hem, en hoe realistisch ben ik nou helemaal.
Spoekie, je doet me denken aan een vriendje dat ik eens had.

Hij was net werkeloos geworden, ik een meer dan fulltime baan (waar ik errug veel plezier aan beleefde). Dus geen standaard werktijden voor mij. We zagen elkaar ieder weekend, meestal reed ik op vrijdagavond na de spits naar hem toe. Moe van een drukke werkweek, niet altijd in de modus om te stappen of andere afspraken te hebben. We zagen elkaar ook nog weleens op een doordeweekse avond.

En wat meneer voorstelde: of ik niet een dag minder kon gaan werken, omdat hij vond dat hij me wat weinig zag, en als ik dan bij hem was ook weleens moe was enzo....

Deze relatie heeft 3 maanden geduurd, toen was ik zijn gezaag spuugzat.

Ik heb nog steeds een meer dan fulltime baan, waar ik errug veel plezier aan beleef. Heb sinds 5 maanden een relatie. Mijn vriend is buschauffeur, iets waar hij errug veel plezier aan beleeft. Maar ja onze werktijden sluiten niet echt aan op elkaar.

Dus we wonen op 15 km afstand van elkaar, en het gebeurt regelmatig dat we elkaar 10 - 14 dagen niet zien. Want naast ons werk hebben we ook zo onze bezigheden die we los van elkaar doen. En nee dat is niet altijd even leuk, want juist in de eerste verliefde periode ben je graag bij elkaar.

Zijn rooster weet hij niet te lang van te voren, en dan nog wisselt dat wel eens. Enige wat hij al weet is dat hij met kerst moet werken. Nou geef ik ook niets om kerst maar dan nog zijn dat dagen die je normaal samen doorbrengt. En dus zal ik zo het er nu uitziet de kerst doorbrengen rondrijdend in een streekbus rond Utrecht (ben al eens meegereden tijdens een nachtdienst, en op een zondagmiddag, en dan moet je weten dat ik een bloedhekel heb aan het OV...)

Jij hebt moeite met zijn opleiding/tijden, maar heb je weleens stilgestaan bij de beperkingen die jouw ziektes in zijn leven doorvoeren? (hoewel ik bij de ziektes die jij hebt me niet kan voorstellen dat je daarvoor 80-100% afgekeurd wordt, maar ok...).

Moraal van dit verhaal: tel je zegeningen (dat staat hier boven ook al ergens). Bekijk het glas eens als halfvol ipv halfleeg, echt je zal versteld staan hoe leuk het leven dan kan zijn.
quote:mamalief schreef op 17 november 2009 @ 19:55:

[...]

Is één van die ziektes iets aan je blaas Spoekle? Je zeikt namelijk nogal veel. Geweldige post!
anoniem_59324 wijzigde dit bericht op 18-11-2009 16:59
Reden: e'tje vergeten
% gewijzigd
quote:Madhe schreef op 17 november 2009 @ 22:15:

[...]

Bullshit. Bij een vrachtwagenrijbewijs krijg je ook theorieles.Heb ik gezegt dat je dat er ook niet bij kreeg??
quote:mamalief schreef op 17 november 2009 @ 22:48:

[...]

Tuuluk, daar hep ze toch voor geleerd?Dat klopt helemaal!
Diet hij die stomme opleiding nou nog steeds?!...
quote:spoekle schreef op 18 november 2009 @ 15:47:

[...]

Heb ik gezegt dat je dat er ook niet bij kreeg??Het ging hier om de lange opleiding, en de opleiding die je in een paar maanden kan volgen.
Sjonge, wat zijn jullie allemaal hard voor TO.

Ik ben t wel met jullie eens hoor, maar kan ook wel begrip opbrengen voor TO dat ze het jammer vindt. Ook niet meer dan jammer, wat mij betreft, maar als je verliefdbent wil je gewoon vaak bij elkaar zijn, meestal. Als dat niet kan is t best jammer.

Maar verder, inderdaad: count your blessings. Kennelijk heb je een hele goeie kerel te pakken, die ondanks zn lange dagen toch bij je komt en meegaat naar feestjes. En hij leert verder... ook alleen maar lovenswaardig, lijkt me.

Gelukkig voor jou, krijgt ie straks geen baan met onmogelijke tijden, waardoor je elkaar nooit meer ziet. Dat is toch alleen een geruststelling? Hoef je alleen maar deze periode te overbruggen en lekker te genieten van je vent.

Kop op... balen mag, maar weet je lief ook te waarderen!

Sterkte.
quote:luna2006 schreef op 17 november 2009 @ 23:37:

Hij komt midden in de nacht aan voor een feest, terweil hij ene lange dag achter de rug heeft. Zo als ik al een paar keer heb gezegt was ik super blij dat hij er was, en hij is niet meer naar het feest gegaan want ik kwam net thuis van het feest. De trein had vertragingen, omleidingen en weet ik al wat niet meer. Hij kom maar tot half 6 in de ochtend blijven. Avond

DAAR zou TO blij om moeten wezen. Nee ze kraakt en plubic hier zijn opleiding en toekomst af!
quote:Amygdala schreef op 18 november 2009 @ 15:53:

, maar als je verliefdbent wil je gewoon vaak bij elkaar zijn, meestal. Als dat niet kan is t best jammer.

.Klopt, Aals je elkaar net pas kent en elkaar wilt leren kennen....maar als je al 5 jaar samen bent?!?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven