Nagels bijten
vrijdag 20 november 2009 om 14:33
Niet alleen mijn nagels moeten er aan geloven, ook de nagelriemen en soms bijt ik zelfs tot een centimeter (ongeveer dan hè) boven of langs mijn nagels. Tot bloedens toe. Pijnlijk en lelijk.
Bite-x? Bijt ik gewoon doorheen, met een flesje cola in de aanslag om de smaak weg te spoelen.
Nepnagels? Ook die knauw ik af.
HOE in GODSNAAM?!?! kom ik van het nagelbijten af?
Wie heeft de gouden tip?
Bite-x? Bijt ik gewoon doorheen, met een flesje cola in de aanslag om de smaak weg te spoelen.
Nepnagels? Ook die knauw ik af.
HOE in GODSNAAM?!?! kom ik van het nagelbijten af?
Wie heeft de gouden tip?
vrijdag 20 november 2009 om 14:34
vrijdag 20 november 2009 om 14:40
Ja inderdaad. Ik zit vaak met klanten in gesprek en als ik ze dan iets aan moet wijzen verberg ik bewust de nagels waar een randje bloed om zit. Wat dat betreft zijn het niet eens mijn nagels, die zijn niet superkort. Maar de randjes eromheen zijn zo erg.
Moet ik zeggen dat het nu erger is dan anders. Zoals nu is het nog nooit geweest.
Maar hoe doe je dat, er zo van de een op de andere dag mee stoppen? Ik doe het zovaak gedachteloos dat ik er niet eens bij stilsta.
Moet ik zeggen dat het nu erger is dan anders. Zoals nu is het nog nooit geweest.
Maar hoe doe je dat, er zo van de een op de andere dag mee stoppen? Ik doe het zovaak gedachteloos dat ik er niet eens bij stilsta.
vrijdag 20 november 2009 om 14:43
Knop om zetten in je hoofd!!
Het ziet er niet uit van die afgeloven stompjes. Als ik die horrorvingers bij andere mensen zie denk ik altijd dat ze of;
a; labiel zijn
b; een laag zelfbeeld hebben
c; verschrikkelijk honger lijden
Misschien helpt het om te bedenken dat als je die vingers in je mond steekt ik weet niet hoeveel miljoenen bacteriën je naar binnen werkt. Ieuwwww, misschien wel restjes van andere mensen, brrrrrr.
Het ziet er niet uit van die afgeloven stompjes. Als ik die horrorvingers bij andere mensen zie denk ik altijd dat ze of;
a; labiel zijn
b; een laag zelfbeeld hebben
c; verschrikkelijk honger lijden
Misschien helpt het om te bedenken dat als je die vingers in je mond steekt ik weet niet hoeveel miljoenen bacteriën je naar binnen werkt. Ieuwwww, misschien wel restjes van andere mensen, brrrrrr.
vrijdag 20 november 2009 om 14:47
Nou dat helpt hoor 2italy2, al die reacties..pfff...
Ik doe het ook...en schaam me rot voor mn vingers...inderdaad ook de nagelriemen en de huid eromheen. Geen idee waarom, het is waarschijnlijk een gewoonte geworden...kan er ook niet tegen als ik velletjes heb, die MOETEN er gewoon af....heb al van alles geprobeerd maar niets helpt.
Ik doe het ook...en schaam me rot voor mn vingers...inderdaad ook de nagelriemen en de huid eromheen. Geen idee waarom, het is waarschijnlijk een gewoonte geworden...kan er ook niet tegen als ik velletjes heb, die MOETEN er gewoon af....heb al van alles geprobeerd maar niets helpt.
vrijdag 20 november 2009 om 14:48
vrijdag 20 november 2009 om 14:48
Jezelf ervan overtuigen dat het ontzettend onhygienisch is?
Ik ken iemand die in de zorg werkt en acuut is gestopt toen ze al nagelbijtend dacht aan de ontlasting die ze net bij een bewoner had opgeruimd.
Persoonlijk vind ik het er ook echt niet uitzien.
Het heeft idd te maken met en knop omzetten, net als stoppen met roken ofzo.
Ik ken iemand die in de zorg werkt en acuut is gestopt toen ze al nagelbijtend dacht aan de ontlasting die ze net bij een bewoner had opgeruimd.
Persoonlijk vind ik het er ook echt niet uitzien.
Het heeft idd te maken met en knop omzetten, net als stoppen met roken ofzo.
vrijdag 20 november 2009 om 14:50
Nee, mensen vragen vaak of ik stress heb. Maar ik weet nog dat een leraar op de basisschool zei dat ik 'toch eens eindelijk van die nagels af moest blijven'.
Met stress heeft het dus vrij weinig te maken, hoewel het dan wel erger wordt.
@Italy,
ik vroeg niet wat je denkt als je mensen met afgekloven nagels ziet, maar wat ik er tegen zou kunnen doen.
Met stress heeft het dus vrij weinig te maken, hoewel het dan wel erger wordt.
@Italy,
ik vroeg niet wat je denkt als je mensen met afgekloven nagels ziet, maar wat ik er tegen zou kunnen doen.
vrijdag 20 november 2009 om 14:51
vrijdag 20 november 2009 om 14:52
quote:nogeensdan schreef op 20 november 2009 @ 14:50:
Vragen of iemand je erop wil wijzen als je het doet?
Je nagels heel mooi laten maken met van die gel toestanden, daar wil je toch ook niet aan knabbelen?
Geen cola meer drinken, is toch rotzooi.Ja, ik had van die gelnagels, die gingen er toch af. Maar misschien moet ik dat weer eens proberen.
Vragen of iemand je erop wil wijzen als je het doet?
Je nagels heel mooi laten maken met van die gel toestanden, daar wil je toch ook niet aan knabbelen?
Geen cola meer drinken, is toch rotzooi.Ja, ik had van die gelnagels, die gingen er toch af. Maar misschien moet ik dat weer eens proberen.
vrijdag 20 november 2009 om 14:53
ik bijt gelukkig geen velletjes en nagelriemen enzo en op zich zien mijn nagels er niet heel beroerd uit, alleen kort. ben ook altijd heel trots als er weer een mooie witte rand boven mijn vingers uitkomt en dan denk ik: ja nu houd ik het vol. maar toch niet...
ik wil die knop heel graag omzetten, want het is ook een gore gewoonte. '
* gaat vanaf nu weer een poging doen *
ik wil die knop heel graag omzetten, want het is ook een gore gewoonte. '
* gaat vanaf nu weer een poging doen *
vrijdag 20 november 2009 om 14:53
quote:Thila schreef op 20 november 2009 @ 14:50:
@Italy,
Wie weet helpt het als je weet wat sommige mensen van je zouden kunnen denken??
Niemand wil toch labiel en onzeker overkomen?
Misschien helpt deze schop onder je kont want erover praten helpt denk ik niet. Er is er maar 1 die moet stoppen en dat ben jezelf. Zelf dus op zoek naar die knop.
Waar een wil is is een weg, toch?
@Italy,
Wie weet helpt het als je weet wat sommige mensen van je zouden kunnen denken??
Niemand wil toch labiel en onzeker overkomen?
Misschien helpt deze schop onder je kont want erover praten helpt denk ik niet. Er is er maar 1 die moet stoppen en dat ben jezelf. Zelf dus op zoek naar die knop.
Waar een wil is is een weg, toch?
vrijdag 20 november 2009 om 14:56
vrijdag 20 november 2009 om 14:57
Een kind krijgen
Ik denk dat je eerst moet uitzoeken op welke momenten je nagelbijt. Bij mij is dat tijdens het lezen van een boek, het wachten op iets, of tv kijken (hmm, dat heb ik al heel lang niet meer gedaan). En niet tijdens forummen of bezig zijn.
Ik heb een paar jaar terug de knop weten om te zetten (hoe weet ik helaas niet meer) en het is niet dat ik bijtvrij ben, moet zelfs erg letten op een terugval, maar ik sta mezelf niet meer toe dan binnen de laatste millimeter over het nagelbed (net een wit randje dus, of indien afgebeten, net niet).
Dat werkt. Als ik dan een randje af mag bijten wegens een klein scheurtje of onregelmatigheid is dat een traktatie. En hoewel mijn nagels de schoonheidsprijs niet verdienen, zien ze er toch netjes uit.
Vijlen en knippen, het is me nooit gelukt. Als ik dat al deed voelde ik daarna een onregelmatigheid die ik alleen met de tanden weer in orde kon krijgen.
Ik denk dat je eerst moet uitzoeken op welke momenten je nagelbijt. Bij mij is dat tijdens het lezen van een boek, het wachten op iets, of tv kijken (hmm, dat heb ik al heel lang niet meer gedaan). En niet tijdens forummen of bezig zijn.
Ik heb een paar jaar terug de knop weten om te zetten (hoe weet ik helaas niet meer) en het is niet dat ik bijtvrij ben, moet zelfs erg letten op een terugval, maar ik sta mezelf niet meer toe dan binnen de laatste millimeter over het nagelbed (net een wit randje dus, of indien afgebeten, net niet).
Dat werkt. Als ik dan een randje af mag bijten wegens een klein scheurtje of onregelmatigheid is dat een traktatie. En hoewel mijn nagels de schoonheidsprijs niet verdienen, zien ze er toch netjes uit.
Vijlen en knippen, het is me nooit gelukt. Als ik dat al deed voelde ik daarna een onregelmatigheid die ik alleen met de tanden weer in orde kon krijgen.