Borstvoeding: ik wil niet!

06-12-2009 19:57 561 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zwanger en weet nu al dat ik geen borstvoeding wil geven. De gedachte alleen al maakt me heel ongemakkelijk en vooral zwaar ongelukkig. Wie heeft er ervaring met het vanaf het begin geven van flesvoeding?
Ojee, dat beloofd weer wat. Meid, als jij het niet wil, lekker niet doen.

Weet wel wat je hier op je hals haalt
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Wegens medicijngebruik bij de eerste gelijk flesvoeding gegeven en dat was geen enkel probleem. Bij de tweede wil ik wel borstvoeding proberen te geven. Maar als de migraine in alle hevigheid terugkomt, zijn de flesjes snel weer terug.
quote:summerbreeze21 schreef op 06 december 2009 @ 20:12:

[...]

Ja echt. Wraak van Babybrabbel of is dit wel heel extreem voor ze?Och nee, gosje, dit is veeeel te gewaagd voor Babybrabbel
quote:PolletjePiekhaar schreef op 06 december 2009 @ 20:06:

[...]

Ben ik het niet echt mee eens, het heeft mij amper wat gekost.. na drie weken zoogcompressen heb ik die dingen nooit meer gebruikt, nooit gelekt.. en nooit bepanthen gesmeerd.. ! :D Tref ik 't even ;)

Nee, die dingen zijn inmiddels bij mij ook verleden tijd en dan wegen die echt niet op tegen de kosten van KV.

Maar 2 1/2 uur per week arbeidskosten (die ik dus niet zelf betaal, maar mijn baas = de overheid), die lopen toch wel op hoor!

Maar ja, dat heeft echt geen ruk met het onderwerp te maken, ik denk dat alleen altijd meteen als ik lees: BV is zo lekker goedkoop.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Star, je moet het topic gewoon mijden verder

Ik zeg doen, die fles. Het interesseert me allang niet meer want andere moeders doen. Ga je gang maar. De consequenties zijn voor je kind.

En iedereen weet dat bv beter is dus dat hoeven we niet meer te zeggen.

Ik denk dat TO puur uit is om zogenaamde niet bestaande maffia reacties en die kan ze dus op haar buik borsten schrijven
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
LOL, dat gevoel had ik als ik over bevallen na dacht. (en het was nog erger....)

Ontopic, ik snap er geen zak van waarom je het niet zou proberen. Maar het is jouw lijf, jouw kind, jouw keuze. Dus als je daar achter staat is het goed toch?
quote:Star schreef op 06 december 2009 @ 20:14:

[...]

Och nee, gosje, dit is veeeel te gewaagd voor Babybrabbel ?
Ik heb mijn 2 koters ook de fles gegeven ipv de tiet, mijn beslissing! lekker belangrijk wat een ander er van vind.
Ik ben begonnen met borstvoeding, maar na een krappe week overgegaan op flesvoeding. Ik snap het nog steeds niet, maar ik werd echt panisch bij het aanleggen en zag enorm op tegen de volgende voeding. De beslissing om over te stappen op flesvoeding heeft mij (en uiteindelijk de baby) erg goed gedaan.
quote:Star schreef op 06 december 2009 @ 20:11:

Godver. Nou moet ik morgen weer werken en wilde vroeg naar mijn bed, krijgen we dit.
quote:Deerne schreef op 06 december 2009 @ 20:13:

Wegens medicijngebruik bij de eerste gelijk flesvoeding gegeven en dat was geen enkel probleem. Bij de tweede wil ik wel borstvoeding proberen te geven. Maar als de migraine in alle hevigheid terugkomt, zijn de flesjes snel weer terug.Ik kreeg tijdens zwangerschap meer migraine, tijdens bv-periode een stuk minder
quote:Star schreef op 06 december 2009 @ 20:14:

[...]

Och nee, gosje, dit is veeeel te gewaagd voor Babybrabbel Oei oei oei... Laat de Good Luckers het maar niet lezen Star...
quote:summerbreeze21 schreef op 06 december 2009 @ 20:15:

[...]

? Babybrabbeltaal
Geen ervaring met flesvoeding. Maar als je het niet wilt, doe je het toch gewoon niet. Waar komen die gedachten vandaan, dat je er zwaar ongelukkig van wordt?
quote:Star schreef op 06 december 2009 @ 20:17:

[...]

Babybrabbeltaal Huh haha? Wat betekent gosje dan in godsnaam?!!
Nou net zoiets als gompie Summer
Pfff..gosje zeg.
Heel herkenbaar die gevoelens,ook al is het bij mij 20 jaar geleden.Wat me wel opviel toen(en nu dus blijkbaar nog steeds)is dat je je moet verdedigen waarom je geen borstvoeding geeft.Nou,gewoon,omdat ik het niet WIL??? Succes....
Alle grutjes op een stokje.
Dat 'ompraten' en 'BVmaffia' herken ik persoonlijk trouwens echt totaal niet.

Bij mijn eerste had ik zelf steeds de neiging om uit te leggen waarom ik voor FV ging, maar dat deed ik vooral voor mezelf, want VK, kraamzorg, CB, familie, vrienden, KDV, etc, ik heb niemand op een scheve blik of ompraat-actie kunnen betrappen.

Ik vond het zelf wel erg jammer, maar da's weer wat anders.
Ben je bang dat je borsten gaan hangen ofzo?

Wordt niet echt duidelijk uit je post waar je nu zo ongelukkig van wordt.
hemeltjelief toch.
quote:daffyduck schreef op 06 december 2009 @ 20:21:

Heel herkenbaar die gevoelens,ook al is het bij mij 20 jaar geleden.Wat me wel opviel toen(en nu dus blijkbaar nog steeds)is dat je je moet verdedigen waarom je geen borstvoeding geeft.Nou,gewoon,omdat ik het niet WIL??? Succes....Tegen wie moet je je dan verdedigen?
Lekker niet doen dan!

Van wie zou je het moeten doen dan?
Erik is de Mol en HPL de Lul.
quote:Broedkippetje schreef op 06 december 2009 @ 20:22:

Dat 'ompraten' en 'BVmaffia' herken ik persoonlijk trouwens echt totaal niet.

Bij mijn eerste had ik zelf steeds de neiging om uit te leggen waarom ik voor FV ging, maar dat deed ik vooral voor mezelf, want VK, kraamzorg, CB, familie, vrienden, KDV, etc, ik heb niemand op een scheve blik of ompraat-actie kunnen betrappen.

Ik vond het zelf wel erg jammer, maar da's weer wat anders.Bij mij begon de verloskundige al op een vrij agressieve manier, nog voordat het kind geboren was...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven