***April 2007***

02-09-2009 13:23 3359 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2007 - het vervolg

***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa

20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10

Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote

Framboos

Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy

Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
Swis, ik vind het ook jammer dat je niet dichtbij woont! Wist ik een paar jaar geleden veel dat ik zo'n leukerd in de buurt had zitten!

Mich, thanks. Ik vind het fijn om te lezen dat jij ook niet altijd even leuk, lief en begripvol bent naar je kinderen toe.

Witch, voor de verandering sluit ik me aan bij Laar en Swis. Ik zou het vreemd vinden als je het vrijwilligerswerk op therapeutische basis voort kon zetten terwijl je bent gestopt met de therapie. Wellicht kun je iets anders vinden of toch de therapie afmaken?
Drop, ik kan je best helpen met het schrijven van een sollicitatiebrief! Ik vind het hartstikke leuk om te doen en ik ben altijd aangenomen op grond van mijn brieven, dus geef een gil als je hulp wil!

Wat ruk dat Luuk zo slecht slaapt! Fleur had dat toch niet? (weet ik niet meer) Dat spulletje van VSM ken ik niet, maar ik zal eens vragen in mijn omgeving of iemand het kent.
Muis: alle hulp is welkom, dus zal als mijn brief er is wel even contact zoeken via de hyves. Fleur is een geweldige slaper. Ze slaapt nu ook gewoon door een uur gillen van Luuk heen, en hij gilt hard hoor!!
Ik ken dat middeltje ook niet Drop, sorry.

(ik klop even af) Puk is de afgelopen dagen ineens weer lekker makkelijk 's avonds. Hij stapt blij naar boven toe (ja, ja!), doet zonder morren wat ik vraag en maakt zelf na Sesamstraat aanstalten om naar bed toe te gaan. Goh, wat is dat fijn zeg. Zo kan ik het allemaal een stuk beter hebben om het alleen te doen. En hoe het nu zo is omgeslagen? Ik heb geen idee.
Swiss, vind je het niet een beetje eng met Finn als Isa komt terwijl ze de MG heeft (gehad)? Je bent tot een week na de eerste verschijnselen besmettelijk toch?
Ja Lara, heb het net nog even nagekeken.

Het spant er een beetje om. Las nu ergens dat het tussen de 1 en 6 dagen na eerste verschijnselen besmettelijk is. Ze is al weken ziek, maar kreeg afgelopen vrijdag ineens zo'n hoge koorts. Dus morgen is net 6 dagen later.

Eerlijk gezegd weet ik het niet. Voor Finn zou het wel heel erg gevaarlijk kunnen zijn, met zijn luchtwegen-problemen.

Maar ja, moet ik dan nee zeggen? We kunnen van iedereen de griep nog wel krijgen, misschien hebben we he zelfs al gehad (toen Finn zijn longontsteking had).

Ze kunnen hun tickets niet meer omboeken.

Sh... lees nu dat hoesten, nog besmettelijk is. En dat is nu net wat Isa doet.

Moet ik het afzeggen? Finn is risicogroep, maar nog niet ingeent. Grr, brr, wat is verstandig????
Zo, zit ik net te beloven dat ik vaker wat van me zou laten horen, en vervolgens ben ik gewoon alweer 3 dage niet geweest.

* Shame on me*

Tja, die financiële situatie van ons is momenteel behoorlijk nijpend. M. is vorig jaar december zijn baan kwijt geraakt en kon toen via hetzelfde bedrijf als waar ik werk aan een opleiding beginnen met een baangarantie voor 3 jaar.

In deze tijd was dat een mooie kans, maar de keerzijde hiervan was dat hij dan een jaar lang het minimum loon zou krijgen, 1370,- bruto per maand.

Ik werkte toen 40 uur per week en met mijn salaris zouden we dat net redden. Krap, maar te doen.

Mijn contract werd echter afgelopen juni omgezet naar 32 uur, crisis enzo, en dat is funest gebleken.

We moeten het vanaf toen doen met een kleine 100 euro per maand die we overhouden als we de vaste lasten betaald hebben en dat is exclusief de boodschappen en luiers e.d.

Ik moet zeggen dat we behoorlijk creatief zijn geworden en dat ik intussen meer spaghetti recepten ken dan me lief is, maar deze laatste maanden redden we het niet meer en komen we structureel te kort.

Ik zorg er wel voor dat de kinderen normaal kunnen eten, maar zelf komen we niet verder als brood met kaas, een glas melk en af en toe een mandarijn.

Buiten dat hebben we een enorme schuld van het café openstaan, vergelijkbaar met een middelhoge hypotheek. Welliswaar bij familie, maar daarom niet minder aanwezig. We zijn nu wel overeen gekomen dat we de betalingen daarvan een jaar konden opschuiven, maar de wetenschap dat we de komende 10/15 jaar nog voor dat !!#$%!%café aan het afbetalen zijn is voor ons allebei behoorlijk zuur.

We hebben dit natuurlijk helemaal zelf veroorzaakt en ik ben de laatste die dat zal ontkennen, maar het is allemaal net even teveel op dit moment.

Ik ben eerlijk gezegd nog nooit bij een psycholoog geweest en het idee heeft me altijd een beetje afgeschrikt.

Ik ben geen prater en het idee vanalles aan een volslagen vreemde te vertellen lijkt me een beetje 'raar'.

Ik zou niet weten wat zo iemand zou kunnen betekenen en wat dat zou doen voor mijn eigen gevoel. Het is een beetje een drempel op de een of andere manier.

Ik denk elke keer weer dat het vólgende maand vast beter zal gaan, maar dat doet het niet. Wat dat betreft zal ik blij zijn als dit jaar voorbij is.

Ik ga even op jullie posts reageren in een nieuw venstertje, anders wordt het wel een heel lange lap met tekst.
Swiss, overleg het even met je zus. Ze snapt het denk ik wel. Ik wilde geen paniek zaaien ofzo hoor, maar ik had inderdaad in mijn achterhoofd dat Finn onder de risicogroep valt.

Poe LL, dat valt echt niet mee. Kun je je aanmelden bij de schuldhulpverlening?

Even een nachtje over slapen. Morgen meer.
Wij moeten ook op 2 verschillende dagen de prikken gaan halen.

Ja, we gaan ze toch laten prikken, ik wil geen risico's lopen.

Layla, bij ons werkt het ook op geboortedatum maar helaas is het bij ons dus niet mogelijk om ze samen te laten prikken, jammer hoor,want dat is logistiek wel makkelijker te regelen.

Xaloy; hoe is het met je, trek jij het wel een beetje met die pijn?

Swiss; wat een onzekere tijd voor je en wat kan ik me voorstellen dat je je zorgen maakt. Wat een bagger dat het allemaal zo lang duurt voor je meer weet. Ik vind je wel heel sterk overkomen, wat knap vind ik dat.

Drop; ik duim voor een mooie nieuwe baan voor je!

Buitenmeisje; dat weekend klinkt helemaal geweldig. Leuk idee die verkleedkleren en die film, ik kan me helemaal voorstellen hoe jullie daar allemaal rondliepen. Ik ga het onthouden voor een komend familiefeestje dat wij hebben; het is weer eens wat anders als anders.

Muis; het is helemaal niet erg om eens uit je slof te schieten, maar ik herken je gevoel van machteloosheid heel erg.

Daan kan echt het bloed onder mijn nagels vandaan halen af en toe en soms kan ik dat totaal niet hebben en kan ik ook niet rustig reageren. Ik voel me ook altijd zo slecht daarna, maar ik ben het ook wel eens met Xaloy dat het voor een kind ook goed is om te weten dat zijn ouders niet alles kunnen hebben.

Witch; vragen ze echt dat Xander al zindelijk is? Jeete, dat is bij ons nog helemaal niet aan de orde en ik zou me niet kunnen voorstellen dat Daan nu al zindelijk zou moeten zijn. Hij is er totaal niet in geinteresseerd, hoewel we wel een potje en een brilverkleiner hebben.

Ik moet ook zeggen dat ik het zelf ook nog wel even prima vind dat hij nog een luier draagt.

Lara; wat gaat je zwangerschap snel! Hoe voel je je verder, is je buik groter of kleiner dan de vorige keer?

DN; hoe is het met jouw, wat een tijd geleden alweer dat ik je hier 'gesproken' heb!

Oja, Swiss; ik zou het ook wel eng vinden hoor met dat hoesten als Finn nog geen prikken heeft gehad. Zou je niet beter het zekere voor het onzekere nemen en vragen of ze een andere keer komen?
Swiss, monddoekjes? Voor 1 dag?
Lief Lustje, gaat het salaris van M in januari weer omhoog? Naar een normaal niveau of naar een iets boven het minimum? Heeft hij dan een goede baan geleerd waarmee hij in de toekomst echt veel kan?

Wat een ellende. Kan me het zo goed voorstellen, wij zitten ook nog steeds aardig krap, hoewel er licht aan het eind van onze tunnel is omdat C ineens een goede opdrachtgever heeft gevonden en dus freelance kan verder werken.

Robbie wakker.
Xaloy, het moeilijke is dat het niet lijkt of dat hoesten van Isa snel voorbij is. Ze hoest haar longen uit haar lijfje, dat lieve meisje.

Pff, ik weet het niet. En man is natuurlijk weer eens niet thuis.

Die zegt alleen dat gezondheid jongetje boven een gezelligheidsbezoekje gaat.

Het lullige is dat de vluchten niet meer te verschuiven zijn. Heb al gevraagd of ze niet via de KLM direct iets kunnen (dus niet e-bookers). Neem aan dat KLM ook niet graag mensen met de mexicaandse griep aan boord heeft. Misschien mogen ze het dan verzetten ofzo. Dat zou wel iets beter uitkomen namelijk.

Lara, geen probleem hoor. Zus had gezegd dat het 5 -6 dagen besmettelijk was, dan had het net gekund, maar dat hoesten is een veel erger probleem. Dat las ik pas gisterenavond.

He bah, ik vind het zo lullig, maar ik vind het ook best eng. En gewoon vervelend, want Finn is net even vrij van ziektes!

Lievelust, wat een vreselijke situatie. Alsof je niet genoeg aan je hoofd had. Bah, kan me heel goed voorstelllen dat je er even doorheen zit.

Trouwens zo'n psych is best fijn hoor, mits je iemand vind die je wel een beetje ligt. Dan is het best goed een keer je hart te luchten. Ik zou het een keer proberen, als je het na een paar keer niks vind, kan je altijd weer afzeggen.
Ik denk dat de therpaie verderzetten niet meer kan, van zodra er plaats vrij is bellen ze iemand anders op. En toch als het kon zou ik nog niet, ik vind het vrij lullig van dat vrijwillligerswerk. En zeker nu ze me nog behandelen, van trek je plan enzo.

Ik hoor het vandaag wel dat ik dat vrijwilligerswerk mag verderdoen of niet. Zo niet zeg ik gewoon mijn gedacht.
Morgen ook weer een spannende dag, dan weten we of Xander nog naar school mag of niet. Iemand vertelde me trouwens dat ze kinderen die niet zindelijk zijn niet mogen weigeren, dat staat zo in een wettekst. Dus daar kom ik wel mee boven als ze zeggen dat hij niet meer mag komen.

Gadver, het kind moet toch niet gestraft worden, en achteruit worden gestoken omdat hij nog niet zindelijk is. Bedoel hij moet toch gelijk niet naar de creche waar hij niets meer kan leren.
Even snel: LL, maken jullie gebruik van alle toeslagen? Vast wel, maar ik moest er vannacht ineens aan denken.

Witchke, ik snap het niet. Gaan niet alle kinderen van Xanders leeftijd naar school dan?
Laar normaal gezien wel, maar de juf sprak vorige week over 'het nog een weekje aanzien' :((
Heb net gebeld met de therapie. Ik mag mijn vrijwilligerswerk doen als ik maandag terug therapie ga volgen. Heb maar ingestemd, maar vind het een vorm van chantage. En ga dit ook wel zeggen in een gesprek. Na afronding volgt er een klachtenbrief naar het ziekenhuis.
Witchke, de leerplicht in Belgie is toch ook vanaf 5 jaar? Er zitten toch heus nog wel kindjes van Xanders leeftijd op de creche? Ik kan me namelijk bijna niet voorstellen dat al die kinderen al zindelijk zijn?

Als het nog niet gaat, dan gaat het gewoon niet. Als dat zindelijk zijn zo'n belangrijk punt is, dan is het voor Xander ook niet leuk als het steeds niet lukt. Toch?

Ik denk dat hij zich helemaal niet gestraft voelt als hij weer naar het kdv gaat (tenzij jij het zo brengt), maar dat zijn zelfvertrouwen wel een deukje kan oplopen als hij iets moet wat hij eigenlijk nog niet kan (per se zindelijk zijn). Of niet?
Probleem is opgelost. Heb naar een andere school gebeld, en daar vragen ze geen zindelijkheid. Het is wel een katholieke school, niet geheel naar mijn zin, maar dan is het maar zo.

Vanavond nog eens polsen bij de juf wat ze van plan is, en als hij niet meer mag komen hem inschrijven op de andere school.
Om op je vraag te antwoorden, de meeste kdv's gaan hier maar tot 2.5 jaar. Schoolplicht is vanaf 6 jaar.
Pfoe wat een gedoe met die scholen Witch. Ben blij dat ik daar nog lang niet over na hoef t edenken. Wisselen van school lijkt me ook niet leuk. Zeker als jij niet een heel goed gevoel bij de school hebt. En Xander zal ook op de nieuwe school weer moeten wennen. Geef alles even de tijd. Die tijd mag je jezelf en Xander best gunnen. Jij wilt altijd alles meteen regelen, maar dat hoeft echt niet altijd.

Lieve lievelust wat een heel nare situatie. Hopelijk is er snel licht aan het einde van de tunnel. Ik zou graag willen helpen maar weet niet goed hoe. Als je iets weet vraag het dan gerust hoor, bijvoorbeeld met een sint-kadootje voor de kids.

Swiss: Wat een lastige situatie. Is er al een definitief besluit genomen? En wat fijn trouwens dat je gisteren zo'n goede arts had. Hopelijk heeft hij gelijk. Wij duimen mee.

Wij hebben vanmorgen lekker gezwommen. Jongens liggen in bed dus ff bm-tijd.
Ik weet dat alles meteen regelen niet goed is, maar heb weinig keuze, moet maandag weer op de therapie staan.
Jemig LL, ik ben echt even stil van de financiele problemen bij jullie thuis. Het lijkt me zo zwaar voor jullie om elke maand niet rond te kunnen komen en dan ook nog de zorgen om Meisje erbij...Ik zou van minder gek worden. Mijn oma zaliger zei altijd dat je zoveel te verstouwen krijgt in je leven als je aankan, maar daar kan je nu niets mee. Fijn dat je blijkbaar een hoop kunt hebben, maar het zou nog fijner zijn als dat geld op zou leveren!

Ik sluit me helemaal aan bij de lieve woorden van BM: als ik je ergens mee kan helpen, zeg het alsjeblieft! Voel je niet bezwaard! (zou ik me zelf wel voelen, maar daarom zeg ik het er even bij.) Een extra Sint-cadeautje kunnen we wel lijen bijvoorbeeld, net als andere spulletjes of even een dag niet zorgen voor de kinderen, maar bijvoorbeeld een gezellige afspraak met mij! Helaas zijn Steijn, Huug en Daan allemaal even oud, dus met kleertjes kan ik niet helpen!

Witchke Witche toch. Ik sluit me (ik doe eens gek) maar weer aan bij Laar en BM. Geef Xander de tijd. Ik denk oprecht dat je verder van huis bent als hij nu op deze school kan blijven en gepusht wordt tot zindelijk worden, dan wanneer hij bijvoorbeeld terug gaat naar de creche. Ik denk dat je kinderen met een boel dingen met een beetje dwang en goede wil zover kan krijgen iets te doen, behalve met zindelijk worden. (en lopen, kruipen, tijgeren enzo) Als hij er niet aan toe is, dan is hij er niet aan toe! Zindelijk worden is een heel complex proces en de een is er eerder klaar voor dan de ander. Steijn en Huug zijn er bijvoorbeeld ook nog lang niet aan toe! Prima! (maar zij mogen op de peuterspeelzaal stinken in een luier.)

Daarnaast, mocht je kiezen voor de andere school: katjholiek elastiek. Ik ben verre van gelovig (ik geloof in mezelf! Wat een dooddoener!), maar ik zou het niet erg vinden als de mannekes naar een katholieke school zouden gaan. Ik weet niet hoe het in Belgie is, maar in mijn stad zijn de katholieke scholen erg soepel en open wat betreft geloofsovertuiging en rituelen.

Eerlijk gezegd vind ik het geen chantage van de therapie dat ze willen dat je maandag terug komt als je je vrijwilligerswerk wil blijven doen. (mits het vrijwilligerswerk gekoppeld is aan de therapie. Anders kraam ik nu onzin uit.) Ik snap dat je het niet leuk vindt en er geen zin in hebt, maar ik denk dat het goed is als je maandag weer gaat.

Swis, wat een dilemma! Aan de ene kant kan Finn overal de Mexicaanse oplopen, maar aan de andere kant snap ik B. ook wel een beetje. Brrr, ik zou niet weten wat ik zou doen!

Mees heeft vannacht overgegeven! Vanochtend vroeg plukten we hem uit bed en hij lag naast een berg babykots, arm mannetje. Gelukkig was A. nog thuis en is hij met Baby Mees onder de douche gegaan, maar zielig vond ik het wel.

Steijn en Huug waren vanochtend op de muziekspeeltuin en het is zo leuk om te zien hoe erg ze op hun gemak zijn. De eerste acht lessen waren ze erg de kat uit de boom aan het kijken, maar sinds vorige week zijn ze als vissen in het water! Samen met twee andere jongetjes (zijn een jaar ouder) zetten ze de boel op stelten; ze lachen wat af, stoeien met elkaar en hebben gein. Eigenlijk had ik ze opgegeven voor een nieuwe cursus muziekspeeltuin in januari (deze eindigt volgende week), maar de andere twee jochies gaan in januari speeltuinmix doen en ik vind het wel zo leuk als Steijn en Huug dan ook meedoen. Gelukkig hebben ze een extra cursus speeltuinmix, aangezien de eerste cursus ramvol zat! (daar wilde ik ze vijf maanden geleden voor opgeven, maar het zal al vol en zodoende heb ik ze opgegeven voor de zoveelste muziekspeeltuincursus.)

Die speeltuinmix is echt hartstikke leuk! (valt het op dat ik enthousiast ben?) Wat gaan ze doen? Nou, dit!

- 5 lessen muziek

- 5 lessen dans

- 5 lessen schilderen

- 5 lessen toneel. Echt! Ik vind dat zo leuk! (muziek en dans ook, maar ik vind het geweldig dat ze een stel peuters toneel laten spelen!)

Steek een vork in me, want ik ben gaar.
We zullen in ieder geval voor school gaan kiezen.

Wat de therapie betreft, de als-dan-methode vind ik wel chantage, wat denken ze daarmee te bereiken. Iemand die echt tegen haar zin gaat. Tegen andere die ze maar wegsturen die nog heel deppri zijn. Kan der met mijn hoofd niet bij.

En nu naar de winkel, en om 16 u Xander van school gaan halen.
We zullen in ieder geval voor school gaan kiezen.

Wat de therapie betreft, de als-dan-methode vind ik wel chantage, wat denken ze daarmee te bereiken. Iemand die echt tegen haar zin gaat. Tegen andere die ze maar wegsturen die nog heel deppri zijn. Kan der met mijn hoofd niet bij.

En nu naar de winkel, en om 16 u Xander van school gaan halen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven