***** Juli 2009 *****

09-09-2009 19:51 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer ons derde topic. Intussen zijn we supertrotse moeders van de mooiste kindjes van de hele wereld! Om precies te zijn: 10 babyboys en 16 babygirls.

Hieronder de links naar onze eerdere topics:

Juli 2009, deel 1

Juli 2009, deel 2
CD, dat schema hebben wij in principe ook, maar omdat zoon afgelopen weken zo slecht dronken gaven we wat zodra we een vermoeden van honger hadden. Vaak dus zeven kleine voedingen op een dag, varierend van 70 tot 120 ml. En gisteren en vandaag nog evenveel voedingen maar dan varierend van 150 tot 210 ml! Moet ik wel bijzeggen dat vriend vanochtend met zoon thuis was en al snel naar de fles grijpt.
Wat dubbel inderdaad, MissBR. Ik snap je gevoel erover. Hopelijk biedt het nieuwe contract je meer voldoening.

Maria, die kramp die jij noemt had ik dus ook. Maar dan zonder opoe eraan vast! Ik hou m'n hart dus vast voor de allereerste echte keer... Dat rommelen is inderdaad balen. Maar voor die tijd die ik nog borstvoeding geef neem ik het maar voor lief. En dan moet het heel snel weg wezen, absoluut!
Ik ben al 2 keer ongesteld geweest, maar ik was dan ook na 6 weken gestopt met bv. Precies een maand erna werd ik weer ongesteld.

MissBR, snap je gevoel helemaal over dat project. Aan de andere kant zou ik gewoon opgelucht zijn dat je er vanaf bent, als je leidinggevende zelf gezegd heeft dat het verder geen gevolgen heeft. Je zit er toch ook nog niet zo lang? Niet te streng zijn voor jezelf hoor.

Ring, vervelend dat je nog steeds zit met het 'gedoe' daaronder.

Wat een ongelooflijk snertweer! het is nog geen 4 uur en het is zowat donker, bah. Verder wel lekker dagje hier op 't werk, net naar afspraak geweest met leidinggevende, gezellig zitten kletsen onderweg. En straks zoon weer ophalen, joepie!
ja, ik ben ook blij dat ik ervan af ben ja. maar ook het gevoel dat ik emzelf niet heb kunnen bewijzen. lastig, maar ga me maar storten op mijn nieuwe project(en) en dan ben ik het vast snel weer vergeten.. (en wie weet wat sollicitatie brengt! )

CD: wij hebben hetzelfde schema ongeveer (beginnen meestal half 8, dus alles beetje later). hummel drinkt nu erg goed (pas sinds half okrober, voor die tijd bakte ze er weinig van) en de laatste dagen dus erg goed (flesjes van 210). heel fijn wel!

ja, wat een vies weer he? hier ook helemaal donker en vies. weer om op de bank te zitten met warme choco en de kndertjes om me heen. niet met al die ongezellige mannen op een tl-verlichte kamer. reden om snel naar huis te gaan zo!

en ik ben inmiddels alweer 2 keer ongesteld geworden. eerste keer was een drama (heel heftig en duurde erg lang), vorige keer was weer normaal gelukkig. voelt nu wel als totaal overbodig. maar ja..
quote:Ring1981 schreef op 23 november 2009 @ 15:44:

Wat dubbel inderdaad, MissBR. Ik snap je gevoel erover. Hopelijk biedt het nieuwe contract je meer voldoening.

Maria, die kramp die jij noemt had ik dus ook. Maar dan zonder opoe eraan vast! Ik hou m'n hart dus vast voor de allereerste echte keer... Dat rommelen is inderdaad balen. Maar voor die tijd die ik nog borstvoeding geef neem ik het maar voor lief. En dan moet het heel snel weg wezen, absoluut!Ik dacht dat na die kramp de menstruatie meteen zou volgen, maar dat duurde nog ruim een week.
Hier al 3x ongesteld geworden (incl nu) en is al weer helemaal regelmatig. Wel en stuk minder nu met spiraal (waar ik trouwens nog zeer tevreden over ben)

En nee, niet al te veel schreeuwende kindjes. Tuurlijk wel huilen maar in al dat rumoer valt dat niet heel erg op

Maria: Ik was in een sporthal in die nieuwbouwwijk (LR)

BR: Oei das balen en inderdaad dubbel. Wanneer is je beoordeling? Als het nog lang duurt en je nog kunt bewijzen op dat andere project dan valt het denk ik wel mee.

Ben bezig met het uitzoeken van zorgverzekeringen. Bah wat een stom werk, maar het kan echt veel schelen en mijn collectiviteit vervalt natuurlijk per 1 jan en dan wordt het wel erg duur. Iemand hier ervaring met AnderZorg?????

Lisa of Maria: zijn jij toevallig gezellig morgen thuis? heb geen zin om met de kids thuis te zitten en dacht dat ik dan misschien wel gezellig langs kon komen?
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Hier ook geen opoe (grappige uitdrukking trouwens), terwijl ik haar al lang verwacht had. De verschijnselen van een naderende menstruatie zijn er af en toe wel, maar er komt niks

Het aanleggen deed de afgelopen dagen weer net zoveel pijn als in de kraamweek

CD: ik snap niet waarom mensen geen prik halen als ze wel een uitnodiging krijgen. Zulke eigenwijze lui gun ik wel een flinke griepaanval zeg. Het is alleen niet te hopen omdat ze op jouw dochter passen.

MissBR: ik snap je dubbele gevoel. Het zou bij mij toch een beetje als falen voelen. Gelukkig is er wel aangegeven dat het niet meetelt bij je beoordeling. Kun je op Hyves eens iets meer vertellen over dat project?

Ik ook even ego...over het kolven. Ik had er meer van verwacht vandaag. De eerste keer kolfde ik 180 ml en vanmiddag slechts 60. Ondanks gebruik van de neusspray kwam er geen tsr. Ik baal enorm! Het ging zo lekker de eerste weken maar als het niet lukt om voldoende te verzamelen voor een werkdag word ik wel een beetje zenuwachtig. Vandaag had ik ook maar 130 ml per voeding voor haar dus ik denk dat ze straks wel honger heeft. Vanavond tussen de twee voedingen ook weinig gelegenheid om te kolven en dinsdags drinkt ze meestal 6 tot 7 keer dus dan wordt het ook niks Om deze reden lukt het ook slecht om een voorraadje op te bouwen. Dat wordt dus een keer 's nachts de wekker zetten om te kolven.
Pada, wat rot dat het nog steeds niet ok is bij jullie. Nogmaals beterschap!

Jojon, fijn dat het werken je beviel.

CD, goed weer van je te lezen. Vervelend dat je meisje niet lekker is. En, ik vind het ook lastig bijhouden hier en ben af en toe bang dat ik iets crusiaals vergeet. Zoals toen met het hapje bij sanloes. Ik heb ook echt bewondering voor Jojon, die onthoud echt alles. (bij deze Jojon, veer voor jou.)

Ring, je Miep ook niet fit. Het lijkt wel winter, met al die kwakkelende kindjes. En nog geen opoe dus helaas.

Meis, je weekend klinkt goed.

MissBR, balen van je werk en contract.

Wyfke, je hebt vast alle trucjes wat betreft kolven geprobeerd? (foto's van kindje, filmpje van kindje, masseren, ontspannen) Als het je echt niet lukt, kun je ook mengen met poedermelk. Ik snap dat het je laatste keus zou zijn. Maar als je in de stress schiet of je wel genoeg kolft, helpt dat natuurlijk juist niet voor je opbrengst. De wekker zetten is natuurlijk funest voor je nachtrust, da's misschien ook niet handig. Kan je 's ochtends de ene kant kolven terwijl je kindje de andere kant drinkt? In elk geval een voor jou.

Ik vind het soms ook zo raar voelen, een foto erbij pakken ofzo om die tsr te krijgen. Bijna als een vent die moet doneren en een boekje nodig heeft... :-)

Even een vraag. Zoon geeft eigenlijk nooit melk terug, maar gisteren en vandaag ineens wel. Voorheen was het wel eens een mondje, maar nu zijn het golfjes. Het ruikt ook echt heel erg zuur. Is dit normaal mondjes teruggeven of is het een virusje misschien? Wat denken jullie? (Ik heb gelukkig geen ervaring met spugende kindjes)
Nerwen, hier hetzelfde, zoon gaf nooit wat terug en laatste week af en toe wel. Ruikt ook beetje zuur. Dacht dat het misschien te maken hadden met het algemene ziekerige van hem.

Chica, nee geen vrij morgen. Ik heb zelfs cursus tot 20 uur!

CD, vervelend dat schoonouders prik niet halen. Die van mij doen dat met normale prik ook nooit, maar nu juist voor de kleinkinderen wel.

Hier heeft zoon voor het eerst last van rode billetjes. Hij schreeuwt het echt uit als ik zijn billetjes schoonmaak. Nog de gouden tip behalve allerlei smeerseltjes?
MissBr, vervelend dat het project (dat je eigenlijk niet wilde) van je af is genomen. Ik snap hoe dubbel dit is. Het was niet leuk, maar nu voelt het alsof je gefaald hebt, denk ik. Gelukkig hebben ze al gezegd dat het niet meetelt voor je beoordeling en heb je een nieuw project om je mee te bewijzen. En straks heb je toch lekker een andere baan :-)

Wyfke, wat vervelend dat het kolven nu zo slecht gaat. Ik kan me voorstellen dat je er behoorlijk de balen van hebt. Kan dit die beruchte 4 maanden-dip zijn? Daar had Ring ook last van volgens mij. Dan is het dus iets tijdelijks en gaat het straks weer beter, al heb je daar nu natuurlijk niets aan.

Nerwen, af en toe spuugt uk ook zomaar opeens meer. Maar vaak is dat op een dag een paar keer en daarna weer een hele tijd niet. Hoeft dus niets vervelends te zijn.
Ik ga NU foto's op hyves zetten, en daarna gaat manlief de laptop innemen voor de rest van de avond Tot later!
Chica, ik ben ook niet thuis morgen, gewoon aan die arbeit. Maar je hebt gelijk, we moeten binnenkort weer eens afspreken, jammer dat je niet op meeting bent!

Jojon, yes eindelijk de foto's! Ben benieuwd.

Maria, hier gelukkig nog geen ervaring met rode billetjes.

Wyfke, balen van de bv! Misschien inderdaad een tijdelijke dip? Maar ik ben niet echt een ervaringsdeskundige.

Nerwen, zoon geeft hier ook af en toe wat melk terug. Heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht dat dat erg is. Wel toen hij echt golven terug gaf in combi met diarree, maar nu is het af en toe een mondje. Lijkt me niet echt iets abnormaals of zo.
Bestaat er ook zoiets als een regeldag bij vijf maanden?!? Echt niet normaal hier, elke twee uur drinken en dan minimaal 150 ml!
Nerwen, hier wel ervaring met spugen. Sowieso na elke voeding wel en soms tussendoor. Miep spuugt nu ook wel eens dik en zuur. Soms ook vanillevlageel. Volgens de huisarts mag je dat inderdaad een virus noemen. (Haar ontlasting was ook wat anders dan normaal, dat pastte er ook bij!) Maar het mag niet langer dan twee weken duren, dan is een (herhaal)bezoek gewenst. Verder geldt: maak je je ongerust, dan moet je ook gewoon naar de huisarts. Beter een keer teveel dan te weinig, zei die van mij vorige week nog.

Wyfke, ik had ook een dip. Dat is weer helemaal goed gekomen. Hopelijk gaat dit voor jou ook op. Ik zou je dochter liever wat vaker aanleggen. Kolven is minder effectief, heb ik zelf gemerkt. Je kan ook zelf een regeldagje inlassen he? Misschien is dat een optie?
Blij om te horen dat het lijkt mee te vallen op de priklocaties, wij mogen morgen.

Hier dus ook nog geen opoe, maar goed nog bijna volledig aan de BV.

Wyfke, wat vervelend dat het weer wat moeilijker gaat. Gaat hier wel ok, maar ik geef zo nu en dan ook flesje KV (vooral laatste voeding), dus maak me ook minder zorgen als ik niet genoeg heb.

Hier wordt meestal 6 keer gedronken en als het afgekolfd is 180 cc, gaat eigenlijk altijd op!

Nerwen, hier ook vaak beetje spugen en ruikt eigenlijk nooit echt lekker, is volgens mij heel normaal.

MissBR, spannend van je sol en kan me voorstellen dat het beetje raar is om dat project kwijt te raken. Maar als het niet lekker ging is het ook wel opluchting toch. Enne.. wees inderdaad niet te streng, hummel is net 4 maanden en 3 andere koters.. pfff.
quote:Chica34 schreef op 23 november 2009 @ 16:37:

Ben bezig met het uitzoeken van zorgverzekeringen. Bah wat een stom werk, maar het kan echt veel schelen en mijn collectiviteit vervalt natuurlijk per 1 jan en dan wordt het wel erg duur. Iemand hier ervaring met AnderZorg?????

Het gaat NU over zorgverzekeringen bij Tros Radar. Surf anders effe naar de site. Je kan al korting krijgen bij sommige verzekeringen als je boodschappen doet bij de AH of als je een hyves-account hebt. Echt ongelooflijk!
Even niet te uitgebreid, want moe en verwacht weer een slechte nacht dus duik er zo maar vast in.

MissBr: niet leuk van je project, maar ook niet leuk als je net nieuwd op de afdeling zo´n project in je maag gesplitsts krijgt.

Beterschap voor alle zieke en kwakellende kindjes hier. Het is wel echt virustijd zo te horen.

Maria: wat vreemd dat zoon ineens zo veel drinkt. Moest wel lachen om je man die snel naar de fles grijpt........

Wyfke; mijn meisje drinkt per voeding ook maar 130 ml als ze een flesje krijgt maar ze is daar tevreden mee, dus dan zal het wel goed zijn toch? Soms drinkt ze die niet eens leeg. En probeer je niet te druk te maken over de hoeveelheid die je kolft. Kun je in de tussentijd iets anders doen, dus niet je focus op het kolven leggen maar bijv. forum bijlezen of tijdschriftje? Dat werkt bij mij veel beter en zenuwen zijn funest voor de TSR.

HIer nog steeds kwakkelen, dochter leek beter vanmorgen, koorts was weg en ze was heerlijk vrolijk. Ik hoorde haar schateren toen ik belde vanaf het werk. Vanaf half 3 gaat het dan weer helemaal mis, vlekken, huilen, koorts, tranerige ogen, snotterig enz. Ze is dan zo ineens echt ziek. Nu ligt ze weer te slapen, maar we gaan morgen toch de HA maar weer bellen omdat ze nu dus al 5 dagen koorts heeft.

Zoon en man gaan morgen voor de prik, zoon krijgt hem toch maar omdat MG niet getest is en als hij het al gehad heeft kan het geen kwaad (dan reageert hij er niet meer op) en anders is het alleen maar bescherming aldus de HA.
het is ook gewoon dubbel. Ik ben ook blij dat ik het kwijt ben als ik heel eerlijk ben en inderdaad pada: ik vind ook wel dat het niet zo handig is om iemand die nieuw is op de afdeling een dergelijk politiek project in de maag te splitsen, maar tegelijkertijd voelt het inderdaad een beetje als falen.

nou ja, ik moet het maar loslaten en niet teveel over nadenken..

net lekker pilatus gehad, weer ven beetje bewogen. Ik merk dat hete cht goed is voor mijn rug. had voor ik ging veel van mijn rug met uitstraling enzo. nu is dat weg. heel fijn!

pada: hoop dat dochter snel opknapt!

cd: fijn dat je er weer bent!

ga nu mijn nestje in. slaap lekker allemaal!
Dank je MissBR ik heb al gekeken. Er zit zoooo veel verschil in echt niet te geloven. Maar het is niet echt leuk om het allemaal uit te zoeken. Nou ja voor een goed doel dus.

Pada: gewoon weer naar de HA gaan hoor, meer dan 5 dagen is echt veel. Hopelijk gaat het de goede kant op.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Wat rot allemaal Pada. Kan die ha nou niks voor haar doen?

Wel geruststellend om te lezen dat jouw dochter ongeveer dezelfde hoeveelheden drinkt uit de fles. Wat ik alleen zo vreemd vind is dat bv-baby's blijkbaar veel minder drinken dan fv-baby's! Tenminste als ik nu over zou stappen op fv mag ik toch al voedingen van 200ml geven?

Vandaag was in het nieuws dat steeds meer baby's tegenwoordig last hebben van overgewicht. Maar hoe kan dat nou en over welke leeftijd hebben ze het? We noteren op dit topic ook gewichten variërend van 6 tot 9 kilo, maar onze baby's volgen allemaal de gemiddelde groeilijnen. Ik begrijp het dus niet.

Ik heb net Radar gekeken en ga nu m'n huiswerk doen. Blegh, totaal geen zin in maar het kan honderden euro's per jaar schelen!
Hmmm, misschien kan ik me de moeite ook wel besparen. Ik ga straks maandelijks ¤ 117,- betalen voor zorgverzekering + aanvullend pakket en m'n dochters zijn gratis meeverzekerd. Dat kan voor ons dus makkelijk uit. Als ik een advies vraag van zo'n vergelijkingssite krijg ik alleen maar premievoorbeelden die veel hoger zijn.
Wyfke, volgens mij kun je dat met die flessen niet helemaal vergelijken als je nog bv geeft. Ik merkte dat ik naarmate ik meer flessen ging geven, dat zoon niet zoveel dronk, max. 120 ml. Volgens CB haalde hij genoeg uit de BV verder. Hij drinkt sowieso nu niet heel veel meer (behalve dan de afgelopen twee dagen, maar ik weet niet of dit een tijdelijke opleving is, zojuist de 7e voeding gegeven, totaal 1200 ml)
Wyfke: ik denk ook niet dat je BV en FV kan vergelijken. Nerwen zei het laatst ook al, de samenstelling van BV is nooit gelijk, die van FV wel. Het kan best zijn dat de ene keer de BV heel erg vult en de andere keer wat minder. En BV kindjes kunnen ook bijdrinken. Dochter krijgt hier 130 ml en is daar tevreden mee, het kan best zijn dat ze 's avonds of 's nachts bij mij wel 200 ml drinkt, geen idee.

Ik zal me ook nog eens weer een beetje verdiepen in de zorgverzekering, heb laatst al gekeken naar het collectieve pakket wat via mijn werk vergoed wordt en via salaris kan, maar die hadden geen zorgcontract met "ons" ziekenhuis en dat vind ik dan toch te veel rompslomp.
MissBR: wat fijn dat de pilatus lijkt te helpen voor je rug!

Hier weer een prutnacht gehad, dochter werd gisteravond na een zetpil wat fitter, is nog even in bad geweest en toen gaan slapen. Ik ben er om 21.30 ingedoken om bij te kunnen slapen, zij werd om 23.30 wakker voor eten, helaas had ik toen nog niet geslapen. Ze was toen weer heel snotterig, huilerig en klonk pieperig. Man is met haar naar beneden gegaan, zodat ik kon slapen (wat niet echt luktte), maar kwam na 3 kwartier weer naar boven dat ze zo huilde en hij haar weer ging temperaturen. Ze had geen koorts, maar toch maar een zetpil gegeven en toen is ze na een half uur tegen mij aan liggen huilen weer in slaap gevallen. 3 uur was ze weer wakker en heeft ze gedronken en om 5 uur huilde ze weer wat, maar had geen honger en is na een tijdje met speen weer in slaap gevallen. Ik ben nu op het werk en man gaat zo de HA weer bellen, het rare is alleen dat ze soms ook ineens heel vrolijk is, maar het andere moment lijkt ze doodziek.
pada: wel aan hetw erk dus? sterkte dan maar, dat zal best lastig zijn na zo'n nacht. wat zielig en wat zul je je ook een zorgen maken. hoop dat de ha iets kan doen, maar vaak kijken ze dan alleen maar... je zou willen dat er een wonderpilletje was he?

ik ook weer op mijn werk. voelt toch een beetje raar zo. nou ja, ik moet er maar niet teveel over nadenken, heeft geen zin!

oudste zoon vroeg gisteren aan tafel ineens hoe oud hummel ook alweer was. toen ik 4 maanden zei, zei hij 'o, o. dan moeten wij ook een prik dus?' haha! dat had ie dus al wel ergens meegekregen! ze waren niet hele blij (duh), maar leken ook nog niet erg overstuur. ik hoop dat het allemaal geen groot drama wordt..

fijne dag verder allemaal. ik kom straks nog wel even kijken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven