Hoe had jij graag willen heten ?

02-12-2009 11:16 188 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vraag voortvloeiend op DIT TOPIC.

Ik vind Anne een hele mooie naam. Zo heette mijn oma ook (bijna dan) en ik zou het geweldig hebben gevonden als mijn ouders me naar haar hadden vernoemd. Temeer omdat ik de naam zelf ook ECHT mooi vind. De naam die ik nu heb, doet me werkelijk helemaal niets. Ik vind hem niet mooi.

Ik ben vernoemd naar mijn overgrootoma. Een verbastering ervan. Zelf vind ik de naam te lang, dus heb ik 'm ingekort.

Mijn tweede naam is een verbastering van mijn moeders naam, echt een draak van een naam. Die vertel ik dus ik ook nooit.

Maar het liefst had ik Appelonia geheten
quote:Maleficent schreef op 02 december 2009 @ 11:57:

Ik vind mijn eigen naam echt verschrikkelijk. Het enige wat er mooi aan is is dat het een lange naam is en dat ik nog wel vernoemd ben naar een lief familielid. Alleen is het voor nu echt zo'n sexclubnaam. Zeg maar sexboerderij-3 lettergrepige-erotische-naam-Estelle?
Ik weet die van Male

Ik vind dat je m heel goed kan afkorten...
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
quote:jessy schreef op 02 december 2009 @ 12:02:

Ik ben vernoemd naar mijn overgrootoma. Een verbastering ervan. Zelf vind ik de naam te lang, dus heb ik 'm ingekort.

Mijn tweede naam is een verbastering van mijn moeders naam, echt een draak van een naam. Die vertel ik dus ik ook nooit.

Maar het liefst had ik Appelonia geheten Práchtig, werkelijk, prachtig. We hadden zo in een avonturenboek gekunt. Appelonia en Gloriandarina.
Jacqueline? Afgekort tot Jack?
ahhhh Audrey Tattou... Elynn..

Wat een mooie vrouw vind ik dat...
Mijn naam is best ouderwets, als ik me voorstel krijg ik vaak een opmerking dat iemand een oudtante/oma heeft die ook zo heet . Helaas heb ik geen andere namen, dus dit is het, niet meer en niet minder. Aan de andere kant, zoals ook al eerder opgemerkt, past mijn naam nu ook bij me, ik kan ook niet zo makkelijk een andere naam voor mezelf verzinnen.
quote:Paque_in_Pink schreef op 02 december 2009 @ 12:08:

ahhhh Audrey Tattou... Elynn..

Wat een mooie vrouw vind ik dat...

Ja, prachtig is ze. Kan ik zelf niet aan tippen, hoor.

Ik had graag anders geheten, ik heb een Franse naam, mijn moeder wilde lekker apart doen bij kind nummer 2 en dat ben ik dus grrrr. Ansich is het een mooie naam als ik het zelf goed uitspreek krijg ik altijd complimenten over mijn naam. maar het word altijd verkeerd uitgesproken behalve mijn moeder die zegt het goed, mijn collega's krijgen het er niet ingeprent zeer frustrerend, ik heb er een afkorting van gemaakt heel simpel want was het gemier zat !
quote:Paque_in_Pink schreef op 02 december 2009 @ 12:05:

Ik weet die van Male

Ik vind dat je m heel goed kan afkorten...Ja, toch doe ik dat nooit. Raar he! Omdat ik toch wel weet dat mijn ouders echt hun best hebben gedaan om er iets moois van te maken, en zij zijn er erg trots op
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:girlxxx schreef op 02 december 2009 @ 12:11:

Ik had graag anders geheten, ik heb een Franse naam, mijn moeder wilde lekker apart doen bij kind nummer 2 en dat ben ik dus grrrr. Ansich is het een mooie naam als ik het zelf goed uitspreek krijg ik altijd complimenten over mijn naam. maar het word altijd verkeerd uitgesproken behalve mijn moeder die zegt het goed, mijn collega's krijgen het er niet ingeprent zeer frustrerend, ik heb er een afkorting van gemaakt heel simpel want was het gemier zat !Genevieve! (zit gewoon wat te gokken hoor...)
Met mijn naam ben ik best tevreden. Alleen ik had graag wat doopnamen erbij gehad. Gewoon zodat ik wat extra letters had net als mijn klasgenoten. Maar ja, de fantasie van mijn ouders was op en ik was de jongste

En stiekum wil ik nog steeds best wat extra letters. Al is het maar de achternaam van Thekla-man erbij, maar die vind dat ouderwets. Dus het gaat er helaas nooit van komen
Over het algemeen ben ik zeer tevreden met mijn naam, alleen breek je je tong over mijn achternaam. Als het bij het voorstellen eigenlijk niet zoveel uitmaakte wat je zei (als in: jullie zie ik toch nooit weer ), heb ik me een tijdje voorgesteld als Jane Overzet. Dat rolt er zo lekker uit: Jane Overzet, aangenaam.....

Ik heb ook een keer op school een valse naam opgegeven die zo belachelijk was dat ik niet verwachtte dat men er in zou trappen. Dat deed men dus wel. Twee weken na het akkefietje kreeg degene die me in mijn kladden had gegrepen me in het snotje en riep heel hard door de aula: "daar heb je haar! Dat is Johanna van der Biel!"
Mijn voornaam komt erg vaak voor, mijn achternaam ook. Er zijn in Nederland misschien wel 100 mensen met precies dezelfde naam als ik. Dat vind ik wel jammer, al vind ik de naam Linda op zich niet stom.

Nog leuker vind ik Robin.
Ik zou wel Vanity willen heten. Of Priscilla

Nee hoor, ben heel tevreden met mijn naam.
Ik ben echt heel benieuwd naar die Franse namen die niemand kan uitspreken (ik heb het volgens mij van twee mensen in dit topic gelezen).

ZO moeilijk is de Franse taal toch niet .
quote:Paque_in_Pink schreef op 02 december 2009 @ 12:14:

[...]

Genevieve! (zit gewoon wat te gokken hoor...)hahahahaha nee geen Genevieve
hahahhaa Fiefje, nee en ik als ik mijn naam voorze en echt met lettergreep erin en hoe je de klinker uit spreekt, kijken ze je nog aan alsof je water ziet branden whahaha, maar ja ik zet mijn echte naam niet hier ner dat is mij te link ivm herkenning.
Ik heb een jongensnaam en de meest gehoorde opmerking is:

'ik heb een broer, neef, vader, oom, buurjongen die zo heet'.

Ik ben er blij mee, al luister ik ook prima naar de vrouwelijke variant van mijn naam.
Ik ken iemand die ook zo heet als jij Jonna, alleen staat er dan 'je' achter. Ik vind het een leuke naam. Maar het is idd wel verwarrend soms omdat ik 3 mannen ken die zo heten, en nu dus jij erbij
Stressed is just desserts spelled backwards
*breekt hoofd over moeilijke franse naam*
Je mag ook de 'je' variant gebruiken hoor.

Als kind vond ik het verschrikkelijk! Al heb ik nooit bij een jongen in de klas gezeten met dezelfde naam. Mensen keken en kijken soms nog raar op als ik me voorstel.
Ik ben zeer tevreden met mijn naam. Dus ik hou hem lekker.
Christiane vind ik een leukere naam dan mijn huidige roepnaam. Had graag zo geheten. Bij gebrek aan beter dus mijn nick maar zo genoemd.

Mijn moeder zou - als ik zou willen - ansich nog wel willen overstappen en mij Christiane noemen, maar de rest van mijn familie zal gaan lopen zeiken. Ik laat het er (voorlopig) dus maar bij.
Ik heb een hasske leuke naam. Ook in combi met mijn achternaam. Niet iedereen zal er weg van zijn (beetje Barry Bavelaar/ Jael Jansen categorie) maar ik vind het mooi. Ook fijn dat ie zowel in het NL als het Engels goed is uit te spreken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven