Gestopt met de pil

07-08-2009 20:54 949 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam Leeftijd Kind Gestopt NOD/UD/GB Bijz. Buurvrouwtje282esep '0917-12Blink2252ejuni '0907-08-1022-03

20 wknUtah 27 1e jun '05 14-04-'06Bas Nadine409 35 1eapr '0630-08-'07 Nick Blink225 1eokt '06 29-09-'07 VincentOngeduld2 29 1enov '0614-01-'08 Guido Utah 27 2e aug '07 02-05-'08 Tim Zaza28 1eokt '06 15-08-'08Lynn Bloemetje78301ejul '07 23-11-'08Kleintje* Meissie80281e dec '06 10-12-'08 Charlotte Sweety32 351e okt '06 24-12-'08 Laura Tinkerbel80281ejun '06 24-03-'09TomasNadine409342e nov '08 26-08-'09 Luuk
Nadine: Pfff, ik heb het echt met je te doen! De wanhoop druipt van je stukje af. Kan de CB arts je niet doorverwijzen naar iemand binnen de organisatie die er meer verstand van heeft? Wanneer moet je weer naar de osteopaat? Misschien moet je Luuk juist es wegbrengen voor een dagje, wie weet slaapt ie in een andere omgeving wel. Kinderen zijn soms hele vreemde wezentjes.

Blink! Wat goed van Vincent! Kan me helemaal voorstellen dat je enorm trots was!

Hier een druk weekend voor de boeg. Morgenavond pakjesavond met de collega's, zaterdag het kinderfeest van mijn werk en zondag familiedag. Druk, maar ik heb er enorm veel zin in!
Mogge dames,

ik durf het bijna niet neer te typen, maar de tip van een andere forumster heeft hier wel geholpen. Eergisteren had Luuk de laatste fles om 22.15 en natuurlijk kwam ie standaard om 4 uur, speentje gegeven en daarna nog 2 keer om vervolgens om 6 uur wakker te worden. Gisteren om 22.30 de laatste fles en vannacht is ie alleen om half 5 wakker geweest, speentje gegeven en kwam pas weer om 06.30!!! Waarschijnlijk hadden we 'm nog wel een keer z'n speentje kunnen geven, maar dan kwam het de rest van de dag zo onhandig uit! Man dus heel lief de fles gegeven en ik ondertussen lekker kunnen douchen enzo. Nick slaapt nog, dat is ook wel apart, daar gaat meestal om 7 uur de lamp aan maar geeft mij even tijd om te forummen!

Oh... ik hoor z'n voetjes, ik ga 'm aankleden!

Hopelijk doet Luuk het vandaag wat beter dan de afgelopen 2 dagen.... ik heb vannacht iig redelijk wat slaap gehad....

moet trouwens 7 dec. weer naar osteopaat

Fijn weekend allemaal met leuke sinterklaasvieringen!!!
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Nadine, gelukkig ging het nu wat beter. Jeetje wat kun je je dan verdrietig en moe voelen zeg!

Ik had het met Vincent ook hoor. Die huilde zo van de krampjes dat ik soms echt de tuin in moest lopen, omdat ik zo gefrustreerd en moe was. Even flink janken en toen maar weer troosten. Ook heb ik mijn moeder wel eens huilend opgebeld dat ik er niet meer tegen kon en ze NU moest komen. Dat was echt zo'n moeilijke periode. Ben toen ook na lang aandringen bij een handoplegger geweest en na een paar keer waren de krampjes over. Dus mocht ik ooit weer een kindje krijgen ga ik meteen heen!

Maar met mijn verhaal schiet je niets op. Maar ik herkende het zo dat je soms zo hopeloos bent.

Ik hoop dat het goed blijft gaan meis!!

Ongeduld, gezellig weekend zo te horen! Leuk hoor!!

Ik heb gisteren flink geshopt voor Vincent zijn nieuwe kamer. Leuke dekbedovetrekken gekocht. Volgende week donderdag wordt de kamer gebracht dus zetten we zaterdag dan in elkaar. Zo leuk!!

Buurvrouwtje, hoe is het met je cyclus? Al wat regelmatiger? Welke dag is je NOD?

Sweety,

Bloem ook een extra voor jou vandaag!

Utah, nog druk aan het huizen kijken? Leuk is dat!

Zaza, hoe is het bij jou? Lynn nog lekker ondeugend?
Bloem, voor jou vandaag....
oeh...schoonmoeder heeft net aangeboden om het weekend van 11-12-13 dec. (als wij weg gaan met vrienden) op Luuk te passen zodat we alleen Nick mee hebben! Ik ga het straks ff met man overleggen maar het klonk wel errug aantrekkelijk!!! Dan kun je toch net ff wat meer! en doorslapen ook!!!!

Nu snel Nick uit z'n bedje halen, die is al ff wakker, maar ik was nog ff met Luuk bezig.

Laterrrrrrrrrrr
Nick had vandaag ook wat leuks.

Ik zit aan de keukentafel de krant te lezen en Nick zat op m'n schoot tv te kijken toen de teletubbies begonnen. Aan het eind van de begintune roepen ze dan alle 4 "kusje!" Nick draait zich lachend naar me om en geeft me een dikke pakkerd op m'n mond. Het was zo schattig, ik moest er hard om lachen!

Ik vind het toch wel typisch... ik zit vandaag wat beter in m'n vel omdat ik redelijk geslapen heb en of Nick het aanvoelt is ie al de hele dag super lief! Ik had vanmorgen lekker het speelkleed op de grond gegooid en we hebben 'n half uur samen gestoeid, echt heerlijk was het!
Nadine, wat grappig van Nick!

Ik begreep nog niet helemaal wat je nu gedaan had bij Luuk dat het wat beter ging? Als ik jou was zou ik anders gewoon terug gaan naar de huisarts, misschien dat een verwijzing naar de kinderarts wel helpt. Gewoon harder zeuren! Ik ken het gevoel, ik dacht toen Lynn zo veel huilde ook regelmatig "wie neemt haar mee?" terwijl je het (gelukkig) niet echt meent..

Lynn heeft gisteren de mex. griepprik gehad, veel erg mee. Eventjes huilen, maar was direct over.

Verder een verschrikkelijk hectische week gehad, gelukkig alles opgelost, maar echt geen fijne week op mn werk.

Morgen naar Zwolle voor mn studie.
@ Zaza, ik heb niks bij Luuk gedaan dat het wat beter gaat. Hij slaapt sinds 2 nachten redelijk door. Hij komt nog wel om 'n uur of 4-5 maar dan geven we hem een speentje en dat pikt ie prima tot 'n uur of 6-7. Overdag is weer een ramp. Loop minstens 'n keer of 20-30 naar boven op een dag. Op het buro konden ze me niet helpen zogezegd, maar ik wil het volgende bezoek aan de osteopaat nog even afwachten voor ik verder ga winkelen. Ik zie toch telkens verbetering als ik daar geweest ben. Ik gebruik sinds vanmiddag ook speen 2 op de fles zodat Luuk wat meer binnen krijgt en wellicht wat meer voldaan is zodat hij wat dieper slaapt overdag (ik probeer ook maar wat....) Hij wordt overdag gewoon standaard na 'n half uur wakker en 9 van de 10 keer krijg ik 'm niet meer in slaap terwijl hij wel kei moe is. Hij valt ook weer niet meer zelf in slaap en dat wordt toch zwaar met een brokje van 6550 gram!!

Succes met je studie 't weekend!

Ga nu lekker bankhangen, alhoewel, ik hoor Luuk al weer even huilen bij papa op de arm.... ik ga mezelf iig een wijntje inschenken, dat heb ik wel verdiend na deze week
en Luuk heeft weer doorgeslapen! wat een zaligheid. Hopelijk zet de trend nu door. Heb hem net ook voor het eerst op z'n rug te slapen gelegd. Brullen tot en met maar na 3-4 keer pakte hij toch de speen en vielen z'n oogjes dicht. Ben benieuwd hoe lang hij nu slaapt! Later meer.....
hai meiden,

nadine wat een fijn bericht! Ik hoop zo dat Luuk nu zijn ritme krijgt en dat het overdag ook beter zal gaan. En wat schattig van Nick!

ik loop een beetje over, de ene kraamvisite wisselt af met de andere en gisteren ben ik harstikke ziek geweest van de griepprik, had flinke koorts en voelde me zo lamlendig. Hulde aan schoonmama die de zorg voor ons meisje op zich nam zodat ik kon slapen. Die nacht daarvor was ik van 2 tot 7 in de weer geweest, ze wilde NIET slapen, alleen maar bij mij en maar last van krampjes. Waarschijnlijk omdat ze die fles zo megasnel (binnen 7 min) op drinkt. Gisteravond had ik bezoek en die gaf de tip te gaan inbakeren, ook omdat ze zo beweeglijk is met haar armpjes en beentjes. Ze heeft het voorgedaan met een lakentje en vannacht hebben we voor het eerst een beetje geslapen. Ik merk wel dat ze op een gegeven moment een soort van wakker wordt, maar ze valt daarna weer in slaap. Waarschijnlijk omdat ze toch dan niet zo met haar armpjes maait. Alhoewel ik het wel zielig vind op de een of andere manier, ze had ook een armpje eruit kunnen wurmen. Maar ze laat het zich wel gebeuren en ze heeft vandaag overdag ook veel beter geslapen, heb de website inbakeren.nl goed doorgenomen en let nu ook goed op de honger en slaapsignalen. Hoop zo dat haar dag en nachtritme nu wat gaat veranderen. Ik wil dus wel verder gaan met dat inbakeren, maar vind het met gewoon een lakentje wel wat eng. Dus denk er over na of een paccodoek of een puckababy aan te schaffen. Wat zijn jullie ervaringen? Ze hebben van pacco ook een soort slaapzakje dat lijkt me ook wel wat omdat ze nog zo enorm klein is en dan nog wel ruimte heeft voor haar beentjes.

Hoor graag jullie tips!

Vinden jullie dat ik te snel ben met inbakeren? Word soms gek van mezelf hoor, maar ben me toch een partij onzeker

ps hebben jullie kindjes geen last gehad verder van de prik? gelukkig maar!!
Bloemetje, geen doeken kopen hoor! Ik heb 2 pacco piccolo's liggen, mag je zo van me lenen. Kheb ook de originele van Ria Blom (bakermat punt nl geloof ik) en een puckababy. En het is echt niet zielig. Het is veel zieliger dat je kindje niet slaapt omdat ze zich wakker maait! Hoe groot en zwaar is je meisje nu??

Je zou de fles ook kunnen indikken met johannesbroodpitmeel, dan doet ze wat langer over de fles (al kan jhbpitmeel ook krampjes veroorzaken....)

Ik reageer morgen wel uitgebreid, ben nu te moe. Ga m'n wijntje opdrinken en over 'n uurtje Luuk de laatste fles en dan lekker pitten (tot morgenvroeg hoop ik!)
Bloem, wij hebben Vincent ook wel ingebakerd. Idd maakte zichzelf wakker met zwaaiende armpjes. Succes!!

Nadine, wat fijn dat het weer iets beter gaat. Erg vervelend dat het steeds op en af is. Ik hoop dat het nu goed blijft gaan.

Ik heb even iets getypt op hyves....
@ Blink, heb ook al gereageerd op hyves....

@ Zaza, wat was er aan de hand op je werk dan? (of kan dat niet hier? dan wellicht op hyves...)

Gisteren had Luuk maar 4 voedingen en kwam dus vannacht om 5 uur weer. Vandaag het schema maar weer zo aanpassen dat ie er toch weer 5 krijgt, wellicht slaapt ie vannacht dan wel weer door.... Het rugslapen was trouwens geen succes, na 15 min. weer wakker om vervolgens helemaal niet meer te slapen, keihard te gaan brullen. Draai je 'm op z'n buik als ie zo ligt te brullen, valt ie meteen in slaap pffff.... wat een kind... Ik heb wel besloten aankomende week toch de verwijzing voor de kinderarts te gaan halen. Ik kan er werkelijkwaar niet meer tegen. Het moet toch een reden hebben dat hij maar 'n half uurtje slaapt en daarna niet meer (maar wel heel moe is). Ik denk toch dat die verborgen reflux hem niet lekker zit.

Gisteren sinterklaasviering gehad van het werk van manlief. Niet heel spectaculair en Nick heeft alles vanaf mama's knie spannend gadegeslagen en een leuk kadootje gehad. Toen naar huis om de kadootjes uit te pakken samen met opa en oma en oom en tante. Was erg gezellig, maar langer dan 'n half uurtje kon het hem niet boeien, hij wou met alles gaan spelen! Hij is goed verwend! Speeltent, magisch tekenbord, kleren, nog meer kleren, muziekdraaidoosje van jip en janneke met 'fur elise'-deuntje, dekbed van Thomas de trein, en 3 koffertjes van de Hoteldebotel serie (die had ik via Felicitas gekocht).

Nou, ik ga me weer eens beneden bij m'n gezin voegen, wellicht haal ik daar nog wat voldoening uit.... En voor de BZV fans, veul plezier vanavond!!!
Bloem, wij hebben ook ingebakerd. Ik heb ook de pacco gebruikt, inderdaad niet kopen hoor. Die van mij mag je ook wel lenen en als je wel per se een zelf aan wilt schaffen zou ik sowieso eerst op marktplaats kijken.

Ff naar hyves.
Nou, vandaag meteen de koe bij de horens gepakt. HA gebeld en verwijzing gevraagd. Kinderarts gebeld, kan morgen om 14.30 u al terecht! Ik wil nu gewoon uitsluiten dat het iets medisch is en als dat niet zo is, dan kijken we wel weer verder hoe we de situatie gaan aanpakken.

Nu weer terug naar m'n fornuis om te koken... eten zal strax wel lastig zijn, heb vanmiddag gaatje laten vullen en verdoving begint uit te werken....
Goed zo Nadine! Goed dat je doorgezet hebt. Succes morgen bij de ka en voor nu succes met je kies...
Bloem: Hier nooit ingebakerd, dus ik kan je niet verder helpen. Ik ben wel benieuwd wat ze op het cb zeggen!

Nadine: Pff, ik heb het echt met je te doen! Die nachten.... Wel fijn dat je zo snel terecht kan! Ik ben benieuwd! Hoe is het met je kies?

Ons weekend was echt geslaagd! Guido vond Sinterklaas en de pieten zaterdag nog een beetje eng, maar zondag was ie al minder verlegen. Hij heeft zich op de familiedag ook prima vermaakt.

Guido heeft wel weer pech gehad. Vrijdag met zijn handje tussen de koelkastdeur en net tussen het traphekje. Echt zo sneu!
Nadine, hoe is het gegaan bij de kinderarts?

Ongeduld, mooi dat je zo'n geslaagd weekend hebt gehad! Wat dikke pech voor Guido! Sneu! Bevalt je werk verder nog steeds goed?
Hier even een verslagje van m'n bezoek aan de kinderarts (ka)

Heb m'n verhaal gedaan en kreeg een berg begrip, heerlijk! Gelukkig vond de ka het ook erg vreemd dat Luuk maar zo kort slaapt en daarna heel moe wakker is en blijft (en dus veel huilt). Hij had goed in de gaten dat m'n pijpje leeg is en wij hier in een neerwaartse spiraal zitten waar we eigenlijk maar moeilijk uitkomen. Hij bood aan om Luuk een paar dagen op te nemen om hem te kunnen observeren en zodat wij even kunnen bijtanken. Nou gaan we volgend weekend weg zonder Luuk dus dan kunnen we ook bijtanken en ik wou toch eerst medicijnen tegen de verborgen reflux proberen. Wellicht is dat voldoende om hem langer te laten slapen. Heb nu 2 dingen gekregen, 1 middel die de aanmaak van maagzuur te vermindert en 1 middel dat er voor zorgt dat zijn voeding wat sneller van de maag naar de darmen gaan. Ook adviseerde hij om weer met jhbpitmeel te beginnen, maar dan minder dan de vorige keer zodat wellicht de krampjes uitblijven. Ik heb ook liever dat hij ff 'n kwartiertje kramp heeft en 2,5 uur slaapt, als geen kramp en 1/2 uurtje slapen. Volgende week dinsdag belt hij om de balans op te maken en als het geen zoden aan de dijk zet, gaat Luuk binnenkort toch een paar dagen voor observatie naar het zh zodat de ka zelf kan zien hoe het gaat met ons manneke. Ik ben iig tevreden nu.

O ja, bij thuiskomst uit het zh meteen jhbpitmeel in de voeding gedaan en waarempel, sinds hij slaapt hebben we 'm niet meer gehoord! maar dat kan natuurlijk ook komen omdat ie de hele middag niet geslapen heeft....

Moet a.s. maandag ook weer naar de osteopaat en ben erg benieuwd wat die nog te vertellen heeft.

Goh, eigenlijk ben ik best wel blij dat ik ff geen werk heb, moet er niet aan denken dat ik Luuk onder deze omstandigheden naar een kdv moet brengen!

Ga nu lekker bankhangen, dat heb ik verdiend na al het gesjouw van vanmiddag!
quote:Nadine 409 schreef op 01 december 2009 @ 20:33:

Goh, eigenlijk ben ik best wel blij dat ik ff geen werk heb, moet er niet aan denken dat ik Luuk onder deze omstandigheden naar een kdv moet brengen!

Sjee Nadine, dat kan ik me heel goed voorstellen. Fijn dat de ka zo goed begreep dat het helemaal op is bij jullie. Echt goed dat er constructief met jullie wordt meegedacht. En nu maar hopen dat de kleine Luuk er binnenkort ook de vruchten van plukt.

Ongeduld, wat een pech voor Guido. Een ongelukje zit in een klein hoekje en zeker op die leeftijd gaat het regelmatig mis. Ik kan er uitgebreid over meepraten. Bij ons lag bijvoorbeeld gisteren een plant met pot en al op de grond tussen het speelgoed. Had Bas van 1,5 m hoogte naar beneden getrokken (vraag mij niet waarom). Gelukkig was er niemand gewond dit keer, maar de volgende keer krijgt een van die jongens hem geheid op zijn koppetje... Tja. Sterkte voor Guido!

Blink, hoe is het met je?

Hier is het wel goed. Ik laat me maar een beetje meevoeren op de stroom die er gaande is. (Oké, ik maak de stroom voornamelijk zelf, maar goed.) Vanmiddag komt de makelaar ons huis taxeren. Het is hier een zwijnenstal, maar daar moet hij maar doorheen kijken, want ik heb verder vandaag geen tijd om er wat aan te doen. Dat komt wel voordat het huis op de foto gaat, want we komen natuurlijk ook op funda enzo. Spannend.

Verder moet ik zo weg naar logopedie. Ik hoop dat we het vandaag gaan afronden, want het is een erg tijdrovende toestand. Aan de andere kant word ik wel 'beroepsspreker' en om nou net voor mijn afstuderen met stemproblemen te blijven rondlopen... Lastig, we wachten maar weer af.

Daarbij komt momenteel natuurlijk ook het Grote Sint Gedoe. Ik vind het prachtig, maar ben afgelopen zaterdag wel tot diep in de nacht aan het inpakken en dichten geweest. Het is nu bijna klaar! Gut, wat zal ik blij zijn als die oude man weer met Pieten en al terug naar Spanje vertrekt. Vrijdag komt Sinterklaas op het kdv van de jongens en ook op mijn school. Komen we helemaal hyper thuis! Haha, nou ja, maandag is alles weer voorbij. Daarna krijgen we weer "Joehoe kindje Jezus! Wakker worden!". Is ook leuk.

O, nu moet ik echt gaan, anders mis ik mijn bus.

Tot later weer en voor allemaal een dikke kus!

(Zie je wel, als je eenmaal aan het rijmen slaat is er geen houden meer aan. Ik stop, ik moet gaan!)
@ Utah, Joehoe, kindje Jesus, wakker worden! GEWELDIG! Ik zie het al helemaal voor me! Wij hebben (nog) geen kerststal maar ik denk dat Nick er volgend jaar eentje mag uitzoeken, dan snapt ie het net ff wat beter dan dit jaar.

Nou, even een verslagje van de ochtend:

Luuk heeft geslapen van 10-10.30, van 11 tot 11.30 en van 12 tot nu (hij ligt nog steeds te slapen!) Joehoe!!! Ben benieuwd of de trend zich doorzet?! Dat zou geweldig zijn!

Nick was erg vervelend vanmorgen dus wel fijn dat ik hem iets meer aandacht heb kunnen geven. Breng ik 'm net naar bed, voelt ie kei heet aan, ik ff tempen, heeft ie 38,5! Maar ff een zetpilletje gegeven, kan het zakken...

Nou, ik ga ff een kopje thee zetten en de fles vast klaarmaken, hij zal zo wel weer wakker worden....
Luuk heeft uiteindelijk 1,5 uur aan 'n stuk geslapen! Helaas vanmiddag maar weer 'n half uur en daarna weer niet meer. Na de fles van 17.45 sliep hij 'n uur, toen ff de speen gegeven en nu slaapt hij tot we hem wakker maken voor z'n laatste fles.

Helaas heeft Nick behoorlijk koorts en als dat morgen nog zo is mag hij niet naar het kdv (ivm mex. griep). Ik heb ff gebeld en gevraagd of het goed is dat ik Luuk in zijn plaats breng en dat was goed, heeft ie mooi een wendagje op het kdv. Morgen hebben ze ook redelijk wat tijd voor 'm want het zijn morgen veel 2 en 3 jarige kindjes die op de groep zijn. God weet doet Luuk het daar prima en als het helemaal shit is, hebben ze me zo gebeld en kan ik hem nog gaan halen. Heb ik morgen iig alle tijd om Nick te verzorgen en als Nick op bed ligt kan ik zelf ook 'n uurtje of 2-3 slapen! Ik ga meteen ff z'n tas klaarmaken!

Liefs
Hee meiden,

Weer eens een uitgebreide post van mij. Ja ben nogal druk deze dagen met andere dingen haha zie Hyves… maar daarover straks meer. Kerellief zit voetbal te kijken he, tja… ik ff lekker achter de comp.

@Nadine: goed idee om Luuk dan te brengen. Kun je er ff lekker zijn voor Nick. Hoe is het nu met hem? Wanneer gaat Luuk voor het echie? In januari? Ik las trouwens je schaamberichtje: ook ik begrijp het hoor als mensen soms onmenselijke neigingen hebben. Zolang het bij neigingen blijft… Ik werk in de jeugdzorg nou wat ik af en toe mee maak daar wordt je misselijk van. Maar goed als je dan weer geschiedenissen hoort en wat mensen meegemaakt hebben, tja…heftig! Maar goed, los daarvan, ik vind jou echt een held als ik dat zo allemaal lees je gaat echt door het vuur voor je kleintje! Kanjer! Kun je trouwens je schoonmoeder niet vragen of Nick ook mag logeren, zijn jullie er saampjes eens helemaal uit en is ook leuk voor Luuk misschien? Of wil je dat niet?

@Utah: de kogel door de kerk?! Super!!! Een leuke en spannende tijd denk ik!! Hopelijk wordt je huis snel verkocht, wat denk je gaat dat lukken?

@Bloemetje: Heb zelf ook geen ervaring met inbakeren maar hoor er wel goede verhalen over. Heb zelf ooit via werk cursus gehad met van die doeken gewoon, daar kun je nogal wat fout mee doen als je niet precies weet hoe het moet (ik weet het ook al niet meer…) dus zou inderdaad dan met zo’n speciale zak aan de slag gaan en je goed laten voorlichten. Kan altijd proberen of het werkt. Maar al die mensen die dingen voordoen met lakentjes…tja…ik weet het niet. Weet je of je bezoek die het voordeed hier ooit een cursus voor heeft gehad?

@Zaza: las over je werk, lekker eikelig zeg! Niks van aantrekken. Moet je eens kijken hoe zij zouden hebben gereageerd net of je altijd direct een oplossing paraat hebt in zo’n geval. Soms heb je gewoon geen tijd om goed na te denken wat nu handig is en wat niet. Altijd makkelijk een ander af te branden. Zeker oude rotten in het vak? 

@Blink: mijn NOD is pas 17 december weer. Cyclus dus nu wel korter dan vorige keer. Nu geloof ik 35 ipv 46 ofzo? Ben dus gestart met die ovulatietesten. Had afgelopen zondag een licht streepje, maandag en gister een donker streepje en vandaag weer een licht 2e streepje. Dus ik geloof ook dat vooral nu the time to have fun is hihi… Maar kerellief komt echt niets te kort momenteel. Praat alleen met hem niet teveel over die ovutesten, vind ie niet zo grappig geloof ik. Hij weet het wel maar ja, hij hoeft niet helemaal precies door te hebben dat ik het wel probeer te manipuleren. Slecht he. Schat we moeten NU vind ik ook zo ongemakkelijk. Hoe deed jij dat toen jij die dingen gebruikte Nadine? Enneh…Blinkie, hoe voel jij je?

Verders: dametje van mij heeft ook haar inenting gehad. Ze was heel stoer. De volgende neemt mijn vriend voor zijn rekening. Een hele organisatie deze maand zeg. Moest ook al naar het consultatiebureau gister. Ze is nu 90 cm en weegt 13 kilo. Was precies op het middenlijntje. Was ik blij mee. Maar ze had er weinig zin in. Wilde niet wegen, in de lampjes kijken, geen ding om te luisteren op haar buik etc. En ze zei ook maar weinig. Ach, weet ook zelf wel dat het prima gaat.

Verder komend weekend lekker allerlei Sintvieringen. Vanaf morgen tot en met zondag is het feest. Ach ik hou er wel van. Leuker dan kerst vind ik. Alleen vind ze zwarte Piet wel een beetje eng op TV. Het Sinterklaasjournaal komt er bij ons dan ook niet in.

Ga me trouwens schandalig te buiten aan kinderkleding deze maand. Onder het mom van voor de feestdagen koop ik echt alles wat me onder ogen komt. Herkenbaar?

Greetz Buurvrouwtje
Hé ladies,

'n matige nacht hier. De laatste fles om 22.15 en om 23.00 slapen. Luuk kwam om half 5 en z'n speentje hielp niet meer dus maar weer voeden....

Maar wat een verademing zeg, een dagje geen Luuk. Begrijp me niet verkeerd, ik hou zielsveel van m'n jochie, maar even geen zorgen over Luuk of hij wel of niet slaapt is fijn hoor! Nick ligt net op bed en ik ga zelf ook zo plat! Vanmorgen had hij geen koorts, net weer wat verhoging, maar het is heerlijk zo een dagje met z'n tweetjes (ook al luistert hij soms voor geen meter!).

Even een leuke anekdote.... (dat is weer eens wat anders dan geklaag )

Ik breng Nick net naar bed en hij wil nog even uit het raam kijken want het regent. Ik zet hem op de verwarming en buiten in de straat staan overal dozen oud papier, want dat wordt vandaag opgehaald. Zegt Nick: Hé, allemaal kadootjes hè!

Zo, en nu snel m'n bedje in!
he nadine, lekker geslapen gisteren? Hoe was het gegaan op het kdv met Luuk? En hoe gaat het met Nick?

Buurvrouwtje, fijn dat je dochter weer goed gegroeid is! Over die ovu-testen..ik had op een gegeven moment die van cb gekocht met zo'n smiley...zodra die zichtbaar werd, liet ik die glimlachend aan vriendlief zien :-) dus ik was er heel open over.

Utah: drukke dag vandaag met de sint??

Blink: hoe gaat het met jou?

Ongeduld hoe gaat het eigenlijk in je nieuwe baan? En met Guido?

Sweety: en met jou en je kleine meisje?

Hier gaat het goed hoor, maar zou zo graag willen dat het dag en nachtritme omdraait. Doe er echt alles aan, overdag veel licht, veel tegen haar praten tijdens het voeden, contact proberen te maken, max 3 uur laten slapen en 's nachts weinig licht, geen oogcontact maken en stil doen. Maar nee hoor overdag valt ze tijdens de voeding in slaap en slaapt ze geweldig, en 's nachts kijkt ze me met grote ogen aan en wil mevrouw echt niet slapen. Ik heb haar nu 2 nachten laten slapen in het inbakerslaapzakje van Pacco, dus niet echt de doeken, maar meer een soort puckababy. Nou ze verzet zich er ontzettend tegen, ze gaat piepen, jengelen, kreunen en wurmt en wurmt net zo lang tot ze er een arm uit heeft. Wel heb ik het idee dat ze wel beter slaapt zodra ze zich eindelijk heeft overgegeven aan de slaap. Het eerste gedeelte van de nacht duurde dat een paar uur, maar na de tweede voeding van 4 uur ging dat wel wat beter. Ik laat haar dan wel een kwartierte jengelen (met moeite hoor). Bij me laten slapen op mijn borst durf ik niet meer nadat de arts van het cb heel duidelijk had gezegd dat de kans op wiegendood daardoor wordt vergroot. Dus twijfel nu of ik door moet zetten met dat inbakerslaapzakje. Iedereen zegt maar vertrouw op je gevoel, maar ik vind dat gevoel soms moeilijk te vinden hoor...Elke nacht zeg ik maar tegen mezelf: het is een fase, het is een fase (dank je ongeduld!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven