Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Fishie, ik ken die niet. Als je kunt scannen kun jij hem dan hierneer plakken?

Vier kaarten, twee officials: polen, heel mooi uit Gdansk en eentje uit Duitsland een kerstkaart. Verder een kersttag uit Polen en een kerst RR uit Nederland.
Iemand anders heeft hem op zijn flickr geupload. Op de achterkant gedrukt staat het verhaal erover, er staat: lewis&clark expedition of 1804 paved the way for the westward exodus of an estimated 300.000 pioneers by wagon train along what became know as the oregon trail.

Steph: Jij zit al volop in de kerstkaarten hè! Sla je Sinterklaas over?

Fishie: Ik ken die kaart ook niet, maar hij klinkt eigenlijk wel erg leuk!
JJ, wat is sinterklaas?
Eli: ook welkom namens mij (en anderen die ik nog niet had verwelkomt: welkommm)

Steph: je hebt mij ingehaald met het aantal kaarten! Je gaat hard! En sinterklaas... dat vind ik zo ongeveer het leukste feest dat er is Ik heb gister gedichtjes geschreven, nu heb ik alles in huis. Op de dag zelf nog wat lekkere diingen bakken (speculaas-slagroomtaart en decemberbroodjes).

Ik kom net thuis, vis 3 leuke postdingen uit de brievenbus. Zo leuk!! 2 keer post uit Nieuw Zeeland (prive post) en een envelop uit Finland (spannend...zwaarder en dikker dan normaal). Er zitten 3 superrrrmooie kaarten in, alle 3 echt helemaal precies wat ik mooi vind. Wauw! Die heeft echt goed mijn profiel bekeken. Ben er zo blij mee. heb een hele uitgebreide hurray gestuurd en aangeboden wat leuks terug te sturen.

Wat kun je verrast zijn he, door zoiets, had serieus bijna de tranen in mn oogjes.

Ik ben toch echt steeds nog zó blij dat ik postcrossing ontdekt heb!
Wow Kozoo... Wat tof voor je! Met wie ga je Sinterklaas vieren? Familie/vrienden?

Steph... hoe kun je ons oer-Hollandse feest nu overslaan?! Sinterklaas moet :P Wij vieren het zaterdag met de schoonfamilie en de jongste is 20!
's Middags gaan we zelfs een speurtocht doen (geocashen), want de cadeautjes van Sinterklaas zijn gestolen haha... Daarna pepernoten bakken, warme chocomelk drinken en uitpakken maar!
Fishie, wat een prachtige kaart! Ik vind hem heel erg mooi. Kan me voorstellen dat je daar blij mee bent/was.

En ja, dat kan natuurlijk heel goed JJ, dat Duitsers in hun eigen taal makkelijker schrijven dan in het Engels. Is ook wel logisch.

Maar het is echt wel heel grappig, want in mijn profiel staat dat ik NLse ben. Maakt mij ook niet uit, ik schrijf mijn hurrays in duits/engels terug. Mijn duitse grammatica is nog niet je-van-het en dan schaam ik me een beetje voor de fouten. Engels is gewoon makkelijker en ligt me beter.

Wacht, ik heb 13 duitse kaarten, dat is wel even na te kijken.

3 in het engels geschreven, 2 kort en 1 langer bericht

10 in het duits, 7 lang, 2 kort en 1 extreeeeeeem lang in een heeeeel klein handschrift
Ik had vandaag weer 2 hurrays maar helaas geen kaarten in de bus, de stand is nu 57 verstuurd en 47 ontvangen. Daar valt nog aardig wat recht te trekken cq. te ontvangen dus!

Eli, welkom bij de verslaving!

Leuke kaart Fishie.

Gaan jullie nu ook kerstkaarten versturen? De meeste kaarten doen er natuurlijk wat langer over als normaal. Doen jullie er kerstzegels op? (En plakken jullie dan bij?)
Kerstkaarten ja en kerstzegels ook dat is nl goedkoper. Voor het buitenland laat ik bijplakken.

JJ, vind sinterklaas altijd zo'n kinderfeest. We gaan/moeten wel naar de schoonouders toe even wat drinken.
woooooooow fishie, wat een gave kaart.

Ik word volgens mij geboycot. Weer geen hurrays noch kaarten... Ine: zo haal je me wel weer in. Ik sta nu op 79-79 (en 5 travelling)
Snjókorn falla, á allt og alla
Vandaag een kaartje uit de USA in de bus, met een "Amish Farm Country" erop. Het is zogenaamd van een meisje van vier jaar, die erg houdt van boerderijen met dieren en van rennen in het gras op handen en voeten (like a doggie staat erbij). Best heel schattig. Ze heeft ook haar broertje getekend op t kaartje, kennelijk rent hij (maar dat is niet uit de tekening te herleiden hoor, dat is erbij gezet). In ieder geval, ik moest er erg van glimlachen dus hartstikke leuk!
Welkom aan alle nieuwelingen!

Ik schrijf altijd mijn naam voluit en mijn username tussen haakjes zodat je inderdaad makkelijker te herleiden bent mocht het ID niet goed te lezen zijn oid

Vandaag een leuke kaart uit Finland ontvangen en zelf 3 kaarten verstuurd: USA, Litouwen en Nederland (een van de eilanden).

Geen hurray's tot nu toe.
Op de valreep een hurray vandaag uit Denemarken. Dat was dus nr 80.
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:snjokorn schreef op 02 december 2009 @ 17:46:

woooooooow fishie, wat een gave kaart.

Ik word volgens mij geboycot. Weer geen hurrays noch kaarten... Ine: zo haal je me wel weer in. Ik sta nu op 79-79 (en 5 travelling)

Hey, dat was grappig. Wilde je de precieze stand doorgeven, dus ik kijk op de site. Staat er 56 verstuurd, 50 ontvangen en 5 van de 7 onderweg. Ik denk, huh? Er zijn 6 onderweg, er is helemaal geen hurray geweest. Maar die zat dus echt nu net in mijn mailbox :D.

Dus vandaag 1 kaart en 1 hurray. Ik wacht op nog een hurray en doe dan weer 3 kaarten op de bus.

Was een leuke hurray trouwens, een kaart naar DLD. Ze was gek op NL en kwam er vaak, zei ze.

Maar zo snel haal ik je niet meer in.. dat is teveel. Het lijkt nu wel iets sneller te gaan, maar ik verstuur ook actiever. Dat scheelt ook, volgens mij.
Joehoe, Snjo! Toch nog de 80 vandaag! Gefeli!

Teigera: Dat klinkt inderdaad als een leuke kaart! Schattig.
Hej!

'k heb geen nieuws..

Kaart naar China al 38 dagen onderweg, naar Finland 10 (meestal duurt dat maar 4 a 5 dagen), India 5 dagen, Taiwan 3 en USA 2 dagen, dus wachten maar weer...

En ben moe, was iemand ziek op m'n werk, dus ik moest langer werken...

Goede nieuws is wel dat ik de postzegels (van serieus request, tegen malaria en de 'bij plak zegels' van 5 en 2 cent binnen heb.
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Hoi,

Snjokorn, mag je gelijk twee nieuwe adressen aanvragen.

Janna, kun je als je weer eens een hurray binnenkrijgt de zegels gelijk opplakken.
Oh leuk dat sommige van jullie ook zo'n zin hebben in Sinterklaas. Ik vier het hier zaterdag met mijn zussen. De sint moet dus helemaaaal naar Noorwegen rijden, maar dat vind hij vast niet erg. Ik ben namelijk heel braaf geweest.

Vandaag een mailtje van mijn huisgenoot: 6 nieuwe kaartjes. Gelijk even geregistreerd. 2 hadden hun kaart ingescand, dus ik kon al zien dat ik mijn eerste moominkaart binnenheb.

Een van de kaarten kwam uit Uzbekistan! Daar hebben ze maar 35 deelnemers en de code was met drie cijfers Best bijzonder dus!

Verder 4 kaarten op de bus gedaan en ik stuur nu niks meer vanuit Noorwegen, want over een week ben ik thuis en daar zijn de postzegels veeeeeeel goedkoper!
Zo even een klein berichtje van mij ;)

@ Chrisy1: Wat gaaf zeg nummer 83... uit Tahiti!

@Kobe: 10 dagen vind ik ook best snel naar de VS

@snjokorn:.. hier is het ook al enkele dagen erg rustig, qua hurrays, maar dat ligt aan mezelf ;) Had er maar 2 onderweg. Maar ook qua ontvangen...

@jokejacket.. Zooo 3 hurrays, gaat lekker!!

@eli_80 : Ten eerste, welkom bij de club, zal al wel vaker gezegd zijn... ik zet alleen mijn voornaam erbij.

@ jennipher: denk ook welkom, jou naam ook nog niet voorbij zien komen!

@Kristin,: leuk blijft dat he, landen die je nog niet gehad hebt! Tenminste vind ik wel.

@fishie: Wat leuk zeg, die kaart uit Amerika, ik heb hem nog niet gehad..

@Kozoo: O wat kan je dan ontroerd zijn he, dat ze gewoon zomaar zoveel werk voor jou doen!!

@teigera, wat leuk zeg die kaart. Heb er nu ook 1 of 2 van de amish ontvangen en echt leuk!

@Ligaa: Wat leuk zeg, Uzbekistan. Och... zolang je braaf geweest bent komt sinterklaas overal wel ;)

Zo jee wat is er veel bijgeschreven, zelf een poosje stil geweest omdat er werkelijk niets gebeurde bij mij. Maar vandaag een hurray ontvangen en mijn kerstkaarten van Idrukker. Dus vandaag ook maar weer adressen aangevraagd: Finland had ik al, heb Duitsland Taiwan Canada, Italie en RUsland erbij gekregen.

1 zonder profiel, en de rest kon ik een mooi kaartje en mooie tekst bijvinden. Stuur niet iedereen een kerstkaart, maar waar het bij instaat wel.

Mijn stats :

154 verzonden

146 ontvangen

7 van de 11 zijn er onderweg.

5 expired.
En oja... ik heb ook zin in Sinterklaas.. zaterdag gezellig met ons eigen gezinnetje, en zondag met schoonfamilie. Maar ben eerlijk, zal ook wel weer blij zijn dat het straks klaar is. De kinderen zijn zooooo gespannen... kunnen niet veel meer verdragen van elkaar...
Weet eigenlijk nog steeds niet wat dat Idrukker is

Ligaa, wow... pas 3 cijfers...

Alvast veel plezier iedereen die Sinterklaas gaat vieren!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
zelfde als gratisansichtkaarten.nl

Kan je eens per maand gratis ansichtkaarten uitzoeken. Zitten wel erg leuke bij ;)
Ik mag 9 kaartjes versturen! Gaat wel hard zo, maar ik heb nog niet de disipline (schrijf je dat zo?) kunnen opbrengen om er minder te versturen.

@ Theekop: Waar koop jij je Utrecht kaartjes? Ik kan alleen maar kaartjes van 1 euro vinden en dat vind ik echt te duur.

@ Jokejacket: Geocachen! Leuk! Dat doen wij ook nog wel eens op een vrije zondag. Werkt ook best wel verslavend!
Ik geloof dat ik pas vanaf 20 kaarten er eentje meer mag sturen.

Papua, ik zou ook de discipline niet hebben. Vind het nog veel te leuk.

Justme: nou je hebt het meer dan goed gemaakt met je reactie. Ik heb ook al kaartjes via idrukker besteld. Nog niet ontvangen, maar zal vast zo gebeuren.

Ligaa, wauw, Uzbekistan.

Janna, 10 dagen Finland is inderdaad lang. Ligt zeker nog te wachten op registratie.

Gisteren eentje gekregen uit Massuchusettes gekregen. Ansichtkaart en heel verhaal over het stadje. Dat vind ik heel leuk om te krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven