Hoofdstuk 629

25-09-2009 19:57 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
And so on....
Nou de afgelopen twee nachten mocht hij in mijn bed slapen. Omdat Dim er niet was en dan vond hij het zo alleen in zijn kamertje, dus heb ik met hem afgesproken: als Dim weer thuis is ga je weer in je eigen bed. Ik dacht het inderdaad te doorbreken zo, maar echt, vanavond was absurd hoe hysterisch hij werd. Terwijl het voorheen echt geen groot drama was. Hij kwam wel iedere keer zijn bed uit maar zat dan zachtjes op de gang te spelen ofzo. Geen geschreeuw en gekrijs, dit sloeg echt nergens op.

Ik denk dat Sint er ook wel mee te maken zal hebben, terwijl we het bewust klein en rustig houden en ze niet teveel hypen over die hele Sinterklaas. Maar het is sowieso een drukke tijd hier. Eerst Sum jarig, twee weken erna komt Sinterklaas aan, dan 5 december, week later Poppetje jarig en weer twee weken later kerst en O&N. En dan is mijn moeder ook nog in het land.

En nu ligt Poppetje weer te piepen. Ik moet gewoon gaan slapen want wordt echt sjacherijnig door al die gebroken nachten van de laatste week. Zucht. En dan hadden we vanmiddag de dochter van een vriendin hier te spelen, en dat is zo'n lief rustig meisje dat zichzelf zo supergoed kan vermaken. Dan denk ik echt soms: wat doen wij toch fout?
Jij doet vast niks fout LLL! Je lijkt me zelf ook een heel rustig persoon en dat straal je vast ook uit naar je kinderen (op een enkele uitspatting zoals vanavond na ). Het is vast een fase, en komt vast goed! Ik merk wel bij Schorrie ook dat het vaak geen zin heeft om hem te zeggen dat hij vandaag iets mag, en dan morgen niet. Dat is hij dan morgen vergeten, en dan is het drama inderdaad groot want dan wil hij gewoon weer (want het kon gisteren toch ook?).

Misschien dat het morgen wel weer meevalt.....

Ga lekker slapen nu dan, het 22 uur, je kan best nog wat lekkere uurtjes in bed meepikken!

Mille, hoe is het nou met je vloer?

Wat stom van die prik, lijkt me dat zo'n naald toch steriel moet zijn? Ik denk dat ze er niet over nagedacht had en snel wilde handelen. Maar goed opletten inderdaad dat het niet rood wordt om de wond.

En ik ben benieuwd hoe dat met Mini afloopt, qua school. Lijkt me lastig als je daar straks over moet beslissen, want zo te lezen is ze er wel slim genoeg voor. Aan beide opties zitten nadelen en voordelen. Gelukkig zitten jullie 'in die business ;-)' dan weet je nog wat meer waar je op moet letten.

En wie weet maakt ze ineens een ontwikkelingssprong!
Wij hebben op een gegeven moment GP gewaarschuwd dat we zijn deur op slot zouden doen als hij uit bed bleef komen. Zodat hij er niet uit kón. En dat ook een paar keer moeten doen (op 1 hand te tellen) en toen was het over. Zielig, ja. Maar het was een laatste redmiddel na heel veel avonden alleen maar bezig zijn met kind terug in bed doen. En later hebben we toch nog wel beloningskalenders nodig gehad die beloonden voor elke avond dat hij in bed bleef. En nóg komt hij er graag uit met een lulsmoesje. KP nooit, of er moet écht iets zijn.

Gezellig, al die dekentjes op de bank...

Ik heb Moshje huilend en om de 2 uur drinkend en zere tepels. Net met hem in bad geweest (poep tot in nekje) en ook daar was hij alleen maar aan het zoeken en uiteindelijk aan het drinken terwijl hij een uur daarvoor nog had gedronken. Was toch wel cosy en nu heb ik een hoopje wakker mens tegen me aan liggen.

Mario voor de Wii is binnen, met dank aan Bol.com. Nu weet ik alleen niet of ik hem bewaar voor pakjesavond, of morgenavond (alleen thuis) al ga spelen...
Ik zou niet kunnen wachten tot 5 december

Haai Mille!

Hoe is het nu met de vloer en keuken?

Goed dat je het hebt aangekaart bij de juf van Mini. Ben benieuwd.

En wat een geklungel met die naald bij Nano. Snap dat je pissig bent. Ik zou het ook zijn! Echt heel stom zeg...

Slaap je al, LLL?

Ik schreef eerder dat ik in bad ging en dimlicht zou dimmen, maar we hebben helemaal geen dimlicht in de badkamer!

Bedacht me alleen vandaag wel dat ik dat graag zou willen en volgens mij is dat niet zo lastig.

Oh, en BRS slaapt al twee nachten zonder luier en is droog!

We waren luiers vergeten te kopen dus hebben we de gok gewaagd.

Weltrusten!
Ja ik sliep al . Lag inderdaad om 22 uur in bed. Maar nog steeds niet echt uitgerust want de spoken hebben weer lekker gespookt, Nou ja.

Hoi Mille! Wat stom zeg van die naald, ik zou ook pissig zijn (en dat ook pas later bedenken ).

Vermoeiend Pebbles, een regelende Moshje! Goed eten en drinken he, zeker op dat soort dagen. Tip van deur op slot doen klinkt super, en ook wel als iets dat zou werken hier, maar kan ik helaas niet uitvoeren want ze slapen samen op een kamer en Dim is panisch voor dichte deuren. Ik heb wel eens als een echte supernanny hem een uur lang iedere keer teruggelegd zodra hij eruit kwam. Doodvermoeiend maar hielp wel echt heel erg goed, toen ging het een hele tijd prima. Maar dat had ik dus gisteren weer bedacht om te doen, maar hij gaat dan zo hard brullen en krijsen dat het gewoon echt niet meer verantwoord is.

Wat een knapperd Wind, die BRS! Heerlijk he van die snel zindelijke kinderen. Ik moet zeggen dat het met Dim ok supergoed gaat, die is al wel een week droog denk ik. Wat helpt is dat ik nu 's avonds als ik hem op de wc zet, ik de kraan aanzet. Door dat geluid gaat hij sneller plassen ofzo (tip van mijn moeder). Ik heb in ons vorige huis weleens zelf een dimmer geplaatst Wind, en als ik het kan, dan kan iedereen het .
Goedemorgen! Wij lagen er ook vroeg in en Aap ligt nu nog in zijn bed. Dit weer maakt ook moe, denk ik. Het regent hier nog steeds.

Ik zou het ook pas later bedenken dat het niet handig is van die prikmevrouw. Ze zal echt wel geschrokken zijn want niet steriel.

Aan de andere kant, misschien weet ze niet hoeveel ze al ingespoten had?

Zo even tussendoor omgevallen beker opgeruimd. Op een of andere manier stoot Apie veel vaker iets om dan Japie.

Uiteindelijk rustige nacht gehad Pebbles?

Nu even kindjes aankleden. We gaan zo even met zijn 4en naar de stad Nespresso koffie (lees eerste levensbehoefte van Aap) halen en dan een binnenverblijf van de nabijgelegen dierentuin opzoeken ofzo.
Dimmer plaatsen is idd niet moeilijk, belangrijk is wel dat je de goede dimmer hebt.

Moshje is echt aan het regelen. Alleen stil te krijgen aan borst, onrustig en huilen. Heeft alweer 2x gedronken, 7.30 uur en 9 uur... Wel een supernacht gehad met maar 1 nachtvoeding. Daar teken ik voor.

Mario gaat in schoen vanavond. 1 kado en al onze schoenen met briefje dat het gezinskado is. Vind het te duur voor 'zomaar' en had nog geen schoenkadoos voor vanavond, Vind het ook te duur voor schoen hoor, maar anders moet ik vandaag nog iets kopen en dat gaat niet lukken met Pebbeltjes. Had speculaaspoppen, maar die had Pebblo van de week al in onze schoenen gedaan. .

Kijken of ik Moshje in bedje kan wegleggen...
Ik ga als ik het allemaal rond krijg qua oppas enzo ook zo Mario kopen. In de schoen is nog wel een idee. Voor zomaar vind ook ik het te duur. En voor schoen eigenlijk ook . Maar dan hoeven we niet nog een week te wachten. Aan de andere kant: een beetje geduld opbrengen is voor ons ouders ook niet slecht .

Misschien regelt Moshje wel van griepprik? Ik las ergens anders ook dat een kindje dunne poep had van een moeder die de prik had gehad. Maar ik heb geen idee of het in de moedermelk terecht komt....
Nou dat zijn de betere schoencadeau's inderdaad. En geduld opbrengen is wel verantwoord maar ook saai, toch Morrie? Ik moest trouwens erg lachen dat je me als rustig omschrijft. Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die mij kennen die mij rustig zouden noemen... .

Ik ben net even heerlijk in mijn eentje de stad in geweest en heb met een vriendin afgesproken om vanavond even wat te gaan drinken. En ga nu pepernoten bakken met de jongens dus kan er weer even tegen . Sjonge wat was ik sjacherijnig vanochtend.
Geloof niet dat GW mij een dimmer laat plaatsen in de badkamer

Voordat ik bedacht heb hoe ik dat moet doen heeft hij het al gedaan. Mmmhhh... dit klinkt erg ongeëmancipeerd en bevestiging van de rolmodellen. Ach, lekker belangrijk

Bekers die omvallen. Grrr... hoe vaak dat hier niet gebeurt!

KW is nu een tijdje omstootvrij maar geloof dat zijn broer het over gaat nemen. Lekker dan.

BRS was vanmorgen weer droog. Echt knap. Ik vind het echt supervroeg of ligt dat aan mij? Hij is nu 2 jaar en 8 maanden.

Volgens mij was KW nadat hij drie was geworden zindelijk 's nachts. Na jah.. wel handig zo met de baby op komst.

Mario in de schoen is leuk!

Had ik al gezegd dat het hier een succes is

Ga even wat aan de kaartjes doen. We hebben twee ontwerpers (pagina 2) waar we nu mee samen werken (en nog twee in aantocht) en we staan heel goed in Google dus de aanvragen nemen steeds meer toe. En dat werkt erg inspirerend dus ga even aan de slag nu BRS slaapt!
KP was ook in 1x dag en nacht zindelijk voordat hij 3 was. GP was net 2 en overdag zindelijk, en ruim 3 ook 's nachts.

Heb ook al aan vaccinatie gedacht, lijkt me redelijk logisch dat daar iets van in de moedermelk terecht komt. Maar op borstvoeding.com lees ik ook dit:

Regeldagen komen voor rond de leeftijd van tien dagen, drie weken, drie maanden en zes maanden

En morgen is Moshje alweer 3 weken. Zodra hij bij mij is begint hij te happen, ook direct na een voeding. Wel schattig, ik vind hem dan net een vogeltje. Nu is hij tegen me aan in slaap gevallen en ga ik weer proberen hem in bed te leggen.

Aan ouderwets forummen kom ik nog niet toe! Typ nu ook met 1 vinger.

En dus vergeet ik steeds Lien sterkte te wensen deze dagen. Hoop dat het voor juo/jullie ook 'makkelijker' wordt nu er een jaar voorbij is. Voor mij was dat eerste jaar zwaar, en daarna werd het echt zienderogen beter.

En ik wil weten of Morrie en Lien hun zwangerschapskleren terug willen hebben.
quote:Pebbles schreef op 28 november 2009 @ 14:30:

En dus vergeet ik steeds Lien sterkte te wensen deze dagen. Hoop dat het voor juo/jullie ook 'makkelijker' wordt nu er een jaar voorbij is. Voor mij was dat eerste jaar zwaar, en daarna werd het echt zienderogen beter.

Ik had precies hetzelfde. Had dat vantevoren helemaal niet verwacht, maar het leek wel aslof ik een soort grens was overgegaan ofzo. Heel vreemd vond ik het, maar ook fijn. Een soort afgesloten periode van rouw, en dan weer verder.

Hoop dat je een goede dag hebt vandaag, met alle mensen die het ook van zo dichtbij hebben meegemaakt.

En wat zijn jullie kinderen allemaal snel zindelijk!! Ik heb echt slakken hoor, ik vond Sum al snel met twee jaar en negen maanden. En Dim pas met drieeneenhalf ofzo, en 's nachts nog steeds niet al begint het er nu een beetje op te lijken (en moet ik dat natuurlijk niet hardop zeggen).

Heb je zelf last gehad van de vaccinatie Pebbles?

En Morrie bedankt voor het idee van pepernoten bakken, het was een groot succes en voor herhaling vatbaar. Leuk hoor!
Ik heb pas een slak. Schorrie is 's nachts nog steeds niet echt echt zindelijk. Maar was wel weer vroeg overdag zindelijk, volgens mij was hij 2,5 jaar. Weet het ook niet helemaal zeker, onthoud dat soort dingen nooit.

Leuk he, pepernoten bakken. Heel simpel. En lekker!

Ik wil de kleren wel terug. Mijn nichtje is nu zwanger en die doe ik er vast een plezier mee. Maar hoeft niet op stel en sprong, we kijken wel even wanneer we elkaar weer zien.

Nu snel boodschappen doen en eten klaarmaken. Moet allemaal nog gebeuren. Supermario is wel in huis. Nu nog bekijken hoe lang ik het volhoud om hem in de kast te laten liggen!
Dat is toch zelfkastijding?

GW en ik hebben net afgesproken om vanavond te Mario'en.

The battle

Geen idee wat we gaan eten. mmhh.. Zijn een beetje laat vandaag met beslissen en geen zin om nog naar AH te gaan.
wij hebben al gegeten: Taco's En Apie heeft geholpen dat was erg gezellig. Daarvoor het paard van Sinterklaas gekeken en morgen komt de tweede film. Leuk!

Nu kindjes in bad doen en terwijl het bad vol loopt ben ik op zoek naar nieuwe badjassen op internet. Eens kijken of ik die kan vinden.
Wij hebben ook Paard van Sinterklaas gekeken. Zo leuk! En morgen inderdaad de tweede film, ik ga dan lekker chocomel maken met pepernootjes erbij.

Nu loge en Schorrie naar bed sturen.

Badjassen voor kinderen of voor volwassenen?

Ik heb voor Knorrie een badjasje van de Prenatal en die is zo fijn! Echt heel erg lekker zacht spul. Maar die hebben denk ik niets meer in Apies maat dus als je twee dezelfde wilt....

Wij hebben broodjes met knakworst, een restje hartige taart en brood met augurk gegeten. Alleen at iedereen weinig en ik dus heel veel want anders moest ik heel veel knakworst weggooien. Dat vind ik dan zonde, dus ga ik tegen mij zin in zitten eten.
Zelfkastijding valt overigens wel mee. Vanavond is Harrie er niet en ik ga niet alleen een cadeau van 44,95 uitpakken, en morgenochtend zijn we ook niet thuis dus voorlopig is het niet moeilijk om Mario in zijn doosje te laten .
En, heb je badjassen gevonden Nathje? Ik ben ook op zoek naar nieuwe, vooral die van Sjaak ziet er echt niet meer uit, en hij draagt 'm heel vaak. Voelt zich denk ik op zijn gemak in kimono-achtige gewaden .

Paard van Sinterklaas is een aanrader dus? Mijn kinderen houden het meestal niet zolang vol bij 'niet-getekende' films. Ze zijn niet zo goed in het verhaal volgen.

Ik zit te wachten tot mijn vriendin belt dat ze terug is van een verjaardag. Hoop dat ze een beetje opschiet, Sum ligt nu nog in bed .
En dan lekker de kroeg in, Lila? Veel plezier!

Ik ben op zoek naar kinderbadjassen. En ik wil geen disney-gerelateerde opsmuk maar gewoon effen. Ik zag ze van Koeka maar die hebben een rits. Ik weet niet of dat zo lekker zit.

Was lekker knus hè, Morrie? Morgen moet Aap op dat tijdstip hockeyen dus ik ga lekker dat kijken. Apie kan het goed volgen, Japie alleen de stukken waar echt Sinterklaas in voor komt
Je moet toch ff bij Prenatal kijken dan Nath. Die ik heb voor Knorrie is gewoon wit. En echt echt echt heel lekker zacht. Prenatal heeft toch ook een webwinkel?

Schorrie vond vorig jaar Het Paard van Sinterklaas al leuk, toen heb ik al eens met hem gekeken op een regenachtige woensdagmiddag. Misschien dat Dim het dit jaar dus best volhoudt?

Vandaag keek Schorrie bij mijn vader want ik was winkelen met Knorrie en mijn moeder. Maar de film duurde tot 17 uur en ik moest nog boodschappen doen enzo dus om half 5 moesten we weg. De hele weg heeft Schorrie geroepen dat ik gas moest geven, want hij miste de helft van de film .

Ben je al op stap Lila? Veel plezier!

Ik ben echt zo moe. Zat ff journaal te kijken net en viel bijna in slaap, mijn ogen zaten al dicht. Misschien doe ik er verstandig aan al naar bed te gaan, maar het is nog wel heel erg vroeg.
Nee, ik ben er nog . Mijn vriendin is echt een enorme slomerd, en zou bellen als ze thuis was van een verjaardag. Maar kennelijk is het gezellig... Oh het is er echt zoeen die je peper in haar r**t wil stoppen.

Maar goed, ik kijk met Sjaak naar de Closer, en nu wil ik het eigenlijk ook wel af zien .

Moest heel hard lachen om Schorrie die roept dat je moet gasgeven. Wat zijn ze toch bijdehand soms die kleine apen.
Ja joh, hoor je zo'n stemmetje naast je zodra de auto voor je afslaat zeggen: Ja mama, nu kun je heel hard gas geven, kom op!

Vanmiddag in de auto vroeg hij trouwens 'Hoe komt stroom eigenlijk in de lampen?'

En daarna: 'Waarom hebben sommige mensen hele kleine handjes met hele kleine vingers?' Blijkbaar had hij iemand met een onvolgroeit handje gezien ofzo.

En mijn hersens maar overuren maken om goede antwoorden te produceren.
O ja, als ik zo lang moest wachten en niet wist wanneer mijn vriendin kwam, dan zou ik al geen zin meer hebben en zin in mijn bedje krijgen .
Goede tip, Morrie. Ik zag hem net op de webshop maar ga hem halen in de winkel, denk ik. Oeh, daar zou ik zin in hebben, lekker een paar uur in de stad rond slenteren.

Lekker suf van je vriendin, LLL. Ik kan er ook slecht tegen op te zitten wachten op iemand vooral als de tijd flexibel is. Dan sta ik de hele tijd standby.

Lieve opmerking van Schorrie. Dan vond hij het echt een leuke film
Ach, Schorrie doet zijn bril eer aan. Echt een onderzoeker, Morrie! Misschien wordt hij wel natuurkundige of bioloog

Als Apie half filosofische vragen aan mij stelt, dan laat ik haar zelf de antwoorden geven. Gewoon omdat ik het leuk vind om haar ideeën daarover te horen. Ze vertelt ze namelijk ook met zo'n serieus snoetje. Heerlijk! Ik moet ook echt opletten wat ik haar vertel want ze is echt een spons. Die onthoudt alles in letterlijke woorden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven