Hoe had jij graag willen heten ?
woensdag 2 december 2009 om 11:16
Een vraag voortvloeiend op DIT TOPIC.
Ik vind Anne een hele mooie naam. Zo heette mijn oma ook (bijna dan) en ik zou het geweldig hebben gevonden als mijn ouders me naar haar hadden vernoemd. Temeer omdat ik de naam zelf ook ECHT mooi vind. De naam die ik nu heb, doet me werkelijk helemaal niets. Ik vind hem niet mooi.
Ik vind Anne een hele mooie naam. Zo heette mijn oma ook (bijna dan) en ik zou het geweldig hebben gevonden als mijn ouders me naar haar hadden vernoemd. Temeer omdat ik de naam zelf ook ECHT mooi vind. De naam die ik nu heb, doet me werkelijk helemaal niets. Ik vind hem niet mooi.

woensdag 2 december 2009 om 12:02

woensdag 2 december 2009 om 12:03
quote:Maleficent schreef op 02 december 2009 @ 11:57:
Ik vind mijn eigen naam echt verschrikkelijk. Het enige wat er mooi aan is is dat het een lange naam is en dat ik nog wel vernoemd ben naar een lief familielid. Alleen is het voor nu echt zo'n sexclubnaam. Zeg maar sexboerderij-3 lettergrepige-erotische-naam-Estelle?
Ik vind mijn eigen naam echt verschrikkelijk. Het enige wat er mooi aan is is dat het een lange naam is en dat ik nog wel vernoemd ben naar een lief familielid. Alleen is het voor nu echt zo'n sexclubnaam. Zeg maar sexboerderij-3 lettergrepige-erotische-naam-Estelle?
woensdag 2 december 2009 om 12:06
quote:jessy schreef op 02 december 2009 @ 12:02:
Ik ben vernoemd naar mijn overgrootoma. Een verbastering ervan. Zelf vind ik de naam te lang, dus heb ik 'm ingekort.
Mijn tweede naam is een verbastering van mijn moeders naam, echt een draak van een naam. Die vertel ik dus ik ook nooit.
Maar het liefst had ik Appelonia geheten Práchtig, werkelijk, prachtig. We hadden zo in een avonturenboek gekunt. Appelonia en Gloriandarina.
Ik ben vernoemd naar mijn overgrootoma. Een verbastering ervan. Zelf vind ik de naam te lang, dus heb ik 'm ingekort.
Mijn tweede naam is een verbastering van mijn moeders naam, echt een draak van een naam. Die vertel ik dus ik ook nooit.
Maar het liefst had ik Appelonia geheten Práchtig, werkelijk, prachtig. We hadden zo in een avonturenboek gekunt. Appelonia en Gloriandarina.
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
woensdag 2 december 2009 om 12:09
Mijn naam is best ouderwets, als ik me voorstel krijg ik vaak een opmerking dat iemand een oudtante/oma heeft die ook zo heet . Helaas heb ik geen andere namen, dus dit is het, niet meer en niet minder. Aan de andere kant, zoals ook al eerder opgemerkt, past mijn naam nu ook bij me, ik kan ook niet zo makkelijk een andere naam voor mezelf verzinnen.
woensdag 2 december 2009 om 12:11
Ik had graag anders geheten, ik heb een Franse naam, mijn moeder wilde lekker apart doen bij kind nummer 2 en dat ben ik dus grrrr. Ansich is het een mooie naam als ik het zelf goed uitspreek krijg ik altijd complimenten over mijn naam. maar het word altijd verkeerd uitgesproken behalve mijn moeder die zegt het goed, mijn collega's krijgen het er niet ingeprent zeer frustrerend, ik heb er een afkorting van gemaakt heel simpel want was het gemier zat !
woensdag 2 december 2009 om 12:12
quote:Paque_in_Pink schreef op 02 december 2009 @ 12:05:
Ik weet die van Male
Ik vind dat je m heel goed kan afkorten...Ja, toch doe ik dat nooit. Raar he! Omdat ik toch wel weet dat mijn ouders echt hun best hebben gedaan om er iets moois van te maken, en zij zijn er erg trots op
Ik weet die van Male
Ik vind dat je m heel goed kan afkorten...Ja, toch doe ik dat nooit. Raar he! Omdat ik toch wel weet dat mijn ouders echt hun best hebben gedaan om er iets moois van te maken, en zij zijn er erg trots op
Stressed is just desserts spelled backwards
woensdag 2 december 2009 om 12:14
quote:girlxxx schreef op 02 december 2009 @ 12:11:
Ik had graag anders geheten, ik heb een Franse naam, mijn moeder wilde lekker apart doen bij kind nummer 2 en dat ben ik dus grrrr. Ansich is het een mooie naam als ik het zelf goed uitspreek krijg ik altijd complimenten over mijn naam. maar het word altijd verkeerd uitgesproken behalve mijn moeder die zegt het goed, mijn collega's krijgen het er niet ingeprent zeer frustrerend, ik heb er een afkorting van gemaakt heel simpel want was het gemier zat !Genevieve! (zit gewoon wat te gokken hoor...)
Ik had graag anders geheten, ik heb een Franse naam, mijn moeder wilde lekker apart doen bij kind nummer 2 en dat ben ik dus grrrr. Ansich is het een mooie naam als ik het zelf goed uitspreek krijg ik altijd complimenten over mijn naam. maar het word altijd verkeerd uitgesproken behalve mijn moeder die zegt het goed, mijn collega's krijgen het er niet ingeprent zeer frustrerend, ik heb er een afkorting van gemaakt heel simpel want was het gemier zat !Genevieve! (zit gewoon wat te gokken hoor...)
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
woensdag 2 december 2009 om 12:16
Met mijn naam ben ik best tevreden. Alleen ik had graag wat doopnamen erbij gehad. Gewoon zodat ik wat extra letters had net als mijn klasgenoten. Maar ja, de fantasie van mijn ouders was op en ik was de jongste
En stiekum wil ik nog steeds best wat extra letters. Al is het maar de achternaam van Thekla-man erbij, maar die vind dat ouderwets. Dus het gaat er helaas nooit van komen
En stiekum wil ik nog steeds best wat extra letters. Al is het maar de achternaam van Thekla-man erbij, maar die vind dat ouderwets. Dus het gaat er helaas nooit van komen
woensdag 2 december 2009 om 12:21
Over het algemeen ben ik zeer tevreden met mijn naam, alleen breek je je tong over mijn achternaam. Als het bij het voorstellen eigenlijk niet zoveel uitmaakte wat je zei (als in: jullie zie ik toch nooit weer ), heb ik me een tijdje voorgesteld als Jane Overzet. Dat rolt er zo lekker uit: Jane Overzet, aangenaam.....
Ik heb ook een keer op school een valse naam opgegeven die zo belachelijk was dat ik niet verwachtte dat men er in zou trappen. Dat deed men dus wel. Twee weken na het akkefietje kreeg degene die me in mijn kladden had gegrepen me in het snotje en riep heel hard door de aula: "daar heb je haar! Dat is Johanna van der Biel!"
Ik heb ook een keer op school een valse naam opgegeven die zo belachelijk was dat ik niet verwachtte dat men er in zou trappen. Dat deed men dus wel. Twee weken na het akkefietje kreeg degene die me in mijn kladden had gegrepen me in het snotje en riep heel hard door de aula: "daar heb je haar! Dat is Johanna van der Biel!"
woensdag 2 december 2009 om 12:34
woensdag 2 december 2009 om 12:37
woensdag 2 december 2009 om 12:45
Christiane vind ik een leukere naam dan mijn huidige roepnaam. Had graag zo geheten. Bij gebrek aan beter dus mijn nick maar zo genoemd.
Mijn moeder zou - als ik zou willen - ansich nog wel willen overstappen en mij Christiane noemen, maar de rest van mijn familie zal gaan lopen zeiken. Ik laat het er (voorlopig) dus maar bij.
Mijn moeder zou - als ik zou willen - ansich nog wel willen overstappen en mij Christiane noemen, maar de rest van mijn familie zal gaan lopen zeiken. Ik laat het er (voorlopig) dus maar bij.
woensdag 2 december 2009 om 12:50