Hoe had jij graag willen heten ?

02-12-2009 11:16 188 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vraag voortvloeiend op DIT TOPIC.

Ik vind Anne een hele mooie naam. Zo heette mijn oma ook (bijna dan) en ik zou het geweldig hebben gevonden als mijn ouders me naar haar hadden vernoemd. Temeer omdat ik de naam zelf ook ECHT mooi vind. De naam die ik nu heb, doet me werkelijk helemaal niets. Ik vind hem niet mooi.

Ben heel tevreden met de namen die ik gekregen heb. Vond vroeger wel mijn tweede naam mooier, maar nu denk ik... mwa, beetje trashy Zit in de categorie Anita, maar dan iets langer. Mijn voornaam gelukkig niet. Samen zijn ze trouwens wél leuk.
Om een kort verhaal lang te maken...
Mijn roepnaam is heel on-origineel, ik ken er een stuk of 10 met dezelfde naam persoonlijk en over heel Nederland zal deze naam duizenden keren voorkomen.

Mijn doopnamen komen van mijn moeder en tante, maar dan de ouwelullenversie.

Tja, hoe ik zou willen heten? Vroeger wilde ik altijd Katja heten, van de "Droomvriendinnen".

Ik vind Merle nu een mooie naam.
Geen bezwaar tegen mijn naam. Beetje lang alleen.

Ik had graag de tweede naam van mijn dochter gehad. Arwen. Vind ik een prachtige naam. Haar eerste en derde vind ik ook beeldschoon trouwens.

Maar goed, daarom hebben we haar ook zo genoemd natuurlijk, omdat we nu zelf mochten kiezen.
quote:hompeltjepompeltje schreef op 02 december 2009 @ 11:31:

[...]

Leg uit? Je kwam op de wereld en je ouders zeiden "hoe wil je heten? " Gangetje naar de rechtbank, en voila, nieuwe naam.
quote:elize schreef op 02 december 2009 @ 11:38:

[...]

En bedankt!!! Sorry
Mijn naam.. Komt voor in hogere kringen en in achterbuurten. Staat zowel naast namen als Eveline en Laurien als Kimberley en Shirley. Het ligt er maar net aan hoe je het schrijft.

In ieder geval vind ik het niks. Ik had graag een korte, stoere naam gehad. Of een naam die ook voor jongens gebruikt kan worden. En Pia, Pia vind ik ook erg leuk.
quote:Thila schreef op 02 december 2009 @ 11:39:

Tja, hoe ik zou willen heten? Vroeger wilde ik altijd Katja heten, van de "Droomvriendinnen".

Oh jaaaa, ik vond Katja wel altijd ongelofelijk stoer!!

Edit; of was dat niet degene met de zwarte krullen die alles in de kleuren rood, zwart en wit moest hebben..?
Ik ben dik tevreden met mijn eerste naam. Het is een Franse naam, maar wel goed in Nederlands uit te spreken hoor (en nee.. het is geen Genevieve ofzo ). Het nadeel is dat hem wel vaak moet spellen en dat ie vaak verkeerd uitgesproken wordt. Mijn ex heeft een hele nacht liggen oefenen toen we net verkering hadden (vertelde hij achteraf hoor). Mijn tweede echte naam is Bianca en ik ben er dik tevreden mee. Mijn ouders wilden me eerst Olga noemen en ik ben zooooo blij dat ze dat niet gedaan hebben! (sorry voor alle Olga's)
Nou, ik heet Elmervrouw, maar ik had graag SevenofEleven willen heten.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik was nooit zo tevreden met mijn naam, vond het niet apart genoeg, al heb ik geen idee hoe ik dan wel zou willen heten. Mijn naam is een gangbare naam, maar toch ken ik niemand die zo heet.

Inmiddels ben ik wel aan mijn naam gewend, al vind ik 'm nog steeds erg lief klinken... Mijn officiële namen vind ik wel erg mooi, maar niet als roepnaam.
Vroeger had ik boekjes over twee vriendinnen die Marti en Loek heetten.

Ik wilde Marti heten, want zij was de leukste van de twee. (beetje stoer, net de dingen doen en zeggen die ik nooit durfde!)
Mijn echte voornaam vind ik helemaal goed.

Mijn ouders wilden eigenlijk een andere naam: Mieke. Ver-schrik-kelijk! Gelukkig stelde toen een buurvrouw (!) de naam voor die ik heb gekregen en dat is maar goed ook.

Ik ben er blij mee.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik heb een vrij exotische naam, vooral de combinatie van voor- en achternaam doet vaak vermoeden dat er een prachtige, donkere spaanse voor je neus komt te staan. Ik krijg gemiddeld zo'n 3 tot 5 keer per week teleurgestelde gezichten als mensen mijn oerhollandse blonde haar en blauwe ogen zien - gewoon een drentse boerentrien

(vanuit mijn werk heb ik vaak eerst telefonisch- of mailcontact voordat ik mensen IRL zie, vandaar dat ik dat zo vaak meemaak)

Ik vind dat ik wel een mooie naam heb, niet veel voorkomend, maar toch geen rare naam, waarbij je je afvraagt hoe je het moet schrijven ofzo. En ook niet echt ouderwetsch.
quote:rider schreef op 02 december 2009 @ 11:40:

Gangetje naar de rechtbank, en voila, nieuwe naam.

Hoewel ik niet tevreden ben met mijn naam zou ik hem ook niet snel veranderen denk ik. Ik ben nou eenmaal 'mijn naam' geworden. Zou het heel raar en onwennig vinden om ineens anders te heten. Hoewel... bij het idee dat iedereen me nu Anne zou noemen...

Maar ach, zo'n heikel punt is het niet voor me. Als ik ooit een dochter krijg hoop ik dat ik haar Anne kan noemen (is natuurlijk ook een vader die het eens moet zijn) En anders... word het een 2e naam. Ik heb zelf ook maar 1 naam. Had er best meer willen hebben.
quote:hompeltjepompeltje schreef op 02 december 2009 @ 11:29:

[...]

Mylene Valerie als 1 naam ? Of Valerie als 2e naam ?Mylene als 1e en Valerie als 2e.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik wilde vroeger graag Stephanie heten, naar de prinses die ik toen zo stoer vond, en aangezien dat niet gebeurde heb ik er maar een nick van gemaakt. Alleen loopt er al eentje hier rond dus is het nu Steph hier.

Mijn echte naam vind ik nu prima, ik hoor hem haast nooit.
quote:Elmervrouw schreef op 02 december 2009 @ 11:46:

Mijn echte voornaam vind ik helemaal goed.

Mijn ouders wilden eigenlijk een andere naam: Mieke. Ver-schrik-kelijk! Gelukkig stelde toen een buurvrouw (!) de naam voor die ik heb gekregen en dat is maar goed ook.

Ik ben er blij mee.Mieke vind ik leuk!
quote:nessemeisje schreef op 02 december 2009 @ 11:37:

. Mijn moeder wilde me Elviera noemen. Dát had ik haar nooit vergeven. Ja, dan duw je je kind wel zo n beetje richting de prostitutie natuurlijk. Nee, das idd niet zo mooi.
Ik ben heel erg blij met mijn naam. Kort en krachtig en komt niet vaak voor. Had ik zelf mogen kiezen dan was het waarschijnlijk iets geworden van Alex of Robin... ik vind een jongensnaam voor een meisje namelijk wel wat hebben.
Mijn eigen naam is origineel en mooi.

Vroeger schaamde ik me ervoor omdat ik niet uit de toon wilde vallen, nu ben ik er trots op.

Ik heb ook een weinig voorkomende Nederlandse achternaam, dus de combinatie voor-achternaam is ook erg apart.

Kortom: ik ben blij met mijn naam zoals hij is!

Mocht ik later een dochter krijgen, dan zou ik haar Shirin(a) willen noemen, omdat het een mooie betekenis heeft in de taal van mijn vriend, en het in Nederland ook goed kan.
Wilde vroeger Denise als naam, naar Denise Huxtable van The Cosby Show.
Ik vind mijn eigen naam echt verschrikkelijk. Het enige wat er mooi aan is is dat het een lange naam is en dat ik nog wel vernoemd ben naar een lief familielid. Alleen is het voor nu echt zo'n sexclubnaam. Zeg maar sexboerderij-3 lettergrepige-erotische-naam-
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik wilde toen ik klein was Robin heten, omdat dat Roodborstje betekent en ik gek was/ben op vogels.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik heb een joodse naam. Mijn opa was boos dat mijn ouders me zo genoemd hadden. Als de duitsers terug komen dan is ze aan de beurt!
quote:TwentseEllie schreef op 02 december 2009 @ 11:54:

Ik ben heel erg blij met mijn naam. Kort en krachtig en komt niet vaak voor. Had ik zelf mogen kiezen dan was het waarschijnlijk iets geworden van Alex of Robin... ik vind een jongensnaam voor een meisje namelijk wel wat hebben.

Vind ik ook. Ik ga mijn a.s. dochter dan ook Henk- Jan noemen.

Ik snap je wel
anoniem_68671 wijzigde dit bericht op 02-12-2009 12:03
Reden: Vind Jan toch leuker
% gewijzigd
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven